КТП Зарубіжна література 5 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 5 класу для нової української школи
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2022 – 2023 н.р.  5 клас

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

 

резервний час – 6 годин.

№п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

 

1. ВСТУП (2 год.)

1

 

Художня література – духовна скарбниця людства.

2

 

Роль книги та читання художньої літератури у житті сучасної людини. Паперові та електронні книги. Зарубіжна література.

 

 

2. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (19 год.)

3

 

Фольклор. Спільні риси у фольклорі різних народів.

4

 

Розвиток мовлення №1 (усно). Конкурс збірок загадок, лічилок, скоромовок, прислів’їв, приказок та інших творів малих фольклорних жанрів.

5

 

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

6

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал ». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

7

 

Порівняльна характеристика Чандарави (індійська народна казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). Поточний тест

8

 

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Грімм для розвитку європейської культури

9

 

Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.

10

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.

11

 

Японська народна казка «Іссумбосі, або ХлопчикМізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

12

 

Утілення в образі Іссумбосі чесності, любові до праці, кмітливості й відваги

13

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

14

 

Характеристика образу Маляна. Значення фантастичних елементів у казці. Риси чарівної казки у фольклорному творі

15

 

Китайська народна казка «Червоний ліхтарик». Випробування духовної сутності людини у творі

16

 

Слова й учинки героїв та героїні казки. «Червоний ліхтарик» Китайські національні символи

17

 

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця

18

 

Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини у казці «СиндбадМореплавець».

19

 

Розвиток мовлення № 2 (письмово). Письмовий переказ змісту першої подорожі Синдбада (навчальний переказ).

20

 

Позакласне читання № 1. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу» або інші твори.

21

 

Контрольна робота № 1 за розділом «Скарбниця народних казок ».

 

 

3. ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (14 год.)

22

 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

23

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). Казка «Снігова королева». Боротьба добра і зла у творі. Історія чарівного дзеркала. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Характеристика образу дівчинки.

24

 

Утвердження дружби та вірності у казці Г.К. Андерсена «Снігова королева». Чарівний світ твору.

25

 

Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

26

 

Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях ХлопчикаЗірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.

27

 

Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня.

28

 

Контрольна робота № 2 за розділом «Літературні казки світу».

29

 

Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки.

30

 

Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повістіказці «Чарлі і шоколадна фабрика».

31

 

Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

32

 

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха». Дивовижний світ мрій і пригод Пеппі та її друзів у повісті «Пеппі Довгапанчоха».

33

 

Безжурний характер і винахідливість Пеппі, її вміння перетворювати життя на диво.

34

 

Позакласне читання №2. Гауф В. «Маленький Мук», «Каліф-лелека» або інші твори.

35

 

Повторення вивченого матеріалу за І семестр

 

 

4. СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ (12 год.)

36

 

Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832) («Нічна пісня подорожнього»), Г. Гейне (1797- 1856) («Задзвени із глибини...»). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.

37

 

Дж. Кітс (1795-1821) («Про коника та цвіркуна»). Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

38

 

Розвиток мовлення № 3 (усно).  Виразне читання поезій

39

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

40

 

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони джунглів і цінності людського життя.

41

 

Закони джунглів і цінності людського життя в оповіданнях Р. Кіплінга про Мауглі.

42

 

Ідея відповідальності людини за природний світ у творі Р. Кіплнга.

43

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

44

 

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських характеристиках.

45

 

Утвердження в оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин.

46

 

Контрольна робота №3 за розділом «Слухаємо голоси природи».

47

 

Позакласне читання №3. Кіплінг Р. Дж. «РікіТікі-Таві» або інші твори.

 

 

5. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (12 год.)

48

 

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.

49

 

Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню.

50

 

Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя.

51

 

Особливості художньої мови твору «Аліса в Країні Див». Ознаки казки.

52

 

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776-1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці.

53

 

Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

54

 

Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Полліанни.

55

 

Творча фантазія головної героїні, позитивний вплив Полліанни на життя міста, долю інших людей.

56

 

Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

57

 

Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

58

 

Контрольна робота № 4 за розділом «Сила творчої уяви». Письмовий твір.

59

 

Позакласне читання №4. Нанетті А. «Мій «Мій дідусь був черешнею» або інші твори

 

 

6. У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (11 год.)

60

 

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі.

61

 

Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

62

 

Мрії Тома Соєра, його витівки, бажання самоствердитися.

63

 

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

64

 

Туве Янсон (1914-2001). «Комета приліітає». Чарівність художнього світу твору.

65

 

Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

66

 

Розвиток мовлення № 4 (письмово). Добір питань для літературної вікторини. Літературна вікторина

67

 

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».

68

 

Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в сил думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі.

69

 

Контрольна робота № 5 за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв».

70

 

Повторення вивченого матеріалу за 5 клас. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.).

 

Для вивчення напам’ять

  • Й.В. Гете «Нічна пісня подорожнього»,
  • Г. Гейне «Задзвени із глибини»
docx
Додано
28 серпня
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку