Навчальна програма з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Основи правознавства. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Т.О.Ремех, О.І.Пометун. Київ : Літера ЛТД,2017 .- 224 с.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України ( наказ від 20.03.2017 № 417)
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор школи
_________
«____»_________2018 р.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з Основ правознавства
в 9 класі на І і II семестри 2018/2019 н. р.
Учитель:
Розглянуто на засіданні МО
вчителів суспільно-гуманітаного циклу
Протокол № 01 від ____.09.2018 р.
Керівник МО
____________
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з навчально-виховної роботи
_____________
«____»_________2018 р.
Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі
Семестр
|
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Тест -контроль |
Навчальний проект |
Практичні заняття |
Кількість тематичних |
І |
16 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
II |
19 |
1 |
2 |
2 |
7 |
2 |
Усього |
35 |
1 |
4 |
5 |
10 |
4 |
З ущільненням: |
|
|||||
І |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
|
|
|
|
Навчальна програма з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Основи правознавства. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Т.О.Ремех, О.І.Пометун. Київ : Літера ЛТД,2017 .- 224 с.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України ( наказ від 20.03.2017 № 417)
(35 годин / 1 година на тиждень)
№ уроку |
№ уро ку з ущ. |
Дата |
Дата з ущ. |
К - ть год . |
К-ть год. з ущ |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
Повторення |
Тематичні |
|||
|
|
|
|
|
|
І семестр Вступ до «основ правознавства» (1 год.) |
|
|
|
||||
1 |
|
05.09 |
|
1 |
|
Право і закони в житті людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси. |
Учень/учениця: згадує з курсів історії та пояснює причини й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства; згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства; пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»; висловлює власні очікування щодо вивчення предмета. |
§1 с.9-15 |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
Розділ 1. ОСНОВИ теорії держави і права (4 год.) |
|
|
|
||||
2 |
|
12.09 |
|
4 |
|
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави. |
Учень/учениця: називає ознаки державної влади, соціальних норм, права; пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»; характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права; наводить приклади соціальних норм, джерел права; описує елементи державного ладу; висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства. |
§2 с. 18-22 |
|
|
|||
3 |
|
19.09 |
|
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави. |
§3 с.23-28 |
||||||||
4 |
|
26.09 |
|
Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. |
§4 с.29-33 |
||||||||
5 |
|
03.10 |
|
Практичне заняття № 1. Соціальні норми в житті людей. Навчальний проект № 1 «Чи може Україна стати суспільством правової культури» |
§5 с.34-39
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність (4 год.) |
|
|
|
||||
6 |
|
10.10 |
|
4 |
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
Учень/учениця: називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»; характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень; описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння; розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права; висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності. |
§6 с.42-45 |
|
|
|||
7 |
|
17.10 |
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
§7 с.46-51 |
|
|
||||||
8 |
|
24.10 |
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
§8 с.52-56 |
|
|
||||||
9 |
|
07.11 |
|
Практичне заняття № 2. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння. Навчальний проект № 2 «Порушення –відповідальність» |
§9 с.57-62 |
|
|
||||||
10 |
|
14.11 |
|
1 |
|
Узагальнення за розділом 1 та розділом 2. (Тест-контроль № 1) |
с.63-65 |
§6-§9 |
Т №1 |
||||
|
|
|
|
|
Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави (5 год.) |
|
|
|
|||||
11 |
|
21.11 |
|
5 |
|
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України. |
Учень/учениця: називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина; пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»; описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування; наводить приклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян; характеризує підстави набуття та припинення громадянства України; аналізує окремі статті Конституції України; розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу; оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади. |
§10 с.68- 72
|
|
|
|||
12 |
|
28.11 |
|
Правова характеристика понять «людина», «особа»,«громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. |
§11 с.73- 78
|
|
|
||||||
13 |
|
05.12 |
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
§12 с.79- 84
|
|
|
||||||
14 |
|
12.12 |
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
§ 13-§14 с.85-93
|
|
|
||||||
15 |
|
19.12 |
|
|
|
Практичне заняття № 3 Звернення громадян. Навчальний проект № 3 «Шкільна хартія свободи думки, слова , поглядів та переконань» |
§ 15 с.94-98
|
|
|
||||
16 |
|
26.12 |
|
1 |
|
Узагальнення розділом 3. (Тест-контроль № 2) |
с.99-103 |
§10-§15 |
Т №2 |
||||
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин (11 год.+2 резерв) |
|
|
|
||||
17 |
|
|
|
13 |
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
Учень/учениця: пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»; характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх; наводить приклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань; описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх; вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин; висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
§16 с. 106-110
|
|
|
|||
18 |
|
|
|
Практичне заняття № 4 Власність неповнолітніх. |
§17 с. 111-116
|
|
|
||||||
19 |
|
|
|
Практичне заняття № 5 Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою. Навчальний проект № 4 «Право-інструмент розв’язання проблем» |
§18 с. 117-124
|
|
|
||||||
20 |
|
|
|
Сім’я. Шлюб.
|
§19 с. 125-129
|
|
|
||||||
21 |
|
|
|
Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. Державні органи з охорони прав дітей. |
§20 с. 130-138
|
|
|
||||||
22 |
|
|
|
Практичне заняття № 6 Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування. |
§21 с. 139-146
|
|
|
||||||
23 |
|
|
|
Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. |
§22-§23 с. 147-150
|
|
|
||||||
24 |
|
|
|
Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
§22-§23 с. 151-154
|
|
|
||||||
25 |
|
|
|
Практичне заняття № 7 Працевлаштування неповнолітніх. |
§24 с. 155-161
|
|
|
||||||
26 |
|
|
|
Адміністративні правопорушення. Адміністративна відповідальність. |
§25 с. 155-168
|
|
|
||||||
27 |
|
|
|
Злочини. Кримінальний проступок. |
§26 с. 169-176
|
|
|
||||||
28 |
|
|
|
Кримінальна відповідальність та покарання. |
§27 с. 177-181
|
|
|
||||||
29 |
|
|
|
|
|
Практичне заняття № 8 Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
§28 с. 182-190
|
|
|
||||
30 |
|
|
|
1 |
|
Узагальнення розділом 4. (Тест-контроль № 3) |
с. 191-193
|
§16-§28
|
Т№ 3
|
||||
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ (4 год.) |
|
|
|
||||
31 |
|
|
|
4 |
|
Професія «юрист». Юристи в нашому житті. |
Учень/учениця: називає професії, пов’язані з юриспруденцією; знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти, дільничні офіцери поліції, правозахисники; наводить приклади видів діяльності нотаріуса та адвоката; називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції; описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді; розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста; оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста. |
§29 с. 196-201
|
|
|
|||
32 |
|
|
|
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). |
§30 с.202- 207 |
|
|
||||||
33 |
|
|
|
Практичне заняття № 9 Ігровий суд |
§31-§32 с. 206- 213
|
|
|
||||||
34 |
|
Практичне заняття № 10 Зустріч з юристами чи правозахисниками. Навчальний проект № 5 «Як стати правником»
|
|
|
|||||||||
35 |
|
|
|
1 |
|
Підсумкове узагальнення «Правова обізнаність – запорука життєвого успіху» |
С.214-215 |
§29-§32
|
Т№ 4
|
||||