кп 3 клас 1 семестр літературне читання Вашуленко

Про матеріал

До Вашої уваги, пропоную Вам календарно тематичне планування для третього класу, перший семестр, літературне читання до підручника Вашуленка програма Олександри Яківни Савченко 3 уроки в тиждень. Сподіваюся, що моє КП допоможе Вам.

Перегляд файлу

Літературне читання

 Зведена таблиця розподілу навчального часу в 3 класі

Семестр

Загальна кількість

годин

Кількість

годин на

тиждень

І семестр

 47

3

ІІсеместр

 

4

Усього

 

7

Програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022

№ 743-22

3  клас Українська мова та читання: підруч. для 3 класу закл. загал. серед. Освіти, частина 2 :  О.Вашуленко,— Видавничий дiм «Освiта», 2020

№ уроку

Дата проведення

Зміст

навчального матеріалу

Очікувані результати

 

навчально-пізнавальної діяльності

І семестр

 

 

 

 

Розділ І

1

01.09

Вересень красне літо проводжає, золоту осінь зустрічає. І. Кульська «Вересень» (Частина 2, с. 3-4).

Учень/учениця: правильно називає та практично розрізнює фольклорні і авторські твори [3 МОВ 2.2]; співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами (казка, вірш, художні і науковохудожні оповідання; байка) [3 МОВ 2.1]; самостійно визначає жанрові ознаки казок, віршів, оповідань, називає основні жанрові ознаки п’єси [3МОВ 2.1]; розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів [3 МОВ 2.4]; називає основні теми прочитаного; прізвища, імена відомих українських письменників, твори яких вивчалися на уроках літературного читання [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.5]; розповідає епізоди з життя відомих письменників, про їхні твори, з якими неодноразово ознайомлювалися під час навчання [3 МОВ 1.3]; вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських); знає напам’ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок; виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; знає і називає найважливіші інформаційні ресурси [3 МОВ 2.5]; знаходить в них потрібну інформацію [3МОВ 2.5] читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане [3 МОВ 2.1]; оволодіває продуктивними способами читання мовчки (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2];

2

02.09

Вересень — горіховий місяць. А. Волкова «Перший подих осені». Навчальне аудіювання: М. Хоросницька «Осінь» (Ч. 2, с. 4-5).

3

05.09

Осінь на рябому коні їздить. М. Пономаренко «Осінь пензлика взяла». Скоромовки. С. Жупанин «Осіння по­жежа» (напам’ять) (Ч. 2, с. 6-8).

4

08.09

Павутиння літає — осінь літо проводжає. «Бабине літо» (із журналу «Світ дитинства») (Ч. 2, с. 9-10).

5

09.09

Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю. Навчальне аудіювання: В. Сухомлинський «Що найтяжче журавлям». М. Сингаївський «Прощальний танок» (Ч. 2, с. 10-12).

6

12.09

Позакласне читання.

7

15.09

В осінній час сім погод у нас. А. Качан «Дощова осінь». (напам’ять)  Слухання п’єси В. Косенка «Дощик». Л. Андрієць «Про парасольку». (Ч. 2. с. 12-14).

8

16.09

Листопадовий день, як заячий хвіст. Навчальне аудію­вання: І. Прокопенко «Як Жолудь дубом став». В. Титаренко «Сойчині жолуді» (скорочено) (Ч. 2, с. 15- 16).

9

19.09

Осінній іній — на суху погоду. В. Скомаровський «Кле­ни» (Ч. 2, с. 17).

10

22.09

Мої навчальні досягнення. Аудіювання  

Розділ ІІ. Книжка — найкращий винахід людства

11

23.09

3 історії створення книги. «Як з’явилася друкована книжка» (за В. Дацкевичем). Перегляд відео «Як твориться книга» (Ч. 2, с. 18-21).

самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.4]; застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів (самостійно та за завданням учителя), а також перечитування як засіб поглибленого розуміння змісту. [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] сприймає і розуміє усне висловлення, художній чи науково-художній текст [3 МОВ1.1], [3 МОВ 1.1]; уточнює інформацію; виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.2]; відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; ставить запитання до усного повідомлення та за змістом прослуханого тексту [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; вибирає інформацію з прослуханого тексту і пояснює чому зацікавила інформація [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; визначає тему сприйнятого на слух твору; бере участь у колективному обговоренні почутого; зацікавлено й уважно слухаєспіврозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3];

12

26.09

Позакласне читання 

13

29.09

Книга — мудрий учитель. Т. Хионг «Найцінніший пода­рунок» (Ч. 2, с. 22-24).

14

30.09

Книжка любить, коли її читають. Навчальне аудіювання: В. Сухомлинський «Спляча книга». К.Гнатенко «Ображена книга» (Ч. 2, с. 24-26).

15

03.10

Книжка любить, коли її читають. К. Гнатенко «Об­ражена книга» (продовження). Перегляд відео (Ч. 2, с. 26-27).

16

06.10

Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» (із журналу «Малятко») (Ч. 2, с. 28-29).

17

07.10

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства». Наші проекти (с. 29).

Розділ ІІІ. Золоті зернята усної народної твор­чості

18

10.10

Позакласне читання.

розпізнає ключові слова і фрази в усному висловленні [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; висловлює власне ставлення до змісту прослуханої текстової інформації [3 МОВ 1.6]; підтримує діалог з учителем, однокласниками на основі прослуханого [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7]; користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується правил спілкування, найважливіших правил літературної вимови [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7] Самостійно читає, практично розрізняє художні, науково-художні тексти, визначає їх особливості та мету опрацювання, перераховує ознаки, які вказують на приналежність тексту до художнього чи науково-художнього [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; відповідає на запитання щодо прочитаного твору [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]; знаходить і пояснює зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]; самостійно визначає послідовність подій у творі [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]

19

13.10

Народна пісня — душа народу. «Ой хвалилася та берізонька» (українська народна пісня). Перегляд мульт­фільму (Ч. 2, с. 30-31).

20

14.10

Загадка — гімнастика для розуму. Загадки. Складання загадок (Ч. 2, с. 31-32).

21

17.10

Скоромовки тренують правильну вимову. Лічилка- водилочка у грі помічниця. Скоромовки (за вибором напам’ять). Лічилки. Складання лічилки (Ч. 2, с. 32-34).

22

20.10

Мої навчальні досягнення. Читання мовчки.

23

21.10

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Золоті зернята усної народної твор­чості». Прислів’я вчить, як на світі жить. Прислів’я і приказ­ки (Ч. 2, с. 34-35).

Розділ IV.Чарівний світ казки

24

31.10

Позакласне читання.

 самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; користується планом і малюнками ля переказу прочитаного; установлює (з допомогою вчителя і самостійно) причиново-наслідкові зв’язки [3 МОВ 2.2]; визначає у творах елементи розповіді, описи [3 МОВ 2.2]; визначає у структурі епічного твору початок, основну частину, кінцівку; пояснює їх взаємозв’язок після аналізу твору [3 МОВ2.2]; самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.3]; самостійно визначає тему твору; основну думку – з допомогою вчителя [3 МОВ 2.4]; самостійно переказує текст (детально, стисло, вибірково) [3 МОВ 2.7]; розпізнає, називає, виділяє в художньому тексті яскраві, образні вислови, художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот; пояснює їх роль у творі [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; знаходить у тексті самостійно і з допомогою вчителя слова, які мають переносне значення, порівняння, епітети, метафори (без вживання термінів); пояснює їх роль у тексті, використовує у власному мовленні [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4] розрізняє, правильно називає жанри творів, що опрацьовувалися під час навчання (практично) [3 МОВ 2.1]; самостійно визначає жанрові ознаки казок про тварин, віршів, оповідань [3 МОВ 2.1]; визначає жанрові ознаки героїко-фантастичних казок, байок, п’єс із допомогоювчителя [3 МОВ 2.1]; самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними [3 МОВ 2.3]; самостійно ставить запитання до тексту [3 МОВ 2.4]; висловлює здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій (до і під час читання) [3 МОВ 2.1]; розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі; [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4] самостійно орієнтується у фактичному змісті твору, знаходить і пояснює у ньому словатерміни [3 МОВ 2.2]; визначає тему прочитаного тексту [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; виділяє, пояснює зміст графічного матеріалу [3 МОВ 2.6]; поділяє текст на смислові частини, встановлює між ними зв’язки, виокремлює новий науковопізнавальний матеріал (здопомогою вчителя); самостійно складає словесний, малюнковий план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою науково-художніх текстів; передає зміст тексту [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] висловлює особисте ставлення до прочитаного. [3 МОВ 2.4] практично розрізняє дитячі книжки текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання [3 МОВ 2.5], [3 МОВ 2.4]; самостійно розглядає та прогнозує орієнтовний зміст незнайомої книжки зопорою на ключові слова, ілюстративний та довідковоінформаційний апарат [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; пояснює, які дитячі книжки найбільше подобається читати; формулює свій читацький запит у бібліотеці [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі [3 МОВ 2.5];

25

03.11

Казки мале­нькі, а розуму в них багато. «Кирило Кожум’яка». Стис­лий переказ казки. Робота з ілюстраціями до казки (Ч. 2, с. 36-39).

26

04.11

Де відвага, там і щастя. Навчальне аудіювання: уривок з української народної казки «Котигорошко». Перегляд мультфільму «Чарівний горох» (Ч. 2, с. 40).

27

07.11

Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (Ч. 2, с. 41-43).

28

10.11

Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки. Переказування за планом. Створення ілюст­рації до казки. Перегляд мультфільму (Ч. 2, с. 43-44).

29

11.11

Літературні (авторські) казки. Краденим добром ба­гатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (Ч. 2, с. 44-46).

30

14.11

Позакласне читання.

31

17.11

Краденим добром багатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (продовження). Складання плану оповідання. Переказування за планом (Ч. 2, с. 46-48).

32

18.11

Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (Ч. 2, с. 49-51).

33

21.11

Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (продовження). Інсце­нізування казки (Ч. 2, с. 51-51).

34

24.11

Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (Ч. 2, с. 52-54).

35

25.11

Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (продовження). Допо­внення казки (Ч. 2, с. 54-56).

36

28.11

Позакласне читання.

37

01.12

Добро добром згадують. О. Пройслер «Паперові квіти» Переказ уривку твору (Ч. 2, с. 56-60).

38

02.12

Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принце­си» (сцени 1-4) (Ч. 2, с. 60-64).

39

05.12

Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принце­си» (сцени 5-7) (Ч. 2, с. 64-67).

40

08.12

Мої навчальні досягнення Усний переказ 

Розділ V. У міста і села прийшла зима весе­ла

41

09.12

Грудень — кінець року, початок зими. В. Зорик «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг» (Ч. 2, с. 68-70).

користується під час вибору книжок,різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогоюдорослого) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5];висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя) [3 МОВ 3.1], [3 МОВ 3.3] знає і пояснює значення поняття медіа [3МОВ 2.2]; розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2]; аналізує медіатексти за критеріями – факти і судження про них [3 МОВ 2.2]; формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; знає правила безпечної поведінки вІнтернеті; створює (за вибором) медіа-продукт і пояснює свій вибір [3 МОВ 2.7], [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.1]; пояснює роль ілюстрації як джерела розуміння тексту [3 МОВ 2.4] придумує словесну картину за прочитаним твором [3 МОВ 2.7]; виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного; доповнює тексти (за орієнтирами вчителя); продовжує діалог [3 МОВ 2.7]; придумує текст за аналогією до прочитаного; творчо переказує прочитане [3 МОВ 3.1], [3 МОВ 3.4], [3 МОВ 3.2]

42

12.12

Позакласне читання

43

15.12

У кожної сніжинки своє обличчя. «Чи бувають однакові сніжинки?» (із журналу «Розумашки») (Ч. 2, с. 71).

44

16.12

Зима все самоцвітами вкриває. «Як утворюються сні­жинки?», «Чому сніжинки блищать?» (із журналу «Розу­машки») (Ч. 2, с. 72-73).

45

19.12

Не можна легковажити своїм життям.

О. Радушинська «Перший сніг» Складан­ня плану. Стислий переказ оповідання за планом (Ч. 2, с. 73-76).

46

22.12

Мої навчальні досягнення Читання вголос.

47

23.12

Позакласне читання

Наскрізні   змістовні лінії

Пізнаємо простір дитячого читання

створює передумови для ознайомлення учнів 3-4 класів з різноманітною за темами і жанрами дитячою літературою, з різними видами довідкових, навчальних і медіатекстів, способами здобуття інформації у сучасному медіапросторі.

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

охоплює такі основні змістові блоки: удосконалення й розвиток якісних характеристик технічної і смислової сторін навички під час читання вголос і мовчки; самостійне застосування мовленнєвих та позамовних засобів художньої виразності; оволодіння, з поступовим нарощуванням ступеня складності, прийомами смислового читання (прийоми самостійного розуміння лексичного значення слів, словосполучень; повноцінного усвідомлення в тексті фактичної, концептуальної, підтекстової (з допомогою вчителя) інформації); застосування видів читання: аналітичного, переглядового, вибіркового відповідно до мети читання.

Взаємодіємо усно за змістом прочитаного

спрямована на формування в учнів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях, спілкуватися з іншими людьми в діалогічній і формі заради досягнення певних життєвих цілей.

Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів

передбачає цілісне сприймання учнями художніх, науково-художніх текстів, їх аналіз, інтерпретацію з використанням літературознавчих понять (практично); формування умінь висловлювати рефлексивні судження у зв’язку з прочитаним, критично оцінювати інформацію в текстах різних видів та використовувати її для збагачення особистого читацького досвіду.

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

передбачає формування і розвиток в учнів прийомів розрізнення дитячих книжок за жанрово-тематичними ознаками, типом видання (книжка-твір, книжка-збірка, довідник, словник і т.ін.); прогнозування орієнтовного змісту книжки (твору) з опорою на її ілюстративний та довідково-інформаційний апарат; прийомів самостійного вибору книжок з використанням інформаційних ресурсів дитячої бібліотеки; умінь зв’язно висловлювати власні емоційно-оцінні враження щодо змісту прочитаного, складати короткий відгук на прочитану книжку та ін.

Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією

має на меті формування і розвиток в учнів понять про різні види медіа та використані в них вербальні і невербальні засоби впливу на читача; формування умінь і навичок сприймати, аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати і безпечно користуватися медіазасобами; виражати себе і спілкуватися з іншими за допомогою власних медіапродуктів.

Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти

передбачає розвиток уяви, художньо-образного мислення і мовлення дітей, оволодіння вербальними і невербальними засобами створення творчих продуктів з різним ступенем самостійності (зміни, доповнення, продовження тексту, ілюстрування; участь в інсценізаціях, дослідницьких проектах; складання есе, казок, віршів, закличок, загадок, оповідань та ін.).

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2022
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку