«Космічна подорож з математикою»

Про матеріал

Закріплювати уміння розв'язувати задачі, приклади та рівняння на пройдені випадки табличного множення; формувати навички швидких обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність, математичну мову; виховувати інтерес до навчання, працелюбність, охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.

Перегляд файлу

«Космічна подорож з математикою»

 

Тема: Складання і розв’язування рівнянь.

Задачі на застосування таблиць множення і ділення. Мета: закріплювати уміння розв’язувати задачі, приклади та рівняння на пройдені випадки табличного множення; формувати навички  швидких обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність,  математичну мову; виховувати інтерес до навчання, працелюбність,  охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.

Методично-дидактичне забезпечення: презентація «Космічна подорож з математикою», конверти з завданням для роботи у парах, Богданович М.В. Математика; підручник для 3 класу –Київ «Генеза», 2013., зірочки.
 

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку:
І. Організація класу до уроку

1. Вітання.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він осінній і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовимо: «Добрий день!»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності 
Наш урок – це незвичайна космічна подорож і допоможуть нам її здійснити ваші знання. 

 

Знаю

Таблицю множення і ділення

Порядок виконання дій у виразах

Правила

  

 

Вмію

Розв’язувати задачі і приклади

Обчислювати периметр

Працювати з граф схемами

 

Ціную

Нові знання

Думки товаришів

Корисні поради

 

 

 

 

 

Нагадайте, над якою темою ми працювали протягом останнього часу?

Учень: ми вивчали таблиці множення і ділення. Вчилися розв’язувати задачі на зведення до одиниці; збільшення та зменшення числа у декілька разів.

Вчитель: Вашими вірними друзями під час польоту повинні бути уважність, кмітливість, винахідливість та взаємодопомога. Тема нашого уроку: складання і розв’язування рівнянь. Задачі на застосування таблиць множення і ділення.
Протягом уроку буде видно, який екіпаж корабля працював найкраще.

У кожного космонавта є свій бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити. Починаємо вести записи в бортовому журналі, вказуємо час відльоту. (запис числа)
13 жовтня
Класна робота

ІІІ. Актуалізація опорних знань (контроль, корекція і закріплення знань)

Ракета готова до вильоту і щоб успішно стартувати у космічний простір, нам потрібно уважно перевірити показання всіх приладів, як вони працюють, розігріти двигуни ракети, щоб подолати земне тяжіння.
І ось перше завдання.
Гра «Мовчанка» - розв’яжіть ці приклади, а відповіді показуйте за допомогою своїх карток. 

6 * 6 =    36                 5 4  :  6  =9

48 : 6 =     8                 6   * 4  = 24

32   :  8 =  4                 5  * 5  = 2 5

2  *  9  =   18               1 8  : 3 =  6

 

ІV. Закріплення і повторення вивченого матеріалу
Молодці! Завдання виконали правильно і наша ракета стартувала у космічний простір (і ми обираємо курс до  планети). Щоб дізнатися, до якої планети ми підлітаємо, нам потрібно розшифрувати такі  приклади :

І екіпаж         9 х 5 + 3 х 7                            8 х 8 + 2 х 1    

       ІІ екіпаж          70 – 45 : 5                                 82 – 4 х 9

ІІІ екіпаж                8 х 5 + 2 х 7                              6 х 7 + 3 х 9

( учень який  перший виконав  завдання  має право відкрити  віконце з буквою)

 

       69      66    46     66      61      54     

В Е      Н       Е       Р       А

 

 

Вчитель: Дуже добре, тому що ми підлетіли до Венери. Нас будуть супроводжувати дослідники, які підготували повідомлення про планети, до яких ми будемо подорожувати. Послухаємо їх.

 
Учень: Венера – найближча сусідка Землі. Хоч у планети схожі із Землею розміри і будова, проте умови на поверхні нагадують справжнє пекло. Планета одержує більше сонячного тепла, ніж Земля, оскільки знаходиться ближче до Сонця. Дощі тут йдуть кислотні. Венера обертається у напрямку, протилежному Землі. Сонце встає там на заході. Рік на Венері коротший, всього 225 земних діб.

У стародавніх римлян Венера була богинею кохання і краси.

 

Вчитель: Спасибі за цікаву розповідь. Тож не будемо затримуватися, а летимо далі. Щоб успішно подолати відстань до наступної планети – Марс, потрібно розв’язати  завдання яке знаходиться на дошці. А розв’язувати ці завдання  стане  учень з кожного екіпажу, який найшвидше розшифрує такі приклади:

 

 

             17        15           28        14       12        56         10      63       12

 

7  Х 4

7  х  8

7  х  9

 

35            10       9           9         42        7             6           21         4

 

7  х  5

6  х  7

7  х  3

     

12        14         36           14          32        18        15        27     16

 

6  х  6                                                

4  х   8

3  х  9

 

 

Вчитель: Завдання виконали - і ось ми на Марсі. 
Учень: Марс – називають червоною планетою. Там багато піску червоного кольору. На Марсі дуже холодно, це четверта планета сонячної системи.
На Марс уже кілька разів прилітали космічні кораблі, запущені американськими та російськими вченими. Але ніяких слідів життя не вдалось знайти. Марс удвічі менше за Землю і має два супутники – Фобос і Деймос.

Вчитель: Давайте зробимо невеличку висадку на Марсі і трохи відпочинемо.

(фізкультхвилинка)

Вчитель: Ось ми і відпочили. Тож не будемо затримуватися, а летимо далі. Щоб успішно подолати відстань до наступної планети – Юпітер , потрібно  скласти і розв’язати рівняння,  вони лежать у ваших конвертах, але їх потрібно не тільки розв’язати а гарно записати у бортові журнали.

І  екіпаж                 Яке число  треба збільшити на 6, щоб дістати 30?

ІІ екіпаж Яке число треба збільшити в 6 разів, щоб дістати 30?

ІІІ екіпаж                Яке число треба збільшити  в 5 разів, щоб дістати 25?

 

 

Вчитель: Завдання виконали - і ось ми на  Юпітері. 
Учень: П'ята від Сонця і найбільша планета Сонячної системи. Юпітер, названий на честь царя римських Богів, панує і серед дев'яти планет нашої Сонячної системи, змагаючись з Сонцем у своїй красі. Він більш ніж у два рази важча, ніж всі інші планети разом узяті, і в 318 разів важча за Землю.  Юпітер є гігантська газова куля, діаметр якого у десять разів перевищує діаметр Землі. Навколо своєї осі він, в середньому, обертається за 10 годин.

Вчитель: Спасибі за цікаву розповідь. Ми відвідали з вами сьогодні тільки 3 планети сонячної системи. А у галактиці їх – 8    Меркурій, Венера, Земля, Марс. Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун. Тому у нас з вами будуть ще такі нагоди відвідати інші планети і дізнатися про них, а зараз час повертатися додому. Щоб подолати відстань додому, потрібно скласти задачу за умовою і розв’язати її. 

І  екіпаж                                                ІІ екіпаж                                  ІІІ екіпаж               

5 год    -  30 л  пального                  4 год  -  32 л пального              7 год  -  35 л пального               

1 год  - ? л       пального                  1 год  - ? л       пального       1 год  - ? л пального

8 год   - ? л      пального                  6 год   - ? л      пального            9 год  - ? л  пального

Самостійне розв’язання, перевірка

V. Підсумок уроку

- І ось ми знову повернулися на Землю. 

- Підведемо підсумки нашої подорожі. Що ми повторювали сьогодні на уроці?

- Що найкраще  сподобалось у нашій подорожі?

- Всі працювали дуже гарно, активними під час польоту були:…… підрахуйте зірочки, які ви заробили.

Виставлення оцінок.
 


  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • З яким настроєм повернулися?

  • Зробимо останній запис в бортовому журналі-щоденнику


VI. Домашнє завдання: № 262, 263


4
 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ніколаєнко Валентина
    дякую за прекрасний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ніколаєнко Валентина
    дякую за прекрасний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ніколаєнко Валентина
    дякую за прекрасний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
1734
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку