«Зниження тривожності у дітей дошкільного віку
з використанням пісочної терапії»
Пісочна терапія одна з найкращих у роботі з дітьми дошкільного віку, оскільки усі діти люблять гратися у пісочку. Саме тут можливий неймовірний політ дитячої фантазії, осмислення усіх відчуттів та проживання прихованих емоцій.
Мета пісочної терапії - виявити особливості дитини, сприяти розкриттю її внутрішнього світу та подолання комунікативних бар'єрів у боротьбі з дитячою тривожністю.
Завдяки пісочній терапії малюк може розвинути дрібну моторику пальців, мислення, пам'ять, увагу, уяву та фантазію, комунікативні навички, позбутися тривожності, агресивності та страхів.
Корекційно – розвивальні заняття, покликані полегшити прояви тривожності в дитини, а саме допомогти дитині розпізнати неприємні емоції та навчити її з ними справлятися.
Заняття
«ПРИВІТ, ПІСОЧКУ!»
Мета:створення сприятливої психологічної атмосфери, розвиток уваги, пам'яті, мислення, уяви; зниження тривожності у дітей, розвиток дрібної моторики рук.
Матеріали та обладнання: пісочниця, фігурки, музична колонка, дощечки з піском для малювання, пензлики, палички.
Перебіг заняття
Мета: створення позитивного настрою у дітей та відчуття єдності у групі.
Психолог пропонує дітям привітатися з пісочком. Для цього потрібно поставити долоньки на пісочок і сказати:
«Привіт, пісочку!( легкими рухами рук погладити пісочок і усміхнутися).
Ми в пісочку граємось,а також навчаємось(пальчики граються з пісочком).
Пальчики стрибають, бігають, гуляють(пальчики по пісочку).
Потім у пісочку щей відпочивають(занурити долоні в пісочок)».
Повторити ще раз.
Мета: активізація уваги та мислення дітей, налаштування на взаємодію, зниження тривожності.
Психолог пропонує дитині заплющити очі. Потім ховає фігурку у пісочку та пропонує здогадатися, що саме заховане за допомогою запитань: це жива чи нежива істота? Що вона вміє робити і т.д.
Ще одним різновидом вправи є знайти фігурку із закритими очима і за допомогою пальців здогадатися що це. Або розкопуючи пісок шукати декілька фігурок із відкритими очима.
Мета: налаштування на роботу з пісочком, розвиток дрібної моторики рук.
Діти разом з психологом виконують рухи пальчиками під віршик:
В нас пісочок не простий
В нас пісочок золотий(гладимо пісочок).
Будуть пальчики гуляти(пальці гуляють по пісочку),
Веселитись і стрибати(пальчики стрибають).
Раптом дощик(«дощ з пісочку») –
Всі сховались(пальці в пісочку).
Усміхнулись. Вже й погрались.
І знову повторили.
Мета: розвиток уяви, пам'яті та мислення, створення спокійної психологічної атмосфери.
Дітям пропонується відтворити простий малюнок на піску(квіточка, сонце, хмарика і т.д.) під спокійну музику. Малювати можна пальцями, пензликом, паличкою і т.д.
Обговорення:
- Чим було малювати зручніше?
- Чи хочете ще щось домалювати?
Створити міні виставку пісочних малюнків.
Мета: закріплення позитивного настрою.
Діти передають один одному сонечко і, посміхаючись, кажуть: «До побачення!»