До Вашої уваги, пропоную Вам календарно тематичне планування для третього класу, перший семестр, літературне читання до підручника Вашуленка програма Олександри Яківни Савченко 3 уроки в тиждень. Сподіваюся, що моє КП допоможе Вам.
Літературне читання
Зведена таблиця розподілу навчального часу в 3 класі
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
47 |
3 |
ІІсеместр |
|
4 |
Усього |
|
7 |
Програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022
№ 743-22
3 клас Українська мова та читання: підруч. для 3 класу закл. загал. серед. Освіти, частина 2 : О.Вашуленко,— Видавничий дiм «Освiта», 2020
№ уроку |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати
навчально-пізнавальної діяльності |
|||||||
І семестр |
|
|
|
|
||||||
Розділ І |
||||||||||
1 |
01.09 |
Вересень красне літо проводжає, золоту осінь зустрічає. І. Кульська «Вересень» (Частина 2, с. 3-4). |
Учень/учениця: правильно називає та практично розрізнює фольклорні і авторські твори [3 МОВ 2.2]; співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами (казка, вірш, художні і науковохудожні оповідання; байка) [3 МОВ 2.1]; самостійно визначає жанрові ознаки казок, віршів, оповідань, називає основні жанрові ознаки п’єси [3МОВ 2.1]; розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів [3 МОВ 2.4]; називає основні теми прочитаного; прізвища, імена відомих українських письменників, твори яких вивчалися на уроках літературного читання [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.5]; розповідає епізоди з життя відомих письменників, про їхні твори, з якими неодноразово ознайомлювалися під час навчання [3 МОВ 1.3]; вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських); знає напам’ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок; виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; знає і називає найважливіші інформаційні ресурси [3 МОВ 2.5]; знаходить в них потрібну інформацію [3МОВ 2.5] читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане [3 МОВ 2.1]; оволодіває продуктивними способами читання мовчки (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; |
|||||||
2 |
02.09 |
Вересень — горіховий місяць. А. Волкова «Перший подих осені». Навчальне аудіювання: М. Хоросницька «Осінь» (Ч. 2, с. 4-5). |
||||||||
3 |
05.09 |
Осінь на рябому коні їздить. М. Пономаренко «Осінь пензлика взяла». Скоромовки. С. Жупанин «Осіння пожежа» (напам’ять) (Ч. 2, с. 6-8). |
||||||||
4 |
08.09 |
Павутиння літає — осінь літо проводжає. «Бабине літо» (із журналу «Світ дитинства») (Ч. 2, с. 9-10). |
||||||||
5 |
09.09 |
Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю. Навчальне аудіювання: В. Сухомлинський «Що найтяжче журавлям». М. Сингаївський «Прощальний танок» (Ч. 2, с. 10-12). |
||||||||
6 |
12.09 |
Позакласне читання. |
||||||||
7 |
15.09 |
В осінній час сім погод у нас. А. Качан «Дощова осінь». (напам’ять) Слухання п’єси В. Косенка «Дощик». Л. Андрієць «Про парасольку». (Ч. 2. с. 12-14). |
||||||||
8 |
16.09 |
Листопадовий день, як заячий хвіст. Навчальне аудіювання: І. Прокопенко «Як Жолудь дубом став». В. Титаренко «Сойчині жолуді» (скорочено) (Ч. 2, с. 15- 16). |
||||||||
9 |
19.09 |
Осінній іній — на суху погоду. В. Скомаровський «Клени» (Ч. 2, с. 17). |
||||||||
10 |
22.09 |
Мої навчальні досягнення. Аудіювання |
||||||||
Розділ ІІ. Книжка — найкращий винахід людства |
||||||||||
11 |
23.09 |
3 історії створення книги. «Як з’явилася друкована книжка» (за В. Дацкевичем). Перегляд відео «Як твориться книга» (Ч. 2, с. 18-21). |
самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.4]; застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів (самостійно та за завданням учителя), а також перечитування як засіб поглибленого розуміння змісту. [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] сприймає і розуміє усне висловлення, художній чи науково-художній текст [3 МОВ1.1], [3 МОВ 1.1]; уточнює інформацію; виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.2]; відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; ставить запитання до усного повідомлення та за змістом прослуханого тексту [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; вибирає інформацію з прослуханого тексту і пояснює чому зацікавила інформація [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; визначає тему сприйнятого на слух твору; бере участь у колективному обговоренні почутого; зацікавлено й уважно слухаєспіврозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; |
|||||||
12 |
26.09 |
Позакласне читання |
||||||||
13 |
29.09 |
Книга — мудрий учитель. Т. Хионг «Найцінніший подарунок» (Ч. 2, с. 22-24). |
||||||||
14 |
30.09 |
Книжка любить, коли її читають. Навчальне аудіювання: В. Сухомлинський «Спляча книга». К.Гнатенко «Ображена книга» (Ч. 2, с. 24-26). |
||||||||
15 |
03.10 |
Книжка любить, коли її читають. К. Гнатенко «Ображена книга» (продовження). Перегляд відео (Ч. 2, с. 26-27). |
||||||||
16 |
06.10 |
Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» (із журналу «Малятко») (Ч. 2, с. 28-29). |
||||||||
17 |
07.10 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства». Наші проекти (с. 29). |
||||||||
Розділ ІІІ. Золоті зернята усної народної творчості |
||||||||||
18 |
10.10 |
Позакласне читання. |
розпізнає ключові слова і фрази в усному висловленні [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; висловлює власне ставлення до змісту прослуханої текстової інформації [3 МОВ 1.6]; підтримує діалог з учителем, однокласниками на основі прослуханого [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7]; користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується правил спілкування, найважливіших правил літературної вимови [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7] Самостійно читає, практично розрізняє художні, науково-художні тексти, визначає їх особливості та мету опрацювання, перераховує ознаки, які вказують на приналежність тексту до художнього чи науково-художнього [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; відповідає на запитання щодо прочитаного твору [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]; знаходить і пояснює зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]; самостійно визначає послідовність подій у творі [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] |
|||||||
19 |
13.10 |
Народна пісня — душа народу. «Ой хвалилася та берізонька» (українська народна пісня). Перегляд мультфільму (Ч. 2, с. 30-31). |
||||||||
20 |
14.10 |
Загадка — гімнастика для розуму. Загадки. Складання загадок (Ч. 2, с. 31-32). |
||||||||
21 |
17.10 |
Скоромовки тренують правильну вимову. Лічилка- водилочка у грі помічниця. Скоромовки (за вибором напам’ять). Лічилки. Складання лічилки (Ч. 2, с. 32-34). |
||||||||
22 |
20.10 |
Мої навчальні досягнення. Читання мовчки. |
||||||||
23 |
21.10 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Золоті зернята усної народної творчості». Прислів’я вчить, як на світі жить. Прислів’я і приказки (Ч. 2, с. 34-35). |
||||||||
Розділ IV.Чарівний світ казки |
||||||||||
24 |
31.10 |
Позакласне читання. |
самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; користується планом і малюнками ля переказу прочитаного; установлює (з допомогою вчителя і самостійно) причиново-наслідкові зв’язки [3 МОВ 2.2]; визначає у творах елементи розповіді, описи [3 МОВ 2.2]; визначає у структурі епічного твору початок, основну частину, кінцівку; пояснює їх взаємозв’язок після аналізу твору [3 МОВ2.2]; самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.3]; самостійно визначає тему твору; основну думку – з допомогою вчителя [3 МОВ 2.4]; самостійно переказує текст (детально, стисло, вибірково) [3 МОВ 2.7]; розпізнає, називає, виділяє в художньому тексті яскраві, образні вислови, художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот; пояснює їх роль у творі [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; знаходить у тексті самостійно і з допомогою вчителя слова, які мають переносне значення, порівняння, епітети, метафори (без вживання термінів); пояснює їх роль у тексті, використовує у власному мовленні [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4] розрізняє, правильно називає жанри творів, що опрацьовувалися під час навчання (практично) [3 МОВ 2.1]; самостійно визначає жанрові ознаки казок про тварин, віршів, оповідань [3 МОВ 2.1]; визначає жанрові ознаки героїко-фантастичних казок, байок, п’єс із допомогоювчителя [3 МОВ 2.1]; самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними [3 МОВ 2.3]; самостійно ставить запитання до тексту [3 МОВ 2.4]; висловлює здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій (до і під час читання) [3 МОВ 2.1]; розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі; [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4] самостійно орієнтується у фактичному змісті твору, знаходить і пояснює у ньому словатерміни [3 МОВ 2.2]; визначає тему прочитаного тексту [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; виділяє, пояснює зміст графічного матеріалу [3 МОВ 2.6]; поділяє текст на смислові частини, встановлює між ними зв’язки, виокремлює новий науковопізнавальний матеріал (здопомогою вчителя); самостійно складає словесний, малюнковий план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою науково-художніх текстів; передає зміст тексту [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] висловлює особисте ставлення до прочитаного. [3 МОВ 2.4] практично розрізняє дитячі книжки текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання [3 МОВ 2.5], [3 МОВ 2.4]; самостійно розглядає та прогнозує орієнтовний зміст незнайомої книжки зопорою на ключові слова, ілюстративний та довідковоінформаційний апарат [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; пояснює, які дитячі книжки найбільше подобається читати; формулює свій читацький запит у бібліотеці [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі [3 МОВ 2.5]; |
|||||||
25 |
03.11 |
Казки маленькі, а розуму в них багато. «Кирило Кожум’яка». Стислий переказ казки. Робота з ілюстраціями до казки (Ч. 2, с. 36-39). |
||||||||
26 |
04.11 |
Де відвага, там і щастя. Навчальне аудіювання: уривок з української народної казки «Котигорошко». Перегляд мультфільму «Чарівний горох» (Ч. 2, с. 40). |
||||||||
27 |
07.11 |
Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (Ч. 2, с. 41-43). |
||||||||
28 |
10.11 |
Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки. Переказування за планом. Створення ілюстрації до казки. Перегляд мультфільму (Ч. 2, с. 43-44). |
||||||||
29 |
11.11 |
Літературні (авторські) казки. Краденим добром багатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (Ч. 2, с. 44-46). |
||||||||
30 |
14.11 |
Позакласне читання. |
||||||||
31 |
17.11 |
Краденим добром багатий не будеш. О. Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (продовження). Складання плану оповідання. Переказування за планом (Ч. 2, с. 46-48). |
||||||||
32 |
18.11 |
Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (Ч. 2, с. 49-51). |
||||||||
33 |
21.11 |
Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка» (скорочено) (продовження). Інсценізування казки (Ч. 2, с. 51-51). |
||||||||
34 |
24.11 |
Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (Ч. 2, с. 52-54). |
||||||||
35 |
25.11 |
Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено) (продовження). Доповнення казки (Ч. 2, с. 54-56). |
||||||||
36 |
28.11 |
Позакласне читання. |
||||||||
37 |
01.12 |
Добро добром згадують. О. Пройслер «Паперові квіти» Переказ уривку твору (Ч. 2, с. 56-60). |
||||||||
38 |
02.12 |
Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принцеси» (сцени 1-4) (Ч. 2, с. 60-64). |
||||||||
39 |
05.12 |
Доброму всюди буде добре. Л. Мовчун «Горіхові принцеси» (сцени 5-7) (Ч. 2, с. 64-67). |
||||||||
40 |
08.12 |
Мої навчальні досягнення Усний переказ |
||||||||
Розділ V. У міста і села прийшла зима весела |
||||||||||
41 |
09.12 |
Грудень — кінець року, початок зими. В. Зорик «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг» (Ч. 2, с. 68-70). |
користується під час вибору книжок,різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогоюдорослого) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5];висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя) [3 МОВ 3.1], [3 МОВ 3.3] знає і пояснює значення поняття медіа [3МОВ 2.2]; розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2]; аналізує медіатексти за критеріями – факти і судження про них [3 МОВ 2.2]; формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; знає правила безпечної поведінки вІнтернеті; створює (за вибором) медіа-продукт і пояснює свій вибір [3 МОВ 2.7], [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.1]; пояснює роль ілюстрації як джерела розуміння тексту [3 МОВ 2.4] придумує словесну картину за прочитаним твором [3 МОВ 2.7]; виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного; доповнює тексти (за орієнтирами вчителя); продовжує діалог [3 МОВ 2.7]; придумує текст за аналогією до прочитаного; творчо переказує прочитане [3 МОВ 3.1], [3 МОВ 3.4], [3 МОВ 3.2] |
|||||||
42 |
12.12 |
Позакласне читання |
||||||||
43 |
15.12 |
У кожної сніжинки своє обличчя. «Чи бувають однакові сніжинки?» (із журналу «Розумашки») (Ч. 2, с. 71). |
||||||||
44 |
16.12 |
Зима все самоцвітами вкриває. «Як утворюються сніжинки?», «Чому сніжинки блищать?» (із журналу «Розумашки») (Ч. 2, с. 72-73). |
||||||||
45 |
19.12 |
Не можна легковажити своїм життям. О. Радушинська «Перший сніг» Складання плану. Стислий переказ оповідання за планом (Ч. 2, с. 73-76). |
||||||||
46 |
22.12 |
Мої навчальні досягнення Читання вголос. |
||||||||
47 |
23.12 |
Позакласне читання |
||||||||
Наскрізні змістовні лінії |
||||||||||
Пізнаємо простір дитячого читання |
створює передумови для ознайомлення учнів 3-4 класів з різноманітною за темами і жанрами дитячою літературою, з різними видами довідкових, навчальних і медіатекстів, способами здобуття інформації у сучасному медіапросторі. |
|||||||||
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного |
охоплює такі основні змістові блоки: удосконалення й розвиток якісних характеристик технічної і смислової сторін навички під час читання вголос і мовчки; самостійне застосування мовленнєвих та позамовних засобів художньої виразності; оволодіння, з поступовим нарощуванням ступеня складності, прийомами смислового читання (прийоми самостійного розуміння лексичного значення слів, словосполучень; повноцінного усвідомлення в тексті фактичної, концептуальної, підтекстової (з допомогою вчителя) інформації); застосування видів читання: аналітичного, переглядового, вибіркового відповідно до мети читання. |
|||||||||
Взаємодіємо усно за змістом прочитаного |
спрямована на формування в учнів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях, спілкуватися з іншими людьми в діалогічній і формі заради досягнення певних життєвих цілей. |
|||||||||
Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів |
передбачає цілісне сприймання учнями художніх, науково-художніх текстів, їх аналіз, інтерпретацію з використанням літературознавчих понять (практично); формування умінь висловлювати рефлексивні судження у зв’язку з прочитаним, критично оцінювати інформацію в текстах різних видів та використовувати її для збагачення особистого читацького досвіду. |
|||||||||
Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою |
передбачає формування і розвиток в учнів прийомів розрізнення дитячих книжок за жанрово-тематичними ознаками, типом видання (книжка-твір, книжка-збірка, довідник, словник і т.ін.); прогнозування орієнтовного змісту книжки (твору) з опорою на її ілюстративний та довідково-інформаційний апарат; прийомів самостійного вибору книжок з використанням інформаційних ресурсів дитячої бібліотеки; умінь зв’язно висловлювати власні емоційно-оцінні враження щодо змісту прочитаного, складати короткий відгук на прочитану книжку та ін. |
|||||||||
Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією |
має на меті формування і розвиток в учнів понять про різні види медіа та використані в них вербальні і невербальні засоби впливу на читача; формування умінь і навичок сприймати, аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати і безпечно користуватися медіазасобами; виражати себе і спілкуватися з іншими за допомогою власних медіапродуктів. |
|||||||||
Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти |
передбачає розвиток уяви, художньо-образного мислення і мовлення дітей, оволодіння вербальними і невербальними засобами створення творчих продуктів з різним ступенем самостійності (зміни, доповнення, продовження тексту, ілюстрування; участь в інсценізаціях, дослідницьких проектах; складання есе, казок, віршів, закличок, загадок, оповідань та ін.). |
|||||||||