4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика

Круглий стіл «Захист прав людини»

Про матеріал

Мета: сформувати в учнів уявлення про права людини,права дитини; показати,що школа це осередок громади,взяти участь в розробці правових та соціальних проектів, розвивати вміння брати участь в обговоренні,дискусії,висловлювати власну точку зору; виховувати активну громадянську позицію.

Перегляд файлу

                       Круглий    стіл

         «Захист прав людини» 

(засідання правового гуртка в 10-11 класах)

 

                                                          Славич Лідія Григорівна 

                                                         вчитель історії та правознавства

                                                     Очаківської загальноосвітньої школи

                                                      І-ІІІ ступенів№4

                                                          Очаківської міської ради

                                                          Миколаївської області                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

 

   Мета: сформувати в учнів уявлення про права людини,права дитини;         показати,що школа це осередок громади,взяти участь в розробці правових та соціальних проектів,                                                                                        розвивати вміння брати участь в обговоренні,дискусії,висловлювати власну точку зору;                                                                                               виховувати активну громадянську позицію.

 

Обладнання: портрети борців за права людини, ілюстрації, Загальна Декларація  прав    людини;  Конвенція про права людини

 

Лозунг: Усі ми народжені з усвідомленням своїх прав,але нам про це потрібно нагадувати

                                            Хід заняття

1 Найвідоміші борці за права людини:

М.Руденко,В.Стус,А.Сахаров,В.Гавел,М.Кінг,М.Ганді (виступи учнів з доповідями)

2. Рольова гра. Засідання комітету ООН з прав людини.

Сьогодні ми спробуємо переконати вас,що права дитини є не менш важливими,ніж права людини.

1 група- Аналітики ООН;

2 група-  Правозахисники;

3 група-  Експерти ООН

Учні наводять приклади та статистику щодо порушення прав людини і прав дитини

Над дитиною вчинено насильство,якщо:

  • Їй завдали тілесних ушкоджень;
  • Її здоровю завдали шкоди;
  • Порушили її статеву недоторканість й статеву свободу.

Дитину залякували,якщо:

  • Їй вселяли страх за допомогою дій,жестів,поглядів
  • Використовували для залякування свій зріст,вік;
  • На неї кричали;                                                                                                                                                             Їй загрожували насильством

До жорстокого ставлення також належать використання громадських інститутів:

  • Релігійної організації;
  • Суду;
  • Міліції;школи;
  • Спецшколи,притулку;
  • Родичів;
  • Психічної лікарні

Над дитиною чинять насильство,якщо використовують для цього ізоляцію:

  • Контролюють її доступ до спілкування з однолітками,дорослими, близькими  та рідними;

Над дитиною чинять емоційне насилля,якщо:

  • Її принижують, використовують образливі прізвиська;
  • Використовують її як довірену особу;
  • Дитину використовують як засіб передачі інформації одному з батьків.

Над дитиною здійснено економічне насилля,якщо:

  • Не задовольняють її основних потреб:
  • Контролюють її поведінку за допомогою грошей;
  • Дитину використовують як засіб економічного торгу при  розлученні батьків.

До дитини  ставляться з жорстокістю,якщо використовують погрози:

  •  Викинути її;
  • Вчинити самогубство;
  • Завдати фізичної шкоди дитині та її родичам;
  • Поводяться з дитиною як з підлеглим чи слугою.;
  • Відмовляються інформувати дитину щодо її долі.

Аналітик ООН.

Зараз проблема дитинства - одна з найважливіших проблем нашої країни, бо діти – наше майбутнє і це потрібно сприймати серйозно. Конвенція ООН про права дитини порушується,бо про неї  знають тільки одиниці

               Конвенція ООН

                    Фактично

1 Держави визнають,що кожна дитина має право на життя(ст6),право знати своїх батьків і право на їхнє піклування( ст7)

1Дітей викрадають,продають,викидають на смітник,залишають в дитбудинку Багато дітей нині бездоглядні,безпритульні

2 Держави повинні вживати усіх необхідних заходів щодо зниження рівня смертності немовлят та дитячої смертності(ст24)

2Демографічна криза набуває  більших обертів. Найбільша смертність спостерігається серед дітей і немовлят

3.Держави мають захищати дітей від усіх форм насильства(ст. 19)

3. Жорстокість та насильство практикуються у багатьох українських родинах,інтернатах,дитбудинках,де повинні бути гарантії щодо знедолених дітей

4 Батьки несуть відповідальність щодо надання дитині належних умов життя,потрібних для її розвитку(ст27),розвитку її талантів,розумових здібностей(ст29)

4.Безробіття,невідповідність заробітної плати рівню життя,фізична неспроможність-чинники,які не сприяють повноцінному розвитку особистості

5.Держави зобов΄язані захистити дітей від усіх форм експлуатації(ст36)

5 Діти працюють,жебракують. Втягненню дітей у жебрацтво сприяють самі батьки діти стають злочинцями,   безпритульними, вони голодують і гинуть через байдужість,коли їхні батьки вживають алкоголь чи наркотики

6. Підліткова злочинність(ст. 40) Поводження держави з підлітками,які порушили кримінальне законодавство,має сприяти відновленню гідності дитини

6. Підліткова злочинність зросла останнім часом на 24%. Почастішали пограбування,розбої,хуліганство. Як свідчить статистика,кожний десятий злочин скоюється в стані сп΄яніння

7. Держави вживають заходів щодо сприяння регулярному від відвіданню шкіл і зниженню кількості учнів, що залишили школу(ст28)

7 Рівень освіти,її цінність у нашій державі останнім часом різко знижується. Масово скорочується кількість класів,сотні шкіл втратили своє право на існування

 

 

 

Правозахисники ООН:

Як говориться в відомому грузинському прислів΄ї:

«Світ не зігрієш, світ не нагодуєш                                                                                                         Але не відпускай голодну дитину,

Не подавши їй шматка.                                                                                                                             Не залишивши голодну дитину –

Хоч рукою її  прикрий.

Не кидай замерзлу дитину,не  зігрівши її»

 Лист учня

« Я – людина,хоча ще дитина. І не має значення,скільки мені років. Я живу. Маю право жити. Я прислухаюсь до світу. Стаю його часткою. Нехай і маленькою. Але серед океану слів хтось почує і мій голос. Нехай тихий,але в ньому незвідана сила,якої не збагнути вам,дорослим,заклопотаними  власними справами,турботами. Я - особистість, і ви маєте прислухатись до мене,почути, помітити мене! Я творю свій світ,він схований десь далеко – далеко між вічністю і реальністю. І  одинаково,  чи  білий він, чи чорний – ніхто не має право понівечити його.

Я проти зла, проти воєн і насильства, проти фальші і лицемірства, проти сварок і образ. Зазирніть мені у вічі і збагнете: я хочу бачити світ лише добрим, щасливим, усміхненим. Не розбивайте моїх рожевих мрій. Бо ж, зрештою, не так вже й мало залежить від вас»

 

Правозахисник ООН:

У нашому законодавстві говориться,що держава захищає права дитини,дотримується Конвенції і контролює її дотримання Не існує в Україні такої організації,яка б постійно захищала права дитини ,відстоювала їх,контролювала дотримання Конвенції ООН про права дитини Зараз існують служби у справах неповнолітніх,різні організації та фонди, органи опіки та піклування,прокуратура,суд

                                     Корисні адреси:

 

Конкурс У лабіринті законів та понять

Назви основні закони в галузі прав людини  та прав дитини

  •  Загальна Декларація прав людини;
  • Конвенція про  ООН права дитини;
  • Закон про охорону дитинства

Поясни терміни:

Опіка- засіб захисту особистих і майнових прав та інтересів особи н до 14 років;

Піклування – засіб захисту особистих і майнових прав на правах доньки чи сина  з 14 до 18 років;

 Усиновлення – прийняття усиновителями в сім΄ю особи на правах сина чи доньки;

Права людини  -це права нерозривно пов’язані з існуванням людини;

Права дитини – права необхідні для існування  дитини

 Які органи захищають права та інтереси дитини?(розповідь по ці служби)

 

Розв΄язання проблемних ситуацій( робота в групах)

  •  У молодій сім΄ї народилась дитина. Через місяць батьки її  охрестили. Чи порушили права дитини охрестивши малюка без його згоди ?

 

  •  Іванові довелося відвідувати музикальну школу. Робить він це,щоб не  засмучувати батьків. Хоч самого бажання ходити до музичної школи немає. Він пробував сказати про це батькам,але вони навіть не захотіли його слухати. Чи є це порушенням прав дитини?

 

Поясни вислів:

  • - Не має краю без звичаю,

Звичай – це другий закон;

 

  •  Закон можна вважати якісним,тоді,якщо смисл є точним,якщо вимоги його справедливі,якщо він формує чесноти у громадян;

 

  • Судді повинні пам’ятати,що їхня справа  - тлумачити закон, а не дарувати його;

 

  • Звинувачувати можна й невинного,а судити лише винного

 

                    Шляхи реалізації прав дитини

                                          (спільна робота в групах)

 

  1. Гарантувати прожитковий мінімум сім΄ям з дітьми;
  2.  Гарантувати державну допомогу дітям;
  3. Забезпечити вищу безкоштовну освіту дітям;
  4. Надати неповнолітнім гарантії працевлаштування;
  5. Організувати центри юридичної консультації для підлітків;
  6. Реформу освіти и проводити з врахуванням інтересів дітей.

 Підведення підсумків заняття.

Бесіда:

  • Чому важливо знати і вміти захищати свої права?
  • Чи має право на захист дитина?
  • Якими пільгами користуються неповнолітні?

 

Вчитель: Наше сьогоднішнє засідання   я хочу закінчити словами:

                Дитя моє,права дитини

                Ти мусиш вивчити сумлінно

                Це так потрібно,так важливо

                 Напевно знати в наші дні

                Коли з тобою справедливо

                Вчинять, а коли ні

             Тож прочитай, завчи напам΄ять

                 Порадь і друзям прочитати

               Хай прочитають тато й мама

               Закони всім потрібно  знать!

               Будь добрим сином чи дочкою

               Поганим вчинком не зганьби

              Ти роду власного ніколи

              Люби свою сім΄ю і школу

              Свою Україну ти люби!

 

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку