Основним завданням школи сьогодні є розвиток творчого потенціалу дитини. Це досягається шляхом інновацій – процесу, якого на сучасному етапі неможливо уникнути. Використання нових прогресивних технологій є запорукою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу, створення атмосфери саморозвитку та успішної самореалізації учня як суб’єкта навчального процесу. Знати і вміти запроваджувати інноваційні технології, вміти створити на уроках ситуацію зацікавленості теоретичним матеріалом, дати простір для розкриття учня потрібно для того, щоб спроектувати і провести ефективний і цікавий для учнів урок.
Чудовим засобом розвитку логічного і творчого мислення учнів на уроках літератури є кроссенс. Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і створене за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів». Оскільки основне значення кроссенса – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою нетрадиційної перевірки знань із теми.
Реалізація кроссенсу на уроках зарубіжної літератури допомагає :*поглибити розуміння вже вивченого шкільного поняття (явища, теми);*показати неординарне практичне застосування знань і зв'язок вивченого з життям;*встановити міжпредметні зв’язки з іншими шкільними дисциплінами;*розкрити глибину розуміння учнями вивченої теми.
Алгоритм створення кроссенса :1 Визначити тематику(загальну ідею).2. Вибрати 9 елементів (образів), що мають відношення до теми.3. Найти зв'язок між елементами.4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).6. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента. 7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і асоціації.
Метод «кроссенс» можна поєднати із такими інтерактивними методами, як: робота в малих групах; робота в парах, «мозковий штурм», «коло ідей»; «мікрофон»;Творчі завдання мають бути розраховані не на кілька осіб, а на весь клас. Дитина дуже швидко освоює умови нової гри, вносить щось нове. І завдання педагога — зберегти цю гнучкість розуму для засвоєння нових знань. Адже ми живемо в час, коли життя стрімко змінюється й треба вміти швидко орієнтуватися в нових реаліях. А вчитель повинен зробити перший крок, подаючи приклад нестандартного підходу до навчального матеріалу.