КТП "HIP HIP HELLO 6" 1 семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків англійської мова на І семестр за підручником "HIP HIP HELLO" 6 клас НУШ (автори Амелія Уолкер, Ненсі Левіс, Олександр Любченко)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

англійської мови у 6 класі

на 1 семестр

 

Рівень стандарту: 3,5 години на тиждень.

 

За модельною навчальною програмою «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Зимомря І.М., Мойсюк В.А., Тріфан М.С., Унгурян І.К., Яковчук М.В.) рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 №795).

 

До підручника «Англійська мова» для 6 класу (з аудіосупроводом) (автори АмеліяУолкер, Ненсі Левіс, Олександр Любченко). Рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 08.03.2023 №254).

 

 

Дата

Тема

 

Зміст уроку

Примітка

 

 

Hello Again! Revision

 

 

1

 

My Day

p.8

 

 

Vocabulary

Pr.Simple

IHO2, IHO4

 

2

 

Describing People

p.9

 

dialogues

Pr.Continuous

IHO2, IHO4

 

3

 

Grammar

p.10

 

Past Simple

irregular verbs

IHO3, IHO4

 

4

 

Grammar

p.11

 

Comparative & Superlative adjectives

IHO3, IHO2, IHO4

 

5

 

Grammar

 Do You Remember the Characters

p.12-13

 

Some, any, much, many, a lot of

reading the text

IHO3, IHO2, IHO4

 

 

 

Unit I

The Wilsons are Arriving

 

 

6

 

Greeting a Friend, Making a Request

p.16-18

p.23

 

Vocabulary

sound |   æ    |

saying “All’s well that ends well”

listening to dialogues (telephone conversation)

reading a dialogue (meeting people at the airport)

IHO1, IHO2

 

7

 

Grammar

p.18-19

p.23

Vocabulary

sound |   æ  |

saying “All’s well that ends well”

Pr.Continuous (actions now, around now, for arrangements)

IHO3, IHO4

 

8

 

Grammar

p.19-20

p.23

Vocabulary

sound |  æ   |

saying “All’s well that ends well”

Possessive ‘s, s’, of

IHO3, IHO4

 

9

 

Adjectives of Personality

p.20-22

 

Vocabulary

IHO3, INO2, IHO1

 

10

 

Introducing Yourself & a Friend

Describing Personalitty

p.22-23

 

Vocabulary

role-playing

Wordlist p.197

Play & Revise p.182

IHO3, INO2, IHO1

 

11

 

Self-assessment

p.24-25

Wordlist Unit I p.197

 

Introducing family members, best friend

Wordlist p.197

Play & Revise p.182

IHO2, IHO4

 

 

 

 

Unit 2 An Action Weekend

 

 

12

 

Activities at Weekends

p.28-29

 

Vocabulary

sound |     |

listening about time spent at the cinema

reading an adventure park ads & a conversation about activities at the park

IHO1, IHO2, IHO3

 

13-14

 

Grammar

p.30-31

Vocabulary

sound |     |

Will (future facts, predictions, decisions at the moment of speaking, I think, I’m sure)

IHO3, IHO4

 

15

 

Grammar

p.32

Vocabulary

sound |     |

Gerund (-ing form)

IHO3, IHO4

 

 

16

 

Active Leisure & Healthy Lifestyle

p.33

Vocabulary

sound |     |

list of word

reading

IHO2, IHO3

 

17

 

Talking about a Future Event

Describing Leisure Activities

p.34-35

dialogue

writing about active family Wordlist p.197

Play & Revise p.183

IHO3, IHO2, IHO4

 

 

18

 

Self-assessment

p.36-37

Wordlist p.197

Play & Revise p.183

speaking & writing about active family members/friend

IHO2, IHO4

 

 

 

Unit 3

Planning a Trip

 

 

19

 

Plan for the Tour

p.40-41

Vocabulary

sound | e |

listening & reading about future plans

IHO1, IHO2, IHO3

 

20-21

 

Grammar

p.42-43

Be going to (plans/intentions for the future)

IHO3, IHO4

 

22

 

Grammar

p.44

Vocabulary

sound |  e  |

Will/Be going to

IHO3, IHO4

 

23

 

Means of Transport

p.45

Vocabulary

sound |  e  |

reading & speaking about Transport

IHO2, IHO3, IHO4

 

24

 

Plans & Intentions

p.46-47

Prepositions of time:

for+period of time

during+noun

dialogue

writing e-mail about future weekend

IHO2, IHO3, IHO4

 

25

 

Self-assessment

p.48-49

Wordlist p.197-198

Play & Revise p.184

speaking & writing about the weekend plans of family members

IHO2, IHO4

 

26

 

Project I

p.194

A Wordlist p.197-198

Play & Revise p.184

Brochure advertising a trip around Ukraine

IHO2, IHO4

 

27

 

Up to now

p.50-51

 

Діагностувальна робота

 

 

 

Unit 4

Meet the Imperial Eagle

 

 

28

 

A Trip

p.54-55

Vocabulary

sound | i: |

reading an email about a trip

IHO1, IHO2, IHO3

 

29

 

Grammar

p.56

Vocabulary

sound | i: |

Past Simple: regular & irregular verbs (p.204-206)

IHO3, IHO4

 

30

 

Grammar

p.57

Vocabulary

sound |  i: |

Past Simple (past events)

after

IHO3,IHO4

 

31

 

Grammar

p.58

Vocabulary

sound |  i: |

Zero Article (things in general)

IHO2, IHO3, IHO4

 

 

32

 

Wild Animals

p.58

 

Vocabulary

sound |  i: |

list of words

listening

quiz

IHO1,IHO2, IHO3

 

33

 

Talking about Past Event

p.60-61

Vocabulary

sound |  i:   |

prepositions of movement: into, out of, up, down

dialogue about summer holidays

IHO2, IHO3, IHO4

 

34

 

Describing a Wild Animal

p.61

Wordlist p.198

Play & Revise p.185

reading & writing about animals

IHO3, IHO4

 

35

 

Self-assessment

p.62-63

Wordlist p.198

Play & Revise p.185

introducing a pet

writing about the last visit to the zoo

IHO2, IHO3, IHO4

 

 

 

Unit 5

A Day at the Beach

 

 

36

 

At the Beach

p.66-68

Vocabulary

sound | i |

listening & reading about people describing what they were doing

IHO1, IHO2, IHO3

 

37-38

 

Grammar

p.68-70

Vocabulary

sound | i |

Past Continuous

while

IHO3, IHO4

 

39

 

Protecting the Environment

p.71-72

Vocabulary

sound | i |

a dozen/dozens

a hundred/hundreds

reading & speaking about “green” ideas

IHO2, IHO3,IHO4

 

40

 

Giving “Green” Ideas

p.72-73

Vocabulary

sound | i |

prepositions of place: in, on, at

reading, listening & making a similar dialogue

IHO1, IHO2, IHO3

 

41

 

Describing Past Activities

p.73

Writing a story about a clean-up

Wordlist p.198-199

Play & Revise p.186

IHO2, IHO3, IHO4

 

42

 

Self-assessment

p.74-75

Wordlist p.198-199

Play & Revise p.186

speaking about things we can do to keep parks clean

writing the green rules of your family

IHO2, IHO3, IHO4

 

43

 

Project 2

p.194

Describing a national park/a reserve in Ukraine

 

 

 

Unit 6

A Visit to the Countryside

 

 

44

 

Visiting grandparents in the Village

p.78-80

Vocabulary

sound | |

listening and reading dialogues about visiting grandparents

IHO1, IHO2, IHO3

 

 

45

 

Grammar

p.81-82

Vocabulary

sound | |

Past Simple/Past Continuous

IHO2, IHO3, IHO4

 

46

 

Grammar

p.82

Vocabulary

sound | |

so/such

IHO3, IHO4

 

47

 

The City & the Country

p.83

Vocabulary

sound | |

speaking

IHO2, IHO3, IHO4

 

48

 

Making an Excuse

p.84

Vocabulary

sound | |

listening & reading & making dialogues

IHO!, IHO2, IHO3

 

49

 

Describing City & Country Life

p.85

Vocabulary

sound | |

reading paragraphs

writing a description of the place where grandparents /other relatives live

IHO3, IHO4

 

 

50

 

Self-assessment

p.86-87

Wordlist p.199

Play & Revise p.187

speaking & writing the place where you/friend/cousin live

IHO2, IHO4

 

 

51

 

Up to now 2

p.88-89

Wordlist p.199

Play & Revise p.187

IHO1, IHO2, IHO3

 

52

 

Fun Time 1

A Healthy Mind in a Healthy Body

p.90-91

 

Wordlist p.199

Play & Revise p.187

IHO1, IHO2, IHO3

 

53

 

Комплексна діагностувальна робота (listening & reading)

 

 

54

 

Аналіз ДР

 

 

55

 

Комплексна діагностувальна робота (writing & speaking)

 

 

56

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Прохорчук Христина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Петренко Олена Семeнiвна
    дякую, корисна інформація
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Левченко Надія
Пов’язані теми
Англійська мова, Планування
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
1093
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку