КТП Зарубіжна література 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 7 класу нової української школи
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2024 – 2025 н.р. 7 клас

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

 

№п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

 

1. ВСТУП (2 години)

1-2

 

Діагностична робота. Повторення вивченого матеріалу (за 6 клас, ІІ семестр).

Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі.

ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад.

 

 

2. ГЕРОЇ ТА ГЕРОЇНІ БАЛАД (11 годин)

3

 

Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. Балада як жанр усної народної творчості. Характерні риси балади.

 (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна). Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.

4

 

«Король Лір і його дочки». Моральна проблематика твору.

5

 

Сюжет випробування. Король Лір як вічний образ.

6

 

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи та служіння народові.

7

 

«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном».

8

 

Образ народного захисника Робіна Гуда.

9

 

Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

10

 

Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.

11

 

Символічні образи, елементи фольклору у творі.

12

 

Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство).

13

 

Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. (ТЛ) Символ.

14

 

Позакласне читання №1. Шмітт Е.Е. «Діти Ноя»

15

 

Розвиток мовлення №1 (усно). Відгук на прочитану фольклорну або літературну баладу.

16

 

Контрольна робота №1 за розділами «Вступ», «Герої та героїні балад».

 

3. ЛИЦАРСТВО В ЛІТЕРАТУРІ (4 години)

17

 

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

(ТЛ) Поглиблення понять про роман(історичний роман), пейзаж, сюжет, персонаж. Образ автора.

18

 

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

19

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

20

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

21

 

Розвиток мовлення №2 (пис.) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка).

 

 

4. ПАМ’ЯТАЄМО ПРО МИНУЛЕ (7 годин)

22

 

Друга світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте».

23

 

А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд». (ТЛ) Поглиблення понять: вірш, повість, сюжет.

24

 

І. Вайсґлас («Круки») та інші – 2-3 твори за вибором учнів і вчителя. Відображення антигуманної сутності війни у віршах. Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини.

25

 

Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих.

26

 

Теми нацизму та Голокосту вповісті. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.

27

 

 Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.

28

 

Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

29

 

Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога»

30

 

Контрольна робота №2 Твір на літературну тему.

31

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

5. СИЛА ДРУЖБИ І КОХАННЯ (10 годин)

32

 

О. Генрі (1862 –1910). «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».

33

 

Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі. (ТЛ) Новела, розповідач,  композиціяхудожнього твору, символ. Поглиблення понять:художня деталь, герой/героїня.

34

 

«Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.

35

 

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості

художньої мови новели; розповідач.

36

 

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла...». Вірш напам’ять за власним вибором)

37

 

Р. Бернс (1759–1796) («Моя любов...»).

38

 

Й.В. Ґете (1749-1832) («До моїх пісень...»).

39

 

Г. Гейне (1797–1856) («Коли настав чудовий май...»).

40

 

Міцкевич (1798-1855) («Непевність») та ін. (2 твори за вибором учителя). Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину.

41

 

Виразне читання віршів напам’ять.

42

 

Розвиток мовлення №2(пис.). Ідейно-художній аналіз поетичного твору.

43

 

Контрольна робота №3 за розділом «Сила дружби і кохання».

 

 

6. РОЗСЛІДУЄМО ДЕТЕКТИВНІ ІСТОРІЇ (5 годин)

44

 

Детективна література. Її характерні особливості. Різновиди детективів.

Едгар Аллан По (1809–1849) — засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

(ТЛ) Детектив, оповідач. Поглиблення понять: сюжет, композиція (детективного твору).

45

 

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

46

 

Артур Конан Дойл (18591930) — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. «Пістрява стрічка».

47

 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

48

 

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

49

 

Розвиток мовлення № 3 (пис.) Складання паспорта-характеристики Шерлока Холмса.

 

7. ОСОБИСТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ (7 годин)

50

 

Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц».

51

 

Алегоричні образи та ситуації, людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». Філософський зміст твору.

52

 

Маленький принц у ставленні до своєї планети, троянди, лиса та ін. Риси людей у казкових персонажах твору.

53

 

Позакласне читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»

54

 

Видатний англійський фантаст Герберт  Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

55

 

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.

(ТЛ) Алегорія. Поглиблення понять: новела (новела-притча), казка (казка-притча), символ.

56

 

Рюноске Акутаґава (18921927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». (ТЛ) Новела та її різновиди.

57

 

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

58

 

Розвиток мовлення № 4 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею  вивчених творів.

59

 

Контрольна робота № 4 за розділом «Розслідуємо детективні історії», «Особиста відповідальність».

 

 

8. СУТНІСТЬ ЛЮДИНИ (7 годин)

60

 

Айзек Азімов (19201992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. (ТЛ) Художність. Поглиблення понять: повість, роман, фантастика.

61

 

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

62

 

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

63

 

Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар.1960). «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки.

64

 

Казкові пригоди дівчинки Кораліни у фантастичному світі з іншими «татом» і «мамою». Випробування та відкриття Кораліни.

65

 

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі.

66

 

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.

67

 

Позакласне читання №4. Старк У. «Петер і червоний птах»

68

 

Контрольна робота № 5 за розділом «Сутність людини».

 

 

9. ПІДСУМКИ (2 години)

69

 

Актуальні теми і проблеми у творах класичної і сучасної літератури, прочитаних протягом навчального року. Образи улюблених героїв та героїнь художніх текстів/медіатекстів.

70

 

Авторські ідеї, втілені в літературних персонажах. Літературні жанри та між жанрові утворення. Сучасні ресурси творів зарубіжної літератури для молоді.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дончук Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 серпня
Переглядів
12664
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку