Корекційно-розвиваюче заняття "Розвиток емоційного інтелекту та зниження тривожності у дітей старшого дошкільного віку"

Про матеріал
Корекційно-розвиваюче заняття "Розвиток емоційного інтелекту та зниження тривожності у дітей старшого дошкільного віку" можна використовувати у роботі з дітьми в ЗДО,поєднуючи з техніками арт-терапії або обирати окремі вправи із занять для психогімнастики на звичайних заняттях для дітей дошкільного віку.
Перегляд файлу

Розвиток емоційного інтелекту та зниження тривожності у дітей старшого дошкільного віку.

Тривожність досить неприємне відчуття,яке породжує стан занепокоєння і тривоги, що охоплює наше тіло і розум, викликаючи сумніви і невизначеність у майбутньому. Найважче з тривожністю справитися дітям, оскільки вони ще не достатньо володіють своєю емоційно-вольовою сферою. У одних дітей тривожність спричинена взаєминами в сім'ї, у інших є результатом виховання або пов'язана з оточенням, у якому вони зростають. Діти, які піддаються тривожності, не завжди розуміють причини своїх почуттів. Вони можуть почуватися безпорадними й переляканими. Тому і батьки, і вихователі повинні бути напоготові і вчасно виявляти симптоми тривоги в дітей. Якщо ж вам здається, що ситуація вийшла з-під контролю, зверніться по допомогу до психолога.

Дані заняття, покликані полегшити прояви тривожності в дитини, а саме допомогти дитині розпізнати неприємні емоції та навчити її з ними справлятися.

Заняття 1

«ТВОРИ ДОБРО»

Мета:розвиток співчуття та співпереживання у дітей, формування почуття відповідальності за власні дії, формування згуртованості дитячого колективу.

 Матеріали та обладнання: іграшкові курчата, різнокольорові кружечки, музична колонка, папір, клей, кольорові олівці, м'яч.

Перебіг заняття

Вправа «Привітання».

Мета: створення позитивного настрою у дітей та відчуття єдності у групі.

Діти стають у коло, беруться за руки і передають потиски одне одному («тепло свого серця»), посміхаючись.

Вправа «Поділися теплом»

Мета: психологічне розвантаження, сформувати доброзичливе ставлення дітей до навколишнього світу, емоційну чутливість до почуттів інших.

Дітям роздається іграшкове курчатко зі словами, що його мама Курочка пішла на роботу, тому курчатко злякалося і засумувало. А їм потрібно якось курчатко заспокоїти, знайти правильні слова, «поділитися своїм теплом».

IMG_20201007_092011

Вправа «Знайди друга»

Мета: створення позитивного настрою, виховання почуття єдності й доброзичливості, подолання тривожності.

Дітям роздають кружечки різного кольору. При цьому вони не мають дивитися який колір у них. За командою «Знайди свого друга», вони шукають свою пару, у кого такого ж кольору кружечок. Коли знайшли беруться за руки і говорять «Друзі!».

IMG_20201007_092129

Вправа «Пальчики танцюють»

Мета: розвиток дрібної моторики рук, покращення настрою.

Психолог. Наші пальчики мають роботу. Але для цього їм потрібно приготуватись і зробити зарядку. Давайте ж потанцюємо пальчиками.

 Вправа « Створи собачку»

Мета: розвиток дрібної моторики рук, уваги, мислення та уяви.

Діти за інструкцією психолога створюють собачку з листочка паперу, а потім розфарбовують його(можна виготовити будь-що з паперу).

IMG_20201007_094047    IMG_20201007_094035  IMG_20201007_094024

   IMG_20201007_094013    IMG_20201007_094001  IMG_20201007_093949

 

Вправа «Прощання»

Мета: спонукати до рухової  активності, зняття м'язового напруження.

Діти кидають одне одному м'яч і бажають гарного настрою.

До побачення!

Заняття 2

«ВЕСЕЛА ГРА»

Мета:розвиток психічних процесів; навчити встановлювати емоційний контакт з іншими.

Матеріали та обладнання:музична колонка, скринька із стрічками, картинки з тваринами, заготовки із чорними кружечками, м'яч.

Перебіг заняття

Вправа «Привітання».

Мета: налаштувати на співпрацю,покращити настрій.

Діти під музику вітають пальчиками, потім ручками, потім ніжками.

Вправа «Де мама?»

Мета: розвиток уваги, слухового сприймання , налаштування на взаємодію.

Дітям роздають картинки із зображенням тварин матусь і дитинчат. За командою «Шукаємо маму!» діти-дитинчата шукають маму. При цьому обоє видають звуки властиві цим тваринам(собаки гавкають, котики мявкаяють і т.д.).

IMG_20201007_094931

Вправа «Знайди друга за стрічкою»

Мета: згуртувати дитячий колектив, навчити встановлювати емоційний контакт, розвиток уваги, спостережливості.

Діти із закритими очима виймають зі скриньки кольорові стрічки. А потім за командою «Знайди друга за стрічкою!» відкривають оченята і швиденько шукають дитину з такою ж стрічкою.

IMG_20201007_094522

Вправа «Пальчики танцюють»

Мета: розвиток дрібної моторики рук, покращення настрою.

Психолог. Наші пальчики мають роботу. Але для цього їм потрібно приготуватись і зробити зарядку. Давайте ж потанцюємо пальчиками.

Вправа «Веселі кружечки»

Мета: розвиток уяви, мислення, розвиток комунікативних навичок та створення позитивного настрою.

Дітям дають аркуші, на яких зображені чорні кружечки. Слід домалювати їх так, щоб вони стали веселими.

IMG_20201008_094410

Вправа «Прощання»

Мета: спонукати до рухової  активності, зняття м'язового напруження.

Діти кидають м'ячик один одному, промовляючи різні форми прощання.

До побачення.

Заняття 3

«МАЛЮЄМО РАЗОМ»

Мета: розвиток уваги, уяви, довільності психічних процесів; розвиток самоаналізу та емпатії у дітей.

Матеріали та обладнання:музична колонка, малюнки метеликів, кольорові олівці, фломастери, іграшка сонечко, чарівна палочка.

Перебіг заняття

Вправа «Привітання».

Мета: розвиток самоаналізу та емпатії у дітей.

Діти передають іграшку сонечко, вітаються і по черзі розповідають який у них настрій і чому.

Вправа «А чи правда?»

Мета: розвиток уваги, мислення; спонукання до рухової активності.

Психолог промовляє  речення. Якщо речення правдиве, то діти плескають, якщо ні – тупають ніжками. Наприклад: «Взимку на деревах достигають яблука», «Сніг холодний» і т.д.

Вправа «Пальчики танцюють»

Мета: розвиток дрібної моторики рук, покращення настрою.

Психолог. Наші пальчики мають роботу. Але для цього їм потрібно приготуватись і зробити зарядку. Давайте ж потанцюємо пальчиками.

Вправа «Малюємо разом»

Мета: розвиток уваги, уяви, довільності психічних процесів, самоконтролю.

Вправа виконується попарно. Дітям роздають картинки, які необхідно розфарбувати. Одна дитина розфарбовує одну половинку малюнка, а друга – іншу.

IMG_20201007_095453

Вправа «Подарунок для друга»

Мета: розвиток мислення, уяви; навчити встановлювати емоційний контакт та налагоджувати дружні стосунки.

Дітям пропонують уявити що у них є чарівна паличка і вони можуть подарувати щось другу. Основна умова – обрати те що йому сподобається. Діти по черзі дарують подарунки один одному, при цьому висловлюючись чи сподобалося їм подароване.

Вправа «Прощання»

Мета: спонукати до рухової  активності, зняття м'язового напруження.

Діти передають один одному іграшку сонечка і посміхаючись промовляють: «До зустрічі».

До побачення.

 

docx
Додав(-ла)
Коритко Олена
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
4909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку