Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури в 5 класі ( 2 год. на тиждень, 70 годин на рік) Складено за програмою: Зарубіжна література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – Х.: «Ранок», 2018. Підручник : Зарубіжна література: 5 клас, Волощук Є.В., -К, «Генеза», 2018 ІІ семестр |
||||||
№ |
Дата |
Тема |
Домашня робота та режим доступу до відео |
Примітка |
||
Світ дитинства (10 годин) |
||||||
33 |
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Знайомство з письменником. Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра» |
1.Вивчити матеріал підручника на стор. 154-157 2. Прочитати 2-6 розділи повісті «Пригоди Тома Сойєра» (стор. 158-165) 3.Переглянути https://www.youtube.com/watch?v=4J-qO9FGr28&ab_channel=%D0%97%D0%BE% |
|
||
34 |
|
РМ (п) Світ дорослих і світ дітей у повісті. Складання простого плану до розділу "Чудовий маляр" |
1. Прочитати розділ 9 (стор. 165-169) 2. Чи всі вчинки дітей були безтурботними? (підготувати матеріал на підтвердження думки) 3.Переглянути https://www.youtube.com/watch?v=QHka0fUFuuI&ab_channel=TrainingDay |
|
||
35 |
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Бешкетники, яких знають у всьому світі |
1.Прочитати 23 розділ повісті «Пригоди Тома Сойєра» (стор.169-173) 2. Намалювати ілюстрацію до епізоду, що сподобався 3.Переглянути https://www.youtube.com/watch?v=ZGyF-5VGlDQ&ab_channel=%D0%94%D0%B0%D1 |
|
||
36 |
|
Ставлення автора до своїх героїв |
1.Прочитати стор.173-179 2. Переказувати, характеризувати ситуації та героїв |
|
||
37 |
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). |
1.Розпочати читати роман «Поліанна» Е.Портер 2. https://www.youtube.com/watch?v=_s-tEtMfiPY&ab_channel=%D0%9E% |
|
||
38 |
|
Елеонор Портер (1868-1920). Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман-бестселер «Поліанна». |
1.Написати відповідь на питання: «Чому сумувала Полліанна ввечері першого дня, коли поселилася в домі тітоньки Поллі?»; 2.Прочитати розділи 5, 8. 3.https://www.youtube.com/watch?v=dbnj9bU1g4I&ab_channel=%D0%9C%D0%B0%D1%80%27 |
|
||
39 |
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. |
1.Дочитати роман до кінця. 2.Скласти правила «Гри в радість» 3.Скласти сенкан про одного з героїв твору та намалювати малюнок до нього |
|
||
40 |
|
Поліанна та її друзі. (Том Сойєр) Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру |
1.Намалювати ілюстрацію до творів. 2.Написати лист Тому ( Полліанні) зі словами вдячності за життєві уроки ( на чернетках). |
|
||
41 |
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
1. Відповісти на питання «Чого я навчився у Поліанни?» 2.https://www.youtube.com/watch?v=Wowbx5OWxvM&t=1s&ab_channel=%D0 |
|
||
42 |
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
1.Написати лист Полліанні. 2.Або написати твір-мініатюру “Як би змінилося наше життя,коли б у ньому зустрілась Полліанна?” 3.Намалювати ілюстрації до роману |
|
||
43 |
|
КР Контрольний твір за творами Марка Твена та Е.Портер на тему «На кого я більше схожий: на Тома Сойєра чи Полліанну? Чому?» Тематична |
1.Підготувати розповідь про Льюїса Керролла 2.https://www.youtube.com/watch?v=AAh_BtJHehU&ab_channel=Informis |
|
||
Сила творчої уяви (8 годин) |
||||||
44 |
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. |
1.Прочитати матеріал підручника с. 198-203; 2.Навчитися виразно читати, переказувати шість розділів повісті-казки «Аліса в Країні Див», виділяти в них головні епізоди, уміти висловлювати свою думку про прочитане 4.https://www.youtube.com/watch?v=bQqq6k_UX9w&ab_channel=%D0%9B%D0%B0%D0%B1 |
|
||
45 |
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. |
Прочитати стор.204-212 Підготуватися до характеристики персонажів, що оточують Алісу. Переглянути https://www.youtube.com/watch?v=VlIIP |
|
||
46 |
|
Персонажі, які оточують героїню. |
Прочитати сторінки підручника 212-220, скласти сенкан до образу Аліси https://www.youtube.com/watch?v= |
|
||
47 |
|
Персонажі, які оточують героїню. |
1.Скласти словничок мови літературних героїв твору «Аліса в Країні Див». 2.Написати листа Алісі(за бажанням) |
|
||
48 |
|
Особливості художньої мови твору. Елементи казки у творі. |
1.Запишіть фантастичні події, які відбувалися з Алісою (у зошити). 2.Переглянути https://www.youtube.com/watch?v= |
|
||
49 |
|
Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами) |
1.Дати відповіді на запитання підручника (стор 220) 2.Характеризувати образ Аліси за допомогою анкети: Анкета 1.Ім'я . 2. Стать . 3.Вік героїні. 4.Рід занять. 5.Домашні улюбленці . 6.Риси характеру |
|
||
50 |
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. ТЛ. Поглиблення понять про вірш. |
1.Вивчити матеріал (стор.220-224) 2.Підготувати виразне читання вірша, вміти аналізувати вірш. https://www.youtube.com/watch?v=xsyn1V, або https://www.youtube.com/watch?v=C2L36W, а також https://www.youtube.com/watch?v=M0Y_1pz 3.Прочитати вірш Джанні Родарі «Казки по телефону» |
|
||
51 |
|
ПЧ Джанні Родарі "Казки по телефону" |
1.Повторити вивчений матеріал з теми «Сила творчої уяви» (твори Л.Керролла, М.Цветаєвої) |
|
||
52 |
|
КР з теми «Сила творчої уяви» (твори Л.Керролла, М.Цветаєвої) Різнорівневі завдання Тематична |
1.Вивчити біографію Роальда Дала ( стор.244-245) 2.Відеоурок. Р. Дал. Життя і творчість. "Чарлі і шоколадна фабрика" (1-5 розділи книги) |
|
||
Сучасна література. У колі добрих героїв (8 годин) |
||||||
53 |
|
У колі добрих героїв ЛК. Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. УС. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання) Роальд Дал (1916-1990) - автор "найсмачнішої" сучасної казки "Чарлі і шоколадна фабрика" |
1.Прочитати уривки роману « Чарлі і шоколадна фабрика» (стор.245-246) 2.Переглянути фільм https://rezka.ag/films/adventures/899-charli- |
|
||
54 |
|
Чарлі і його родина |
1.Характоризувати образи Чарлі та його родини |
|
||
55 |
|
Чарівний і повчальний світ казки Р.Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». |
1.Характеризувати образи дітей, які стали володарями Золотих квитків |
|
||
56 |
|
Образи дітей, які стали володарями "золотих квитків" |
1.Скласти сенкан до образів дітей 2.Переглянути : https://www.youtube.com/watch?v=3- Верука Соль https://www.youtube.com/watch?v=p0BIH Август Глуп https://www.youtube.com/watch?v=D-- Віолетта Борегард https://www.youtube.com/watch?v=fqoX5 Майк Тіві |
|
||
57 |
|
Образи дітей, які стали володарями "золотих квитків" |
https://www.youtube.com/watch?v=ZI4JeJWz Останній Золотий білет |
|
||
58 |
|
РМ (у) Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. |
1.Поясніть (письмово), чому саме з Августом, Верукою, Віолетою та Майклом сталися такі неприємні пригоди. |
|
||
59 |
|
Доброта і щирість головного героя. ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. ЛК. Порівняння твору з кіноверсіями |
1.Скласти і записати у зошити продовження історії про Чарлі |
|
||
60 |
|
Туве Янсон (1914-2001) «Капелюх Чарівника» |
1. Розповідати про улюблених героїв повісті. 2. Скласти правила щасливої родини. |
|
||
61 |
|
Чарівність художнього світу твору |
1.Прочитати казку Туве Янсон «Капелюх чарівника» (стор.230-255) Завдання за бажанням 1. Намалювати власні ілюстрації до казки. |
|
||
62 |
|
Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей |
1.Скласти міні-тест до прочитаної казки. 2.https://www.youtube.com/watch?v=y2b3P9qpv5I&ab_channel=%D0%95%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%A7%D0%B8%D0%B |
|
||
63 |
|
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. |
1.https://www.youtube.com/watch?v=MibPzbYxIK4&ab_channel=YouPSY |
|
||
64 |
|
Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. |
1. Прочитати японську казку «Жабка з Кіото і жабка з Осака» 3.https://www.youtube.com/watch?v=W3OaJ0_KZRw&ab_channel=%23%D0%9A%D0%B |
|
||
65 |
|
ПЧ Японські казки. «Жабка з Кіото і жабка з Осака» |
1. Напишіть короткий роздум про те, як мають змінитися жабки, щоб кінець казки був щасливим (до 7 речень). 2. Записати програму дій «Сім сходинок до успіху, або як не стати жабкою-невдахою». 3. Повторити вивчений матеріал з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв» |
|
||
66 |
|
КР з теми «Сучасна література», «У колі добрих героїв». Різнорівневі завдання Тематична |
1.Повторити вивчений матеріал з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв» |
|
||
|
|
Підсумки (2 год.) |
|
|
||
67 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого. |
1.Повторити вивчений протягом семестру матеріал |
|
||
68 |
|
Завдання на літо. "На березі надій і сподівань" |
1.Прочитати твори зі списку для читання улітку |
|
||