Кожен день про себе дбаємо, про хвороби забуваємо

Про матеріал

Мета: Ознайомити дітей із поняттям «гігієна», про те, що чистота є однією з умови збереження та зміцнення здоров'я, переконати у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни; розвивати знання елементарних правил гігієни.

Перегляд файлу

1

 

Кожен день про себе дбаємо, про хвороби забуваємо

 

Мета: Ознайомити дітей із поняттям «гігієна», про те, що чистота є однією з умови збереження та зміцнення здоров‘я, переконати у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни; розвивати знання елементарних правил гігієни.

Обладнання: мило, зубна щітка, гребінець, носова хустинка, малюнки для гри.

 

Хід роботи:

Вихователь: Діти! Тема нашої бесіди «Кожен день про себе дбаємо, про хвороби забуваємо». Одна з головних вимог - це гігієна, тобто чистота. Недарма люди говорять:

«Як дбаєш, так і маєш». Тому, щоб бути здоровим треба щодня слідкувати за собою, бути чистим та охайним.

Хто кожен день про себе дбає,
Той чудовий настрій має,
І здоров’ячко міцне.
І життя тоді ясне!

Сьогодні, наша, виховна година присвячена здоров’ю. Але сьогодні вона не проста, а з сюрпризами. На електронну скриньку нашої школи надіслав листа сам лікар Айболит.

Він привітав нас зі святом здоров′я, яке ми зараз з вами проводимо в своїй групі. Нажаль, сам він не зміг до нас приїхати, але обіцяв прислати до нас своїх помічників, які нам допоможуть розібратися, як же потрібно за собою слідкувати, щоб завжди гарно виглядати і почуватися. Також побажав всім нам міцного здоров′я.

А поки помічників лікаря Айболита немає, ми повідгадуємо з вами загадки:

Кістяна спинка
Жорстка щетинка з
м'ятною пастою дружить,
Нам старанно служить.

(зубна щітка)

 

Ліг в кишеню і вартую

Плаксі, реві та бруднулі

Витру вранці цівки сліз,

Не забуду і про ніс.

(носова хустинка)

 

Він по зачісках мастак,

Вас причеше гарно так.

Розчесав моє волосся,

Так давно вже повелося,

Що охайний молодець,

Той, хто має

(гребінець)

 

Візьміть мене,
Умивайтеся, купайтеся,
А що я таке -
Скоріше здогадайтеся,
І знайте:
Велика була б біда,
Коли б не я та не вода.

(мило)

 

Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький...

(рушник)

 

(Стук у двері)

 

Вихователь: А ось, мабуть, і помічники лікаря Айболита.
 

(Входять Мило, Зубна щітка, Гребінець, Носова хустинка.)

 

Помічники: Добрий день, друзі! Ми помічники лікаря Айболита. Ми приїхали до вас на свято здоров′я, щоб розповісти вам багато цікавого і навчити берегти своє здоров′я. Та спочатку, ви повинні відгадати, хто ми?

Мило: Маю форму я різненьку

Саме гарне, запашненьке,

Ось візьми мене у руку

І позбудишся ти бруду.

(Відповіді)

Мило: Правильно! Я - Мило. Мило - найбільший ворог бруду. Друзі, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося. Тому на наші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до роту, а постійно слідкуйте за їх чистотою.

Вихователь: Давайте потренуємося мити руки за правилом п’яти кроків:

1. Спочатку закотимо рукава.

2. Відкриємо кран і намочимо руки.

3. Далі візьмемо мило і намилимо руки.

4. Після цього покладемо мило.

5. І нарешті розпочинаємо мити руки: треба, покласти долонька до долоньки і потерти, потім змити піну великою кількістю води і витерти руки сухим, чистим рушником.

Так чому обов'язково треба мити руки з милом? (Відповіді)

Зубна Щітка: А тепер, любі друзі, відгадайте - хто я?

Королева гігієни,

Гарна та тендітна,

Чищу зуби я пильненько,

Щоб були вони біленькі

(Відповіді)

Ви вгадали! Я - зубна щітка.

До нас у гості завітала шкільна медсестра. Вона нам розповість, як правильно доглядати за зубками.

Медсестра:

  1. Чистити зубки потрібно зубною пастою двічі на день - вранці та ввечері.
  2. Зубна щітка має бути середньої жорсткості з гнучкими щетинками.
  3. Чистити зубки слід підмітальними рухами.
  4. Рух щітки у верхньому ряді зубів - зверху вниз, у ниж­ньому - знизу вверх.
  5. Жувальні поверхні зубів верхньої та нижньої щелеп очищують обертальними рухами щітки.
  6. Чистити зуби слід не менше трьох хвилин.
  7. Після чищення зубів щітку треба ретельно вимити з милом під проточною водою та поставити у склянку так, щоб щетина висихала.
  8. Зубну щітку слід міняти не рідше, ніж раз у три-чотири місяці.
  9. Після кожного вживання їжі обов'язково пропо­ліскуйте рот.

- Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими і міцними.

- Дітки, а хто мені скаже, навіщо ж взагалі чистити зуби? (Відповіді дітей)

Гребінець: А ось загадка про мене!

Я хлопчина- молодець,

Зуби маю- кремінець,

Причешу кучері всім

І дорослим і малим.

(Відповіді)

Я – гребінець. Дуже важлива і потрібна річ. Чисте й здорове волосся м'яке, має природний блиск і прикрашає людину. Але якщо за ним не доглядати, воно стане жир­ним, сплутаним та матиме неприємний запах. Це не додасть людині здоров'я. Волосся треба регулярно мити й розчісувати.

Гребінець люди знають дуже-дуже давно. Перші гребінці пер­вісні люди робили з кісток тварин. А зараз існує багато різних за формою, розміром та кольором гребінців, потрібно лише вибрати на свій смак.

Хто розкаже, як потрібно доглядати за волоссям? (Відповіді)

 

Носова хустинка: А тепер прийшла черга відгадати загадку про мене:

Маю бути я в кишені,

Бо без мене ти ніяк,

Паперовий чи з тканини,

Вибирай на свій ти смак.

(Відповіді)

Так! Я Носова хустинка.

Майте завжди чисту носову хустку або одноразові серветки. При чханні та кашлі хвора людина розповсюджує навколо себе дуже багато маленьких крапельок, в яких можуть міститись різні віруси та мікроби. Інші люди, що стоять поруч, вдихаючи ці крапельки можуть захворіти.

Якщо при чханні, або кашлі затулитися складеною вчетверо хустинкою, то не заразиш оточуючих.

Так для чого нам потрібна носова хустинка? (Відповіді дітей)

Вихователь: Які ви молодці! Уважно слухали наших гостей все зрозуміли і запам’ятали. А тепер давайте пограємо у гру, яка має назву «Що далі?».

Діти отримують малюнки*. Вихователь залишає собі перший малюнок і розпочинає гру: «Дівчинка просинається», після чого розташовує малюнок на дошці. «Виконує зарядку», - продовжує учень у якого цей малюнок, і теж розміщує його на дошці і так далі ( умивається, чистить зуби, розчісує волосся, снідає, іде до школи).

Вихователь: Розгляньте малюнки і назвіть предмети особистої гігієни, які вам відомі та для чого вони призначені? (Відповіді дітей)

Отже, запам’ятайте правила гігієни, які нам повідомить наша шкільна медсестра.

Медсестра:

  1. Протягом дня мийте руки з милом: перед вживанням їжі, після відвідування туалету, після занять фізкультурою. трудовим навчанням та прогулянки;
  2. Двічі на день: зранку та ввечері – чистіть зуби зубною щіткою та пастою. Регулярно обстежуйтесь у лікаря-стоматолога;
  3. Ніколи не гризіть нігті, тільки підстригайте;
  4. Своє тіло мийте кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Своє волосся необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними.
  5. Запам’ятайте: користуватися чужим гребінцем, головними уборами – заборонено.

Вихователь: Молодці діти! Тепер ви знаєте, що робити, щоб бути завжди охайними і здоровими. А зараз давайте, всі гуртом, проведемо фізкультхвилинку, бо зарядка також додає нам здоров’я:

А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.

Раз-два! Потягнулись,

Три-чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.

Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
До плечей поставим руки,

Колові ми зробим рухи.

А тепер присіли й встали,

Втому нашу геть прогнали.

Гребінець: Дякуємо за гостину,

Але нам пора іти,

Щоб здоров’я прибувало,

І слухняними були.

 

Зубна щітка: Щоб дружили Ви з водою,

Зубну щітку берегли.

 

Мило: Мило в домі шанували

І щасливими були.

 

Носова хустинка: Тепер давайте скажемо разом:

 

Здоров’я - це сила

Здоров’я – це клас

Хай буде здоров’я

У Вас і у нас!


 

* Малюнки до гри

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
2854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку