Тема уроку за програмою:
Художня назва уроку:
«Гляди, не забудь – людиною будь!»
А2
Мета уроку: А3
Дизайн уроку:
Перебіг уроку
І. Етап орієнтації
1. Привітання А1 (слайд № 1)
2. Психологічна установка на урок (слайд №2 -3)
- Сьогодні у нас незвичайний урок – урок пошуку життєвих істин. Надіюсь, що для цього ваш мозок наповниться міцними знаннями,серце безмірною любов’ю, а душа буде завжди відкрита для розуміння прекрасного. Я впевнена, що сьогоднішня наша зустріч запам’ятається Вами назавжди і залишить у вашому серці помітний слід.
3. Мотивація навчальної діяльності (слайд №4)
- Сьогодні ми поведем розмову про людину – найяскравіше творіння на Землі.
(слайд №5)
Проведене анкетування свідчить, що проблема взаємовідносин людини із навколишнім оточенням актуальна для вашого віку і потребує дослілдження .
(презентація матеріалів, які розкривають цю тему)
(слайд №9)
Поезія Р. Кіплінга «Якщо», яка буде предметом нашого вивчення на уроці, теж розповідає як залишитися Людиною з великої літери при будь-яких життєвих обставинах і робити вчинки на користь усім.
ІІ. Етап цілепокладання
1.Оголошення теми уроку (слайд 10)
Темою нашого уроку буде:
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». А2
(запис її в зошит)
2.Презентація мети
-На сьогоднішньому уроці ви станете активними дослідниками на уроці, поринете у прекрасний світ поезії англійського письменника Р. Кіплінга, розкриєте багатство його вірша «Якщо», зробите висновки щодо моральних цінностей і зрозумієте вічні земні істини.
А3
«Цікавинки- звідусіль» (слайд № 11)
In 1995 the British mediacorporation of ВВС is in the transmission "Bookworm" offered to the audience to choose more favourite British verse of all times. A verse became a winner Кіплінга "If", written in 1910, that collected more voices, than next 5 verses, together.
3.Очікувані результати за програмою:
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Якщо…». (ТЛ)Поглиблення понять про вірш. (ЛК) Утілення поезії «Якщо» Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо). (УС). Українські переклади твору «Якщо». (ЕК) Порівняння оригіналу і художнього перекладу (фрагменту) вірша «Якщо» Р.Кіплінга (за умови володіння учнями іноземною мовою). (МЗ) іноземна мова
|
3.Постановка проблемного питання і презентація епіграфу(слайди №12)
«Як стати СпражньоюЛюдиною?»
Виховуй у собі Людину – ось що найголовніше!
ІV. Етап роботи над темою уроку
А) Вчитель англійської мови А5 (слайд №14)
Б) Вчитель зарубіжної літератури (слайд №14)
Ланцюжок навчальних ситуацій
У поезії «Якщо» звучать віра в силу і мужність людини, яскраво відображено її здатність переборювати труднощі на шляху до високої мети.
Аналітичне дослідження твору Р. Кіплінга «Якщо»
з використанням куба Блума)
І група
І строфа(слайд №18)
І І група
ІІ строфа(слайд №20)
+фізхвилинка слайд № 22
І група
ІІІ строфа(слайд №23)
+ А8 «Цікавинки- звідусіль» (слайд № 25)
І група
ІV строфа(слайд №26)
Виступ мовознавців про художні засоби твору(слайд №27)
(слайд №28)
( роздуми про сеанс людського життя;
Вчить, як праведно прожити на Землі)
Ідея твору звучить у заключних рядках: “ Тільки тій Людині належить Земля, яка знає, для чого вона живе ”).
Поетичний карнавал «Переклади вірша «Якщо»( слайд №29)
5.Прослуховування уривку з твору підготовленими учнями мовою оригіналу слайд №30)
IF
(Уривок)
If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you,
If you can trust yourself when all men doubt you.
But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
Or being lied about, don't deal in lies.
Or being hated, don't give way to hating,
And yet don't look too good, nor talk too wise;
If you can dream-and not make dreams your master,
If you can think-and not make thoughts your aim,
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same;
If you can bear to hear the truth you've spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools.
Or watch the things you gave your life to, broken.
And stoop and build'em up with worn-out tools...
А9 + ЗАВДАННЯ З ОРИГІНАЛОМ
+ А 10Каледоскоп видатних думок «Поради Кіплінга» оригіналу слайд №31)
Хвилинка відпочинку слайд №32)
У світі мистецтва
Слайд 35
Що ж, на думку Кіплінга, треба зробити, щоб мати право називатися Людиною?
(Бути стійким у випробуваннях, залишатися самим собою, робити добрі справи, не втрачати гідності, не шкодувати себе, постійно працювати над собою. Якщо ти зможеш так жити, то світ, випробувавши тебе, відступить і належатиме тобі, бо ти – Людина!)
№ 36
Програма дій для кожного І група |
Якості справжньої Людини ІІ група |
(за Кіплінгом)
Бути в житті борцем. Допомагати іншим, стати кращим. Долати зло – означає творити добро. Сприймати життя в усіх його барвах (темних і яскравих). Долати труднощі та знаходити сили піднятися, почати спочатку. Пам’ятати про інших, про справедливість. Усе робити на повну силу, по совісті, з радістю до життя. |
Бути собою; доброта; розважливість, стійкість; воля; чесність; наполегливість; цілеспрямованість, рішучість, оптимізм; мужність; людяність і простота; честь і совість; активність; розуміння свого призначення. |
Слайд № 37
V. Підсумок уроку
У вірші Кіплінга «Якщо…» яскраво відображено здатність Людини бороти труднощі на шляху до високої мети. Ідеал Кіплінга – перемога активного творчого духу над усім закляклим, перевага високих моральних і етичних цінностей над нетривкими матеріальними здобутками, вміння йти своїм шляхом у житті.
№ 38«Заповіт матері Терези»
А11
Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це краса. Милуйся нею.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це виклик. Прийми його.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це гра. Стань гравцем.
Життя – це цінність. Цінуй його!
Життя – це скарб. Бережи його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя – це таїна. Пізнай її.
Життя – це юдоль бід. Перебори усе.
Життя – це пісня. Доспівай її.
Життя - це боротьба. Почни її.
Життя – безодня невідомого – не бійся, вступи в неї.
Життя – удача. Шукай цю мить!
Життя таке чудове – не згуби його.
Це твоє життя. Борони його.
Моральні якості, які уславлюють поети у віршах, надзвичайно важливо цінувати і виховувати в собі. Адже залишатися сильною особистістю за будь-яких умов – найважливіше завдання кожного.
Сьогодні ми міркували: якими ми є, чи відповідаємо тим критеріям людяності, які утверджують своєю поезією Симоненко, Кіплінг. Треба гідно прожити життя, лишити добрий слід на землі. Бо призначення людини – творити добро, жити відповідно до законів людської моралі.
Прослуховування пісні «Ящасливий «
4.Саморефлексія учнів та оцінювання їхньої діяльності на уроці
VI. Домашнє завдання:
В. Стус говорив: «Добре вчити такі вірші, які Тебе зворушують, напам'ять. А потім Ти їх повторюєш – і вдумуєшся в них – і все більше відчуваєш, усе більше розумієш. Інакше кажучи – підростаєш на такому вірші. Добре, коли пам'ять береже такі вірші.» (Василь Стус «Листи до сина»). Тому домашнєзавдання-вивчити