Становлення людини – постійна праця душі. Філософи і педагоги, письменники і поети говорячи про це мають на увазі цілком визначений вид праці: самосвідомість, само актуалізацію, самореалізацію. У сучасній школі відроджується поняття «душі» як атрибута духовності, цілісності суб'єкта . бездуховність – ознака втрати особистістю суб'єктивних якостей і перетворення на сучасний об'єкт. Праця душі має свій зміст і виступає як процес осмислення, переживання себе, своєї сім'ї,держави, нації, людства; це зародження і прояв совісті, особистої відповідальності за долю близьких і далеких людей, батьківщини, всієї планети.
У виховній роботі педагогічний колектив організував свою діяльність на ґрунті громадського виховання, національної культури й національних традицій, що за змістом і формами роботи відповідають національно – культурним потребам України – це проект виховної роботи « Я – МИ – РОДИНА – Україна».
Номінація: Навчально- виховний
проект навчального закладу.
Повна назва
навчального закладу: «Десантненський
загальноосвітній заклад
І-ІІІ ступеня»,
Кілійського району,
Одеської області
Прізвище, ім’я,
по батькові автора: педагог-організатор:
Черняховська Аліна Василівна
Назва роботи: виховний проект
« Я-ми-родина-Україна»
На яку вікову категорію учнів
розрахований матеріал: 1-11клас
Рік : 2018-2019 рр.
Становлення людини – постійна праця душі. Філософи і педагоги, письменники і поети говорячи про це мають на увазі цілком визначений вид праці: самосвідомість, само актуалізацію, самореалізацію. У сучасній школі відроджується поняття «душі» як атрибута духовності, цілісності суб’єкта . бездуховність – ознака втрати особистістю суб’єктивних якостей і перетворення на сучасний об’єкт. Праця душі має свій зміст і виступає як процес осмислення, переживання себе, своєї сім’ї,держави, нації, людства; це зародження і прояв совісті, особистої відповідальності за долю близьких і далеких людей, батьківщини, всієї планети.
У виховній роботі педагогічний колектив організував свою діяльність на ґрунті громадського виховання, національної культури й національних традицій, що за змістом і формами роботи відповідають національно – культурним потребам України – це проект виховної роботи « Я – МИ – РОДИНА – Україна».
Успіх виховного процесу залежить від відносин між учителем і учнем, які розвиваються на основі співробітництва й ділового партнерства.
Працюючи над реалізацією Концепції виховної роботи, педагогічний колектив забезпечує умови для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.
Головним напрямком виховної роботи з учнями є система модулів об’єднаних в сім «Я»:
Цей процес передбачає послідовну зміну мети, завдань, змісту методів, форм , умов, необхідних для розвитку особистості й досягнення визначених позитивних результатів. А тому ми знаходимося у постійному пошуку ще більш дієвої системи виховної роботи.
Актуальність національно – патріотичного виховання особистості в сучасному українському суспільстві великою мірою зумовлюється потребою державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості, що мають забезпечити всім громадянам реалізацію найголовнішої соціально – психологічної потреби особистості – потреби в самовизначенні та самоствердженні.
Опис проекту
Учасники: учні, батьки, вчителі, громадськість.
Партнери: Відділ освіти Вилківської райдержадміністрації.
Цільова аудиторія: учні, батьки, педагогічний колектив.
Структура проекту
Мета: формування системи знань і усвідомлення значущості особистих, родинних, громадянських,національних та загальнолюдських цінностей; формування активної моральної позиції , духовно-моральної культури й компетентності особистості.
Завдання проекту
Ефективне використання національних традицій, історії та культури, звичаїв етносу рідного краю, новітніх досягнень психолого-педагогічної науки і практики; упровадження народознавчого, людинознавчого, особистісно зорієнтованого, діяльнісного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в школі.
Опис діяльності
Завдання виховної роботи
* виховувати почуття відповідальності за власні вчинки;
* сприяти розвиткові вдосконалення власного «Я» кожного учня;
* виховувати самостійну особистість, гідного патріота України.
1 |
Години громадянськості :
|
Протягом року |
1-11кл. |
|
Свято «Учителю, ти є і будеш вічно!» |
жовтень |
7-8кл. |
3 |
Тиждень профорієнтації |
березень |
10-11кл. |
Завдання виховної роботи
*формування особистих рис громадянина України, національної свідомості та самосвідомості учнів;
*утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;
*виховання почуття гордості та вдячності до своєї держави, свого народу
1 |
Акція «Школа - мій рідний дім» |
Протягом року |
1-11кл. |
2 |
День партизанської слави (класні години) |
вересень |
1-11кл. |
3 |
Свято «А ми козацьку славу збережемо!» |
жовтень |
6кл |
4 |
Змагання «Ну-мо, хлопці!» |
грудень |
9-11кл. |
5 |
День Соборності України «Уже розтрощенні кордони» |
травень |
5-11кл. |
6 |
День пам’яті Героїв Крут (години спілкування) |
січень |
10-11кл. |
7 |
«Чорнобиль – наш біль» (святкова лінійка) |
квітень |
1-11кл. |
8 |
День Європи – Всесвітній день культурного розмаїття в ім’я діалогу і розвитку |
травень |
9-11кл. |
Завдання виховної роботи
*виховувати бережливе ставлення до природи;
* виховувати почуття прекрасного в спілкуванні з природою;
*відчувати себе частинкою природи відповідальною за гармонійне співіснування з нею людини;
*бути раціональними і дбайливими господарями зі сформованою екологічною культурою, здатними передбачати наслідки діяльності у природі.
1 |
Екологічні акції :
|
Протягом року |
1-11кл. |
2 |
Екологічний місячник «Зелена весна»:
|
квітень |
1-11кл. |
3 |
Екологічне свято «Хто ж пожаліє природу, як не людина» |
квітень |
7-8кл |
Завдання виховної роботи
*розвивати в учнів повагу та любов до батьків, людей похилого віку;
*сприяти взаєморозумінню та довірі у відносинах між батьками та дітьми;
*формувати високий ідеал родинно-сімейних відносин;
*виховувати почуття особистої відповідальності за створення мікроклімату в сім'ї
1 |
Родинне свято «Моє родинне дерево» |
листопад |
5кл. |
2 |
Родинне свято до Дня Захисника Вітчизни «Життя прожити - не поле перейти» |
лютий |
5-6кл. |
3 |
Родинне свято «Вклонюся мамі я доземно» |
березень |
7-8кл |
4 |
Година вільних думок «Я – нащадок свого роду» |
квітень |
10-11кл. |
5 |
Відзначення Міжнародного дня сім’ї в школі |
травень |
5-11кл. |
Завдання виховної роботи
*сприяти об’єднанню зусиль педагогічного колективу, медичних працівників, батьків для реалізації права дітей і підлітків на збереження та зміцнення здоров’я;
*забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я.
1 |
Заходи щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей:
|
Протягом року |
1-11кл. |
2 |
День здоров’я і спорту |
вересень |
1-11кл. |
3 |
Агітбригада «Ми за здоровий спосіб життя» |
листопад |
10-11кл |
4 |
Всесвітній день боротьби зі СНІДом:
|
грудень |
5-11кл. |
Завдання виховної роботи
*сприяти створенню оптимальних умов для розвитку і реалізації можливостей обдарованих дітей;
*формувати уміння відчувати, розуміти і творити прекрасне;
*створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності, самореалізації.
1 |
Музичний калейдоскоп |
жовтень |
1-11кл. |
2 |
Казковий вернісаж «Свято врожаю» |
жовтень |
1-11кл. |
3 |
Свято «Ой, у Миколая гостей багато!» |
грудень |
5-6кл |
4 |
Конкурс юних дизайнерів «Замість ялинки – зимовий букет» |
грудень |
1-11кл. |
5 |
Міжнародний день рідної мови(конкурс кросвордів, ребусів, промов) |
лютий |
1-11кл. |
6 |
Літературно-музична композиція « Сім нот кохання» |
лютий |
5-11кл. |
7 |
Міжнародний день поезії «Вінок слави Кобзареві» |
березень |
1-11кл. |
8 |
Конкурсно-розважальна програма «Панно школо!» |
березень |
9-11кл. |
9 |
Виставка поробок «Вшануймо матір» |
травень |
1-11кл. |
Завдання виховної роботи
*виховання духовної культури особистості;
* формування творчої, працелюбної особистості, цивілізованого господаря;
*виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці
1 |
Морально-етичне виховання(години спілкування):
|
Протягом року |
1-11кл. |
2 |
Свято «Всіх нас єднає рідна мова» |
листопад |
7-8кл. |
Результати реалізації проекту
Проект є постійно діючим, що дає змогу закріпити та корегувати отримані результати; викликав зацікавленість серед учнів, батьків,громадськості. Робота над проектом ведеться з 2005року і буде продовжено, педагогічний колектив школи вважає доцільним поширювати свій досвід.