Корекційно-розвиваюче заняття «Зниження тривожності у дітей дошкільного віку з використанням пісочної терапії»

Про матеріал
Корекційно-розвиваюче заняття для дітей старшого дошкільного віку з використанням пісочної терапії. Можна проводити у комплексній корекційній роботі з тривожними дітьми після попередньої діагностики тривожності. Адже пісочна терапія одна з найкращих у роботі з дітьми дошкільного віку, оскільки усі діти люблять гратися у пісочку. Саме тут можливий неймовірний політ дитячої фантазії, осмислення усіх відчуттів та проживання прихованих емоцій.
Перегляд файлу

«Зниження тривожності у дітей дошкільного віку 

з використанням пісочної терапії»

Пісочна терапія одна з найкращих у роботі з дітьми дошкільного віку, оскільки усі діти люблять гратися у пісочку. Саме  тут можливий неймовірний політ дитячої фантазії, осмислення усіх відчуттів  та проживання прихованих емоцій.

Мета пісочної терапії -  виявити особливості дитини, сприяти розкриттю її внутрішнього світу та подолання комунікативних бар'єрів у боротьбі з дитячою тривожністю.

Завдяки пісочній терапії малюк може розвинути дрібну моторику пальців,  мислення, пам'ять, увагу, уяву та фантазію, комунікативні навички, позбутися тривожності, агресивності та страхів.

Корекційно – розвивальні заняття, покликані полегшити прояви тривожності в дитини, а саме допомогти дитині розпізнати неприємні емоції та навчити її з ними справлятися.

Заняття

«ПРИВІТ, ПІСОЧКУ!»

Мета:створення сприятливої психологічної атмосфери, розвиток уваги, пам'яті, мислення, уяви; зниження тривожності у дітей, розвиток дрібної моторики рук.

 Матеріали та обладнання: пісочниця, фігурки, музична колонка, дощечки з піском для малювання, пензлики, палички.

Перебіг заняття

  1. Вправа «Привіт, пісочку!»

Мета: створення позитивного настрою у дітей та відчуття єдності у групі.

Психолог пропонує дітям привітатися з пісочком. Для цього потрібно поставити долоньки на пісочок і сказати:

«Привіт, пісочку!( легкими рухами рук погладити пісочок і усміхнутися).

Ми в пісочку граємось,а  також навчаємось(пальчики граються з пісочком).

Пальчики стрибають, бігають, гуляють(пальчики по пісочку).

Потім у пісочку щей  відпочивають(занурити долоні в пісочок)».

Повторити ще раз.

  1. Вправа «Хованки»

Мета: активізація уваги та мислення дітей, налаштування на взаємодію, зниження тривожності.

Психолог пропонує дитині заплющити очі. Потім ховає фігурку у пісочку та пропонує здогадатися, що саме заховане за допомогою запитань: це жива чи нежива істота? Що вона вміє робити і т.д.

Ще одним різновидом вправи є знайти фігурку із закритими очима і за допомогою пальців здогадатися що це. Або розкопуючи  пісок шукати декілька фігурок із відкритими очима.

  1. Вправа « Веселі пальчики»

Мета: налаштування на роботу з пісочком, розвиток дрібної моторики рук.

Діти разом з психологом виконують рухи пальчиками під віршик:

В нас пісочок не простий

В нас пісочок золотий(гладимо пісочок).

Будуть пальчики гуляти(пальці гуляють по пісочку),

Веселитись і стрибати(пальчики стрибають).

Раптом дощик(«дощ з пісочку») –

Всі сховались(пальці в пісочку).

Усміхнулись. Вже й погрались.

І знову повторили.

  1. Вправа «Малюємо пісочком»

Мета: розвиток уяви, пам'яті та мислення, створення спокійної психологічної атмосфери.

Дітям пропонується відтворити простий малюнок на піску(квіточка, сонце, хмарика і т.д.) під спокійну музику. Малювати можна пальцями, пензликом, паличкою і т.д.

Обговорення:

-  Чим було малювати зручніше?

- Чи хочете ще щось домалювати?

 Створити міні виставку пісочних малюнків.

  1. Вправа «Прощання»

Мета:  закріплення позитивного настрою.

Діти передають один одному сонечко і, посміхаючись, кажуть: «До побачення!»

 

docx
Додав(-ла)
Коритко Олена
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
24 січня 2023
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку