Мета: навчити учнів працювати в пошукових групах, самостійно знаходити інформацію, давати характеристику міжнародним організаціям, виділяючи основні головні ознаки; розвивати вміння аналізувати та використовувати підібрану інформацію, працювати в групах, висловлювати свою точку зору, розбирати та аналізувати ситуації; виховувати любов до своєї Батьківщини та шану до її історії.
Сватівська ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Круглий стіл на тему:
«Україна в ООН»
Підготувала:
вчитель історії та правознавства
Рибалко Н. В.
Круглий стіл на тему: «Україна в ООН»
Мета: навчити учнів працювати в пошукових групах, самостійно знаходити інформацію, давати характеристику міжнародним організаціям, виділяючи основні головні ознаки; розвивати вміння аналізувати та використовувати підібрану інформацію, працювати в групах, висловлювати свою точку зору, розбирати та аналізувати ситуації; виховувати любов до своєї Батьківщини та шану до її історії.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа «Позитив»
- Всі знають, що настрій, із яким починають будь-яку роботу, програмує майбутній результат. Тому дарую вам цього метелика і бджілку. Нехай вони стануть вашими талісманами. Бажаю, щоб отримані знання на сьогоднішньому уроці засвоїлися так легко, як літає метелик. А щоб цього досягти, пропоную всім плідно працювати, як бджілка-трудівниця.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- У мене в руках чарівна скринька, у ній — найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, що він там побачив, аж доти, доки всі найцікавіші й найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку. Умикається аудіозапис щебетання птахів, під який відкривається чарівна скринька.)
- Кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (Діти називають себе, оскількина дні скриньки лежало дзеркало.)
- Так, кожен побачив у чарівному дзеркалі себе. Людина — найцінніший скарб. Навіть у головному законі України – Конституції України ( ст. 3) сказано: «людина визнається найвищою соціальною цінністю».
Так, кожна людина - неповторна на цій землі, вона є великою цінністю тільки тому, що вона є людина, що вона має совість, сумління, що їй дароване життя, аби вона прожила його гідно й плідно. Ви - діти, але кожен— також особистість, і саме такої людини, як ви, більше немає і не буде на цій Землі. У нас є багато спільного, чимало відмінного, але нас усіх об'єднує те, що ми всі - люди, великі й малі, що ми маємо одну на всіх Землю, і нам слід жити так, щоб зберегти мир і спокій.
З давніх часів люди мріяли про вільне щасливе життя. Для цього вони повинні мати певні права- права людини.
А чому ж люди дружать? Загалом людина не може існувати одноосібно. Вона завжди стикається з іншими людьми, щоб щось обговорити, вирішити якісь питання. Для того, щоб було до кого звернутися по допомогу в скрутній ситуації. Інші люди об'єднуються, щоб комусь протистояти. У таких випадках напівсерйозно запитують: проти кого дружимо? Це непросто запитання, відповіді на нього допоможуть краще зрозуміти, як і чому дружать не тільки люди, але й країни. Звичайно, відносини між ними більш складні, різноманітніші, але таке порівняння цілком доречне. І там, і тут в основі об'єднання, дружби лежать інтереси, вигоди, які одержують усі учасники-співтовариства країн.
Таким чином, сьогодні на уроці ми дізнаємося про діяльність міжнародної організації до якої належить наша Україна.
Скажіть мені, будь-ласка, які міжнародні організації ви знаєте (ООН, НАТО, ЄС, СНД тощо)? Добре, а до яких міжнародних організацій належить Україна? (Відповідь учнів.)
Молодці, ви назвали багато організацій, отже, наша держава бере активну участь у міжнародному співробітництві.
Отже, ми маємо збагнути, що собою являють міжнародні організації, з якою метою створено організацію ООН до якої належить Україна, та проаналізувати її діяльність.
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесіди
На початку XXI ст. світ постає єдиним соціально-економічним організмом, функціонування якого вимагає узгоджених дій урядів, представників громадськості, бізнесових кіл різних країн. Часи, коли стосунки між державами вирішувалися силовими методами, поступово відходять у минуле. Порозуміння через домовленість, пошук взаємовигідних варіантів розв'язання проблем — цивілізовані методи міждержавного спілкування. Для координації діяльності світового співтовариства, вирішення суперечок, боротьби з глобальними і регіональними проблемами створено низку міжнародних організацій.
Відповідь учнів:
Міжнародна організація — це об'єднання трьох або більше урядів, міжурядових або громадських співтовариств, спрямоване на вирішення певних спільних питань чи реалізації проектів.
Відповідь учнів:
Це уповноважені особи, які представляють інтереси своєї держави чи співтовариства, дотримуючись поваги, порядку та норм міжнародного права.
За предметом діяльності розрізняють загальнополітичні та спеціальні міжнародні організації. Кожна організація має установчу міжнародну угоду, постійні органи і штаб-квартиру.
А тепер, я б хотіла звернутися до наших пошукових груп, які готували нам тему: «Україна в ООН».
План
1. Ідея створення ООН.
2. Діяльність України в рамках ООН
3. Діяльність України у складі органів системи ООН
4. Напрямки роботи України в системі ООН
1. Ідея створення ООН
Ідея створення системи колективної безпеки, ефективнішої, ніж Ліга Націй, виникла ще під час війни. 26 серпня 1941 р. у знаменитому документі, укладеному Черчіллем та Рузвельтом і названому Атлантичною хартією, передбачалося “запровадження загальної безпеки, створюваної на ширших засадах ”. Йшлося не про те, щоб просто відновити Лігу Націй у чистому вигляді. Її фіаско було очевидне, і психологічні наслідки її відновлення були б катастрофічні. Тому й виникла ідея створення нової організації. “Об’єднані нації” – назва, запропонована Ф. Д. Рузвельтом. Вперше вона прозвучала під час Другої світової війни в “Декларації Об’єднаних Націй” від 1 січня 1942 р., коли представники 26 держав зобов’язались від імені своїх урядів продовжувати колективну боротьбу проти держав “осі”.
Головна робота по створенню нової організації була виконана в Думбартон-Оксі, в США. Зокрема, було досягнуто домовленості з багатьох питань: ООН складатиметься з Генеральної Асамблеї, Ради Безпеки, Міжнародного суду і Ради з економічних та соціальних питань. Вирішено було також, що СРСР, США. Англія, Франція та Китай стануть постійними членами Ради Безпеки. Проте було й декілька не вирішених питань: проблема голосування та проблема прийняття до ООН 16 союзних радянських соціалістичних республік, що з них складався СРСР, як окремих суб’єктів. Але будучи централізованою державою, СРСР отримав би в ООН 16 голосів. Тому членами ООН крім СРСР стали Україна та Білорусія, які номінально мали свої власні міністерства закордонних справ. Щодо голосування у Раді Безпеки, було вирішено, що постійні члени користуватимуться правом “вето” в усіх питаннях, крім процедурних. Цим були незадоволені малі та середні держави, оскільки вони мали менше прав, ніж великі держави. Конференція, яка відбувалася в Сан-Франциско з 25 квітня 1945 р. мала на меті підготувати конституцію нової організації, або Статут ООН.
2. Діяльність України в рамках ООН
У 1945 р. Україна стала однією з держав-співзасновниць ООН, що було визнанням внеску українського народу у перемогу у ІІ світовій війні та зміцнення миру в усьому світі. Делегація України взяла активну участь у конференції у Сан-Франциско, зробивши вагомий внесок у розробку Статуту ООН. Голова делегації України на конференції у Сан-Франциско, міністр закордонних справ УРСР Д. Мануїльський головував у Першому комітеті, де були розроблені Преамбула та Глава 1 "Цiлi та принципи" Статуту. Україна в числі перших підписала Статут i ввійшла в групу з 51 держави-засновниці ООН.
Упродовж майже 60-річної історії членства в Організації Україна неухильно дотримується цілей та принципів Статуту Організації, робить суттєвий вклад у її діяльність у сферах підтримання міжнародного миру та безпеки, роззброєння, економічного та соціального розвитку, захисту прав людини, зміцнення міжнародного права тощо.
До 1991 року, будучи у складі Радянського Союзу, Україна де-юре мала в ООН власне представництво на рівні незалежної країни. Проте, де-факто діяльність Української РСР в ООН була обмежена рамками проведення єдиної радянської зовнішньої політики. Незважаючи на це, протягом понад чотирьох десятиліть трибуна ООН залишалася чи не єдиним впливовим міжнародним засобом, завдяки якому світова громадськість дізнавалася про Україну. Фактор багаторічного членства України в ООН позитивно вплинув на процес міжнародного визнання її незалежності в 1991 році.
3. Діяльність України у складі органів системи ООН
З моменту проголошення Україною незалежності розпочався якісно новий період її діяльності в ООН, яку було визначено одним з пріоритетних напрямів зовнішньої політики.
Україна є членом таких головних та допоміжних органів ООН, як Рада ООН з прав людини, Комітет з внесків, Комісія з соціального розвитку, Комісія з попередження злочинності та кримінального правосуддя, Комісія з наркотичних засобів, Статистична комісія, Комісія з народонаселення та розвитку, Виконавча рада Всесвітньої продовольчої програми (ВПП), Виконавча рада Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Виконавча рада Програми розвитку ООН (ПРООН). Надаючи пріоритетну увагу втіленню в життя рішень Всесвітнього Саміту 2005 у галузі розвитку, в 2006 році наша країна головувала у Виконавчій Раді ПРООН.
За час свого членства в ООН Україна тричі обиралася непостійним членом Ради Безпеки (1948-1949, 1984-1985, 2000-2001 рр.), п’ять разів - членом Економічної і Соціальної Ради. Представники України обиралися на керівні посади головних комітетів сесій Генеральної Асамблеї, зокрема, Другого (економічні та фінансові питання), Третього (соціальні, культурні і гуманітарні питання, питання прав людини) та Четвертого (спеціальні політичні питання та питання деколонізації).
У 1997 р. Міністра закордонних справ України Г.Й.Удовенка було обрано на посаду Голови 52-ї сесії Генасамблеї – найвищу керівну посаду в ООН. Предметом особливої гордості України є те, що саме 52-а сесія ГА ООН, яка увійшла в історію як "сесія реформ", ухвалила всеосяжну програму реформування Організації, запропоновану її Генеральним секретарем К.Аннаном, і надала потужного імпульсу широкомасштабному оновленню ООН.
Одним з найбільш важливих підтверджень визнання авторитету і ролі нашої держави на міжнародній арені, послідовності та неупередженості її зовнішньої політики, відданості принципам демократії та верховенства права стало обрання України до складу непостійних членів Ради Безпеки ООН на період 2000-2001 рр. Вперше Україна була членом органу, на який покладено головну відповідальність за підтримання міжнародного миру та безпеки у світі, як незалежна держава. За час членства в Раді Безпеки Україна переконливо довела свою спроможність бути активним учасником її діяльності, здійснювати ефективний вплив на процес прийняття в РБ доленосних рішень та робити власний практичний внесок у їх реалізацію. Кульмінацією членства України в Раді Безпеки ООН стало її головування в цьому органі у березні 2001 року, коли РБ предметно розглянула ряд найбільш актуальних світових проблем, зокрема, кризові ситуації на Балканах та на Близькому Сході.
4. Напрямки роботи України в системі ООН
Подолання викликів нового тисячоліття
Наша держава надає виключно важливого значення питанню зміцнення ООН як центру багатосторонніх зусиль у подоланні складних та комплексних викликів нового тисячоліття. Україна виходить з необхідності забезпечення реалізації Декларації тисячоліття ООН (2000 р.).
Настільки ж важливого значення наша держава надає питанню реформування Ради Безпеки. Україна виступає за розширення членського складу Ради Безпеки, підтримуючи збільшення кількості як постійних, так i непостійних членів. Неодмінною передумовою підтримки нашою державою будь-якого варіанту реформування РБ ООН є забезпечення адекватного рівня представленості в цьому органі країн Східноєвропейської регіональної групи. Позиція України базується також на розумінні того, що інститут права вето не відповідає сучасним міжнародним реаліям. Належна увага приділяється забезпеченню подальшого прогресу у посиленні транспарентності та вдосконаленні методів роботи РБ ООН.
4.1 Боротьба із тероризмом
Виходячи з нагальної необхідності розробки світовою спільнотою ефективних заходів боротьби з тероризмом, Україна приєдналася до глобальної антитерористичної коаліції, підтвердила свою готовність докласти максимальних зусиль для спільної боротьби з міжнародним тероризмом, насамперед у рамках ООН. На 56-й сесії Генасамблеї та засіданнях Ради Безпеки ООН делегацією України було виголошено низку ініціатив, спрямованих на активізацію міжнародного співробітництва в цій сфері.
Під час Всесвітнього Саміту 2005 Україна поряд з США, Канадою та Францією увійшла в першу п’ятірку держав, які підписали Міжнародну конвенцію про боротьбу з актами ядерного тероризму. Наразі наша держава є учасником усіх універсальних антитерористичних міжнародних договорів.
4.2 Економічний та гуманітарний напрями
Діяльність України на економічному та гуманітарному напрямку роботи ООН, насамперед, відбувається в Другому комітеті Генеральної Асамблеї (економічно-фінансові питання). Зусилля спрямовуються на розширення міжнародної фінансової і технічної допомоги для вирішення завдань економічного та соціального розвитку України. Результатом, зокрема, є включення до низки важливих рішень Генеральної Асамблеї та інших органів положень щодо надання міжнародним співтовариством фінансової, технічної та консультативної допомоги країнам з перехідною економікою.
Одним з пріоритетних напрямків діяльності нашої держави в ООН є співробітництво з метою пом’якшення та мінімізації довготермінових наслідків Чорнобильської катастрофи. Починаючи з 1990 р. за ініціативи України та Білорусії Генеральною Асамблеєю ООН схвалюється резолюція “Зміцнення міжнародного співробітництва та координація зусиль у справі вивчення, пом’якшення та мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи” (з 1993 р. – на дворічній основі). 55-ю сесією ГА ООН у грудні 2000 р. було ухвалено резолюцію “Закриття Чорнобильської АЕС”, в якій Генеральна Асамблея привітала рішення Уряду України про закриття станції. На початку 1990-х років відповідні резолюції та рішення щодо Чорнобиля схвалювалися також в рамках Економічної і Соціальної Ради та Дитячого фонду ООН. 28 квітня 2006 р. за ініціативи делегації України відбулося спеціальне пам’ятне засідання ГА ООН з нагоди 20-х роковин Чорнобильської трагедії.
4.3 Захист прав людини
Україна є активним учасником діяльності органів системи ООН у сфері прав людини.
Наша держава є стороною всіх основних міжнародно-правових документів ООН з прав людини, найважливішими з яких є Міжнародний пакт про громадянські та політичні права, Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права, Факультативні протоколи до них, Міжнародна конвенція з ліквідації всіх форм расової дискримінації. Як учасниця цих міжнародних договорів Україна подає періодичні доповіді про їх виконання на розгляд відповідних конвенційних органів.
Обрання України 9 травня 2006 року до складу Ради ООН з прав людини стало черговим красномовним свідченням міжнародного авторитету нашої держави, визнанням її практичного внеску і значного потенціалу у сфері забезпечення дотримання та поваги прав і свобод людини у світі. Дотримуючись своїх зобов’язань країни-члена ООН щодо забезпечення прав людини, Україна досягла суттєвого прогресу у приведенні законодавства у відповідність до міжнародних норм та стандартів, посиленні засобів правового захисту на національному рівні, реформуванні судової системи, зміцненні ролі правозахисних організацій, підвищенні рівня правової культури.
4.4 Охорона навколишнього середовища
На сьогодні Україна є стороною понад 40 міжнародних конвенцій та угод, учасником багатьох програм та проектів ООН, спрямованих на охорону навколишнього природного середовища. Прикладом визнання активності України на екологічному напрямку стало успішне проведення в Києві у травні 2003 р. П’ятої конференції міністрів охорони навколишнього середовища в рамках процесу „Довкілля для Європи”.
У лютому 2004 року Україна приєдналася до найважливішої міжнародної екологічної угоди – Кіотського протоколу.
Учитель: Молодці, добре підготувалися.
Переходимо з вами до слідуючого питання, а як же регулюються права і свободи людини?
Сучасне людство має ряд міжнародних документів, у яких закріплені загальноприйняті права і свободи людини. На європейському континенті вони приймаються в рамках ООН, Ради Європи й Організації з безпеки і співробітництву в Європі (ОБСЄ). Цими документами охоплене широке коло проблем, якими стурбоване все людство.
Одним з найбільш історично значущих документів в галузі прав людини є Загальна декларація прав людини. Вона є основою для міжнародних “правил поведінки” країн і звернень ООН до урядів тих держав, які ухиляються від додержання положень Декларації. З моменту її створення вона здійснила важливий вплив на конституції, закони і рішення судів у багатьох країнах і на діяльність міжнародних організацій.
Загальна декларація прав людини не є договором, і як декларація, не має обов'язкової сили сама по собі. Тому існувала необхідність дати правам, закріпленим у Декларації, силу закону.
Кожна сучасна держава має свої національні документи про права і свободи людини.
У 1989 р. ООН ухвалила Конвенцію про права дитини, що відобразила прагнення людей планети у захисті дітей. Вона є не стільки переліком прав дитини, скільки всеосяжним переліком обов'язків держав щодо дітей. Основні права дитини необхідно реалізовувати, не відокремлюючи одне «більш важливе» право від інших, адже всі права забезпечують життя та розвиток дітей.
Відповідно до статті першої Конвенції дитиною вважається кожна людина до досягнення 18-річного віку. Ви, одинадцятикласники, вже заявляєте про свою дорослість, відстоюєте своє право приймати власні рішення. Важливо, щоб ваші батьки і педагоги поважали вашу самостійність, давали можливість навчитися робити вибір і нести за це відповідальність. Однак юридично кожен і кожна з вас залишається дитиною і потребує захисту своїх прав з боку батьків і держави.
Перегляд фільму 1.
Скажіть мені будь ласка а що ж таке на вашу думку Права дитини — (це спеціальні можливості, необхідні людині віком до 18 років, для існування і досягнення зрілості.)
А давайте ж тепер з вами пригадаємо, про які права дітей ідеться у Конвенції, на що кожен із вас має незаперечне право?
На дошці у нас прикріплені пазли, на яких перелічені основні права дітей — основні статті Конвенції. Я зачитую вам по черзі по одній статті Конвенції, а ви своїми словами коротенько повинні пояснити її зміст. Учні виконують завдання.
Дякуємо, друзі. Ви дуже добре процитували й пояснили статті Конвенції про права дитини. Але мені б хотілося дізнатися, чи добре ви знаєтесь на своїх правах і чи вмієте їх правильно реалізовувати?
Давайте проведемо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо роз'яснити статті Конвенції про права дитини.
«Казкова правова вікторина»
Ситуація 1
Мачуха з ранку До вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають підлітковому віку.)
Ситуація 2
За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
Ситуація З
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною? (Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)
Ситуація 4
Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров'ю.)
Ситуація 5
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)
Ситуація 6
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?
(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)
Законів на захист прав підлітків у нашому суспільстві прийнято чимало і ми, повинні домагатись захисту своїх прав у державі. Повинні правити закони, одним з яких є "Закон про охорону дитинства". За цим законом держава гарантує всім дітям рівні права і рівний доступ до безкоштовної юридичної допомоги, необхідної для забезпечення захисту їхніх прав.
Дискусії щодо прав людини актуальні й до сьогодні. Якщо в людини є право, хтось повинен мати обов'язок. Якщо не має обов'язку - не має й права. Загалом маємо пам'ятати, що ми - громадяни України, і в нас є обов'язки перед Вітчизною, своїм народом, перед нашими рідними та близькими.
Правова ситуація (розглянемо ряд ситуацій, які юні правознавці спробують прокоментувати):
1. Десятикласник Андрій побив у роздягальні Сергія, учня 8-го класу, Сергій був травмований. Його батьки звернулись до суду. Суд оголосив рішення: Андрія позбавити волі строком на 2 роки згідно зі статтею 206 Кримінального кодексу України, але на підставі статті 46 цього ж кодексу дати відстрочку виконання вироку на 1 рік 6 місяців. Якими мотивами керувався суд? (Гуманними, це було вперше, юнак розкаявся в скоєному; він був неповнолітнім. Суд виявив йому довіру.)
2. Під час перерви учень 8-го класу Ігор штовхнув Петра, і той упав на сходи і ушкодив хребет. Батьки Петра подали позов до суду. Яке рішення має ухвалити суд? (Зобов'язати батьків Ігоря відшкодувати витрати на лікування Петра.)
3. Часто учні скоюють дрібне хуліганство: вчиняють бійки, розпивають спиртні напої, з'являються в нетверезому стані в громадських місцях, чіпляються до перехожих, лаються. Які заходи адміністративного впливу можна застосувати до неповнолітніх та дорослих за перелічені порушення? (штрафи, виправні роботи з відрахуванням 20% заробітної платні, виправні роботи від 1 місяця і до року).
4. Андрію на шістнадцятиріччя подарували мотоцикла. Не отримавши посвідки на право керування мотоциклом, він через тиждень вирішив обкатати його, узявши із собою сусідського хлопчика. Коли вони під'їхали до містка, де стояв знак "Заборонено", Андрій не зупинився, і виїхав на міст. Раптом щось вибухнуло, і хлопці з мотоциклом упали в річку. У результаті падіння Андрій отримав кілька синців, а хлопчика в тяжкому стані доставили в лікарню. Запитання:
1. Чи міг Андрій у своїй власності мати мотоцикла?
2. Чи мав він право катати сусідського хлопчика на мотоциклі?
3. Чи можна Андрія за скоєне притягти до кримінальної відповідальності?
(1. Андрій мав право у своїй власності мати мотоцикла. 2. Керувати мотоциклом не мав права, оскільки у нього не було посвідки водія. 3. Можна, оскільки неповнолітні несуть кримінальну відповідальність із 16 років.)
„Комендантська година”
Уявіть, що в нашій країні, для зниження рівня злочинності серед неповнолітніх і кількості підлітків, які стали жертвами злочинів, ввели комендантську годину для дітей. Знаходження неповнолітніх віком до 16 років на вулиці у вечірній та нічний без дорослих обмежується. Це обмеження починається з 23 годин у весняно-літній період та 22 год в осінньо-зимовий період і триває до 6 год ранку.
Діти діляться на дві групи
За Проти
Зниження рівня злочинності. 1. Обмеження прав.
Спокійне життя. 2. Менше спілкування з друзями.
Менше будуть сваритися 3. Менша можливість
батьки. перебування на свіжому повітрі.
Більше часу на навчання.
Більше часу на відпочинок.
Менша ймовірність нападу.
Запитання для обговорення
Чи застосовують ваші батьки щодо вас „комендантську годину”?
Як ви вважаєте, чи доцільно обмежувати деякі права дитини, щоб уникнути більшої шкоди для її життя і здоров’я.
Отже, обговоривши це питання, ми прийшли до висновку, що деякі обмеження, які застосовують до вас батьки приносять для вас більше користі, ніж шкоди.
Вікторина «Чи обізнаний ти з Конвенцією ООН про права дитини.»
Запитання вікторини:
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа «Віночок».
- Сьогодні на уроці ми опрацювали багато нового матеріалу. Пропоную вам створити «віночок» набутих знань (кожен учень відтворює одним реченням матеріал, який найбільше запам’ятався і кладе праву руку на плече сусіда).
Приймаючи руки, ми не розриваємо віночок, а приєднуємо свої знання до раніше набутих. Вони стануть вам у пригоді на наступних уроках.
VІ. Підсумок уроку.
Вправа «Очікування» ( якщо ваші очікування виправдалися – то прикріпіть метелика на дошку).