КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ДІАГНОСТУВАЛЬНИХ РОБІТ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 3-4 КЛАСАХ НУШ («Свідоцтво досягнень учня (3 – 4 клас)» згідно «Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів

Про матеріал
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ДІАГНОСТУВАЛЬНИХ РОБІТ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 3-4 КЛАСАХ НУШ («Свідоцтво досягнень учня (3 – 4 клас)» згідно «Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4- х класів закладів загальної середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 № 813);Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти;Типові освітні програми НУШ, розробленої під керівництвом Р.Шияна)
Перегляд файлу

 

                                   КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ   ДІАГНОСТУВАЛЬНИХ РОБІТ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ  У 3-4 КЛАСАХ НУШ

(«Свідоцтво досягнень учня (3 – 4 клас)» згідно «Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4- х класів закладів загальної середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 № 813);Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти;Типові освітні програми НУШ, розробленої під керівництвом Р.Шияна)

 

Види

д/робіт

МОВНО – ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

Рівні

 

 

 

А

У

Д

І

Ю

В

А

Н

Н

Я

високий

достатній

середній

початковий

Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно- творчому рівні реалізації навчальної діяльності

співвідносить результати виконання завдань з припущеннями, робить висновок про досягнення результатів; обгрунтовує способи виконання завдань та ïx результати; аналізує й оцінює ïx, самостійно визнача

 раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення, планує подальші навчальні діі

Учень/учениця     виконує      навчальні      завдання      на

продуктивному рівні реалізаціі навчальної діяльності

установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами;

застосовує для досягнення результатів завдань набуті складник компетентностей;

контролює дотримання алгоритму дій, перевіряє результати виконання завдань можливими способами, робить висновок пpo досягнення результатів;

виявленого утруднення за наданими оріентирами, самостійно виправляє помилки

Учень/ученицяв виконує навчальні завдання на

репродуктивному рівні реалізацїі навчальної діяльності.

відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою.

знаходить інформацію у запропонованих джерелах; перетворює почуту/побачену/прочитану інформацію у графічну (малюнок, таблицю)/текстову за зразками/за допомогою вчителя;

 

Учень/учениця

Виконує навчальні 

завдання на рівні

копіовання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем

коментує окремі операцїі короткими репліками на основі пропонованих запитань; співвідносить результат виконання завдання із зразком;

Читання в  голос

коментує окремі операцїі короткими репліками на основі пропонованих запитань; співвідносить результат виконання завдання із зразком;

прогнозує можливий результат, пропонує/випробовує різні способи виконання завдання; за потреби ставить запитання, що стосуються об'єктів завдань, i пропонує відповіді на них;

називає самостійно істотні ознаки об'єктів, визначає спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів; угруповує об’єкти; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами;

ілюструє розуміння прикладами;

називає істотні ознаки об'єктів, установлює спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів, угруповує об’єкти відповідно до умови за наданими оріентирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками;

коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо)

коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо)

констатує за підказкою правильність/ неправильність результату

Читання   мовчки

У  повному обсязі поглиблено  усвідомлює  фактичний зміст та основний смисл різних за ступенем творів.

робить висновок про досягнення результатів; обгрунтовує способи виконання завдань та ïx результати; аналізує й оцінює ïx, самостійно визначає раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення

Виявляє достатнє розуміння фактичного змісту тексту.

пояснює спосіб/способи виконання навчальних дій; дотрииується послідовності пояснення; за потреби ставить запитання, що стосуються об'єктів завдань;

відповіді на запитання  свідчать про неповне розуміння фактичного змісту твору.

перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує

правильність/неправильність результату; визначає утруднення/помилки,

називає окремі ознаки об'єктів;

відтворює окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок;

утруднюється пояснити зв’язок  подій у тексті

Читання  напам’ять віршових творів

Учень/учениця  свідомо дотримується  мовленнєвих умінь, вдало вибирає засоби  художніх текстів, відтворює  індивідуальний  стиль  мовлення;

обгрунтовує способи виконання завдань та ïx результати; аналізує й оцінює ïx

перевіряє результати виконання завдань можливими способами, робить висновок пpo досягнення результатів; визначає утруднення/помилки, знаходить спосіб подолання виявленого утруднення за наданими оріентирами, самостійно виправляє помилки

знаходить інформацію у запропонованих джерелах; перетворює почуту/прочитану інформацію у графічну (малюнок)/текстову за зразками/за допомогою вчителя.

Має утруднення з вибором відповідних комунікативних стратегій, досліджувати несловесні засоби спілкування.

Відтворює окремі фрагменти змісту  твору, порушує послідовність  викладу тексту.

знаходить інформацію у запропонованому джерелі за наданим оріентиром (малюнком, ключовим словом,); відтворює частини почутої/побаченої/ прочитаної інформації усно/за допомогою малюнка.

Читання напам’ять прозових творів

характеризує об'єкти, визначає ïx спільні й відмінні ознаки, властивості; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; оцінює  прочитане та перетворює інформацію орфоепічно й інтонаційно правильно, враховує особливості слухацької аудиторії,

застосовує й комбінує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;

 

Висловлює власне ставлення  до  літературних персонажів, об’єктів  мистецтва і навколишнього світу.

застосовує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;

передає емоційний стан персонажів, подій, співпереживає.

Пов’язує  елементи інформації  в цілісну картину; розрізняє факти і думки  про ці  факти.

знаходить інформацію у запропонованих джерелах,

перетворює почуту/прочитану інформацію за зразками/за допомогою вчителя;

визначає утруднення/помилки, долає виявлене утруднення/виправяє помилки з допомогою вчитея/однокласників.

розпізнає i називає об'єкти, ripo які йдеться в завданнях, за наданими

оріснтирами;

відтворює окремі  частини твору.  Утруднені  орфоепічні норми та смислові зв’язки у тексті.

Робота з літературним твором/медіа текстом

характеризує об'єкти, визначає ïx спільні й відмінні ознаки, властивості; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; класифікує об’єкти;

має уявлення про межу між реальним світом і світом мас-медіа. Інтерпретує, аналізує, створює прості медіа продукти.

застосовує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;

 

знаходить за власною ініціативою необхідну інформацію;

впевнено аналізує  та використовує медіа текст для спілкування відповідно до комунікативної мети.

називає істотні ознаки об'єктів

відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату;

знаходить та зіставляє інформацію у запропонованих джерелах., застосовує засоби художньої виразності у творах різних жанрів.

Відтворює

окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок;

виконує окремі операції з текстом за допомогою учителя/групи/однокласників;

не висловлює свого ставлення до прочитаного/переглянутого/почутого.

Усний переказ

На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел для створення власного висловлювання з конкретною метою.

називає самостійно істотні ознаки об'єктів, визначає спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів; угруповує об’єкти; установлює причиново-наслідкові зв'язки між об'єктами; визначає самостійно об'єкти, про які йдеться в завданнях, називає ïx;

 

Обирає допоміжні матеріали,  будує зв’язне висловлювання з пропусками суттєвих фрагментів змісту. коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо); наводить приклади; перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує правильність/неправильність              результату;

Будує окремі мовні одиниці, знаходить інформацію у запропонованому джерелі за наданим оріентиром (малюнком, ключовим словом, порядковим номером речення тощо); відтворює частини почутої/побаченої/ прочитаної інформації усно/за допомогою малюнка;

Обирає вербальні та невербальні засоби передачі інформації

Діалог

складає діалог за проблемною ситуацією, демонструючи належний рівень мовленнєвої культури, уміння чітко формулювати думки, обґрунтовуючи власну позицію. обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених,

 ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших

  • висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє), з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування

застосовує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;

 

 

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими  життєвими ситуаціями

наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами

- ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших

будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, ece, діалог) в усній у якому  йдеться тільки про фактичний  зміст, дотримується правил культури спілкування

  • висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю чи частково
  • дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні [
  • створює власний діалог на основі почутого/ побаченого/

 

Письмовий переказ

досліджує мовні одиниці та явища, використовус ïx для вдосконалення мовлення

будуе зв’язні висловлювання письмовій формі

переказуе усно i письмово прочитаний/прослуханий твір з дотриманням логіки викладу та з творчим доповненням

  • переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише
  • записує свою думку про предмет висловлення; формулює запитання та відповіді під час письмового спілкування

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників

визначає об'єкти, про які йдеться в завданнях, називає ïx; для досягнення результату потребує уточнень завдання;

 

називає істотні ознаки об'єктів, установлює спільні й відмінні ознаки, властивості об'єктів, угруповує об’єкти відповідно до умови за наданими оріентирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками;

 

відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату

розпізнає i називає об'єкти, пpo які йдеться в завданнях, за наданими оріснтирами;

називає окремі ознаки об'єктів; відтворює окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок;

констатує за підказкою правильність/ неправильність результату

Усний твір

визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух

висловлення, уточнює інформацію, ставить доцільні

        запитання

досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення

  • вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання ;
  • поширює речення різними членами відповідно до комунікативної стратегії ;

 

удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності

розпізнає уривок із власного тексту серед запропонованих уривків

знаходить інформацію у запропонованих джерелах; перетворює почуту/побачену/прочитану інформацію у графічну (малюнок, таблицю)/текстову за зразками/за допомогою вчителя;

коментує навчальні дїі короткими реченнями з опорою на оріентири (пам'ятку, зразок тощо); наводить приклади; перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує

правильність/неправильність результату

Будує окремі фрагменти змісту, що не утворюють зв’язний текст виконує навчальні завдання на рівні

копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення  учителем

Письмовий твір

 

  • будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, ece, діалог) в усній i письмовій формах, володіє монологічною та діалогічною формами мовлення дотримується правил культури спілкування створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру
  • створює художні тексти (загадки, лічилки, невеликі казки, байки, вірші тощо)

 

  • створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис,

міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата ;

оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників

пише розбірливо, дотримується граматичних i орфографічних норм, перевіряє i редагує написане

створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником;

визначає утруднення/помилки, долае виявлене утруднення/виправяє помилки з допомогою вчителя/однокласників.

визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного

обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристик

висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту

С

П

И

С

У

В

А

Н

Н

я

 

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає  змогу записати власну

думку та інформацію з різних джерел;

дотримується  граматичних i    орфографічних норм, перевіряє i редагує написане

Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова; аналізує та вдосконалює створений текст

Дотримується переважно всіх гігієнічних правил без нагадування вчителя

 Виконує  завдання  на репродуктивному рівні реалізацїі навчальної діяльності

визначає об'єкти, про які йдеться в завданнях, називає ïx; для досягнення результату потребує уточнень завдання;

відтворює навчальні діі за алгоритмом/схемою, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату;

 

 

 

 

Учень/учениця виконус 

навчальні завдання на рівні

копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем за допомогою таких навчальних дій:

розпізнає i називає об'єкти, пpo які йдеться в завданнях, за наданими оріснтирами;

називає окремі ознаки об'єктів; відтворює окремі операціі навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіює зразок

Диктант

 

  • визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного;
  • удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту ;

 

  • обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристики ;

висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту

перевіряє спосіб i результат виконання завдань за зразком, констатує  правильність/неправильність результату; визначає утруднення/помилки, долає виявлене утруднення/виправляє помилки з допомогою вчителя/однокласників

виконує навчальні 

завдання на рівні

копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення   учителем

коментує окремі операцїі короткими репліками на основі пропонованих запитань; співвідносить результат виконання завдання із зразком;

Робота  З мовними одиницями

 

Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному

мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування; правильно вживає граматичні форми частин мови; правильно записує різні види речень за метою висловлювання

  • з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі;
  • перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір ;
  • удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності
  • утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови ;
  •  будує речення, зважаючи на мету висловлювання;

поширює речення різними членами відповідно до комунікативної  стратегії

виокремлює характерні риси свого мовлення, спостерігає за їх впливом на співрозмовників

визначає й аналізує мовні одиниці  i мовні явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення

копіювання зразків після детального кількаразового ïx пояснення учителем

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дедура Василина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бугайова Світлана Юріївна
    Дякую за розроблені критерії оцінювання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Манько Ольга
Додано
28 січня 2022
Переглядів
15040
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку