Всеукраїнський урок права має за мету:
1
Всеукраїнський урок
Тема уроку: «Права людини»
Мета уроку:
Наочність: мультимедійний проектор, гімн України, презентація «Права людини», відеоролики «Легенда про права», «Історія прав людини», «Які права людини є для вас найважливішими», «Зірки про права людини».
Музичне оформлення: гімн України, пісня О. Білозір «Неповторна кожна людина», пісня «Чигиртма»(на татарській мові, гурт «Онука» пісня «Відлік», гурт Deka Dens пісня «Ми - молодь України».
Час і місце проведення: 12 грудня 2017 року о 8.00, актова зала.
ХІД ЗАХОДУ
(Звучить фонова музика.. Виходять ведучі) Слайд 1
Ведуча 1. Доброго дня дорогі учні, шановні викладачі, майстри виробничого навчання, усі працівники училища.
Права людини як броня — вони захищають нас; вони як правила — говорять нам, як себе поводити; і вони як арбітри — ми можемо до них звертатися. Вони абстрактні — як емоції, і як емоції вони належать всім й існують, що б навколо не відбувалося.
Ведуча 2. Вони подібні до часу, вони однаково ставляться до всіх нас: багатих і бідних, жінок і чоловіків, старих і молодих, високих і низьких. Вони пропонують нам повагу, і вимагають від нас ставитися з повагою до інших. Вони подібні до доброти, правди і справедливості: ми можемо розходитися в думках стосовно їхнього визначення, але ми впізнаємо їх, коли бачимо, що їх порушують.
Саме сьогодні, ми поговоримо про права людини.
Ведуча 1. Всеукраїнський урок «Права людини» оголошується відкритим.
Звучить Гімн України
Слайд 2. (Демонстрація мовчазного відеоролику)
Існує така легенда: колись-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, якій би допоміг їй у вирішенні спорів.
Ведуча 2. Тривалий час діяв неписаний закон „Хто сильний, той і правий”. Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.
Ведуча1. З тих пір минуло багато століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому так виходило? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ.
Ведуча 2. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей.
Ведуча 1. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
1 учениця. Слайд 3 1945 року, після закінчення Другої світової війни – найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства – народи багатьох країн вирішити, що задля збереження миру їм слід об’єднатися.
2 учениця Навіщо?
1 учениця Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів.
2 учениця Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об’єднаний Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.
Слайд 4 (Демонстрація відеороліку «Декларація прав людини»)
1 учениця Слайд 5 То що ж дають нам права та свободи закріплені Декларацією ООН?
2 учениця Вони необхідні для того , щоб вільно розвиватися, жити з почуттям гідності в суспільстві, адже кожен з нас унікальний та неповторний.
Пишаюсь тим, що я людина,
Що маю розум, почуття,
Що неповторна і єдина
І маю право на життя!
Пишаюсь тим, що я любити можу,
Своє добро у білий світ нести
І що несу свою життєву ношу
Лише для віри, світла, доброти.
Прожити хочу я життя в любові,
Бо це вона нам душі окриляє
І робить нас людьми, і в кожнім слові
На вірний шлях заблудлі душі направляє.
Нам всім потрібно вірити й любити,
Нідіятись і думати про те,
Що треба нам своє життя прожити
З любов"ю в серці, з вірою в святе.
Без цього нам на світі не прожити,
Бо лиш добро тримає білий світ,
Нам треба ближнього немов себе любити,
Тоді не буде ні війни,ні бід.
Я вірю, що прийдуть такі часи,
Коли не буде ворожнечі й зла
І забуяють квітами сади
Й серця людей розквітнуть від добра.
Усі ми люди й гордо це звучить,
Нас всіх єднає віра у життя,
Ми мріємо,щоб краще стало жить
І щоб настало світле майбуття.
Та щоб не сталось -пам"ятай,що ти- людина!
Що маєш розум і найкращі почуття,
Що неповторна ти-єдина,
Що маєш горде право на життя!
(Пісня О. Білозір «Неповторна кожна людина»
у виконанні Стан Світлани гр. № 41)
Учениця. Ми вирішили поцікавитися в українців, які права для них найважливіші.
Слайд 6 . (Демонстрація відеоролику)
Учениця. Як бачимо, для всіх нас пріоритетними є різні права людини, в залежності від віку, майнового стану, життєвих переконань.
2 учениця. Загальна декларація прав людини – важливий і корисний документ.
Але в ньому говориться про людей загалом – і жодного слова про дітей.
1 учениця. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.
3-ий учень. Слайд 7. 1989 року ООН приймає окремий документ під назвою „Конвенція про права дитини”. Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить – пообіцяла світові піклуватися про своїх громадян.
Слайд 8. Згідно з Конвенцією Україна у квітні 2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.
Ведуча. Текст Конвенції про права дитини готувався, обговорювався та узгоджувався більше десяти років. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу.
Ведуча. Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства.
Ведуча. Україна ратифікувала Конвенцію ООН про права дитини в перший же рік своєї незалежності. Різні державні інституції та міністерства покликані відповідати за дотримання прав дитини в Україні. Багато зусиль також докладають громадські організації, які працюють на терені захисту прав дитини, щоб кожна дитини почувала себе захищеним законом повноцінним членом суспільства.
Ведуча. Слайд 9. Конвенція ООН про права дитини – це ваші права. Вони знайшли своє відображення у чинному законодавстві України. Ви можеш не думати про них. Ви можете не використовувати їх щодня. Втім, Ви маєте знати, що вони існують і вони невід’ємні від інших прав, гарантованих Вам державою.
Ведуча. Слайд 10. Закони різних країн різні. Але ви повинні знати, що є права, які не можна змінити. Наприклад, право на турботу і піклування. Слайд 11. Також незмінним є твердження про те, що всі діти мають рівні права.
Ведуча. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них Ви знайдете 40 прав, які має дитина.
Ведуча Життєвий досвід не тільки свідчить, а й вчить: не буде дітей – не буде держави. Діти – дзеркало будь-якої держави, вони її майбутнє. Ось чому надзвичайно важливим є щоденно вживати всіх заходів щодо впровадження і дотримання Конвенції ООН. Для цього її потрібно знати, розуміти проголошені в ній права і підтримувати, брати активну участь у перетворенні їх в реальність.
Пісня «Чигиртма»
у виконанні Сейдаметової Зареми (гр.№ 2) та Чигиртми Заріни (гр.№202)
Ведуча. „ Я маю право!” „Чому ви порушуєте мої права?” – ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін.
Ведуча Запрошуємо Вас переглянути виставу «Ви не маєте права».
(Вистава „Ви не маєте права”)
Мама. - Сину, прокидайся! Я іду на роботу, а тобі вже час до училища! Гляди не
проспи! Сину, ти чуєш мене?
Андрій. –Угу! Чую, чую! Ніби робити мені нічого як йти до училища. Краще ще посплю, а завтра скажу, що був хворий. Ох якби потрапити у таку країну, щоб ніякого училища, мам, нотацій, лише друзі, музика, розваги...
Слайд 12 Міцно заснув Андрій...І сниться йому сон... Прокидаеться….
Андрій. - Ой де це я! Ой а що це тут! Ви хто? І що ви тут робите?
Ведучий. - Це ВПУ № 17. Тут навчаються учні, майбутні будівельники, автослюсарі, перукарі. А ти хіба ти не знаєш? Ти що в училищі не буваєш?
Андрій. - Що,училище? А що мені там робити?
Ведучий. - Вчитися, авжеж вчитися.
Андрій. - Що? Ви не маєте права мене примушувати! Не маєте права!
Ведучий. – А у що це ти вирядився? Це ж громадська установа, так одягатися в училищі не личить.
Андрій. - Що? Не маєте права. Як хочу так і одягаюся, тобі яке діло. Он у вас пів залу нічим не кращі?
Ведучий. - А де твій рюкзак і чому ти постійно жуєш жувальну гумку? Це не етично.
Андрій. – Не маєте права! Що за звинувачення, хочу і жую. А рюкзак мені навіщо?
Ведучий. - Щоб конспекти носити!
Андрій. –Конспекти!? Не маєте права мене примушувати носити тягарі! Мій гаджет і у кишені поміститься!
Ведучий. – Та ж на уроках телефоном заборонено користуватися.
Андрій. – Що? Хто заборонив? Не маєте права!
Ведучий. - Послухай, ати окрім вислову не маєте права ще щось знаєш?
Андрій. – Та я над цим не думав! Поки що мені і цього досить. А ви як вважаєте?
Ведучий. - Це до пори, до часу. Бо у твоєму випадку не про права йдеться а про обов’язки! А не дотримання їх тягне за собою відповідальність, передбачену Конституцією!
Андрій. – Та чим ви мене лякаєте, яка відповідальність мені таке слово невідоме.
Міліціонер. - А тепер прийдеться познайомитися. Прошу пройдіть за мною, я поясню вам у чому річ.
Андрій. - Та я що? Та я ж нічого! Та за що ви мене? Я більше не буду!
Ведуча. - Пам’ятаймо друзі! Заявляючи про свої права, не забувайте про обов’язки, щоб не потрапити у таку халепу!!!
Ведуча. Слайд 13 28 червня 1996 року назавжди увійде в історію нашої держави. Ця урочиста дата стала днем народження Конституції України, молодої незалежної держави. Нарешті здійснилася багатовікова мрія українців – ми стали вільним народом, здобули право самостійно обирати своє майбутнє.
Ведуча. Прийняття Конституції є закономірною і важливою віхою в історичному розвитку України. Варто лише пам’ятати, що розбудова держави, її майбутнє, дієвість Основного Закону залежить від свідомості й особистого внеску кожного з нас.
Ведуча. Слайд 14 А зараз учні 2 групи роздадуть Вам буклети, де ви можете більш детально ознайомитись з Вашими основними правами та обов’язками.
( Учні спускаються в зал і роздають буклети)
А давайте згадаємо, які наші основні права.
Слайд 15 (Демонстрація відеоролику)
Ведуча. Конституція надає дітям рівні права незалежно від їхнього походження, не допускає ніякого насильства над людиною та її експлуатації. Держава бере на себе утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, заохочує і підтримує благодійну діяльність щодо них. Про все це йдеться у 52 статті Конституції України.
Ведуча. Основою духовного, економічного й культурного розвитку суспільства й держави є освіта. Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості і як найвищої цінності суспільства, розвиток талантів, розумових та фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей.
Ведуча. З давніх часів в Україні важливого значення надавали освіті. Великий князь Київської Русі Володимир Мономах радив: ”А коли добре щось умієте – то не забувайте, а чого не вмієте – того учітеся...”. Батько української літератури Тарас Григорович Шевченко також писав: ”Утітеся, читайте, і чужого научайтесь, і свого не цурайтесь!”.
Ведуча. У статті 53 Конституції записано, що для кожного учня загальна
середня освіта є обов’язковою”, де забезпечено доступність і безкоштовність освіти у державних навчальних закладах, вільність вибору щодо форми навчання.
Ведуча. Крім прав і обов’язків, які передбачає і забезпечує Основний Закон нашої держави, учні мають права й обов’язки, що визначаються Законом України „Про освіту”.
Ведуча Також існують і загальноприйняті обов’язки.
(Учні по черзі висловлюють думки щодо обов’язків учнів)
1 - Поважай і люби своє оточення. Стався до них так, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас.
2- Поважай близьких та друзів. Не принижуй гідності іншої людини.
3- Дотримуйся правил моральної етики: організовуй дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим.
4- Сумлінно навчайся; активно працюй на уроках; старанно виконуй домашні завдання.
5 - Не нав’язуй своїх поглядів іншим, якщо вони з ними незгодні.
6 - Цінуй і дбай про своє здоров’я.
7 - Поважай співрозмовника. Коректно і тактовно висловлюй свої думки.
8 - З повагою стався до людей які піклуються про нас.
Ведуча. Сьогодні кожен із вас більш широко й детально ознайомився із
основними документами, в яких іде мова про права й обов’язки людини.
Ведуча. Від народження всі люди мають певні права, які гарантовані і
захищаються державою. Їх потрібно знати і реалізовувати.
Ведуча Тільки не забувай – такі самі права як і ти має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайся поважати права інших, поставити себе на їх місце. Спробуй зробити це – і ти побачиш, як зміниться світ і люди, що тебе оточують
Ведуча І тоді у нашій державі завжди пануватиме мир, справедливість і добробут. Слайд 16
Флешмоб на пісню гурта «Онука» «Відлік»,
гурт Deka Dens пісня «Ми - молодь України».
(Всі учасники виходять на сцену)
На цьому наш Всеукраїнський урок присвячений правам людини, закінчено.
Наше сьогоднішнє свято підготували і провели для вас:
Учениці групи № 2
Сулейманова Фаріде
Учениця групи № 202 – Чигиртма Заріна
Учні групи № 22
Учень групи № 205
Щирова Марина Миколаївна
Дякуємо всім за увагу. До нових зустрічей.