Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
№ з/п |
Дата |
Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітка |
1. |
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії |
|
2. |
|
Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична).. |
|
3. |
|
Практична робота№1. Лічба часу в історії стародавнього світу |
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
№ з/п |
Дата |
Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітка |
4. |
|
Природні умови та спосіб життя первісних людейю |
|
5. |
|
Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
|
6. |
|
Виникнення землеробства та скотарства. |
|
7. |
|
Трипільська археологічна культура.
|
|
8. |
|
Первісна культура та вірування первісних людей. Світорозуміння і мораль первісних людей. |
|
9. |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. |
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
№ з/п |
Дата |
Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітка |
10. |
|
Цивілізація долини Нілу. Єгипет – дарунок Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
11. |
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
12. |
|
Культурні надбання Давнього Єгипту. Релігія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
|
13. |
|
Народження цивілізації Дворіччя (Месопотамії). Природно-географічні умови розвитку Шумеру. |
|
14. |
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Давній Вавилон та Ассирія. Закони Хаммурапі. |
|
15. |
|
Духовний світ населення Дворіччя. Пам’ятки мистецтва цивілізації Дворіччя: брама богині Іштар, Вавилонська вежа, сади Семіраміди. |
|
16.
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
17. |
|
Фінікія в давнину. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
18. |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Мудрий цар Соломон. |
|
19. |
|
Біблія як історичне джерело. Божі заповіді. |
|
20. |
|
Перська держава: організація влади й суспільства. Завойовницькі походи персів. Кір ІІ, Дарій І. |
|
21. |
|
Практична робота №2. Порівняння умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав стародавніх цивілізацій. |
|
22. |
|
Давня Індія
|
|
23. |
|
Давній Китай
|
|
24. |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ
№ з/п |
Дата |
Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітка |
25. |
|
Зародження цивілізації в Давній Греції. Природно-географічні умови Балканського півастрову. Мінойська цивілізація. |
|
26. |
|
Ахейська Греція. Троянська війна. |
|
27. |
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера «Іліада» та «Одісея» |
|
28. |
|
Афіни – батьківщина демократії.. Реформи Солона |
|
29. |
|
Стародавня Спарта. Організація суспільства. |
|
30. |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців |
|
31. |
|
Велика грецька колонізація. Античні міста-держави у Північному Причорномор’ї |
|
32. |
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|
33. |
|
Практична робота № 3 (частина 1). Кіммерійці на території України |
|
34. |
|
Практична робота№3 (частина 2). Скіфи на території України |
|
35. |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. |
|
36. |
|
Греко-перські війни. Похід Дарія І. Марафонська битва. |
|
37. |
|
Греко-перські війни. Похід Ксеркса. Битва при Фермопілах. Завершення воєн. |
|
38. |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла.«Золотий вік Афін» |
|
39. |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
40. |
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. |
|
41. |
|
Культура Давньої Греції. Розвиток науки. |
|
42. |
|
Культура Давньої Греції. Розвиток мистецтва: література, театр, архітектура. |
|
43. |
|
Александр Македонський. Утворення імперії Александра Македонського. |
|
44. |
|
Практична робота №4. «Формування життєвої позиції Александра Македонського» |
|
45. |
|
Еллінізм. Елліністична культура. Сім чудес світу. |
|
46. |
|
Сармати на території України |
|
47. |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. |
|
48. |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
49. |
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
50. |
|
Воєнна експансія Риму. Пунічні війни. Ганнібал. |
|
51. |
|
Диктатура Юлія Цезаря.
|
|
52. |
|
Утворення Римської імперії. Октавіан Август. |
|
53. |
|
Практична робота № 5. Римське право. |
|
54. |
|
Культура Давнього Риму. Релігія та міфологія Давнього Риму. |
|
55. |
|
Мистецтво Давнього Риму. Архітектурні пам’ятки. |
|
56. |
|
Практична робота №6. Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму |
|
57. |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
|
58. |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
59. |
|
Кризові явища в Римській імперії та її поділ. Імператор Константин. |
|
60. |
|
Розпад Римської Імперії |
|
61. |
|
Велике переселення народів. Готи і гуни на території України |
|
62. |
|
Падіння Західної Римської імперії. |
|
63. |
|
Практична робота №7. Позначити на контурній карті : кордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь |
|
64. |
|
Як починалася історія слов’ян. Походження (витоки) слов’янських народів. |
|
65. |
|
Склавини й анти на теренах України.
|
|
66.
|
|
Практична робота. Як жили предки українського народу – слов’яни. Суспільне та господарське життя, духовний світ. |
|
67. |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
№ з/п |
Дата |
Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітка |
68. |
|
Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства. Пам’ятки культури (створення газети, презентації) |
|
69. |
|
Значення давньої історії України як складової світової історії. Робота з картою. |
|
70. |
|
Узагальнення з курсу. Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства. |