Кроссенс як технологія розвитку критичного мислення на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кроссенс як технологія розвитку критичного мислення на уроках зарубіжної літератури

Номер слайду 2

Основним завданням школи сьогодні є розвиток творчого потенціалу дитини. Це досягається шляхом інновацій – процесу, якого на сучасному етапі неможливо уникнути. Використання нових прогресивних технологій є запорукою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу, створення атмосфери саморозвитку та успішної самореалізації учня як суб’єкта навчального процесу. Знати і вміти запроваджувати інноваційні технології, вміти створити на уроках ситуацію зацікавленості теоретичним матеріалом, дати простір для розкриття учня потрібно для того, щоб спроектувати і провести ефективний і цікавий для учнів урок.

Номер слайду 3

Чудовим засобом розвитку  логічного і творчого мислення учнів на уроках літератури є кроссенс. Кроссенс  – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і створене за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів». Оскільки основне значення кроссенса – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою  нетрадиційної перевірки знань із теми.

Номер слайду 4

Використовують:*при формулюванні  теми і мети уроку;*при вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації;* при закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;* при підведенні підсумку роботи на уроці, включити як  рефлексію.

Номер слайду 5

Реалізація кроссенсу на уроках зарубіжної літератури допомагає :*поглибити розуміння вже вивченого шкільного поняття (явища, теми);*показати неординарне практичне застосування знань і зв'язок вивченого з життям;*встановити  міжпредметні зв’язки з іншими шкільними дисциплінами;*розкрити глибину розуміння учнями  вивченої теми.

Номер слайду 6

Алгоритм створення кроссенса :1 Визначити тематику(загальну ідею).2. Вибрати  9 елементів (образів), що мають відношення до теми.3. Найти зв'язок  між елементами.4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).6. Виділити  відмінні риси, особливості кожного елемента. 7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).8. Замінити вибрані прямі  елементи (образи) і асоціації.

Номер слайду 7

Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.

Номер слайду 8

Метод «кроссенс» можна поєднати із такими інтерактивними методами, як: робота в малих групах; робота в парах, «мозковий штурм», «коло ідей»; «мікрофон»;Творчі завдання мають бути розраховані не на кілька осіб, а на весь клас. Дитина дуже швидко освоює умови нової гри, вносить щось нове. І завдання педагога — зберегти цю гнучкість розуму для засвоєння нових знань. Адже ми живемо в час, коли життя стрімко змінюється й треба вміти швидко орієнтуватися в нових реаліях. А вчитель повинен зробити перший крок, подаючи приклад нестандартного підходу до навчального матеріалу.

Номер слайду 9

Зразок використання кроссенса на уроках зарубіжної літератури

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Кроссенс до новели Р. Бредбері “Усмішка”

Номер слайду 13

Кроссенс до твору. В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”

pptx
Додано
28 лютого
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку