Мета: створити умови для розуміння учнями кризових явищ в Римській імперії у ІІІ – на початку IV ст.; розповісти про періоди правління «сенатських» та «солдатських» імператорів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.
Очікувані результати
1. Учні зможуть ознайомитися з проявами кризи в Римській імперії.
2. Скласти уявлення про особливості політичного життя імперії в цей період.
3. Характеризувати реформи імператорів Діоклетіана і Константина.
План.
1. Криза Римської імперії.
2. «Солдатські» та «сенатські» імператори
3. Реформи Діоклетіана та Константина.
Інструкція для учнів
1. Ознайомтесь з темою, основними питаннями та інформацією до уроку, переглянувши презентацію.
2. Під час опрацювання матеріалу презентації, підручника – заповніть таблицю «Реформи імператорів Діоклетіана та Константина» (зразок таблиці – презентація слайд 16)
3. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=0cCejtyZ5ks&feature=emb_logo
4. Прочитайте §52підручника.
5. Дайте усно відповіді на питання:
1. Назвіть причини економічної кризи II—III ст. 2. Хто такі колони? Чим вони відрізняються від рабів із халупами? 3. Розкрийте поняття люмпен-пролетарі. 4. Що таке правління «солдатських» імператорів? 5. Які із заходів Діоклетіана продовжили життя імперії?
6. Чому Діоклетіан переслідував християн?
7. Що запозичив у свого попередника імператор Константин?
8. Чому імператор Константин отримав прізвисько Великий?
6. Виконайте інтерактивну онлайн-вправу https://learningapps.org/display?v=php0qhnb521