Китайська народна казка "Пензлик Маляна"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По периметру:
1 - 2. У Центральній та Східній Азії на березі трьох морів (Жовтого, Східнокитайського і Південнокитайського) розташована країна давньої культури - Китай, що подарувала світові величезну кількість мистецьких надбань і наукових відкриттів.
2 – 3. Уміння відтворювати дійсність у живописних образах здавна було популярним у Китаї.
3 – 4. Живопис, поезію і каліграфію давні китайці розглядали як єдиний світ, утілений за допомогою ієрогліфа. У глибоку давнину ієрогліфи писали пензликами. Тому той, хто знав грамоту, мав ще й красиво малювати.
4 –5. Бідний хлопчик Малян із самого малечку мріяв про те, щоб навчитися малювати. Доля зглянулася над хлопчиком, він отримав у подарунок чарівного пензлика. За допомогою чарівного пензлика він допомагав бідним односельчанам, створюючи усілякий реманент. Та дізнався про це поміщик і захотів, щоб Малян малював лише для нього одного. Довелося хлопцеві тікати з рідного села. Та згодом про незвичайного пензлика дізнався імператор і теж захотів поставити собі на службу художника.
5 – 6. Примушуючи Маляна намалювати дракона, імператор прагнув здобути ще більше влади.
6 – 7. Зображений разом із драконом(символом імператора), фенікс (символ імператриці) мав скласти "неподільну єдність". Малян знав, що імператор гнобить людей, стягає з них непосильні податки, тому, як і всі селяни, ненавидів його і не бажав, щоб така людина отримала ще більше влади.
7 – 8. Намальоване Маляном море потопило корабель з імператором та усіма його попутниками.
8 – 1. Стихії вітру та води допомагають Малянові перемогти жорстокого імператора,звільнити від нього всіх людей.
По хресту:
2 – 9. Із назви твору зрозуміло, що він присвячений образу митця й проблемі мистецтва, його дивовижній силі й впливу на людей.
4 – 9. Мистецтво повинне нести людям добро, робити людину кращою,утверджувати й збагачувати мораль свого народу.
6 – 9. У казці стверджується народний ідеал - подолання зла за допомогою сили мистецтва.
8 – 9. Згідно з уявленнями давніх китайців, стихії вітру і води допомагають людині жити в гармонії зі світом.
Ільченко Микола Миколайович, учитель зарубіжної літератури Миколаївського ЗЗСО І-ІІІ ст.№11
Ільченко Алла Михайлівна,. учитель зарубіжної літератури Миколаївського ЗЗСО І-ІІІ ст.№11