Мета: теоретично обґрунтувати сутність насильства,
з΄ясувати основні причини насильства над дітьми в сімейному
середовищі та виявлення шляхів його подолання;
ознайомлення учнів з основними нормативно-правовими документами,
які захищають права дітей;
виробити практичні поради захисту від насильства;
виховувати толерантне ставлення до прав дитини,толерантне ставлення
до інших дітей.
Круглий стіл
з елементами тренінгу
«Життя без насильства»
Славич Лідія Григорівна
вчитель історії та правознавства
Очаківської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів№4
Очаківської міської ради
Миколаївської області
Мета: теоретично обґрунтувати сутність насильства,
з΄ясувати основні причини насильства над дітьми в сімейному
середовищі та виявлення шляхів його подолання;
ознайомлення учнів з основними нормативно-правовими документами,
які захищають права дітей;
виробити практичні поради захисту від насильства;
виховувати толерантне ставлення до прав дитини,толерантне ставлення
до інших дітей.
Очікувані результати:
З΄ясувати зміст поняття жорстокість та окреслити види насильства
щодо дітей та насильства в сім΄ї та насильства в родині,школі;
визначити причини жорстокості до дітей та її реалії і наслідки;
виокремити механізм захисту прав дитини;
використання практичних умінь для захисту своїх прав та інтересів в
школі, сім΄ї, поза її межами.
Лозунги:
у кого вона народилася,
у кого навчалася,
і з ким створила сім΄ю
План
1.Основні нормативно-правові акти,які захищають права дитини.
2. Що таке насилля?
3. Презентація . «Сім΄я,школа і дитинство без жорстокості і насилля»
4. Причини та наслідки насилля
5. Правила поведінки в конфліктних ситуаціях
6. Як уникнути насилля?
Хід заходу
1. Основні нормативно- правові акти,які захищають права дитини. Вправа . Очікування.
-Запишіть свої очікування на маленьких клейких листочках.
- Що відбудеться сьогодні?
Вчитель знайомить учнів з метою заходу. людини та прав людини має давню історію. В кожній державі існує механізм захисту прав і свобод з допомогою національно законодавства та міжнародних норм До таких основних документів відносяться:
Жінок(1979р)
Головна задача яких передбачає створення необхідних умов для захисту
людини,дитини,створення належних умов для розвитку сім΄ї та сприяння її захисту.
2.Щотаке насилля?.
Бесіда:
Насильство-це дії,які спрямовані на досягнення певної мети. Спричинення моральної,фізичної, психологічної,матеріальної шкоди. Найбільш ганебне насильство над дітьми. Зростає батьківська жорстокість,кількість тілесних ушкоджень, вбивства. Діти позбавлені турботи батьків нерідко гинуть. Як наслідок – діти втрачають довіру і пошану до батьків.
3Перегляд презентації «Сім΄я,школа і дитинство без жорстокості і насилля»
Шо породжує насильство і як його попередити про це ми спробуємо розповісти сьогодні.
Факти: 68% жінок зазнають знущання в сім΄ї, 95 % справ про розлучення порушуються в результаті домашнього насильства. Щорічно 3 млн. дітей спостерігають за насильством в сім΄ї.,або є вимушеним учасниками
Діти скривджених матерів намагаються накласти на себе руки у 6 разів частіше,50 % з них схильні до зловживань наркотиками та алкоголем. Психологічні та фізичні зловживання відбуваються найчастіше в сім΄ї,і це не дивно,тому що саме в родині діти найперше повинні отримувати захист і піклування
Робота в групі Аналітики.
4.Назвіть основні причини насилля в сім΄ї
Робота в групі Експерти:
Назвіть прояви домашнього насильства.
Вправа . Вид насильства.
Визначте основні види насильства
Вправа .Перетягни газету.
Учні об’єднуються в пари,отримують газету і згортають її в трубочку,стають на відстані 1м один від одного,підгинають одну ногу і тримають її рукою. Вільною рукою беруть трубочку з газети і починають її перетягувати,прагнучи вивести один одного з рівноваги,але при цьому не розірвати газету. Вправа яку ви виконали показує як зароджуються конфлікти.
Робота в групах. Психологи.
5.Правила поведінки в конфліктних ситуаціях
Чого не можна робити під час конфлікту?
Забороняється:
-несправедливо оцінювати партнера;
-приписувати йому погані наміри;
- демонструвати свою зверхність;
-перебільшувати свої заслуги;
-нервувати,кричати,нападати;
-зачіпати больові місця партнера;
-ігнорувати його інтереси; --обрущувати на партнера багато претензій;
-звинувачувати тільки партнера.
Вправа. Реакція на ситуацію насильства в школі.
Кожна група отримує юридичну ситуацію
Ситуація1
В школі склалася традиція:кожного новенького учня однокласники «випробують на міцність». Протягом перших тижнів після уроків відбувається групове побиття новенького. Зазначай таке посвячення відбувається поза школою. Серйозних травм ніхто не отримував
Ситуація 2
Учні 9класу оголосили бойкот однокласниці. Дівчинка є дуже хворобливою,часто пропускає школу,неактивна на уроках,не привертає увагу вчителів,не бере участь в житті класу
Ситуація3
В школі традиція - давати прізвиська учням та вчителям.
Ситуація 4
Після закінчення школи – інтернату Іван повернувся до рідного села. З΄ясувалось, що в його будинку проживає співмешканка померлого батька. Вона прогнала його з рідної хати.
Ситуація 5
Учениця 9 класу Юля гуляла в парку із своєю собакою. Поруч на лавці незнайомі хлопці вживали алкоголь. Вони вперто пропонували дівчині до них приєднатися
Ситуація 6
Десятирічні Оля і Леся відпочивали на березі моря. До них підійшли незнайомі чоловіки і запропонували навчити їх плавати. Коли вони опинилися у воді,незнайомці почали вести себе брутально.
Вправа Поспішай робити добро людям.
Протягом однієї хвилини назвіть слова,що відносять ся до моральності. Як відомо моральність є антиподом жорстокості:
Виберіть ті риси,які на Вашу думку,допоможуть уникнути насильства
А зараз поясніть поняття насильства.
Насилля- це застосування прийомів різноманітного тиску щодо іншої людини для встановлення повного чи часткового контролю над нею
6.Коло ідей . Як уникнути насилля(робота в групах) складання пам΄ятки для дітей
Реальні факти життя змушують нас задуматись:як ми живемо?Як ми ставимося один до одного?. Близькі,дорогі люди, що змушує їх бути жорстокими? Чому любов, доброту пускають під укіс і навіть до дітей немає пощади - над ним знущаються,їх б΄ють,тому вони виростають душевно пораненими,понівеченими.. У дітей зникає почуття захищеності,вони губляться в цьому світі.
Притча Все залишає свій слід
Жив був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав,щоб кожен раз,коли він не стримає гніву,вбити один цвях в стовп огорожі. Перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів і кількість цвяхів стала зменшуватися Хлопець зрозумів,що легше контролювати гнів,ніж забивати цвяхи нарешті прийшов день,коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це батькові. Той запропонував,коли син стримується, витягувати зі стовпа по цвяху. І ось прийшов день ,коли в стовпі не залишилось жодного цвяха. На що батько сказав,коли говориш людині що-небудь зле,у нього залишиться такий же шрам ,як ці дірки. І не важливо скільки разів після цього ти вибачишся-шрам залишиться.
Абетка . Жити без насильства.
(психолога,кримінальної міліції у справах неповнолітніх,поліцію,адміністрацію школи,кл керівника,на гарячу лінію8-800-500-3350)