Математика
Календарно-тематичне планування складено згідно
Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О.Я.., для закладів загальної середньої освіти 3-4 класи, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 №743-22.
Підручник: «Математика» 3 клас
Автор: Н. Листопад
Видавництво «Оріон» ,2020 рік
5 год /тиждень
І семестр – 76 годин
ІІ - семестр- 99годин
Діагностувальні роботи |
І-семестр |
ІІ семестр |
4 |
4 |
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|||
І семестр |
||||||
Тема1.Повторення вивченого в 2 класі (16год) |
||||||
|
|
Нумерація чисел першої сотні. (№1-10, с.3-5) |
|
|||
|
|
Додавання і віднімання частинами. Задач на знаходження невідомого від’ємника |
|
|||
|
|
Дії додавання та їхні компоненти. Розв’язування задач. Годинник, час. |
|
|||
|
|
Дії віднімання та їхні компоненти. Задачі на знаходження невідомого від’ємника |
|
|||
|
|
Арифметичні дії та їхні компоненти. Прості задачі на додавання і віднімання. Відрізок |
|
|||
|
|
Задачі на різницеве порівняння. Буквені та числові вирази. Периметр |
|
|||
|
|
Дужки і порядок дій у виразах. Розв’язування задач з двома запитаннями Самостійна робота |
|
|||
|
|
Назви компонентів при множенні. Переставний закон множення |
|
|||
|
|
Збільшення і зменшення числа в кілька разів. Прості задачі з кратним відношенням |
|
|||
|
|
Розв’язування задач за схемою. Відрізок, кут, прямокутник |
|
|||
|
|
Правила ділення і множення на 1 |
|
|||
|
|
Правило множення на 0, правило ділення числа 0. Обернені задачі. Самостійна робота
|
|
|||
|
|
Назви компонентів при діленні. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Дії з іменованими числами. Розв’язування задач на зведення до одиниці |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота 1. Повторення вивченого у 2 класі |
|
|||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Задачі на кратне порівняння чисел |
|
|||
Тема.2 Табличне множення і ділення (19год) |
||||||
|
|
Таблиця множення числа 2. Парні та непарні числа |
|
|||
|
|
Ціле, половина або одна друга. Задачі на знаходження частини від числа |
|
|||
|
|
Таблиця множення числа 3. Третина або одна третя |
|
|||
|
|
Таблиця множення і ділення числа 4. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Знаходження невідомого множника. Визначення часу за годинником |
|
|||
|
|
Четвертина, або чверть. Час. Квартал |
|
|||
|
|
Таблиця множення і ділення числа 5. Задачі на знаходження частини від числа |
|
|||
|
|
Робота з даними. Задачі на визначення тривалості. подій. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Обчислення буквених виразів. Відновлення рівностей |
|
|||
|
|
Вирази, рівності, нерівності. Розв’язування рівнянь |
|
|||
|
|
Таблиця множення і ділення числа 6. Розв’язування рівнянь |
|
|||
|
|
Рівняння. Задачі із третім запитанням. Блок-схеми |
|
|||
|
|
Дії з іменованими числами. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Числовий відрізок. Задачі на знаходження суми |
|
|||
|
|
Таблиця множення і ділення числа 7.Задачі на знаходження периметра |
|
|||
|
|
Задачі на зведення до одиниці. Геометрична фігура. ТочкаСамостійна робота |
|
|||
|
|
Заміна додавання множенням. Задачі на вміщення |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота 2. Таблиця множення чисел 6 і 7 та ділення на 6 і 7 |
|
|||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|||
Тема3 Табличне множення і ділення (16год) |
||||||
|
|
Таблиця множення і ділення числа 8. Обчислення периметра прямокутника |
|
|||
|
|
Творчі задачі. Розв’язування рівнянь |
|
|||
|
|
Творча робота над задачами. Периметр трикутника |
|
|||
|
|
Таблиця множення і ділення числа 9. Порівняння виразів |
|
|||
|
|
Дії з іменованими числами. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Числовий відрізок. Задачі з буквеними даними |
|
|||
|
|
Буквені вирази. Задачі з буквеними даними |
|
|||
|
|
Знаходження частини від числа. Таблиця множення і ділення числа 10 Самостійна робота |
|
|||
|
|
Числовий відрізок. Задачі на знаходження частини від числа |
|
|||
|
|
Переставний закон множення. Робота з даними |
|
|||
|
|
Дроби. Знаходження частини від числа. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Задачі на знаходження частини від числа.Самостійна робота |
|
|||
|
|
Знаходження частини від числа та числа за його частиною |
|
|||
|
|
Задачі на знаходження частини від числа та числа за його частиною |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота 3. Таблиця множення чисел 8 і 9 та ділення на 8 і 9 |
|
|||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Розв’язування рівнянь та їх перевірка. Задачі з буквеними даними |
|
|||
Тема.4 Нумерація трицифрових чисел(25год) |
||||||
|
|
Нумерація трицифрових чисел. Задачі з буквеними даними |
|
|||
|
|
Нумерація чисел в межах тисячі. Порівняння чисел в межах тисячі |
|
|||
|
|
Порівняння чисел в межах тисячі. Назви розрядів |
|
|||
|
|
Дії з іменованими числами. Числа третього розряду |
|
|||
|
|
Одноцифрові, двоцифрові та трицифрові числа. Задачі на відстань |
|
|||
|
|
Розрядні доданки трицифрових чисел. Задачі на відстань |
|
|||
|
|
Співвідношення між одиницями маси. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Сума розрядних доданків. Задачі геометричного змісту |
|
|||
|
|
Розрядні доданки. Складені сюжетні задачі |
|
|||
|
|
Лічба десятками, сотнями. Задачі на спільну роботу |
|
|||
|
|
Одиниці вимірювання часу. Рік |
|
|||
|
|
Дії з іменованими числами. Розв’язування задач.Самостійна робота |
|
|||
|
|
Числова пряма. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Округлення до сотень. Дії з іменованими числами |
|
|||
|
|
Задачі і дослідження на визначення тривалості події, часу початку та закінчення |
|
|||
|
|
Розв’язування нерівностей. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Коло. Радіус кола. Задачі геометричного змісту |
|
|||
|
|
Буквені вирази. Задачі геометричного змісту |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація з теми «Нумерація трицифрових чисел» |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота 4. Нумерація трицифрових чисел |
|
|||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Задачі геометричного змісту |
|
|||
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|||
|
|
Міцні горішки під ялинку( завдання з логічним навантаженням) |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація. Додаткові завдання |
|
|||
|
|
Підсумок за І семестр |
|
|||
ІІ-семестр |
||||||
Тема5. Додавання і віднімання в межах 1000. Усне додавання і віднімання (17год) |
||||||
|
|
Лічба сотнями. Розрядні доданки чисел. Задачі на знаходження маси |
Ч.2 №1-11 |
|||
|
|
Додавання та віднімання чисел десятками. Знаходження значень вираз. Обернена задача |
|
|||
|
|
Складання виразів за схемами. Переставна властивість додавання. Розв’язування обернених задач |
|
|||
|
|
Різні способи обчислення суми. Розв’язування задач на додавання та обернені до них |
|
|||
|
|
Складання та обчислення виразів на віднімання. Розв’язування задач за блок-схемою |
|
|||
|
|
Різні способи обчислення різниці. Розв’язування рівнянь. |
|
|||
|
|
Перевірка віднімання додаванням. Задачі на знаходження суми. Самостійна робота. |
|
|||
|
|
Обчислення різниці. Порівняння виразів. Задачі на знаходження невідомого доданка |
|
|||
|
|
Обчислення суми чисел. Розв’язування задач за коротким записом |
|
|||
|
|
Кругові вирази. Знаходження різниці різними способами. Розв’язування задач двома способами |
|
|||
|
|
Обчислення виразів різними способами. Розв’язування задач виразом |
|
|||
|
|
Знаходження невідомих величин. Дії з іменованими числами |
|
|||
|
|
Дії з іменованими числами. Знаходження значень виразів. Розв’язування задач виразом. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Знаходження значень виразів. Розв’язування задач виразом |
|
|||
|
|
Завдання на усне додавання та віднімання в межах 1000 |
|
|||
|
|
Завдання на усне додавання та віднімання в межах 1000 |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація з теми «Усне додавання і віднімання в межах 1000» |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота 5. Усне додавання і віднімання в межах 1000 |
|
|||
Тема 6. Письмове додавання і віднімання в межах 1000 |
1.02 |
|||||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Письмове додавання чисел. Розв’язування задач з буквеними даними |
|
|||
|
|
Збільшення та зменшення чисел на декілька десятків. Письмове віднімання чисел. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Складання виразів на суму та різницю. Перевірення віднімання додаванням |
|
|||
|
|
Письмове додавання чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Знаходження суми трьох послідовних чисел. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Письмове виконання виразів. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач. |
|
|||
|
|
Кругові приклади. Розв’язування нерівностей. Годинник. |
|
|||
|
|
Письмове віднімання чисел з переходом через розряд. Розв’язування рівнянь та задач Самостійна робота |
|
|||
|
|
Перевірка письмового додавання відніманням. Розв’язування нерівностей та задач |
|
|||
|
|
Перевірка письмового віднімання додаванням. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Обчислення виразів. Складання та розв’язування рівнянь Самостійна робота |
|
|||
|
|
Знаходження значень виразів. Розв’язування задач за малюнками |
|
|||
|
|
Завдання на письмове додавання та віднімання в межах 1000 |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація з теми «Письмове додавання і віднімання в межах 1000» |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота 6. Письмове додавання і віднімання в межах 1000 |
|
|||
Тема 7. Множення і ділення в межах 1000 |
||||||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Повторення властивостей множення на 10 і 100. Обчислення виразів. Розв’язування задач на суму |
|
|||
|
|
Повторення властивостей ділення на 10 і 100.. Розв’язування задач на три дії |
|
|||
|
|
Обчислення буквених виразів на ділення. Розв’язування задач на три дії |
|
|||
|
|
Знаходження значень виразів. Радіус кола |
|
|||
|
|
Заміна додавання множенням. Порівняння виразів. Розв’язування задач з зайвими даними |
|
|||
|
|
Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Ділення круглих чисел. Розв’язування та порівняння задач |
|
|||
|
|
Ділення числа на добуток різними способами. Розв’язування задач двома способами |
|
|||
|
|
Обчислення виразів способом послідовного ділення. Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Множення суми на число. Розв’язування задач двома способами за блок-схемами |
|
|||
|
|
Множення двоцифрового числа на одноцифрове виду 31•2. Розв’язування рівнянь і задач |
|
|||
|
|
Знаходження добутку різними способами. Діаграма |
|
|||
|
|
Множення числа на суму. Знаходження значень виразів |
|
|||
|
|
Множення одноцифрового числа на двоцифрове виду 6•14. Задачі на знаходження вартості, кількості, ціни |
|
|||
|
|
Розв’язування рівнянь. Задачі на знаходження вартості, кількості, ціни. Робота з календарем |
|
|||
|
|
Порівняня виразів. Розв’язування і порівняння задач |
|
|||
|
|
Знаходження значень виразів. Обчислення виразів. Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Розв’язування задач за малюнками та числовими даними. Робота з календарем |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація з теми «Множення в межах 1000» |
|
|||
|
|
Ділення суми на число. Обчислення виразів двома способами |
|
|||
|
|
Обчислення виразів на ділення з дужками. Розв’язування виразів виду 24:2 |
|
|||
|
|
Рівняння. Розв’язування задач двома способами |
|
|||
|
|
Вирази на знаходження частки. Розв’язування задач за блок-схемами |
|
|||
|
|
Кругові вирази. Розкладання чисел на доданки. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Перевірка ділення множенням. Розв’язування задач виразом |
|
|||
|
|
Два способи обчислення частки. Розкладання діленого на зручні доданки |
|
|||
|
|
Обчислення виразів на знаходження частки. Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Чверть суми. Виконання ділення та перевірка множенням. Складання задачі за таблицею |
|
|||
|
|
Знаходження частки способом добору. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Обчислення виразів з остачею. Розв’язування задачі, складання до неї малюнка та таблиці |
|
|||
|
|
Обчислення виразів ділення з остачею. Розв’язування задач з остачею |
|
|||
|
|
Обчислення виразів на частку і остачу. Перевірка ділення з остачею |
|
|||
|
|
Робота з таблицею. Перевірка ділення з остачею |
|
|||
|
|
Розв’язування нерівностей. Робота над задачами .Самостійна робота |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація з теми «Усне множення і ділення в межах 1000. Ділення суми на число. Ділення з остачею» |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота 7. Усне множення і ділення в межах 1000. Ділення суми на число. Ділення з остачею |
|
|||
Тема 8. Повторення вивченого за рік. Ознайомлення з письмовим множенням і діленням. |
||||||
|
|
Повторення нумерації трицифрових чисел. Обчислення виразів. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Повторення письмового додавання і віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Повторення множення на одноцифрове число. Розв’язування задач з буквеними даними |
|
|||
|
|
Обчислення виразів. Ознайомлення з письмовим множенням. Робота над відрізком. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Обчислення виразів. Письмове множення трицифрового числа на одноцифрове |
|
|||
|
|
Обчислення виразів . Робота над задачами з буквеними даними |
|
|||
|
|
Послідовне множення. Письмове множення двоцифрового числа на кругле |
|
|||
|
|
Письмове множення двоцифрового числа на кругле. Робота з нерівностями та задачами |
|
|||
|
|
Повторення ділення з остачею. Робота над задачами. Робота з годинником |
|
|||
|
|
Ознайомлення з письмовим діленням. Перевірка дії ділення множенням письмово |
|
|||
|
|
Ознайомлення з письмовим діленням. Розв’язування рівнянь. Робота над задачами |
|
|||
|
|
Письмове ділення трицифрового числа на одноцифрове. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Письмове ділення трицифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Усне і письмове знаходження частки. Перевірка ділення множенням |
|
|||
|
|
Усне і письмове знаходження частки. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Обчислення виразів письмово. Робота з іменованими виразами. Розв’язування задач |
|
|||
|
|
Математичний диктант. Короткі записи до задач. Розв’язування нерівностей |
|
|||
|
|
Обчислення виразів. Дії з іменованими числами |
|
|||
|
|
Обчислення виразів Розв’язування задач із двома запитаннями. |
|
|||
|
|
Письмове виконання виразів. Робота з календарем. Самостійна робота |
|
|||
|
|
Письмове виконання виразів. Складання задач на збільшення або зменшення числа в кілька разів |
|
|||
|
|
Узагальнення і систематизація з теми «Повторення вивченого за рік. Ознайомлення з письмовим множенням і діленням» |
|
|||
|
|
Діагностична робота 8. Повторення вивченого за рік. Ознайомлення з письмовим множенням і діленням |
|
|||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Завдання з логічним навантаженням |
|
|||
|
|
Завдання з логічним навантаженням |
|
|||
|
|
Завдання з логічним навантаженням |
|
|||
|
|
Завдання з логічним навантаженням |
|
|||
|
|
Завдання з логічним навантаженням |
|
|||
|
|
Завдання з логічним навантаженням |
|
|||
|
|
Завдання з логічним навантаженням |
|
|||
|
|
Підсумковий урок за рік |
|
|||