Розробка уроку з математики для дітей з особливими потребами.
Математика: Віднімання числа 4 від двоцифрового (53-4; 52-4; 51-4).
Креслення геометричних фігур, більших, менших за дані, однакових.
Літературне читання: Урок позакласного читання.«У світі казки чарівної».
Мета: Формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: само організовуватися до навчальної діяльності, доведення роботи до кінця;
- загальнокультурну: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту;
- соціальну: розвивати вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;
Формування предметних компетентностей:
Математика.
- математична: закріпити вміння віднімання числа 4 від двоцифрового виду ( 53-4; 52-4; 51-4); формувати в учнів уміння креслити геометричні фігури, більші, менші за дані, однакові.
Літературне читання:
- літературознавчої: навчати дітей слухати, відповідати на запитання; розвивати смислову та образну пам'ять, кмітливість, швидкість мислення; виховувати любов до книги, до художнього слова, бажання читати казки та інші твори.
Комунальний заклад
«Богодухівський спеціальний навчально-виховний комплекс»
Харківської обласної ради
Інтегрований урок
(математика та літературне читання)
Провела вчитель початкових класів: Могилевська Н.П.
2017/2018 навчальний рік
Математика: Віднімання числа 4 від двоцифрового (53-4; 52-4; 51-4).
Креслення геометричних фігур, більших, менших за дані, однакових.
Літературне читання: Урок позакласного читання. «У світі казки чарівної».
Мета: Формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: само організовуватися до навчальної діяльності, доведення роботи до кінця;
- загальнокультурну: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
- соціальну: розвивати вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;
Формування предметних компетентностей:
Математика.
- математична: закріпити вміння віднімання числа 4 від двоцифрового виду ( 53-4; 52-4; 51-4); формувати в учнів уміння креслити геометричні фігури, більші, менші за дані, однакові.
Літературне читання:
- літературознавчої: навчати дітей слухати, відповідати на запитання; розвивати смислову та образну пам’ять, кмітливість, швидкість мислення; виховувати любов до книги, до художнього слова, бажання читати казки та інші твори.
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, геометричні фігури, роздаткові картки.
Хід уроку:
Організаційна частина
– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
Наш урок повинен бути:
У – урожайним,
Р – розвивальним,
О – організованим,
К – красивим!
Корекційна робота.
Мотивація навчальних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
Коли сьогодні я ішла до класу, мені зустрілось два уроки, вони ніяк не могли дочекатись, щоб потрапити до вас, вони сперечались, навіть зштовхались ніяк не могли дійти згоди. Я пропоную вам помирити їх. Ми сьогодні проведем незвичайний урок, поєднаємо математику де будемо продовжувати вчитись віднімати число 4 від двоцифрових чисел, та працювати з геометричними фігурами, з уроком літературного читання де проведем позакласне читання «У світі казки чарівної». Адже і читання і математика, це не тільки два важливих урока, але й є в них багато чого спільного.
Каліграфічна хвилинка
І зараз на каліграфічній хвилинці я вам це доведу.
У назвах казок які я вам читатиму знайдіть числа і запишіть їх у зошиті відповідними цифрами
Отже візьміть ваші зошити запишіть сьогоднішнє число, класна робота, уважно слухайте назви казок і каліграфічно запишіть цифри.
Молодці! Всі дуже старалися.
Актуалізація опорних знань
Цифри так вдячні, що ви полюбляєте математику, що передали вам запрошення на казковий бал-карнавал, де зібралися всі казки.
-Хочете туди потрапити?
Але ж ви розумієте не все так просто. Вони передали запрошення казковим персонажем, який також відправляється на цей бал, але кому саме забули. Давайте ми з вами розгадаємо хто запрошений на цей бал-карнавал і відправимось по запрошення до цих персонажів. Добре?
Для цього нам потрібно виконати завдання.
1. Розкласти числа на розрядні доданки.
Для того , щоб дізнатися у якого казкового героя наше запрошення нам потрібно розкласти числа на розрядні доданки.
Число 19. (Коза-Дереза)
Число 63.(Івасик Телесик)
Число 79.(Колобок)
Число 25.(Курочка Ряба)
Число 46.(Котигорошко)
Число 96.(Лисичка)
Число 58.(Заєць і Їжак)
Число 73.(Солом’яний бичок).
А у кого ж із героїв запрошення? Я вам підкажу, ця героїня добре вміє хитрувати. Так вірно, це лисичка.
Ну що ж запрошення у нас є, відправляємося до казкового палацу.
Та погляньте біля казкового палацу нас зустріла охорона. Вони хочуть впевнитись чи добре ви вмієте рахувати, розв’язувати задачі, і чи гарно знаєте казки.
2. Обчислення виразів.
Вони підготували вам приклади, але ці приклади не прості, вони мають результати запитання. За допомогою цих прикладів охорона зможе перевірити не лише математичні навики, а ще й як ви вмієте відповідати на запитання про казки. Готові?
Записуємо посередині слово, приклади.
Давайте пригадаємо, як ми розв’язували приклади на попередньому уроці.
Діти виконують самостійно приклади.
33-4 52-4 22-4 22-4 21-4 12-4 8-4 10-4
43-4 62-4 42-4 23-4 11-4 13-4 5-4
Перевірка результатів, відповіді на запитання.
29 - Що таке казка? (Казка – це розповідь про фантастичні події та фантастичних персонажів)
39 - Що казала Лисичка-сестричка Вовчику-братику, коли він ловив рибку в ополонці? («Мерзни, мерзни, вовчий хвіст».)
48 - Які бувають казки?(Казки бувають авторські, та народні).
58 - Хто бігав наввипередки з Зайцем? (Їжак )
19 - Цей казковий герой народився завдяки тому, що його мати з’їла горошину, яка котилася по дорозі. (Котигорошко)
17 - У казці «Ріпка» останньою на допомогу прийшла . . .(Мишка)
8 - Як називається казка у якій дід загубив рукавичку? «Рукавичка»
4 - Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
1 – Якого казкового героя спекла баба? (Колобка)
Охоронці переконалися, що ви всі молодці, і пропустили нас до казкового палацу.
Але на карнавалі всі повинні бути жвавими і веселими, тому я пропоную вам перепочити і зробити зарядку.
Фізкультхвилинка.
3. Робота в парах над казками
Ми з вами на карнавалі. На карнавалі дуже багато казок, але вони всі в масках і дуже важко їх впізнати. Тому я вам пропоную попрацювати в парах і впізнати казку за її рядками та ілюстраціями. У вас на партах лежать картки з уривками казок та ілюстраціями, прочитайте уривки та перегляньте ілюстрації і назвіть казки , які ви впізнали.
«В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому. Сидить кіт, коли це підходить до нього Лисичка». («Пан Коцький»)
«...От одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі. Жінка підняла горошинку та й з'їла. А згодом народився в неї синок...» («Котигорошко»)
«От зробив йому батько човна і весельце, і став Івасик рибалити. Попливе Івасик геть-геть річкою, а мати тим часом йому їсти наварить та в горнятка-двійнятка накладе, візьме ті двійнятка, ще й сорочечку білу для Івася, піде до берега, стане та й кличе:…». («Івасик-Телесик»)
«— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?
— Ні дідусю, я й не пила, я й не їла: бігла через місточок, ухопила кленовий листочок, бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!» («Коза Дереза»).
«Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють.
Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі.
А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.» («Колосок»)
4. Розв’язування задач.
На карнавалі багато гостей, і нам з вами потрібно їх порахувати, а для того, щоб це зробити нам потрібно розв’язати задачу про маски. Якщо ми дізнаємося скільки казка роздала масок ми дізнаємося скільки було гостей на карнавалі.
Слухайте уважно задачу.
Казка виготовила 52 маски, коли вона роздала маски гостям, у неї залишилося 4 маски. Скільки масок роздала казка?
Про що розповідається в задачі?
Скільки масок виготовила казка?
Скільки залишилось після того, як вона їх роздала гостям?
Що запитується в задачі?
Записуємо посередині слово Задача. Записуємо короткий запис. (Один учень розв’язує задачу біля дошки)
Виготовила – 52 маски
Залишилось – 4 маски
Роздала - ? масок
1)52-4=48(масок)
Відповідь: 48 масок роздала казка.
Молодці!
5. Робота з геометричними фігурами.
Діти казкові герої живуть у будиночках, ви отримали картки, на яких зображені будиночки, які складаються з геометричних фігур. Назвіть їх.
І – ряд виміряйте і накресліть квадрат, з якого складається великий будинок.
ІІ – ряд виміряйте і накресліть прямокутник, з якого складається маленький будинок.
Підсумок уроку.
Молодці. Ви добре впорались з усіма завданнями. Всі дуже гарно і старанно працювали. А скажіть мені будь ласка:
За те, що ви були такими активними, казка і для вас приготувала подаруночки ось такі маски.
Домашнє завдання.
Математика: с. 86, № 3; № 4.
Літературне читання: підготуватись до наступного уроку позакласного читання де ми з вами поговоримо про казки народів Європи.
Література: Інтернет ресурси.