НУШ_4 групи_Комплексна підсумкова робота №1 (тема "Лексикологія") з української мови за 4 групами

Про матеріал
Комплексна підсумкова робота з української мови, складена за 4 групами результатів навчання здобувачів освіти відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.
Перегляд файлу

Комплексна підсумкова робота №1

з української мови

учня (учениці) 5 класу

_________________________________

 

Лексикологія

І. Усно взаємодіє (УВ ГР 1)

1. Прослухати текст «Кошеня» і виконати завдання до нього.

2.  На кожне із запитань вибрати правильну відповідь.

За кожну правильну відповідь – по 2 бали.

1. Василько узяв кошеня

а) щоб погратися;

б) щоб комусь подарувати;

в) щоб врятувати;

г) щоб потішити маленьку сестричку.

 

2.У новій учительці Василько упізнав дівчину

а) яка розпитувала в нього дорогу;

б) якій він виніс кухоль води;

в) з якою він познайомився в поїзді;

г) яка була його сусідкою.

 

3.Марія Павлівна була

а) дочкою вчителя;

б) дочкою лікаря;

в) дочкою коваля;

г) дочкою лісника.

 

4.Побачивши у класі кошеня, нова вчителька

а) розгубилась;

б) розгнівалась;

в) здивувалась;

г) зраділа.

 

5. Сказавши, що кошеня приніс у клас він, Василько відчув

а) полегкість;

б) сором;

в) розкаяння;

г) сум.

 

6. У тому, що хлопчик підібрав кошеня, виявились такі його риси

а) милосердя до всього живого;

б) нерозважливість, безвідповідальність;

в) бажання завоювати прихильність учительки;

г) байдужість, боягузтво.

 

ІІ.  Працює з текстом (ПТ ГР 2)

 

Прочитай текст та виконай письмово завдання до нього.

https://moieptashenia.com/wp-content/uploads/2023/11/e06fe1707f71186fc70a3ffefba06372.jpg    Нахвалявся мороз усіх в лісі поморозити. Холодних вітрів, лютих хурделиць накликав. Завивали вітри, шаленіли заметілі. Снігом усе замітали. Скрутно, голодно стало птахам і звірам. Навіть білочка й та засмутилася. Були в неї сякі-такі припаси, та вийшли. А до весни ще далеченько. «Добре їжакові,— думає білочка,— добре борсукові й ведмедеві: позасинали у своїх схованках під снігом і горя не знають. А тут, мабуть, доведеться, по чужих лісах поживи шукати».

Дострибала білочка до узлісся. Аж чує: хтось шурх-шурх, рип-рип!

Глянула, а то лісник на лижах пробирається. За плечима в нього тугий мішок, при боці — верболіз та осика, в пучечки пов’язані.

Підійшов лісник до крислатого дуба. Розклав на снігу свої вінички. Це — для зайців. Потім відступив трохи і в простору дуплянку, що висіла на сучку, поклав жолудів, соняшникового насіння, житніх сухарів. Це вже для білочки. Тепер їй не доведеться свою домівку й рідний ліс полишати.

 

  1. Добери власний заголовок, який відображає тему тексту (2 бали)

__________________________________________________________

  1. Випиши 4 дієслова, вжиті в переносному значенні (2 бали) _________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Випиши з тексту два синонімічні ряди (2 бали)

______________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Випиши з тексту антонімічну пару (1 бал)

___________________________________

  1. Чого навчає текст?   (2 бали)

_________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Що б ти хотів (хотіла) сказати лісникові? Запиши. (3 бали)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

ІІІ. Письмово взаємодіє (ПВ ГР 3)

Напиши вільне есе (7-8 речень) на одну з тем:

  1. «Які слова живуть у моїй душі?»
  2. «Як мова стереже кордони?
  3. «Чому треба берегти й шанувати рідну мову?»

 (12 балів)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Досліджує мовлення (ДМ ГР 4)

Мовна тема «Лексикологія»

Кожне завдання по 2 бали

  1.               Установити відповідність між словами та їх антонімами:

1

 

2

 

3

 

4

 

      1) будувати                     а) хворіти

2) дозволяти                    б) руйнувати

3) одужувати                   в) сміятися

4) плакати                        г) ревіти

                                          ґ) забороняти

 

2. Установити відповідність між словами та їх синонімами:

1

 

2

 

3

 

4

 

   1) обдарований                       а) гордий

   2)   роботящий                        б) винятковий

   3)   пихатий                             в) працьовитий

   4)  рідкісний                            г) оригінальний

                                                     ґ) талановитий    

 

3. Установити відповідність між іншомовними словами та їх українськими відповідниками:

1

 

2

 

3

 

4

 

   1) антракт                                а) перепона

   2)  бар’єр                                 б) виклик

   3)  челендж                             в) допис

   4)  ротація                               г) перерва

                                                    ґ) зміна

 

4. Установити відповідність між групами слів за вживанням і прикладами:

1

 

2

 

3

 

4

 

   1) професійні слова                а) мешти, ногавиці

   2) діалектні слова                   б) комп, спойлер

   3) сленг                                    в) дівчина, родина

   4) загальновживані                 г) арія, метелик

                                                     ґ) діагональ, паралелограм

 

5. Установити групами слів і прикладами:

1

 

2

 

3

 

4

 

   1) історизми                             а) фейк, хештеґ

   2) архаїзми                               б) голова, брат

   3) неологізми                           в) десниця, перст

   4) активна лексика                  г) боярин, гайдамака

                                                     ґ) бусьок, файний.

 

6. Відредагувати словосполучення, записати їх.

   Гладити плаття ______________________________________

   Зробити прививку ____________________________________

   Сусідній собака ______________________________________

   Корисливий підручник ________________________________  

Текст для аудіювання

 

Кошеня

 

     Надійшов день, коли вперше після літньої перерви Василько пішов до школи.

    Несподівано хлопчик почув жалібний писк. Під тином повзало плямисте кошеня. Василько схилився над ним. Кошеня було зовсім маленьке, та вже дивилося на світ каламутними оченятами. “Хтось викинув, - подумав хлопчик. – Пропаде тут!” Кошеня ткнулося носом Василькові в черевик і затихло.

-Ох, ти ж, дурненьке! Хочеш молока? Не пропадати ж тобі. Маєш справу з Васильком. Зрозуміло?

Василько підняв кошеня, подумав, озирнувся і сховав його в сумку. Нічого йому не станеться, якщо посидить у сумці. “А після уроків додому візьму, - вирішив хлопчик. – Мати давно хоче завести кішку”.

…Коли задзеленчав дзвоник і всі учні посідали за парти, в клас увійшла синьоока дівчина. Вона була в сірому вбранні, гладенько зачісана. Перед Васильком зринув спекотний день і винесений ним кухоль з водою, до якого спрагло приникла синьоока дівчина Маруся. ТІльки всі школярі називали її тепер Марією Павлівною, бо вона була їхньою новою вчителькою, ця лісникова донька.

Серед десятків дитячих облич вона теж упізнала Василька. Упізнала його очі-черешні й білі пір’їнки вицвілих брів. Учителька посміхнулась до хлопчика і він зрозумів, що й вона його упізнала.

Раптом почувся дивний звук. Здригнувшись, Василько схопився за сумку. Так і є, кошеняти в сумці вже нема… Як же воно вилізло?

У класі всі наче завмерли. У тиші виразно пролунало ніжне “няу-у!” В ту ж хвилину залунав дружний сміх дітей, школярі кинулись шукати під партами порушника спокою, і незабаром кошеня вже було на столі в Марії Павлівни. Коли в класі знову постала тиша, вчителька запитала:

-Хто ж це з вас, діти, приніс його?

Василько боявся звести на Марію Павлівну очі. Отак осоромитись. Та ще в перший день шкільного навчання! Ні, він нізащо не признається! Тільки чому це так важко дихати? Наче камінь проковтнув… Вчителька чекала, але всі мовчали.

- А я не думала, - нарешті мовила вона, - що в класі є боягузи, які бояться сказати правду.

“Однаково не скажу, - подумав Василько, похнюпившись. – Адже ніхто не взає… Як довго тягнеться оця хвилина! Хоч би вже швидше дзвінок!”

Ось учителька сіла на стілець. Ось вона знову встала, погладила кошеня.

- Ну що ж, - сказала, - якщо ніхто не хоче признатись, то я візьму його собі. Яка в нього смішна мордочка! І лапки в чорних шкарпетках, а хвостик – білий!

Подумавши, вона продовжувала:

- А може бути, що тому, хто приніс кошенятко шкода з ним розлучатись? Тоді я…

Вона злегка відсторонила кошеня від себе. Василько підняв голову.

- Ні, не шкода, - раптом вихопилось у нього. – Я іншого візьму!

Зрозумівши, що він виказав себе, Василько побачив, як насупились у Марії Павлівни брови і як вона водночас не може стримати усмішки. І в той же час Василько несподівано відчув, що він знову дихає легко і вільно.

- Хтось викинув, - пояснив він учительці. – Маленьке… Пропало б… Ну, я взяв… А потім… потім…

- Що сталося потім – зрозуміло, Васильку, - промовила Марія Павлівна. – У тому, що ти взяв кошеня, немає нічого поганого. Я, мабуть, сама б так зробила. Тільки чому ти зразу не признався? Хіба ти боягуз?

- Ні, я не боягуз, - прошепотів Василько. – Мені було соромно… (За О.Донченком; 490 сл.).

 

Відповіді: 1в,  2б,  3г,  4в,  5а,  6а.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Лабенко Людмила Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скать Людмила
    Дякую за роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Скать Людмила
    Дякую за роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Заїкіна Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Борщ Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Жижка Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Марчук Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
6 жовтня
Переглядів
9294
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку