Круглий стіл Життя без насильства з елементами тренінгу

Про матеріал

Мета: теоретично обґрунтувати сутність насильства,

з΄ясувати основні причини насильства над дітьми в сімейному

середовищі та виявлення шляхів його подолання;

ознайомлення учнів з основними нормативно-правовими документами,

які захищають права дітей;

виробити практичні поради захисту від насильства;

виховувати толерантне ставлення до прав дитини,толерантне ставлення

до інших дітей.

Перегляд файлу

Круглий стіл

з елементами тренінгу

«Життя без насильства»

                                                                            Славич Лідія Григорівна

вчитель історії та правознавства

Очаківської загальноосвітньої школи

                                                І-ІІІ ступенів№4

                                                     Очаківської міської ради

                                               Миколаївської області

Мета: теоретично обґрунтувати сутність насильства,

         з΄ясувати основні причини насильства над дітьми в сімейному 

         середовищі та виявлення шляхів його подолання;

         ознайомлення учнів з основними  нормативно-правовими документами,

         які захищають права дітей;

         виробити практичні поради захисту від насильства;

         виховувати толерантне ставлення до прав дитини,толерантне ставлення

         до інших дітей.

Очікувані результати:

         З΄ясувати зміст поняття жорстокість та окреслити види насильства

          щодо дітей та насильства в сім΄ї та насильства в родині,школі;

          визначити причини жорстокості до дітей та її реалії і наслідки;

         виокремити  механізм захисту прав дитини;

         використання практичних умінь  для захисту своїх прав та інтересів в

         школі, сім΄ї, поза її межами.

Лозунги:

  1. Щастя людини                                                                                                        залежить від того,

у  кого вона народилася,

у  кого навчалася,

і з ким створила сім΄ю

  1. Тільки виховання створює людину

                                      План

1.Основні нормативно-правові акти,які захищають права дитини.

2. Що таке насилля?

3. Презентація . «Сім΄я,школа і дитинство без жорстокості і насилля»

4. Причини та наслідки насилля

5. Правила поведінки в конфліктних ситуаціях

6. Як уникнути насилля?

                                          Хід заходу

1. Основні  нормативно- правові акти,які захищають права дитини.            Вправа . Очікування.

  -Запишіть свої очікування на маленьких клейких листочках.

-   Що відбудеться сьогодні?

Вчитель знайомить учнів з метою заходу. людини та прав людини має давню історію. В кожній державі існує механізм захисту прав і свобод з допомогою національно законодавства та міжнародних норм До таких  основних документів відносяться:

  • Загальна Декларація прав людини(1948р);
  • Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо

Жінок(1979р)

  • Конвенція проти катувань та інших нелюдських або принижуючих гідність видів поводження(1984р);
  • Конвенція про права дитини(1989р);
  • Конституція України(1996р)
  • Закон України «Про охорону дитинства»(2001р)
  • Закон «Про попередження насильства в сім΄ї» та інші.

    Головна задача яких  передбачає створення необхідних умов для захисту

людини,дитини,створення належних умов для розвитку сім΄ї та сприяння її захисту.

2.Щотаке насилля?.

Бесіда:

  • Що таке насилля?
  • Як ви розумієте насилля над дитиною?
  • Які існують види насильства?
  • Насильство в сім΄ї, як ви це розумієте?

Насильство-це дії,які спрямовані на досягнення певної мети. Спричинення моральної,фізичної, психологічної,матеріальної шкоди. Найбільш ганебне насильство над дітьми. Зростає батьківська жорстокість,кількість тілесних ушкоджень, вбивства. Діти позбавлені турботи батьків нерідко гинуть. Як наслідок – діти втрачають довіру і пошану до батьків.

3Перегляд презентації «Сім΄я,школа і дитинство без жорстокості і насилля»

Шо породжує насильство і як його попередити про це ми спробуємо розповісти сьогодні.

Факти: 68% жінок зазнають знущання в сім΄ї, 95 % справ про розлучення порушуються  в результаті домашнього насильства. Щорічно 3 млн. дітей спостерігають за насильством в сім΄ї.,або є вимушеним учасниками

Діти скривджених матерів намагаються накласти на себе руки у 6 разів частіше,50 % з них схильні до зловживань наркотиками та алкоголем. Психологічні та фізичні зловживання відбуваються найчастіше в сім΄ї,і це не дивно,тому що саме в родині діти найперше повинні отримувати захист і піклування

Робота в групі Аналітики.

4.Назвіть основні причини насилля в сім΄ї

  •  Матеріальні труднощі;
  • Наявність в сім΄ї безробітного;
  • Невирішеність житлової проблеми;
  • Алкоголізм та пияцство серед членів сім΄ї
  • Неповна сімя;
  • Дитина інвалід;
  • Небажана дитина;
  • Важка дитина;
  • Сімейні конфлікти;

Робота в групі Експерти:

Назвіть прояви домашнього насильства.

  • Фізичне знущання над дитиною
  • Залякування,навіювання страху за допомогою жестів,поглядів;
  • Постійний контроль її доступу до спілкування з ровесниками,
  • Родичами,одним із батьків;
  • Використання образливих прізвиськ,ігнорування її,незадоволення її основних потреб;
  • Порушення її статевої недоторканності;
  • Ухиляння від обов’язків щодо дитини;
  • Втягування у з΄ясування стосунків і використання їх задля шантажу

Вправа . Вид насильства.

Визначте основні види насильства

  1. Агресивність,жорстоке ставлення до тварин(фізичне насилля)
  2. Синець,або поріз,якому немає пояснень(фізичне насилля)
  3. Незначні опіки цигаркою(фізичне насилля)
  4. Синдром «брудного тіла» (сексуальне насильство)
  5. Використання сексуальної термінології(сексуальне насильство)
  6. Примушення о дитячої проституції(сексуальне насилля)
  7. Дитина виглядає занедбаною(економічне насилля)
  8. Дитина жебракує(економічне насилля)
  9. Приступи люті та агресивності(психологічне насилля)
  10. Крики ,образи молодших від себе дітей(психологічне насилля)

  Вправа .Перетягни газету.

Учні об’єднуються в пари,отримують газету і згортають її в трубочку,стають на відстані 1м один від одного,підгинають одну ногу і тримають її рукою. Вільною рукою беруть трубочку з газети і починають її перетягувати,прагнучи вивести один одного з рівноваги,але при цьому не розірвати газету. Вправа яку ви виконали показує  як зароджуються конфлікти.

Робота в групах. Психологи.

5.Правила поведінки в конфліктних ситуаціях

  • Дати партнеру виговоритися;
  • Вимагайте обґрунтування його звинувачень
  • Знайдіть заспокійливі слова;
  • Розгляньте проблему як задачу з підручника і знайдіть ї вирішення;
  • Дайте партнеру зберегти своє обличчя;
  • Збережіть і своє обличчя,утримуйте позицію на рівних;
  • Не бійтеся компромісу і вибачень;
  • Домовляйтеся і не руйнуйте мирні стосунки
  • Не реагуйте на погрози;
  • Вмійте прощати собі і іншим;
  • Умій направити свою агресію н на справи,а не на людей

Чого не можна робити під час конфлікту?

Забороняється:

-несправедливо оцінювати партнера;

-приписувати йому погані наміри;

- демонструвати свою зверхність;

-перебільшувати свої заслуги;

-нервувати,кричати,нападати;

-зачіпати больові місця партнера;

-ігнорувати його інтереси;                                                                                --обрущувати на партнера багато претензій;

-звинувачувати тільки партнера.

Вправа. Реакція на ситуацію насильства в школі.

Кожна група отримує  юридичну ситуацію

Ситуація1

В школі склалася традиція:кожного новенького учня однокласники «випробують на міцність». Протягом перших тижнів після уроків відбувається групове побиття новенького. Зазначай таке посвячення відбувається поза школою. Серйозних травм ніхто не отримував

Ситуація 2

Учні 9класу оголосили бойкот однокласниці. Дівчинка є дуже хворобливою,часто пропускає школу,неактивна на уроках,не привертає увагу вчителів,не бере участь в житті класу

Ситуація3

В школі традиція - давати прізвиська учням та вчителям.

Ситуація 4

Після закінчення школи – інтернату Іван повернувся до рідного села. З΄ясувалось, що в його будинку проживає співмешканка померлого батька. Вона прогнала його з рідної хати.

Ситуація 5

Учениця 9 класу Юля гуляла в парку із своєю собакою. Поруч на лавці незнайомі хлопці вживали алкоголь. Вони вперто пропонували дівчині до них приєднатися

Ситуація 6

Десятирічні Оля і Леся відпочивали на березі моря. До них підійшли незнайомі чоловіки і запропонували навчити їх плавати. Коли вони опинилися у воді,незнайомці почали вести себе брутально.

Вправа Поспішай робити добро людям.

 Протягом однієї хвилини назвіть слова,що відносять ся до моральності. Як відомо моральність є антиподом жорстокості:

  • Гнів,
  • Прихильність до інших людей,
  • Терплячість,почуття гумору,
  • Чуйність,
  • Залякування,
  • Доброзичливість,                                                                                    уміння володіти собою,
  • Приниження,
  • Милосердя,
  • Довіра,
  • Людяність,
  • Здатність до співпереживання,доброта

Виберіть ті риси,які на Вашу думку,допоможуть уникнути насильства

А зараз поясніть поняття насильства.

Насилля-  це застосування прийомів різноманітного тиску щодо іншої людини для встановлення повного чи часткового контролю над нею

6.Коло ідей . Як уникнути насилля(робота в групах) складання пам΄ятки для дітей

  • Уникай ситуацій,які можуть привести до насильства;
  • Говори спокійно,впевнено;
  • Дай агресору можливість зупинитися;
  • Не прагни помсти ворогам;
  • Умій просити вибачення;
  • Попроси допомоги. Це не ознака боягузтва!
  • Ти маєш право відмовитися робити те ,до чого тебе примушують
  • Ти маєш право на допомогу;
  • Знайди тимчасовий притулок;
  • Обмежте спілкування з кривдником;
  • Звернися до психолога,органів опіки,кл керівника…
  • Звернися до лікаря

Реальні факти життя змушують нас задуматись:як ми живемо?Як ми ставимося один до одного?. Близькі,дорогі люди, що змушує їх бути жорстокими? Чому любов, доброту пускають під укіс і навіть до дітей немає пощади - над ним знущаються,їх б΄ють,тому вони виростають душевно пораненими,понівеченими.. У дітей зникає почуття захищеності,вони губляться в цьому світі.

Притча  Все залишає свій слід

 Жив був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав,щоб кожен раз,коли він не стримає гніву,вбити один цвях в стовп огорожі.  Перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів і кількість цвяхів стала зменшуватися Хлопець зрозумів,що легше контролювати гнів,ніж забивати цвяхи нарешті прийшов день,коли він жодного разу не  втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це  батькові. Той запропонував,коли син стримується, витягувати зі стовпа по цвяху. І ось прийшов день ,коли в стовпі не залишилось жодного цвяха.  На що батько сказав,коли говориш людині що-небудь зле,у нього залишиться такий же шрам ,як ці дірки. І не важливо скільки разів після цього ти вибачишся-шрам залишиться.
Абетка . Жити без насильства.

  •  Я знаю свої права і вмію ним користуватися;
  • Я нікому не дозволю принижувати й ображати себе;
  • Якщо зі мною трапиться щось недобре,розповім людям яким довіряю;
  • Я знаю куди потрібно звернутися для захисту своїх прав

(психолога,кримінальної міліції у справах неповнолітніх,поліцію,адміністрацію школи,кл керівника,на гарячу лінію8-800-500-3350)

  • Я знаю ,що мені гарантовано захист своїх прав

 

docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
3102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку