Контрольна робота
Текст. Речення. Слово (повторення). Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах
Частина 1: Усна взаємодія
Завдання: Робота в парах. Кожен учень отримує картку з коротким текстом (3-4 речення) про улюблену пору року. Учні по черзі читають свої тексти один одному, а потім обговорюють наступні питання:
1. Яка пора року описана у тексті партнера?
2. Які ключові слова допомогли визначити пору року?
3. Чи погоджуєтеся ви з описом? Чому?
Для тих, хто працює асинхронно: Оберіть один з текстів та дайте відповідь на питання.
Текст 1 (Весна): Природа прокидається від зимового сну. Повітря наповнюється ароматом перших квітів, а дерева вкриваються ніжним зеленим листям. Птахи повертаються з теплих країв і наповнюють парки своїм веселим щебетанням.
Текст 2 (Літо): Сонце щедро дарує своє тепло землі. Дні стають довгими, а ночі - короткими і теплими. У садах достигають соковиті ягоди та фрукти, а на полях колоситься золота пшениця. Це час відпочинку, пригод і нових вражень.
Текст 3 (Осінь): Дерева одягаються в яскраві жовті та червоні шати. Прохолодний вітер грайливо кружляє опале листя в повітрі. У садах збирають багатий врожай яблук і груш, а на полях - гарбузи та інші овочі. Це пора, коли природа готується до зимового відпочинку.
Текст 4 (Зима): Земля вкривається білим сніговим килимом. Морозні візерунки прикрашають вікна, а бурульки звисають з дахів будинків. Діти радісно граються у сніжки та ліплять сніговиків. Це час чарівних свят і затишних вечорів біля каміна.
Оцінювання: Вчитель спостерігає за взаємодією учнів, оцінюючи їхню здатність слухати, ставити запитання та відповідати на них, аргументувати свою думку.
Частина 2: Робота з текстом
Текст для аналізу:
Осінь – чарівна пора року. Дерева одягаються в яскраві жовті та червоні шати. Листя тихо кружляє в повітрі і встеляє землю різнобарвним килимом. Птахи готуються до далекої подорожі у теплі краї. А в садах достигають соковиті яблука та груші.
Завдання:
1. Визначте тему та основну думку тексту.
2. Підкресліть головні члени речення у другому реченні.
3. Знайдіть у тексті синоніми до слова "красива" (щодо осені).
Частина 3: Письмова взаємодія
Завдання: Напишіть коротке повідомлення (3-4 речення) своєму другові про те, як ви провели вихідні. Використайте щонайменше:
- 2 прикметники
- 1 синонім
- 1 антонім
Частина 4: Дослідження мовлення
Завдання:
1. Прочитайте наступні пари слів. Визначте, які з них є синонімами, а які – антонімами:
а) веселий - радісний
б) високий - низький
в) швидко - повільно
г) говорити - казати
2. Доберіть антоніми до наступних слів:
а) день - _________
б) гарячий - _________
в) початок - _________
3. Розподіліть подані слова за частинами мови (іменник, прикметник, дієслово):
Сонце, яскравий, світити, небо, блакитний, пливти, хмара, білий, летіти
Кожна частина контрольної роботи оцінюється окремо за шкалою від 0 до 3 балів:
Загальна оцінка: від 0 до 12 балів
Критерії оцінювання для кожної частини:
0 балів - учень не впорався із завданням або виконав його неправильно. 1 бал - учень частково впорався із завданням, допустив значні помилки. 2 бали - учень добре впорався із завданням, але допустив деякі незначні помилки. 3 бали - учень відмінно впорався із завданням, виконав його повністю і правильно.
Загальна оцінка формується шляхом додавання балів за всі чотири частини:
1-3 бали: початковий рівень 4-6 балів: середній рівень 7-9 балів: достатній рівень 10-12 балів: високий рівень
Інтерпретація оцінок:
1-3 бали: учень потребує значної допомоги у засвоєнні матеріалу. 4-6 балів: учень засвоїв основний матеріал, але потребує додаткової практики. 7-9 балів: учень добре засвоїв матеріал, але може покращити деякі аспекти. 10-12 балів: учень відмінно засвоїв матеріал і може застосовувати свої знання на практиці.