Ганс Крістіан Андерсен "Соловей"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По периметру:
1 - 2. У Данському королівстві в невеличкому містечку Оденсе народився хлопчик, який згодом став всесвітньо відомим казкарем, звали його Г.К. Андерсеном. Від своїх рідних Ганс почув багато переказів і пісень. Він ріс великим мрійником і фантазером. Інтерес до іграшок і вигадування історій, пов`язаних із ними, письменник зберігав протягом усього життя.
2 – 3. На задум казки вплинуло знайомство Андерсена з шведською оперною співачкою Ієні Лінд, яку називали шведським соловейком.
3 – 4. Китайський імператор мешкав у найрозкішнішому палаці. Чудовий сад з розкішними квітами оточував його. З усіх країн світу приїздили мандрівники в столицю імператора і дивувалися з міста, палацу і саду.
4 –5. Та найбільшим дивом усі мандрівники вважали спів солов`я. Але сам імператор ніколи не чув спів соловейка. На прохання маленької куховарочки соловей прилетів до палацу і заспівав для імператора. Винагорода за гарний спів вийшла дуже сумнівною, бо бідолашна пташка потрапила до клітки.
5 – 6. Від японського імператора прийшов незвичайний подарунок - штучний соловей, але виконувати він міг лише одну пісню. Придворним та імператорові дуже сподобалася незвичайна іграшка і справжнього солов`я оголосили вигнаним за межі держави.
6 – 7. Якось імператор тяжко захворів, усі покинули його, а до ліжка, на якому лежав хворий, прийшла Смерть. Разом зі Смертю прийшли добрі та погані вчинки імператора. Життя поволі покидало його.
7 – 8. Маленький живий соловей почув про хворобу імператора і поспішив до палацу, щоб своїми співами збудити надії, втішити його. Соловейко співав так гарно, що Смерть відступила, а імператор одужав.
8 – 1. Китайський імператор до певного часу не розуміє справжньої цінності живої природи. Тільки наближення смерті примушує його усвідомити животворну силу солов`їного співу, співу, якого він свого часу не поцінував.
По хресту:
2 – 9. У цій казці знайшли відображення роздуми Андерсена про мистецтво та його вплив на людей.
4 – 9. Життя дуже коротке, тому кожна людина повинна подумати про те, який слід вона залишить по собі.
6 – 9. У цій казці знайшли відображення роздуми Андерсена про справжні та фальшиві цінності.
8 – 9. Андерсен намагався допомогти людям подолати жах смерті за допомогою мистецтва, яке може відкрити в них щось таке, чого вони не знали досі.
Ільченко Микола Миколайович, учитель зарубіжної літератури Миколаївського ЗЗСО І-ІІІ ст.№11
Ільченко Алла Михайлівна,. учитель зарубіжної літератури Миколаївського ЗЗСО І-ІІІ ст.№11