КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ДІАГНОСТУВАЛЬНИХ РОБІТ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 3-4 КЛАСАХ НУШ
(«Свідоцтво досягнень учня (3 – 4 клас)» згідно «Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4- х класів закладів загальної середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 № 813);Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти;Типові освітні програми НУШ, розробленої під керівництвом Р.Шияна)
Види д/робіт |
МОВНО – ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ |
|||
Рівні |
||||
А У Д І Ю В А Н Н Я |
високий |
достатній |
середній |
початковий |
Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно- творчому рівні реалізації навчальної діяльності співвідносить результати виконання завдань з припущеннями, робить висновок про досягнення результатів; обгрунтовує способи виконання завдань та ïx результати; аналізує й оцінює ïx, самостійно визнача раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення, планує подальші навчальні діі |
Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізаціі навчальної діяльності установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; застосовує для досягнення результатів завдань набуті складник компетентностей; контролює дотримання алгоритму дій, перевіряє результати виконання завдань можливими способами, робить висновок пpo досягнення результатів; виявленого утруднення за наданими оріентирами, самостійно виправляє помилки |
Учень/ученицяв виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізацїі навчальної діяльності. відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою. знаходить інформацію у запропонованих джерелах; перетворює почуту/побачену/прочитану інформацію у графічну (малюнок, таблицю)/текстову за зразками/за допомогою вчителя;
|
Учень/учениця Виконує навчальні завдання на рівні копіовання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем коментує окремі операцїі короткими репліками на основі пропонованих запитань; співвідносить результат виконання завдання із зразком; |
|
коментує окремі операцїі короткими репліками на основі пропонованих запитань; співвідносить результат виконання завдання із зразком; прогнозує можливий результат, пропонує/випробовує різні способи виконання завдання; за потреби ставить запитання, що стосуються об'єктів завдань, i пропонує відповіді на них; |
називає самостійно істотні ознаки об'єктів, визначає спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів; угруповує об’єкти; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; ілюструє розуміння прикладами; |
називає істотні ознаки об'єктів, установлює спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів, угруповує об’єкти відповідно до умови за наданими оріентирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками; коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо) |
коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо) констатує за підказкою правильність/ неправильність результату |
|
У повному обсязі поглиблено усвідомлює фактичний зміст та основний смисл різних за ступенем творів. робить висновок про досягнення результатів; обгрунтовує способи виконання завдань та ïx результати; аналізує й оцінює ïx, самостійно визначає раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення |
Виявляє достатнє розуміння фактичного змісту тексту. пояснює спосіб/способи виконання навчальних дій; дотрииується послідовності пояснення; за потреби ставить запитання, що стосуються об'єктів завдань; |
відповіді на запитання свідчать про неповне розуміння фактичного змісту твору. перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує правильність/неправильність результату; визначає утруднення/помилки, |
називає окремі ознаки об'єктів; відтворює окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок; утруднюється пояснити зв’язок подій у тексті |
|
Учень/учениця свідомо дотримується мовленнєвих умінь, вдало вибирає засоби художніх текстів, відтворює індивідуальний стиль мовлення; обгрунтовує способи виконання завдань та ïx результати; аналізує й оцінює ïx |
перевіряє результати виконання завдань можливими способами, робить висновок пpo досягнення результатів; визначає утруднення/помилки, знаходить спосіб подолання виявленого утруднення за наданими оріентирами, самостійно виправляє помилки |
знаходить інформацію у запропонованих джерелах; перетворює почуту/прочитану інформацію у графічну (малюнок)/текстову за зразками/за допомогою вчителя. Має утруднення з вибором відповідних комунікативних стратегій, досліджувати несловесні засоби спілкування. |
Відтворює окремі фрагменти змісту твору, порушує послідовність викладу тексту. знаходить інформацію у запропонованому джерелі за наданим оріентиром (малюнком, ключовим словом,); відтворює частини почутої/побаченої/ прочитаної інформації усно/за допомогою малюнка. |
|
характеризує об'єкти, визначає ïx спільні й відмінні ознаки, властивості; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; оцінює прочитане та перетворює інформацію орфоепічно й інтонаційно правильно, враховує особливості слухацької аудиторії, застосовує й комбінує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;
|
Висловлює власне ставлення до літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу. застосовує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей; передає емоційний стан персонажів, подій, співпереживає. Пов’язує елементи інформації в цілісну картину; розрізняє факти і думки про ці факти. |
знаходить інформацію у запропонованих джерелах, перетворює почуту/прочитану інформацію за зразками/за допомогою вчителя; визначає утруднення/помилки, долає виявлене утруднення/виправяє помилки з допомогою вчитея/однокласників. |
розпізнає i називає об'єкти, ripo які йдеться в завданнях, за наданими оріснтирами; відтворює окремі частини твору. Утруднені орфоепічні норми та смислові зв’язки у тексті. |
|
характеризує об'єкти, визначає ïx спільні й відмінні ознаки, властивості; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; класифікує об’єкти; має уявлення про межу між реальним світом і світом мас-медіа. Інтерпретує, аналізує, створює прості медіа продукти. |
застосовує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;
знаходить за власною ініціативою необхідну інформацію; впевнено аналізує та використовує медіа текст для спілкування відповідно до комунікативної мети. |
називає істотні ознаки об'єктів відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату; знаходить та зіставляє інформацію у запропонованих джерелах., застосовує засоби художньої виразності у творах різних жанрів. |
Відтворює окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок; виконує окремі операції з текстом за допомогою учителя/групи/однокласників; не висловлює свого ставлення до прочитаного/переглянутого/почутого. |
|
На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел для створення власного висловлювання з конкретною метою. |
називає самостійно істотні ознаки об'єктів, визначає спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів; угруповує об’єкти; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; визначає самостійно об'єкти, про які йдеться в завданнях, називає ïx;
|
Обирає допоміжні матеріали, будує зв’язне висловлювання з пропусками суттєвих фрагментів змісту. коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо); наводить приклади; перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує правильність/неправильність результату; |
Будує окремі мовні одиниці, знаходить інформацію у запропонованому джерелі за наданим оріентиром (малюнком, ключовим словом, порядковим номером речення тощо); відтворює частини почутої/побаченої/ прочитаної інформації усно/за допомогою малюнка; Обирає вербальні та невербальні засоби передачі інформації |
|
складає діалог за проблемною ситуацією, демонструючи належний рівень мовленнєвої культури, уміння чітко формулювати думки, обґрунтовуючи власну позицію. обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених, ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших |
застосовує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;
|
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими життєвими ситуаціями наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами - ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, ece, діалог) в усній у якому йдеться тільки про фактичний зміст, дотримується правил культури спілкування |
|
|
досліджує мовні одиниці та явища, використовус ïx для вдосконалення мовлення будуе зв’язні висловлювання письмовій формі переказуе усно i письмово прочитаний/прослуханий твір з дотриманням логіки викладу та з творчим доповненням |
оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників |
визначає об'єкти, про які йдеться в завданнях, називає ïx; для досягнення результату потребує уточнень завдання;
називає істотні ознаки об'єктів, установлює спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів, угруповує об’єкти відповідно до умови за наданими оріентирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками;
відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату |
розпізнає i називає об'єкти, пpo які йдеться в завданнях, за наданими оріснтирами; називає окремі ознаки об'єктів; відтворює окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок; констатує за підказкою правильність/ неправильність результату |
|
визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлення, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення |
удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності розпізнає уривок із власного тексту серед запропонованих уривків |
знаходить інформацію у запропонованих джерелах; перетворює почуту/побачену/прочитану інформацію у графічну (малюнок, таблицю)/текстову за зразками/за допомогою вчителя; коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо); наводить приклади; перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує правильність/неправильність результату |
Будує окремі фрагменти змісту, що не утворюють зв’язний текст виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем |
|
|
міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата ; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників пише розбірливо, дотримується граматичних i орфографічних норм, перевіряє i редагує написане |
створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником; визначає утруднення/помилки, долае виявлене утруднення/виправяє помилки з допомогою вчителя/однокласників. |
визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристик висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту |
|
С П И С У В А Н Н я |
Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; дотримується граматичних i орфографічних норм, перевіряє i редагує написане |
Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова; аналізує та вдосконалює створений текст Дотримується переважно всіх гігієнічних правил без нагадування вчителя |
Виконує завдання на репродуктивному рівні реалізацїі навчальної діяльності визначає об'єкти, про які йдеться в завданнях, називає ïx; для досягнення результату потребує уточнень завдання; відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату;
|
Учень/учениця виконус навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем за допомогою таких навчальних дій: розпізнає i називає об'єкти, пpo які йдеться в завданнях, за наданими оріснтирами; називає окремі ознаки об'єктів; відтворює окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок |
|
висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту |
перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує правильність/неправильність результату; визначає утруднення/помилки, долає виявлене утруднення/виправляє помилки з допомогою вчителя/однокласників |
виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем коментує окремі операцїі короткими репліками на основі пропонованих запитань; співвідносить результат виконання завдання із зразком; |
|
Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування; правильно вживає граматичні форми частин мови; правильно записує різні види речень за метою висловлювання |
|
поширює речення різними членами відповідно до комунікативної стратегії виокремлює характерні риси свого мовлення, спостерігає за їх впливом на співрозмовників |
визначає й аналізує мовні одиниці i мовні явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем |