«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з навчально-виховної роботи «____» ______________ 2024 р. ______________Ганна М'ЯКІШЕВА
|
|
«ЗАТВЕРДЖУЮ» Директор Приморського ЗЗСО «____» _______________ 2024 р. ______________Наталя КОМАРОВА |
«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з навчально-виховної роботи «____» ______________ 2025 р. ______________Ганна М'ЯКІШЕВА
|
|
«ЗАТВЕРДЖУЮ» Директор Приморського ЗЗСО «____» _______________ 2025 р. ______________Наталя КОМАРОВА |
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ТА
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
фізичної культури в 7 класі
Приморського закладу загальної середньої освіти
Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської
На 2024/2025 навчальний рік
Учитель: Комендантова Олена Вікторівна
(навчальна програма затверджено рішенням педагогічної ради ( протокол №1 від 28.08.2024р.)
Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори: Баженков Є. В., Бідний М. В., Ребрина А. А., Данільченко В. О., Коломоєць Г. А., Дутчак М. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 22.08.2024 року № 1185
Результати, надані у таблиці, характеризують належний («безпечний») рівень фізичного здоров’я учня певного віку.
Характеристика рухової навчальної діяльності з фізичної культури |
Розвиває особистісні якості у процесі фізичного виховання |
Володіє технікою фізичних вправ |
|
Здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність |
|
Загальна оцінка результатів навчання |
Модулі |
Уроки |
Рік навчання |
Кількість годин |
Теоретико - методичні знання |
1-105 |
Третій |
На всіх уроках |
Загальна фізична підготовка |
1-105 |
Третій |
На всіх уроках |
Перший семестр |
|||
«Волейбол» 153 «Пляжний волейбол» «Шашки» 690 |
1-24 |
Третій |
24 |
«Бадмінтон» 80 «Спорт заради розвитку» «Настільний теніс» 301 |
25-48 |
Третій |
24 |
Другий семестр |
|||
«Аеробіка» «Чирлідинг» «Баскетбол» |
49-76 |
Третій |
24 |
«Баскетбол 3*3» 89 «Cool Games» 703 «Легка атлетика» 288 |
77-105 |
Третій |
33 |
Всього |
105 |
|
105 |
Види навчальної діяльності учнів:
Фронтальний: обговорення та дискусії
Індивідуальний: диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами рухливих ігор. Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні здоров’я учнів.
Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змаганнях, фестивалях, флешмобах, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування.
Мета і завдання :
- формування основ здорового способу життя і створення умов для покращення фізичного і психоемоційного стану;
- формування практичних навичок щодо самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;
- розвиток комунікативних умінь під час занять фізичною культурою;
- формування морально-вольових якостей та позитивного ставлення до занять фізичною культурою і спортом;
- усвідомлення ролі занять спортом і Олімпійського руху для формування самоповаги, впевненості в собі, прагнення
досягати успіху, дотримуючись принципів чесної гри;
- збільшення обсягу рухової активності, яка приноситиме радість дитині;
- формування творчих здібностей засобами фізичної культури.
І семестр |
|||
№
|
Дата |
Зміст уроку |
|
Кал. |
Фак. |
||
1 |
|
|
Ознайомлення з обраними модулями (Волейбол, Пляжний волейбол, Шашки) ЗФП – Витривалість: рівномірний біг. Стройові вправи. ТМЗ – Раціональний руховий режим школяра добовий Досягнення українських волейбольних команд на міжнародній арені |
2 |
|
|
ЗФП – Витривалість : рівномірний біг. Стройові вправи. Значення спеціальної фізичної підготовки волейболістів |
3 |
|
|
ЗФП – Витривалість: рівномірний біг. Результати основних змагань року з пляжного волейболу. |
4 |
|
|
ЗФП – Витривалість: рівномірний біг Участь українських команд за кордоном, в країні, області, місті. |
5 |
|
|
ЗФП – Витривалість: рівномірний біг. Закономірності гри на різних етапах шашкової партії. Розв’язування шашкових діаграм. |
6 |
|
|
ЗФП – Витривалість: рівномірний біг. Використання шашкової нотації для запису незакінченої партії. |
Волейбол |
|||
7 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг 30м. ТМЗ - Раціональний руховий режим школяра тижневий Загартовування організму. Нижня пряма та бокова подачі з-за лицьової лінії. |
8 |
|
|
ЗФП – Витривалість – рівномірний біг Суддівство змагань, склад суддівської бригади, жести судді. Кидки набивного м’яча. Кидання волейбольного м’яча правою та лівою руками в парах |
9 |
|
|
ЗФП – Витривалість – рівномірний біг. Стройові вправи. Правила безпеки на ігровому майданчику. Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю. Правила гри у волейбол. Верхня пряма подача в стіну. Верхня пряма подача на партнера. |
10 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг зі зміною напрямку та швидкості за сигналом. Пересування різними способами в поєднанні з технічними прийомами в нападі та захисті. Верхня пряма подача через сітку із скороченої відстані. |
11 |
|
|
ЗФП – Швидкість: Біг 30м. Стройові вправи ТМЗ - Раціональний руховий режим школяра протягом року Прийом м’яча двома руками знизу після верхньої прямої подачі від стіни та в парах. |
12 |
|
|
ЗФП – Витривалість: рівномірний біг без часу(м) Взаємодія гравців передньої та задньої ліній. Система гри «кутом уперед». Навчальна гра волейбол. |
Пляжний волейбол |
|||
13 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг 30м. Стрибкові вправи ТМЗ - Форми занять рекреаційної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної спрямованості. Основи техніки гри в пляжний волейбол. |
14 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг 30м. Рухливі ігри. Індивідуальні, групові і командні тактичні дії в нападі та захисті. Офіційні правила гри пляжний волейбол. |
15 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг 30м. Стройові вправи. Естафети Техніка виконання спеціальних вправ для розвитку рухових якостей. Передачі м’яча двома руками зверху для нападаючих ударів; |
16 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг 30м. Рухливі ігри. Усі види і способи пересування у різних поєднаннях з зупинками, прийняттям стійок із подальшою імітацією прийомів техніки; підвідні вправи для нападаючого удару; Верхня прямя та бокова подача; прямий нападаючий удар |
17 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг 30м. Естафети ТМЗ - Вплив природних факторів на зміцнення здоров’я та загартування організму Взаємодіє з іншим гравцем при прийомі подач і нападаючих ударів, з «пасуючим» гравцем, у грі; |
18 |
|
|
ЗФП – Швидкість: біг 30м.(с) Рухливі ігри. Навчальна гра. |
Шашки |
|||
19 |
|
|
ЗФП – Спритність: човниковий біг 4х9м. Гнучкість. ТМЗ - Відродження Олімпійських ігор сучасності. Гра в шашки із записом ходів. Запис позиції, шашок. Вправи на відновлення емоційного стану. |
20 |
|
|
ЗФП – Спритність: човниковий біг 4х9м Стрибкові вправи. Рухливі ігри. Розв’язування шашкових діаграм. Виконання комбінацій під час гри в дебюті з використанням ударної колонки. |
21 |
|
|
ЗФП – Спритність: човниковий біг 4х9м. Виконання комбінацій з використанням ударної колонки на різних етапах гри. |
22 |
|
|
ЗФП – Спритність: човниковий біг 4х9м. Розв’язування шашкових діаграм. |
23 |
|
|
ЗФП – Спритність: човниковий біг 4х9м (с) Естафети Навчальна гра. |
24 |
|
|
Урок – змагання |
25 |
|
|
Ознайомлення з обраними модулями (Бадмінтон, Спорт заради розвитку, Настільний теніс) ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. ТМЗ - Засоби розвитку сили, гнучкості та методи контролю. Історія розвитку українського бадмінтону, місце українського бадмінтону на сучасному етапі. Рухливі ігри з елементами бігу |
26 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. Правила безпеки під час виконання фізичних вправ. Правила гри у бадмінтон. Рухливі ігри з елементами стрибків. Ігри та вправи з використанням ігрових парашутів. |
27 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. Правила безпеки життєдіяльності на уроках фізичної культури та під час позаурочних занять, спортивно-масових та оздоровчо-виховних заходів. Рухливі ігри з елементами метання. |
28 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. Зміст концепції «Спорт заради розвитку». Ігри та вправи з використанням ігрових парашутів. |
29 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. Роль та місце українського настільного тенісу на сучасному етапі розвитку ігрових видів спорту. |
30 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі(см) Основи організації та проведення змагань з настільного тенісу. |
Бадмінтон |
|||
31 |
|
|
ЗФП – Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця(см). Стрибки на скакалці Загальна та спеціальна фізична підготовка бадмінтоніста. Ігрова стійка бадмінтоніста. |
32 |
|
|
ЗФП – Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця(см) вправи з воланом Базові стійки та пересування. Хват ракетки та триманням волану. |
33 |
|
|
ЗФП – Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця(см) Удари відкритою та закритою стороною ракетки, керування польотом волану, силою удару, висотою та напрямком польоту волана. |
34 |
|
|
ЗФП – Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця(см) Рухливі ігри та естафети. Розуміння та корегування точки удару, підхід до волану. Серія ударів справа та зліва у заданій та довільній послідовності; |
35 |
|
|
ЗФП – Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця(см) Вихідні та ударні положення гравця. Удари з власного підкидання з відносно фіксованою постановкою ніг. Серія ударів справа та зліва з підкиданням волана партнером на відстані 3-4 м |
36 |
|
|
ЗФП – Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця(см) Серія ударів справа та зліва у визначеній та довільній послідовності. Подачі з фіксацією перед ударного положення. Подача та удар над головою Навчальна гра. Рухливі ігри та естафети. |
Спорт заради розвитку |
|||
37 |
|
|
ЗФП – Біг. Формування особистості засобами фізичного виховання: значення фізичних вправ у становленні особистості. Ігри та вправи з використанням ігрових парашутів. |
38 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи. Ігри та вправи з використанням ігрових парашутів. Танцювальні рухи різноманітних стилів. |
39 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи Мотивація до занять фізичною культурою та спортом. |
40 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи. Вивчення танцювальних рухів, поєднання в комбінації, виконання під музичний супровід Вправи з ігровим парашутом. |
41 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи. Синхронне та асинхронне виконання рухів. Адаптовані й спеціалізовані вправи та ігрова діяльність. |
42 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи: стрибки у довжину з місця(см) Вивчення танцювальних рухів, поєднання в комбінації, виконання під музичний супровід. Синхронне та асинхронне виконання рухів. Рухливі ігри з парашутом. |
Настільний теніс |
|||
43 |
|
|
ЗФП – Присідання, біг. Стрибкові вправи Правила безпеки під час занять настільним тенісом. Правила змагань. Суддівство. |
44 |
|
|
ЗФП – Присідання, біг. Здоровий спосіб життя засобами настільного тенісу. Класифікація технічних прийомів у настільному тенісі. |
45 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи Виконання атакувальних прийомів техніки гри: накат справа та зліва, удар, контрудар. |
46 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи Виконання серій атакувальних прийомів техніки гри по прямій та діагоналі. |
47 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи Подачі з верхнім обертанням м’яча. Навчальна гра в одиночному розряді на рахунок |
48 |
|
|
Урок – змагання |
ІІ семестр |
|||
49 |
|
|
Ознайомлення з обраними модулями( Аеробіка, Чирлідинг, Баскетбол ) ЗФП – Присідання, стройові вправи Правила техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. Здоров’я та здоровий спосіб життя. |
50 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи ТМЗ - Особливості впливу різних фізичних вправ аеробіки на організм людини. Термінологія сучасної оздоровчої аеробіки. Невербальні команди. Заборонені вправи в аеробіці |
51 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи ТМЗ - Особливості впливу різних фізичних вправ чирлідингу на організм людини. Правила змагань з окремих видів змагальної програми з чирлідингу. |
52 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи Базові позиції рук чирлідингу, додаткові та комбіновані позиції рук. Синхронне виконання рухів. Асинхронне виконання рухів: |
53 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи Український баскетбол на сучасному етапі розвитку. |
54 |
|
|
ЗФП – Присідання, стройові вправи Різновиди баскетболу. |
Аеробіка |
|||
55 |
|
|
ЗФП –Стройові вправи та вправи для розвитку сили Вимоги до виконання рухів руками. Розподіл рухів руками у залежності від амплітуди |
56 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі (см), Структура заняття з аеробіки. Темп музики та рухи у залежності від структури заняття. |
57 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі, вправи на розслаблення Базові кроки аеробіки у поєднанні з різноманітними рухами руками. Основні кроки аеробіки |
58 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. Стрибки на скакалці Базові кроки аеробіки. Базові кроки зі зміною спрямування під час переміщення. |
59 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. Стрибки на скакалці Виконання поєднань у різному темпі, ритмі, під музичний супровід «лінійним методом» |
60 |
|
|
ЗФП – Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі. Стрибки на скакалці Танцювальні рухи. Вивчення танцювальних рухів, поєднання в комбінації, виконання під музичний супровід. |
61 |
|
|
ЗФП –Стрибкові вправи. Гнучкість: нахил тулуба вперед сидячі(см) Складання комбінацій з базових кроків аеробіки та виконання під музичний супровід – «лінійним методом». |
Чирлідинг |
|||
62 |
|
|
ЗФП –Гнучкості; Комбінації базових позицій рук на 8 та 16 рахунків. Заклички (чир-заклички, чант-заклички) Вивчення запропонованих, самостійне складання |
63 |
|
|
ЗФП – Стрибки (прямий стрибок, стрибок ноги нарізно, групування) ТМЗ - Наслідки не дотримання техніки безпеки Виконання закличок українською, англійською мовами, у поєднанні з базовими позиціями рук, з використанням різноманітних реквізитів |
64 |
|
|
ЗФП – Гнучкість; Стрибки (стрибок хьоркі, стрибок хедлер) Виконання комбінацій у різному темпі, ритмі, під музичний супровід, із зміною положення тулуба, у поєднанні з кроками, танцювальними кроками. |
65 |
|
|
ЗФП – Стрибки ТМЗ - Техніка фізичних вправ – основа успішного фізичного розвитку. Способи виконання рухів -потокове виконання «ріплами»; -почергове виконання; - контрасне виконання; хорове» виконання; |
66 |
|
|
ЗФП – силові вправи з проявом гнучкості; стрибки у поєднанні з комбінаціями Побудови та перебудови. Геометрично вірні побудови: (вертикальні, горизонтальні, діагональні, Т-подібні, хрестоподібні, дугоподібні, кола). |
67 |
|
|
ЗФП – Гнучкість, акробатичні елементи Взаємодії за допомогою помпонів: передачі, перекиди. Складання програми Game Day. Акробатичні елементи |
68 |
|
|
ЗФП – силові вправи, стрибкові вправи Станти з положення бази «сидячи на п’ятах». Позиції бази, флаєра, дії спотера, способи підтримки на одну базу, на дві бази. Складання програми Pom Dance |
69 |
|
|
ЗФП – силові вправи, стрибкові вправи Стійки у чирлідингу. Взаємодія без помпонів. Вправи в парах, трійках, четвірках .Складання програми Cheerleading |
Баскетбол |
|||
70 |
|
|
ЗФП – Швидкісь: рухливі ігри Техніка безпеки та самоконтроль на заняттях баскетболом. |
71 |
|
|
ЗФП – Швидкісь: рухливі ігри. Виховання витривалості. Простіші взаємодії гравців у нападі. |
72 |
|
|
ЗФП – Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи Організація самостійних заняття баскетболом |
73 |
|
|
ЗФП – Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи Чергування різних способів пересувань з веденням, передачами та кидками м’яча. |
74 |
|
|
ЗФП – Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи Жонглювання м’ячем. Варіанти і правила взаємодії гравців у позиційному нападі. |
75 |
|
|
ЗФП – Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи Протидія атакуючим діям суперника з м’ячем і без м’яча |
76 |
|
|
Урок - змагання |
77 |
|
|
Ознайомлення з обраними модулями (Баскетбол 3х3, Cool Games, Л/а ) ЗФП – Швидкість: Біг 30м. Історія розвитку українського баскетболу 3х3. Правила безпеки на ігровому майданчику. |
78 |
|
|
ЗФП – Гнучкість Загальна характеристика гри. Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю та обладнанню |
79 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи, Основи знань із фізичної культури. |
80 |
|
|
ЗФП – Швидкість Ознайомлення з концепцією Cool Games – патріотизм та масовість. |
81 |
|
|
ЗФП – Стройові вправи, човниковий біг 3х10 Правила безпечної поведінки під час занять легкою атлетикою. Класифікація легкоатлетичних видів. |
82 |
|
|
ЗФП – Бігові вправи Українська легка атлетика на сучасному етапі розвитку. |
Баскетбол 3х3 |
|||
83 |
|
|
ЗФП –Бігові вправи, рухливі ігри ТМЗ - Особиста гігієна спортсмена. ПБ під час виконання фізичних вправ. Правила гри у баскетбол 3х3. Стійки, пересування та розміщення гравців на ігровому майданчику. |
84 |
|
|
ЗФП – Піднімання тулуба в сід Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. |
85 |
|
|
ЗФП – Силові вправи, піднімання тулуба в сід, естафети Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. |
86 |
|
|
ЗФП – Піднімання тулуба в сід, біг Методика розвитку фізичних якостей; Спеціальна фізична підготовка баскетболіста |
87 |
|
|
ЗФП – Піднімання тулуба в сід за 30 с. Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри. Навчальна гра |
Cool Games |
|||
88 |
|
|
ЗФП – Стройові вправи . Ходьба, біг. Практика реалізації девізу Cool Games: «Будь розумним, активним, творчим!». |
89 |
|
|
ЗФП – Стройові вправи . Ходьба, біг. Поглиблене вивчення правил суддівства Cool Games. |
90 |
|
|
ЗФП – Стройові вправи . Ходьба, біг. Поглиблене вивчення правил суддівства Cool Games. |
91 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи, швидкість Практика залучення до суддівства Cool Games. |
92 |
|
|
ЗФП – Стрибкові вправи Практика залучення до суддівства Cool Games. |
93 |
|
|
ЗФП – Стройові вправи . Ходьба, біг. Створення своїх варіантів естафет Cool Games |
94 |
|
|
ЗФП – Стройові вправи . Ходьба, біг. Створення своїх варіантів естафет Cool Games |
95 |
|
|
ЗФП – Стрибки з місця, гнучкість Вивчення та використання естафет Cool Games. |
96 |
|
|
ЗФП – Стрибки на скакалці Рухливі ігри для активного відпочинку. |
97 |
|
|
ЗФП – Стройові вправи Рухливі ігри для активного відпочинку |
Легка атлетика |
|||
98 |
|
|
ЗФП – Вправи на гнучкість Низький старт. Стартовий розбіг. Високий старт. Рухливі ігри з елементами бігу |
99 |
|
|
ЗФП – Рівномірний біг до 60 м. Правила проведення змагань з бігу. Питний режим при заняттях легкою атлетикою. Рухливі ігри з елементами стрибків |
100 |
|
|
ЗФП – Біг і стрибки на «швидкісній драбині». Низький старт. Повторне пробігання (20-60 м). Передача естафетної палички на місці та в русі. |
101 |
|
|
ЗФП – Біг з перешкодами . Метання. Рівномірний біг до 1000 м. Високий старт |
102 |
|
|
ЗФП – Біг по віражу. Стрибки. Стрибок у довжину з розбігу. Стрибок у висоту з розбігу. |
103 |
|
|
ЗФП – Естафетний біг. Рухливі ігри з елементами метань Біг з різних вихідних положень. Стрибок у довжину з місця. Стрибок у висоту з місця. |
104 |
|
|
ЗФП – Спеціальні вправи на метання. Стрибок у глибину. Метання малого м’яча в ціль (вертикальну, горизонтальну). Метання малого м’яча (вотрекса) на дальність. |
105 |
|
|
Урок - змагання |