Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2024 – 2025 н.р. 7 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
№п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
|
|
|
1-2 |
|
Діагностична робота. Повторення вивченого матеріалу (за 6 клас, ІІ семестр). Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі. ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. |
|
|
|
3 |
|
Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. Балада як жанр усної народної творчості. Характерні риси балади. (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна). Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору. |
4 |
|
«Король Лір і його дочки». Моральна проблематика твору. |
5 |
|
Сюжет випробування. Король Лір як вічний образ. |
6 |
|
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи та служіння народові. |
7 |
|
«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». |
8 |
|
Образ народного захисника Робіна Гуда. |
9 |
|
Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. |
10 |
|
Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. |
11 |
|
Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
12 |
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). |
13 |
|
Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. (ТЛ) Символ. |
14 |
|
Позакласне читання №1. Шмітт Е.Е. «Діти Ноя» |
15 |
|
Розвиток мовлення №1 (усно). Відгук на прочитану фольклорну або літературну баладу. |
16 |
|
Контрольна робота №1 за розділами «Вступ», «Герої та героїні балад». |
|
||
17 |
|
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». (ТЛ) Поглиблення понять про роман(історичний роман), пейзаж, сюжет, персонаж. Образ автора. |
18 |
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. |
19 |
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. |
20 |
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
21 |
|
Розвиток мовлення №2 (пис.) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). |
|
|
4. ПАМ’ЯТАЄМО ПРО МИНУЛЕ (7 годин) |
22 |
|
Друга світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте». |
23 |
|
А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд». (ТЛ) Поглиблення понять: вірш, повість, сюжет. |
24 |
|
І. Вайсґлас («Круки») та інші – 2-3 твори за вибором учнів і вчителя. Відображення антигуманної сутності війни у віршах. Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини. |
25 |
|
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих. |
26 |
|
Теми нацизму та Голокосту вповісті. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога. |
27 |
|
Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. |
28 |
|
Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. |
29 |
|
Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога» |
30 |
|
Контрольна робота №2 Твір на літературну тему. |
31 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
|
32 |
|
О. Генрі (1862 –1910). «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». |
33 |
|
Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі. (ТЛ) Новела, розповідач, композиціяхудожнього твору, символ. Поглиблення понять:художня деталь, герой/героїня. |
34 |
|
«Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана. |
35 |
|
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели; розповідач. |
36 |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла...». Вірш напам’ять за власним вибором) |
37 |
|
Р. Бернс (1759–1796) («Моя любов...»). |
38 |
|
Й.В. Ґете (1749-1832) («До моїх пісень...»). |
39 |
|
Г. Гейне (1797–1856) («Коли настав чудовий май...»). |
40 |
|
Міцкевич (1798-1855) («Непевність») та ін. (2 твори за вибором учителя). Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину. |
41 |
|
Виразне читання віршів напам’ять. |
42 |
|
Розвиток мовлення №2(пис.). Ідейно-художній аналіз поетичного твору. |
43 |
|
Контрольна робота №3 за розділом «Сила дружби і кохання». |
|
|
|
44 |
|
Детективна література. Її характерні особливості. Різновиди детективів. Едгар Аллан По (1809–1849) — засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». (ТЛ) Детектив, оповідач. Поглиблення понять: сюжет, композиція (детективного твору). |
45 |
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
46 |
|
Артур Конан Дойл (1859–1930) — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. «Пістрява стрічка». |
47 |
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
48 |
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
49 |
|
Розвиток мовлення № 3 (пис.) Складання паспорта-характеристики Шерлока Холмса. |
|
7. ОСОБИСТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ (7 годин) |
|
50 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». |
51 |
|
Алегоричні образи та ситуації, людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». Філософський зміст твору. |
52 |
|
Маленький принц у ставленні до своєї планети, троянди, лиса та ін. Риси людей у казкових персонажах твору. |
53 |
|
Позакласне читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на дощі» |
54 |
|
Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». |
55 |
|
«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. (ТЛ) Алегорія. Поглиблення понять: новела (новела-притча), казка (казка-притча), символ. |
56 |
|
Рюноске Акутаґава (1892–1927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». (ТЛ) Новела та її різновиди. |
57 |
|
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). |
58 |
|
Розвиток мовлення № 4 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею вивчених творів. |
59 |
|
Контрольна робота № 4 за розділом «Розслідуємо детективні історії», «Особиста відповідальність». |
|
|
|
60 |
|
Айзек Азімов (1920–1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. (ТЛ) Художність. Поглиблення понять: повість, роман, фантастика. |
61 |
|
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. |
62 |
|
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
63 |
|
Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар.1960). «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки. |
64 |
|
Казкові пригоди дівчинки Кораліни у фантастичному світі з іншими «татом» і «мамою». Випробування та відкриття Кораліни. |
65 |
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. |
66 |
|
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів. |
67 |
|
Позакласне читання №4. Старк У. «Петер і червоний птах» |
68 |
|
Контрольна робота № 5 за розділом «Сутність людини». |
|
|
|
69 |
|
Актуальні теми і проблеми у творах класичної і сучасної літератури, прочитаних протягом навчального року. Образи улюблених героїв та героїнь художніх текстів/медіатекстів. |
70 |
|
Авторські ідеї, втілені в літературних персонажах. Літературні жанри та між жанрові утворення. Сучасні ресурси творів зарубіжної літератури для молоді. |