Корекційно-розвивальні ігри для дітей 4-6 років: мислення (з досвіду роботи)

Про матеріал
Дана розробка містить добірку кореційно-розвивальних ігор для розвитку мислення дітей середнього та старшого дошкільного віку. Може бути використана вихователями та практичними психологами дошкільних закладів освіти.
Перегляд файлу

1

 

Добірка корекційних ігор

 

Розвиток пізнавальної активності

 

Корекційна гра «Як з цим можна грати?» (4 -5 років.)

Мета : розвивати знаково – символічну функцію свідомості, вчити аналізувати предмети і знаходити спільні риси.

Матеріал : підготувати декілька предметів, які не мають чіткого призначення – палка, куб, коробка, картонка, камінець тощо.

Хід.

Суть гри полягає в тому, щоб придумати, чим можуть бути вищезгадані предмети, замість якого реального предмета їх можна використовувати. На початку гри дорослий бере будь – який предмет, наприклад, паличку, демонструє її дитині і пропонує придумати, чим вона може бути в грі. Якщо виникають труднощі, допоможіть дитині – паличка може бути термометром для ляльки, ложкою, ключем, вудочкою; адже кубиком не можна нагодувати ляльку, а коробочкою зміряти їй температуру, оскільки повинна бути деяка подібність запропонованого предмета з реальним.

 

Корекційна гра «Навіщо і чому?». (4 -5 років.)

Мета :стимулювати розвиток пізнавальної активності дошкільнят.

Хід.

Гра побудована на запитаннях і відповідях. Можна задавати запитання по черзі – спочатку дорослий, потім дитина.

Запитання для дітей 4 років :

  1. Навіщо люди ходять на роботу?
  2. Навіщо нам потрібні книги?
  3. Навіщо нам потрібен телефон?
  4. Навіщо нам потрібні ножиці?
  5. Чому людина спить?
  6. Навіщо людина їсть?

Запитання для дітей 5 років :

  1. Як дізнатися котра зараз година?
  2. Навіщо восени дерева скидають листя?
  3. Навіщо навесні в землю кидають насіння?
  4. Для чого людина навчається?
  5. Навіщо нам потрібен ток? 
  6. Чому взимку на дорозі нема калюж?

 

Корекційна гра «Погода». (4 -5 років.)

Мета : розвивати пізнавальну активність дошкільнят, вчити читати схему.

Матеріал : картки – схеми.

Хід.

Розкажіть дитині, що за допомогою простого малюнка можна позначити що завгодно, в тому числі і погоду. Поясність, що такі малюнки використовують для складання карт погоди, які застосовують на телебаченні, в портах, аеропортах. Запропонуйте дитині подумати, як можна позначити погодні явища :

Сонячний день,

Веселка,

Пахмурний день,

Туман,

Хмарний день,

Град,

Дощ,

Крупа (дрібний сніжок),

Снігопад,

Безвітряна погода,

Вітер,

Листопад,

Гроза,

Дрібний дощик,

Голо лід,

Паморозь.

Надайте дитині можливість самій виконати завдання. Якщо у неї не буде виходити, то використайте невеличкі малюнки із схематичними зображеннями, всі малюнки повинні бути простими. Коли малюнки будуть готові, і дитина зрозуміє, як позначають з їх допомогою погоду, пограйте в бюро «Прогнозів погоди». Наприклад, Ви надаєте дитині відомості про погоду у вигляді карток – схем, а вона демонструє і озвучує їх по телебаченню. Згодом можна помінятися ролями. Гру можна ускладнити – зобразити 2 – 3 значка на одній картці.

 

Процес класифікації.

 

Корекційна гра «Збираємо врожай». (4 -5 років.)

Мета : закріпити знання дітей про класифікаційні групи «овочі» та «фрукти».

Матеріал : предметні малюнки з кольоровими зображеннями овочем та фруктів.

Хід.

Провести коротку вступну бесіду:

  1. Що ми робимо восени? (як варіант гри – збираємо врожай)
  2. Де ростуть овочі? (на городі, в землі)
  3. Яві ви знаєте овочі?
  4. Де ростуть фрукти? (на дереві)
  5. Які ви знаєте фрукти?

Предметні малюнки розложити довільно перед дітьми. Викликаючи кожну дитину, пропонувати брати їй овоч або фрукт і називати його. Запропонувати «овочі» покласти в одну корзинку з аргументуванням відповіді, а «фрукти» - покласти до іншої. Разом з дітьми перевірити правильність заповнення кошиків

 

Корекційна гра «Зваримо борщ і компот». (4 -5 років.)

Мета : закріпити вміння дітей класифікувати овочі та фрукти.

Матеріал : предметні малюнки із зображенням овочів та фруктів.

Хід.

Запропонувати дітям «покуховарити і приготувати обід» - а саме, зварити борщик та компотик. Зясувати, що для борщу потрібні овочі, які ростуть на городі в землі. А для компоту потрібні фрукти, що ростуть в саду на дереві, або ж ягоди, що ростуть на кущику близько до землі. Запросити дітей розібрати кошик з овочами та фруктами, відклавши в одну сторону те, що потрібно для борщу, а в іншу сторону те, що потрібно для компоту. Можна імітувати дії з овочами та фруктами – помити, порізати, насипати в каструлю, помішувати, пробувати на смак, розливати по тарілках (чашках) і їсти (пити).

 

Корекційна гра «Птах, овоч, фрукт…» (4 -5 років.)

Мета : вчити дітей розподіляти предметні малюнки за класифікаційними групами.

Матеріал : предметні малюнки із зображенням птахів, овочів, фруктів за кількістю дітей.

Хід.

Роздати дітям предметні малюнки по одному кожній дитині. Разом роздивитися всі малюнки і назвати зображення. Позначити місця – «город», «сад», «гніздечка» (це можуть бути стільчики). Запропонувати дітям за сигналом кожному зайняти своє місце – «овочам» розміститися на «городі», «фруктам» в «садку», «пташкам» в «гніздечках». Після виконання завдання перевірити його правильність.

 

Розвиток розмірковування.

 

Корекційна гра «Хто ким буде?» (4 -5 років.)

Мета : вчити дітей встановлювати причинно – наслідкові зв’язки та відображати це в мовленні.

Хід.

Дитина відповідає на запитання дорослого «Хто ким (чим) буде?» :

Яйце – пташеня, крокодил, змійка, яєчня,

Курча – курочкою, півником,

Хлопчик – чоловіком, дідусем,

Насіння – пшеничним колоском, яблунькою,

Цегла – будинком, парканом,

Хворий – здоровим,

Ікринка – рибкою,

Гусінь – метеликом,

Мука – хлібом, булкою, печивом, млинцем, тістечком,

Залізо – воротами, гвіздком,

Тканина – сукнею, скатертиною,

Слабкий – сильним…

При обговоренні відповідей дитини важливо підкреслити можливість декількох варіантів. Варіантом цієї гри є гра «Хто ким був?»

Курчатко – яйцем,                                Кінь – лошатком,

Корова – телям,                                   Дуб – жолудем,

Риба – ікринкою,                                  Яблуня – насінням,

Жабка – голова стиком,                      Хліб – мукою,

Велосипед – залізом,                          Будинок – цеглою, метелик – гусінню,

Шафа – доскою,                                   Сорочка – тканиною,

Сильний – слабким,                             Собака – цуценям…

Можна давати й інші слова, що потребують від дитини розуміння переходу однієї якості в іншу. До кожного слова рекомендується підібрати варіанти відповідей.

 

Корекційна гра «Пари слів». (4 -5 років.)

Мета : розвивати здатність розмірковувати, вчити знаходити зв’язки між поняттями і пояснювати їх.

Хід.

Запропонувати дитині кілька слів, кожне з яких подається у парі з іншим. Попросіть дитину пояснити, як ці слова можуть бути пов’язані між собою:

Пари слів для дітей 4 років.

Пари слів для дітей 5 років.

Кішка – молоко,

Кішка – мишка,

Хлопчик – машина,

Хлопчик – ґудзик,

Стіл – хліб,

Хліб – колосок,

Ліжко – дівчинка,

Ліжко – дерево,

Бджола – мед,

Квітка – мед,

Дерево – вишня,

Земля – дерево,

Молоко – чашка,

Корова – чашка,

Ковбаса – ніж,

Корова – ковбаса,

Курка – яйце,

Яйце – курчатко,

Вівця – трава,

Вівця – рукавички,

Машина – колесо.

Музика – ноти.

Корекційна гра «Задом наперед». (4 -5 років.)

Мета : розвивати здатність дошкільнят розмірковувати.

Матеріал : набір карток, що зображують послідовність подій.

Хід.

Розкласти картки по порядку і скласти з дитиною за ними казку. А потім запропонувати малюку вигадати казку у зворотньому напрямі – від останньої картки до першої.

 

Розвиток узагальнення.

 

Корекційна гра «Я знаю». (4 -5 років.)

Мета : продовжувати формувати поняття про узагальнюючі назви груп предметів, вчити добирати предмети до загальної групи.

Матеріал : м’яч.

Хід.

Гра з використанням м’яча. В цій грі дитині пропонують загальну назву чи поняття, до якого потрібно добрати більш приватні, що до нього відносяться. Наприклад, просимо дитину назвати 5 імен хлопчиків. При називанні дитина повинна однією рукою одбивати м’яча об землю : «Я знаю 5 імен хлопчиків : Сашко – раз, Мишко – два, Сергій – три, Олексій – чотири, Денис – п’ять». Можна використовувати такі загальні поняття  - імена дівчат, дерева, країни, міста, назви річок, фрукти, ягоди, меблі, назви рослин, напої, продукти харчування, одяг, птахи, взуття, транспорт тощо. Кількість слів можна не обмежувати, тоді дитина повинна назвати їх якомога більше.

 

Корекційна гра «Назви одним словом». (4 -5 років.)

Мета : розвиток процесу узагальнення.

Хід.

Дорослий називає три слова, що відносяться до однієї групи, а дитина повинна назвати їх одним узагальнюючим словом. Можна ускладнити гру – перш, ніж назвати узагальнююче слово, дитина повинна додати до названих трьох слів ще пару слів, які мають відношення до даної групи. Наприклад :

Молоток, пилка, топор -

Столярні інструменти,

Суп, каша, котлети -

Їжа, 

Компот, сік, чай -

Напої,

Кубики, ляльки, пірамідка -

Іграшки,

Рояль, скрипка, гармошка -

Музичні інструменти,

Ялинка, береза, тополя -

Дерева,

Жовтий, синій, червоний -

Кольори,

Коло, квадрат, трикутник -

Геометричні фігури,

Яблуко, груша, слива -

Фрукти,

Капуста, картопля, морква -

Овочі.

 

Корекційна гра «Я знаю». (4 -5 років.)

Мета : продовжувати формувати поняття про узагальнюючі назви груп предметів, вчити добирати предмети до загальної групи.

Матеріал : м’яч.

Хід.

Гра з використанням м’яча. В цій грі дитині пропонують загальну назву чи поняття, до якого потрібно добрати більш приватні, що до нього відносяться. Наприклад, просимо дитину назвати 5 імен хлопчиків. При називанні дитина повинна однією рукою одбивати м’яча об землю : «Я знаю 5 імен хлопчиків : Сашко – раз, Мишко – два, Сергій – три, Олексій – чотири, Денис – п’ять». Можна використовувати такі загальні поняття  - імена дівчат, дерева, країни, міста, назви річок, фрукти, ягоди, меблі, назви рослин, напої, продукти харчування, одяг, птахи, взуття, транспорт тощо. Кількість слів можна не обмежувати, тоді дитина повинна назвати їх якомога більше.


КОРЕКЦІЙНІ ІГРИ З РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ ДОШКІЛЬНЯТ

 

Корекційна гра «Погода». (4 -5 років.)

Мета : розвивати пізнавальну активність дошкільнят, вчити читати схему.

Матеріал : картки – схеми.

Хід.

Розкажіть дитині, що за допомогою простого малюнка можна позначити що завгодно, в тому числі і погоду. Поясність, що такі малюнки використовують для складання карт погоди, які застосовують на телебаченні, в портах, аеропортах. Запропонуйте дитині подумати, як можна позначити погодні явища :

Сонячний день,

Веселка,

Пахмурний день,

Туман,

Хмарний день,

Град,

Дощ,

Крупа (дрібний сніжок),

Снігопад,

Безвітряна погода,

Вітер,

Листопад,

Гроза,

Дрібний дощик,

Голо лід,

Паморозь.

Надайте дитині можливість самій виконати завдання. Якщо у неї не буде виходити, то використайте невеличкі малюнки із схематичними зображеннями, всі малюнки повинні бути простими. Коли малюнки будуть готові, і дитина зрозуміє, як позначають з їх допомогою погоду, пограйте в бюро «Прогнозів погоди». Наприклад, Ви надаєте дитині відомості про погоду у вигляді карток – схем, а вона демонструє і озвучує їх по телебаченню. Згодом можна помінятися ролями. Гру можна ускладнити – зобразити 2 – 3 значка на одній картці.

 

Корекційна гра «Один зайвий». (4 -5 років.)

Мета : вчити дітей узагальнювати предмети за подібними ознаками і визначати предмет, що не відноситься до даної групи.

Матеріал : картки з предметними малюнками.

Хід.

Запропонувати дитині розглянути картку і назвати зображені на ній предмети. Подумати, який один предмет є зайвим і чому. Назвати інші предмети одним узагальнюючим словом.

 

Корекційна гра «Задом наперед». (4 -5 років.)

Мета : розвивати здатність дошкільнят розмірковувати.

Матеріал : набір карток, що зображують послідовність подій.

Хід.

Розкласти картки по порядку і скласти з дитиною за ними казку. А потім запропонувати малюку вигадати казку у зворотньому напрямі – від останньої картки до першої.

 

Корекційна гра «Птах, овоч, фрукт…» (4 -5 років.)

Мета : вчити дітей розподіляти предметні малюнки за класифікаційними групами.

Матеріал : предметні малюнки із зображенням птахів, овочів, фруктів за кількістю дітей.

Хід.

Роздати дітям предметні малюнки по одному кожній дитині. Разом роздивитися всі малюнки і назвати зображення. Позначити місця – «город», «сад», «гніздечка» (це можуть бути стільчики). Запропонувати дітям за сигналом кожному зайняти своє місце – «овочам» розміститися на «городі», «фруктам» в «садку», «пташкам» в «гніздечках». Після виконання завдання перевірити його правильність.

 

Корекційна гра «Зваримо борщ і компот». (4 -5 років.)

Мета : закріпити вміння дітей класифікувати овочі та фрукти.

Матеріал : предметні малюнки із зображенням овочів та фруктів.

Хід.

Запропонувати дітям «покуховарити і приготувати обід» - а саме, зварити борщик та компотик. Зясувати, що для борщу потрібні овочі, які ростуть на городі в землі. А для компоту потрібні фрукти, що ростуть в саду на дереві, або ж ягоди, що ростуть на кущику близько до землі. Запросити дітей розібрати кошик з овочами та фруктами, відклавши в одну сторону те, що потрібно для борщу, а в іншу сторону те, що потрібно для компоту. Можна імітувати дії з овочами та фруктами – помити, порізати, насипати в каструлю, помішувати, пробувати на смак, розливати по тарілках (чашках) і їсти (пити).

 

Корекційна гра «Навіщо і чому?». (4 -5 років.)

Мета :стимулювати розвиток пізнавальної активності дошкільнят.

Хід.

Гра побудована на запитаннях і відповідях. Можна задавати запитання по черзі – спочатку дорослий, потім дитина.

Запитання для дітей 4 років :

  1. Навіщо люди ходять на роботу?
  2. Навіщо нам потрібні книги?
  3. Навіщо нам потрібен телефон?
  4. Навіщо нам потрібні ножиці?
  5. Чому людина спить?
  6. Навіщо людина їсть?

Запитання для дітей 5 років :

  1. Як дізнатися котра зараз година?
  2. Навіщо восени дерева скидають листя?
  3. Навіщо навесні в землю кидають насіння?
  4. Для чого людина навчається?
  5. Навіщо нам потрібен ток? 
  6. Чому взимку на дорозі нема калюж?

 

Корекційна гра «Назви одним словом». (4 -5 років.)

Мета : розвиток процесу узагальнення.

Хід.

Дорослий називає три слова, що відносяться до однієї групи, а дитина повинна назвати їх одним узагальнюючим словом. Можна ускладнити гру – перш, ніж назвати узагальнююче слово, дитина повинна додати до названих трьох слів ще пару слів, які мають відношення до даної групи. Наприклад :

Молоток, пилка, топор -

Столярні інструменти,

Суп, каша, котлети -

Їжа, 

Компот, сік, чай -

Напої,

Кубики, ляльки, пірамідка -

Іграшки,

Рояль, скрипка, гармошка -

Музичні інструменти,

Ялинка, береза, тополя -

Дерева,

Жовтий, синій, червоний -

Кольори,

Коло, квадрат, трикутник -

Геометричні фігури,

Яблуко, груша, слива -

Фрукти,

Капуста, картопля, морква -

Овочі.

 

Корекційна гра «Пари слів». (4 -5 років.)

Мета : розвивати здатність розмірковувати, вчити знаходити зв’язки між поняттями і пояснювати їх.

Хід.

Запропонувати дитині кілька слів, кожне з яких подається у парі з іншим. Попросіть дитину пояснити, як ці слова можуть бути пов’язані між собою:

Пари слів для дітей 4 років.

Пари слів для дітей 5 років.

Кішка – молоко,

Кішка – мишка,

Хлопчик – машина,

Хлопчик – ґудзик,

Стіл – хліб,

Хліб – колосок,

Ліжко – дівчинка,

Ліжко – дерево,

Бджола – мед,

Квітка – мед,

Дерево – вишня,

Земля – дерево,

Молоко – чашка,

Корова – чашка,

Ковбаса – ніж,

Корова – ковбаса,

Курка – яйце,

Яйце – курчатко,

Вівця – трава,

Вівця – рукавички,

Машина – колесо.

Музика – ноти.

 

Корекційна гра «Я знаю». (4 -5 років.)

Мета : продовжувати формувати поняття про узагальнюючі назви груп предметів, вчити добирати предмети до загальної групи.

Матеріал : м’яч.

Хід.

Гра з використанням м’яча. В цій грі дитині пропонують загальну назву чи поняття, до якого потрібно добрати більш приватні, що до нього відносяться. Наприклад, просимо дитину назвати 5 імен хлопчиків. При називанні дитина повинна однією рукою одбивати м’яча об землю : «Я знаю 5 імен хлопчиків : Сашко – раз, Мишко – два, Сергій – три, Олексій – чотири, Денис – п’ять». Можна використовувати такі загальні поняття  - імена дівчат, дерева, країни, міста, назви річок, фрукти, ягоди, меблі, назви рослин, напої, продукти харчування, одяг, птахи, взуття, транспорт тощо. Кількість слів можна не обмежувати, тоді дитина повинна назвати їх якомога більше.

 

Корекційна гра «Хто ким буде?» (4 -5 років.)

Мета : вчити дітей встановлювати причинно – наслідкові зв’язки та відображати це в мовленні.

Хід.

Дитина відповідає на запитання дорослого «Хто ким (чим) буде?» :

Яйце – пташеня, крокодил, змійка, яєчня,

Курча – курочкою, півником,

Хлопчик – чоловіком, дідусем,

Насіння – пшеничним колоском, яблунькою,

Цегла – будинком, парканом,

Хворий – здоровим,

Ікринка – рибкою,

Гусінь – метеликом,

Мука – хлібом, булкою, печивом, млинцем, тістечком,

Залізо – воротами, гвіздком,

Тканина – сукнею, скатертиною,

Слабкий – сильним…

При обговоренні відповідей дитини важливо підкреслити можливість декількох варіантів. Варіантом цієї гри є гра «Хто ким був?»

Курчатко – яйцем,                                Кінь – лошатком,

Корова – телям,                                   Дуб – жолудем,

Риба – ікринкою,                                  Яблуня – насінням,

Жабка – голова стиком,                      Хліб – мукою,

Велосипед – залізом,                          Будинок – цеглою, метелик – гусінню,

Шафа – доскою,                                   Сорочка – тканиною,

Сильний – слабким,                             Собака – цуценям…

Можна давати й інші слова, що потребують від дитини розуміння переходу однієї якості в іншу. До кожного слова рекомендується підібрати варіанти відповідей.

 

Корекційна гра «Як з цим можна грати?» (4 -5 років.)

Мета : розвивати знаково – символічну функцію свідомості, вчити аналізувати предмети і знаходити спільні риси.

Матеріал : підготувати декілька предметів, які не мають чіткого призначення – палка, куб, коробка, картонка, камінець тощо.

Хід.

Суть гри полягає в тому, щоб придумати, чим можуть бути вищезгадані предмети, замість якого реального предмета їх можна використовувати. На початку гри дорослий бере будь – який предмет, наприклад, паличку, демонструє її дитині і пропонує придумати, чим вона може бути в грі. Якщо виникають труднощі, допоможіть дитині – паличка може бути термометром для ляльки, ложкою, ключем, вудочкою; адже кубиком не можна нагодувати ляльку, а коробочкою зміряти їй температуру, оскільки повинна бути деяка подібність запропонованого предмета з реальним.

 

Корекційна гра «Збираємо врожай». (4 -5 років.)

Мета : закріпити знання дітей про класифікаційні групи «овочі» та «фрукти».

Матеріал : предметні малюнки з кольоровими зображеннями овочем та фруктів.

Хід.

Провести коротку вступну бесіду:

  1. Що ми робимо восени? (як варіант гри – збираємо врожай)
  2. Де ростуть овочі? (на городі, в землі)
  3. Яві ви знаєте овочі?
  4. Де ростуть фрукти? (на дереві)
  5. Які ви знаєте фрукти?

Предметні малюнки розложити довільно перед дітьми. Викликаючи кожну дитину, пропонувати брати їй овоч або фрукт і називати його. Запропонувати «овочі» покласти в одну корзинку з аргументуванням відповіді, а «фрукти» - покласти до іншої. Разом з дітьми перевірити правильність заповнення кошиків.

 

Корекційна гра «Хто спостережливий?» (4 -5 років.)

Мета : розвиток сприйняття форми у дитини.

Хід.

Просимо дитину за 1 хвилину назвати 5 предметів певної форми – круглі, квадратні, трикутні, прямокутні, овальні тощо. Повторювати предмети не можна. Можна організувати гру з групою дітей. Кожна дитина буде по черзі називати предмети певної  форми. Таким чином, буде названо багато предметів, що сприятиме розвитку кожної дитини.

 

Корекційна гра «Заповни матрицю» (5 – 6 років).

Мета : навчання вмінню впорядковувати предмети за зовнішніми ознаками.

Матеріал : матриця 2 на 2 і 3 на 3.

Хід.

В середині матриці є предмети чи фігури, які розташовані в певній послідовності та закономірності. Одного предмета не вистачає, на його місці стоїть знак питання. Запропонуйте дитині знайти закономірність розташування предметів в матриці і знайти відсутній предмет серед тих, що пронумеровані і знаходяться поза матрицею.

 

Корекційна гра «Білий лист»  (5 - 6 років.)

Мета : розвивати сприйняття таких якостей предмета як форма, величина, а також розвиток дрібної моторики руки.

Матеріал : фігури, зображені на аркуші та розфарбовані в темно – рожевий колір, і такі самі фігури, вирізані з білого паперу.

Хід.

Необхідно закрити кольорові зображення білими фігурами. Результатом буде білий аркуш паперу.

 

Корекційна гра «Доміно» (5 - 6 років.)

Мета : розвивати вміння знаходити відмінні і загальні ознаки.

Матеріал : ряд зображень.

Хід.

Завдання дитині : «В кожному ряді покажи картинку, яка відрізняється від інших, і скажи - чому».

 

Корекційна гра «Знайди два однакових предмета» (5 - 6 років.)

Мета : вчити дитину відшукувати однакові якості чи ознаки предмета.

Матеріал : ряд предметних малюнків.

Хід.

Перед дитиною кладуть аркуш з рядами предметних малюнків, пропонують виконати завдання : «Серед декількох предметів знайти два однакових».

 

Корекційна гра «Підбери пару предметів» (5 - 6 років.)

Мета : розвивати логічне мислення.

Матеріал : аркуші з предметними малюнками.

Хід.

Запропонувати дитині підібрати можливі пари серед запропонованих предметів:

Серія № 1

  • Ялинка і дерево – обидві рослини,
  • Дерево і яблуко – яблука ростуть на деревах,
  • Яблуко і каструля – можна варити компот,
  • Трикутник і ялинка – гілочки трикутної форми,

Серія № 2

  • Груша і чашка – випити з чашки грушевий компот,
  • Груша і лист – обидва з дерева,
  • Квадрат і груша (лист, шишка, чашка) – квадрат це столик, предмети можна на нього класти,

Серія № 3

  • Птаха і яйце – пташка вилупилась з яйця,
  • Яйце і колесо (горіх) – можна котити,
  • Колесо і горіх – поїхати в ліс машиною за горіхами,
  • Пензлик і птах (яйце, горіх, колесо) – можна намалювати,

Серія № 4

  • Олівець і курчатко (машинка, метелик, білка) – можна намалювати олівцем,
  • Олівець і машинка – обидва червоні,
  • Машинка і білка – можна поїхати до лісу машиною і побачити білку,
  • Машинка і курчатко – ми купляємо курчат на базарі і веземо додому машиною.

 

Корекційна гра «Хто літає» (4 – 5 років)

Мета : сприяти формуванню уваги дитини та її інтелектуальних здібностей; вчити дітей виділяти головні суттєві ознаки предмета.

Хід.

Гра може проводитися як з однією дитиною, так і з підгрупою дітей. Дорослий є ведучим, він говорить : «Увага! Зараз ми зясуємо, хто може літати, а хто не може. Я буду запитувати вас, а ви відразу ж відповідайте. Якщо я назву щось чи когось, хто вміє літати, наприклад – горобець, ви відповідаєте – «літає» та махаєте руками, наче крилами (показ). Якщо ж я запитаю про щось чи когось, хто не літає, наприклад – поросятко, то мовчіть і не піднімайте рук. Увага! Почали! Орел літає? Горобець літає? Корова літає? тощо ».

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
7916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку