Календарно-тематичне планування
з зарубіжної літератури в 5 класі
на 2021-2022 навчальний рік
( 2 год. на тиждень, 70 годин на рік)
Складено за програмою: Зарубіжна література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – Х.: «Ранок», 2018.
Підручник : Зарубіжна література: 5 клас, Волощук Є.В., -К, «Генеза», 2018
І семестр
№ |
Тема |
Домашня робота та режим доступу до відео |
Дата |
Примітка |
|
Вступ Фольклор (2 год.) |
|||||
|
Вступ. Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. ТЛ. Світова література Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. |
1..Опрацювати матеріал підручника на стор.5-18 2.Записати в зошити, вивчити та запам’ятати значення поняття «фольклор». 3.Підібрати загадки, прислів’я, приказки народів світу 4.https://www.youtube.com/watch?v=LjsK8LpD5S0&t=3s&ab_channel=%D0%9D%D0%B |
|
|
|
Казки народів світу (18 год.) |
|||||
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.) їхні характерні ознаки. Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості |
1.Заповнити таблицю «Типи казок» 2.Прочитати за підручником про «Панчатантру» 20-30 3.https://www.youtube.com/watch?v=uwvEoNxydvY&t=1s&ab_c |
|
|
|
|
«Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки "Фарбований шакал". ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис). |
1.Прочитати казку «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», стор.20-30 3.https://www.youtube.com/watch?v=mZZ7ORhg_rY&t=1s&ab_channel=%D0%9F%D1 |
|
|
|
4. |
Японські народні казки. «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик) |
1Прочитати стор 31-37 2..Намалювати ілюстрації до казки 3.Скласти план казки 4.Підготувати повідомлення про культуру Китаю 5.https://www.youtube.com/watch?v=FNe1zO9PL0A&ab_channel |
|
|
|
5. |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів у казці "Пензлик Маляна" |
1.Намалювати ілюстрації до казки «Пензлик Маляна». 2. Продовжити речення: «Якби мені до рук потрапив чарівний пензлик, я б намалював (- ла). 3.https://www.youtube.com/watch?v=YvXzT0ryZ18&t=3s&ab_channel=AdrianaHiminets 4.Прочитати стор.37-40 |
|
|
|
6.
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. |
1.Написати листа Синдбаду. 2. Намалювати малюнки до казки. 3.https://www.youtube.com/watch?v=85Wr_keyTvY&ab_channel=%D0%9E%D1%81%D |
|
|
|
7. |
Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця» |
1. Уміти виразно читати й переказувати казку “Пані Метелиця”, стор 49-57 2. Прочитати статтю підручника (с.с. 62-63). 3. За бажанням – надати поради мачусі та її рідній доньці, як треба поводитися, щоб заслужити повагу оточуючих; намалювати власні ілюстрації до твору |
|
|
|
8. |
«Пані Метелиця». Своєрідність конфлікту казки «Пані Метелиця». ТЛ. Антитеза у казці ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). |
1.Підготувати інсценівки-діалоги за казкою «Пані Метелиця»; 2.Характеризувати героїв та робити висновки |
|
|
|
9. |
РМ(п) Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей. Характеристика образів пасербиці та рідної доньки (складання плану) |
1.Прочитати казки Ш.Перро (за вибором) 2.https://www.youtube.com/watch?v=vFcxqxZIW4M&ab_cha |
|
|
|
10 |
ПЧ Перро Ш. Казки (1-2 за вибором) |
1.Прочитати біографію О.С.Пушкіна, стор.64-67 2.https://www.youtube.com/watch?v=EVRksYhdWzY&t=5s&ab_channel=NastyBooklover |
|
|
|
11 |
Олександр Пушкін. Знайомство з поетом. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Напам'ять Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. |
1.Виразно читати вступ до поеми "Руслан і Людмила" мовою оригіналу та у перекладі М. Терещенка українською мовою, стор 67-69 2.Вивчити напам'ять у тому варіанті, який більш близький вам (оригінал чи переклад). 3.https://www.youtube.com/watch?v=_G-H6RcYLfs&t=16s&ab |
|
|
|
12 |
РМ (усно) Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила» |
1.Прочитати казку «Казка про мертву царівну і сімох богатирів», стор.70-78 2.https://www.youtube.com/watch?v=w94moiH1_zk&ab_cha |
|
|
|
13 |
О.Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор. Засудження людських вад у казці. ЕК Зв'язок з народною казкою. ЛК. Мультиплікаційні версії. ТЛ. Автор, оригінал і переклад. |
1.Характеризувати образи царівни та мачухи. 2.Прочитати стор.78-82 |
|
|
|
14 |
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена. |
1.Прочитати за підручником стор. 82 - 92 2.Прочитати казку «Соловей», скласти 5 запитань до неї. 3.Творче завдання (за бажанням) стор.96, завд.4 4.https://www.youtube.com/watch?v=9BDQA6IBdVg&t=8s&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D1%80%D1%83%D |
|
|
|
15 |
Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Соловей» Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»; соловей як утілення сили природи й мистецтва. |
1.Намалювати малюнок до казки «Соловей» 2.Прочитати про Оскара Уайльда, стор.92-94 |
|
|
|
16 |
Оскар Уайльд (1854-1900). Знайомство з письменником. Казки О.Уайльда. «Хлопчик-зірка» |
1.Прочитати стор.94-106 2.Намалювати ілюстрацію до казки |
|
|
|
17 |
О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт |
1.Скласти план переказу казки. |
|
|
|
18 |
Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя |
1.Прочитати японську казку «Жабка з Кіото та жабка з Осака» 2.Підготуватись до КР |
|
|
|
19 |
КР з теми « Казки народів світу» Тести Тематична |
1.Прочитати вірші про природу 116-122 2.https://www.youtube.com/watch?v=KCEr3KZ61tI&t=1s& |
|
|
|
|
Природа і людина (8 годин) |
||||
20 |
Джон Кітс (1795-1821)- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж. |
1.https://www.youtube.com/watch?v=cl1_s9uCuB8&ab_channel=%D0%9B%D1%8E%D0 2. За бажанням: вивчити напам’ять вірш Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна» 3.https://www.youtube.com/watch?v=v2N_m7Wnsd4&t=1s&ab_channel=%D0%A2%D0% 4.Прочитати стор.122-126 |
|
|
|
21 |
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора (напам'ять) |
1.Вивчити напам’ть «Нічна пісня подорожнього», стор.125 2.https://www.youtube.com/watch?v=8qWSySA5dWY&t=1s&ab_channel=%D0%9C%D |
|
|
|
22 |
РМ (усно) Виразне читання поезії напам’ять |
1.Прочитати про Г.Гейне, стор.126-127 2.https://www.youtube.com/watch?v=YxsmdJOcZSY&t=28s&ab_channel=IrynaDenysiuk |
|
|
|
23 |
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня).(Напам'ять) |
1.Прочитати стор. 127-128. 2.Вивчити вірш Г. Гейне напам'ять |
|
|
|
24 |
РМ (усно) Виразне читання поезії напам’ять |
1.Прочитати біографію Е.Сетона-Томпсона, стор.130-134 2.https://www.youtube.com/watch?v=FBwpXpKXJ24&t=68s&ab_channel=YouPSY |
|
|
|
25 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) - натхненний співець природи. «Лобо – володар Курумпо». Історія створення твору |
1.Прочитати стор.134-137 2.https://www.youtube.com/watch?v=-BHRf12E8mg&t |
|
|
|
26 |
«Лобо» Авторські спостереження за світом природи |
1.Прочитати ІІ частину оповідання, стор.137-139 2.Скласти простий план. 3.Придумати заголовки до частин оповідання. 4.Намалювати ілюстрації |
|
|
|
27 |
«Лобо» Утвердження любові до всього живого |
1.Дібрати прислів’я, які розкривають головну думку оповідання. 2. Охарактеризувати образ Лобо, дібрати цитатний матеріал, стор 139-145 |
|
|
|
28 |
«Лобо» Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. ТЛ. Тема, ідея |
1.Відповісти на питання «Що було би, якби Лобо залишився живим? 2. Прочитати Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена» |
|
|
|
29 |
ПЧ Бюрґер Г. і Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена» |
1.Повторити вивчений матеріал з теми, стор. 146-152 |
|
|
|
30 |
КР з теми «Природа і людина. Твори Дж.Кітса, Й.Гете, М.Лєрмонтова, Г.Гейне, Е.Сетона-Томпсона» Тести Тематична |
1. Повторити вивчений матеріал за І семестр |
|
|
|
31. |
Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр |
1.Прочитати стор.154-157 |
|
|
|