КТП українська мова 5 клас
ІІ семестр (4 год тиждень)
МНП «Українська мова 5 -6 кл. автори Заболотний В.В., Заболотний О.В.
№ п/п
|
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Види діяльності |
Очікувані результати НПД учнів |
Компетентності/наскрізні лінії |
Примітка |
Тема №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів
|
||||||
65 |
|
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення). |
Орфоепічний тренінг Читання слів уголос із дотриманням норм орфоепії |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть, визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб; |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 1 |
66 |
|
Ненаголошені голосні в коренях слів (тренувальні вправи). Орфограма, орфографічна помилка (практично). Орфографічний словник. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 2 |
||
67 |
|
Вимова приголосних звуків (у т.ч. префіксах з-, роз-, без-). Уподібнення приголосних звуків. |
Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. Лінгвістичне міні дослідження. Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР1 |
|
68 |
|
Вимова приголосних звуків (у т.ч. префіксах з-, роз-, без-). Уподібнення приголосних звуків. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР1 |
||
69 |
|
Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі), без-. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР3 |
|
70 |
|
Спрощення в групах приголосних. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб;розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР2 |
|
71 |
|
Спрощення в групах приголосних (тренувальні вправи). |
|
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР3 |
|
72 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). |
Лінгвістичне міні дослідження. Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків. Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків. |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР2 |
|
73 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). |
Порівнює тексти щодо наявності в них чергувань звуків, засобів милозвучності; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть ; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР4 |
|
74 |
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків. Тренувальні вправи. |
ГР 3 |
|||
75 |
|
Основні випадки чергування [у] - [в], [і] - [й] (правила милозвучності). |
Вибір прийменника, сполучника з дотриманням правил милозвучності. Виявлення і виправлення орфоепічних помилок. |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР2 |
|
76 |
|
Уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності). |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР |
||
77 |
|
Узагальнення вивченого, підготовка до контрольної роботи. |
|
ГР 4 |
||
78 |
|
Комплексна підсумкова робота «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів»
|
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР3 |
|
|
|
ПО Група результатів ПВ |
|
|
|
|
Тема№6.Фонетика. Графіка.Орфоепія.Орфографія.Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв
|
||||||
79 |
|
Уживання м’якого знака (тренувальні вправи). |
Визначення належності звуків до групи твердих чи м’яких. Записування слів фонетичною транскрипцією. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів, наводить аргументи і приклади н на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів, ідей, переконань. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР2 |
80 |
|
Сполучення букв йо, ьо. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 4 |
||
81 |
|
РМ19 Будова елементарного роздуму Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) . |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Урізнолманітнює власне мовлення завдяки роботі із довідковими джерелами. |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР1 |
82 |
|
Апостроф (повторення і поглиблення). |
Визначення в слові орфограм, обгрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів, |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР2 |
83 |
|
Вживання апострофа (тренувальні вправи) |
ГР 3 |
|||
84 |
|
РМ 20Написання твору-роздуму на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення. |
ГР 3 |
|
85 |
|
Аналіз письмового твору-роздуму.Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних. |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 1 |
|
86 |
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних (тренувальні вправи). |
Визначення в слові орфограм, обгрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР 2 |
87 |
|
РМ21 АУДІЮВАННЯ |
|
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 1 |
|
88 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних . |
Визначення в слові орфограм, обгрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником |
ГР 1 |
||
89 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних (тренувальні вправи). |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 3 |
||
90 |
|
Узагальнення вивченого з теми |
Складання «хмари слів» на вивчену орфограму. |
ГР 4 |
||
91 |
|
Комплексна підсумкова робота «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» (тестові та практичні завдання). |
Проговорювання скоромовок. |
Знаходить, виправляє недоліки та помилки у змісті, будові і мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР 1 |
|
|
ПО Група результатів УВ |
|
|
|
|
Тема №7. Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення |
||||||
92 |
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
Визначення головного й залежного слова в словосполученні. Складання словосполучень за схемами. Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників. |
Аналізує зміст написаного та повноти викладу; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти);розпізнає основні виражальні засоби , використовує окремі з них. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 4 |
93 |
|
Головне й залежне слово в словосполученні. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 3 |
||
94 |
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).
|
Визначення в реченні чи тексті вказаних одиниць. Підкреслення членів речення. |
ГР 4 |
||
95 |
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 2 |
||
96 |
|
Граматична основа речення (тренувальні вправи). |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ 1,2 |
ГР 2 |
||
97 |
|
Види речень за метою висловлювання; за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися учні. Виписування з довідникових джерел прислів’їв, приказок у формі спонукальних речень. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 2 |
|
98 |
|
РМ22 Письмовий твір-роздум у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією з вибором синтаксичних одиниць. |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 3 |
99 |
|
Аналіз письмового твору-роздуму. Другорядні члени речення. Додаток. |
Усне висловлення-роздум з використанням визначених синтаксичних одиниць. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 1 |
|
100 |
|
Означення як другорядний член речення. |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. Підкреслення членів речення. |
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; пояснює окремі виправлення з урахуванням правил; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 2 |
101 |
|
Додаток, означення (тренувальні вправи). |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР 2,4 |
||
102 |
|
Обставина як другорядний член речення. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 2,4 |
||
103 |
|
Обставина (тренувальні вправи). |
ГР 2,4 |
|||
104 |
|
Другорядні члени речення. Тренувальні вправи |
Визначення частин мови, якими виражено вказані члени речення. Поширення речень додатками, означеннями, обставинами. |
Гр 2 |
||
105 |
|
Синтаксичний розбір простого речення. |
Підкреслення членів речення. Синтаксичний розбір речення. |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР1,2 |
|
106 |
|
Комплексна підсумкова робота «Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення» (тестові та практичні завдання). |
Лінгвістичне міні дослідження. Відновлення прислів’їв, приказок з певної групи слів. |
Спілкування державною мовою НЛ 2 |
ГР 2 |
|
|
|
ПО Група резутатів ПТ |
|
|
|
|
Тема №8. Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог
|
||||||
107 |
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). |
Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні однорідних членів речення . доповнення речень однорідними членами. Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами. |
Визначає ключові слова в почутому мовленні ; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР 1,3 |
108 |
|
Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами речення. |
ГР 4 |
|||
109 |
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. |
ПідприємливістьНЛ 4 |
ГР 2 |
||
110 |
|
Двокрапка перед ОЧР після узагальнювального слова. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 3 |
||
111 |
|
Тире перед узагальнювальним словом. |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР 4 |
||
112 \3 |
|
РМ23-24 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
Лінгвістичне міні дослідження. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
Стисло переказує зміст почутого повідомлення , підпорядковуючи намір висловлення темі та основній думці |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 3 |
114 |
|
Звертання. Непоширені і поширені звертання. |
Доповнення речень звертаннями. Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами. |
Визначає ключові слова в почутому мовленні ; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них. |
Спілкування державною мовою НЛ 2 |
ГР 4 |
115 |
|
Розділові знаки для виділення звертань (повторення) |
Підприємливість НЛ 4 |
ГР2 |
||
116 |
|
РМ25 ЧИТАННЯ МОВЧКИ |
Лінгвістичне міні дослідження. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
ПідприємливістьНЛ 4 |
Гр 4 |
|
117 |
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
Доповнення речень вставними словами. Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР2 |
|
118 |
|
Вставні слова та сполучення слів (тренувальні вправи). |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР 3 |
||
119 |
|
РМ26Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів. |
Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері, Дня народження тощо з використанням звертань, вставних слів. |
Добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; формулює тему та основну думку. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
Гр 3 |
120 |
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
Добирання сполучників для зв’язку частин складного речення. Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами. |
Визначає ключові слова в почутому мовленні ; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них. |
ПідприємливістьНЛ 4 |
ГР 2,3 |
121 |
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком (тренувальні вправи). |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР2,3 |
||
122 |
|
Кома між частинами складного речення. |
Математична компетентність НЛ 4,3 |
ГР2 |
||
123\4 |
|
РМ27-28 Письмо. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
Стислий переказ змісту почутого повідомлення з підпорядкуванням наміру висловлення темі та основній думці. |
|
ГР3 |
|
125 |
|
Аналіз письмового переказу. Складні речення, розділові знаки у них (тренувальні вправи). |
|
|
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР1 |
126 |
|
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови |
Складання схеми речення з прямою мовою. Перебудовування речень. |
Визначає ключові слова в почутому мовленні ; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них. |
ГР2 |
|
127 |
|
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови |
|
ГР3,1 |
||
128 |
|
Пряма мова (тренувальні вправи). |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР 1,3 |
||
129 |
|
Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу. |
Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць. |
|
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР 3 |
130 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Відомості із синтаксису та пунктуації» |
ГР 4 |
|||
131 |
|
Контрольний диктант |
Розпізнавання в текстах з указаними орфограмами , фонетичними явищами, різних за будовою, а також синтаксичних одиниць. |
Визначає ключові слова в почутому мовленні ; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них. |
ПідприємливістьНЛ 4 |
ГР 2 |
Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі
|
||||||
132 |
|
Лексикологія |
Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях слів. Добирання синонімів, антонімів. |
Визначає ключові слова в почутому мовленні ; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них. |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР 1 |
133 |
|
Будова слова й орфографія. |
Виділення у слові значущих частин. Розбір слова за будовою. |
Загальнокультурна грамотність НЛ 1,2 |
ГР2 |
|
134 |
|
Фонетика й графіка. Орфоепія. |
Визначення в слові орфограм, обгрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Записування слів фонетичною транскрипцією. Фонетичний розбір слова. Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. |
|
ГР1,3 |
|
135 |
|
Орфографія. |
Математична компетентність НЛ 1,4 |
ГР1,2 |
||
136 |
|
Синтаксис і пунктуація. |
Визначення членів речення. Синтаксичний розбір речення. Визначення пунктограм, обгрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень з вивченими пунктограмами. |
Спілкування державною мовою НЛ.1,2 |
ГР4, |
|
137 |
|
Комплексна підсумкова робота «Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів |
|
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлювання. |
ГР 4 |
|
138 139 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, рольова гра). Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
Редагування речень, словосполучень, у яких допущено лексичні чи граматичні помилки |
Спілкування іноземними мовами НЛ4 |
ГР1,2,4 |
|
140 |
|
Підсумковий урок за ІІ семестр. |
ГР 4 |
|||
|
|
ПО Група результатів ДМ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|