КТП уроків із зарубіжної літератури для 5 класу. І семестр

Про матеріал
КТП уроків із зарубіжної літератури для 5 класу на 2021-2022 навчальний рік. І семестр.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з зарубіжної літератури в 5 класі

на 2021-2022 навчальний рік

  ( 2 год. на тиждень, 70 годин на рік)

Складено за програмою: Зарубіжна література. 5 – 9 класи. Програма для закладів  загальної середньої освіти – Х.: «Ранок», 2018.

Підручник : Зарубіжна література: 5 клас,  Волощук Є.В., -К, «Генеза», 2018

І семестр

Тема

Домашня робота та режим доступу до відео

Дата

Примітка

Вступ Фольклор (2 год.)

  1.              

Вступ. Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. ТЛ. Світова література Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

1..Опрацювати матеріал підручника на стор.5-18

2.Записати в зошити, вивчити та запам’ятати значення поняття «фольклор».

3.Підібрати загадки, прислів’я, приказки народів світу

4.https://www.youtube.com/watch?v=LjsK8LpD5S0&t=3s&ab_channel=%D0%9D%D0%B   

 

 

Казки народів світу (18 год.)

  1.              

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.) їхні характерні ознаки.  Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості

1.Заповнити таблицю «Типи казок»

2.Прочитати  за підручником про «Панчатантру» 20-30

3.https://www.youtube.com/watch?v=uwvEoNxydvY&t=1s&ab_c

 

 

  1.              

«Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки "Фарбований шакал". ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).

1.Прочитати казку «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», стор.20-30

3.https://www.youtube.com/watch?v=mZZ7ORhg_rY&t=1s&ab_channel=%D0%9F%D1 

 

 

4.

Японські народні казки. «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик)

1Прочитати стор 31-37

2..Намалювати ілюстрації до казки

3.Скласти план казки

4.Підготувати повідомлення про культуру Китаю

5.https://www.youtube.com/watch?v=FNe1zO9PL0A&ab_channel 

 

 

5.

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів у казці "Пензлик Маляна"

1.Намалювати ілюстрації до казки «Пензлик Маляна».

2. Продовжити речення: «Якби мені до рук потрапив чарівний пензлик, я б намалював (- ла).

3.https://www.youtube.com/watch?v=YvXzT0ryZ18&t=3s&ab_channel=AdrianaHiminets

4.Прочитати  стор.37-40

 

 

6.

 

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

1.Написати листа Синдбаду.

2. Намалювати малюнки до казки.

3.https://www.youtube.com/watch?v=85Wr_keyTvY&ab_channel=%D0%9E%D1%81%D

 

 

7.

Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця»

1. Уміти виразно читати й переказувати казку “Пані Метелиця”, стор 49-57

2. Прочитати статтю підручника (с.с. 62-63).

3. За бажанням – надати поради мачусі та її рідній доньці, як треба поводитися, щоб заслужити повагу оточуючих; намалювати власні ілюстрації до твору

 

 

8.

«Пані Метелиця». Своєрідність конфлікту казки «Пані Метелиця». ТЛ. Антитеза у казці  ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).

1.Підготувати інсценівки-діалоги за казкою «Пані Метелиця»;

2.Характеризувати героїв та робити висновки

 

 

9.

РМ(п) Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей.  Характеристика образів пасербиці та рідної доньки (складання плану)

1.Прочитати казки Ш.Перро (за вибором)

2.https://www.youtube.com/watch?v=vFcxqxZIW4M&ab_cha

 

 

10

ПЧ Перро Ш. Казки (1-2 за вибором)

1.Прочитати біографію О.С.Пушкіна, стор.64-67

2.https://www.youtube.com/watch?v=EVRksYhdWzY&t=5s&ab_channel=NastyBooklover

 

 

11

Олександр Пушкін. Знайомство з поетом. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Напам'ять  Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

1.Виразно читати вступ до поеми "Руслан і Людмила" мовою оригіналу та у перекладі

М. Терещенка українською мовою, стор 67-69

2.Вивчити напам'ять у тому варіанті, який більш близький вам (оригінал чи переклад).

3.https://www.youtube.com/watch?v=_G-H6RcYLfs&t=16s&ab

 

 

12

РМ (усно) Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила»

1.Прочитати казку «Казка про мертву царівну і сімох богатирів», стор.70-78

2.https://www.youtube.com/watch?v=w94moiH1_zk&ab_cha

 

 

13

О.Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор. Засудження людських вад у казці. ЕК Зв'язок з народною казкою. ЛК. Мультиплікаційні версії. ТЛ. Автор, оригінал і переклад.

1.Характеризувати образи царівни та мачухи.

2.Прочитати стор.78-82

 

 

14

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875).  Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена.

1.Прочитати за підручником стор. 82 - 92

2.Прочитати казку «Соловей», скласти 5 запитань до неї.

3.Творче завдання (за бажанням) стор.96, завд.4

4.https://www.youtube.com/watch?v=9BDQA6IBdVg&t=8s&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D1%80%D1%83%D

 

 

15

Ганс Крістіан Андерсен (18051875). «Соловей» Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»; соловей як утілення сили природи й мистецтва.

1.Намалювати малюнок до казки «Соловей»

2.Прочитати про Оскара Уайльда, стор.92-94

 

 

16

Оскар Уайльд (1854-1900).  Знайомство з письменником. Казки О.Уайльда. «Хлопчик-зірка»

1.Прочитати стор.94-106

2.Намалювати ілюстрацію до казки

 

 

17

О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт

1.Скласти план переказу казки.  
2.Напишіть лист-пораду Хлопчику-зірці.
3.https://www.youtube.com/watch?v=NHf5kfTzZHY&t=3s&

 

 

18

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя

1.Прочитати японську казку «Жабка з Кіото та жабка з Осака»

2.Підготуватись до КР

 

 

19

КР з теми « Казки народів світу» Тести Тематична

1.Прочитати вірші про природу 116-122

2.https://www.youtube.com/watch?v=KCEr3KZ61tI&t=1s&

 

 

 

Природа і людина (8 годин)

20

Джон Кітс (1795-1821)- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).  ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж. 

1.https://www.youtube.com/watch?v=cl1_s9uCuB8&ab_channel=%D0%9B%D1%8E%D0

2. За бажанням: вивчити напам’ять вірш Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна»

3.https://www.youtube.com/watch?v=v2N_m7Wnsd4&t=1s&ab_channel=%D0%A2%D0%

4.Прочитати стор.122-126

 

 

21

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора (напам'ять)

1.Вивчити  напам’ть «Нічна пісня подорожнього», стор.125

2.https://www.youtube.com/watch?v=8qWSySA5dWY&t=1s&ab_channel=%D0%9C%D

 

 

22

РМ (усно) Виразне читання поезії напам’ять

1.Прочитати про Г.Гейне, стор.126-127

2.https://www.youtube.com/watch?v=YxsmdJOcZSY&t=28s&ab_channel=IrynaDenysiuk

 

 

23

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня).(Напам'ять)

1.Прочитати стор. 127-128.

2.Вивчити вірш Г. Гейне

напам'ять

 

 

24

РМ (усно) Виразне читання поезії напам’ять

1.Прочитати біографію Е.Сетона-Томпсона, стор.130-134

2.https://www.youtube.com/watch?v=FBwpXpKXJ24&t=68s&ab_channel=YouPSY

 

 

25

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) -  натхненний співець природи.  «Лобо – володар Курумпо». Історія створення твору

1.Прочитати стор.134-137

2.https://www.youtube.com/watch?v=-BHRf12E8mg&t

 

 

26

«Лобо» Авторські спостереження за світом природи

1.Прочитати ІІ частину оповідання, стор.137-139

2.Скласти простий план.

3.Придумати заголовки до частин оповідання.

4.Намалювати ілюстрації

 

 

27

«Лобо» Утвердження любові до всього живого

1.Дібрати прислів’я, які розкривають головну думку оповідання.

2. Охарактеризувати образ Лобо, дібрати цитатний матеріал, стор 139-145

 

 

28

«Лобо» Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору.  ТЛ. Тема, ідея

1.Відповісти на питання «Що було би, якби Лобо залишився живим?

2. Прочитати Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена» 

 

 

29

ПЧ  Бюрґер Г. і Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена» 

1.Повторити вивчений матеріал з теми, стор. 146-152

 

 

30

КР  з теми «Природа і людина. Твори Дж.Кітса, Й.Гете, М.Лєрмонтова, Г.Гейне, Е.Сетона-Томпсона»  Тести Тематична

1. Повторити вивчений матеріал за І семестр

 

 

31.

Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр

1.Прочитати стор.154-157

 

 

 

docx
Додано
22 липня 2021
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку