Кураторська година на тему: «У доброти багато доріг та одна мета»

Про матеріал
Виховувати в студентах почуття доброти; довести, що можливість зробити світ трохи кращим знаходиться в кожному з нас.
Перегляд файлу

Кураторська година на тему: «У доброти багато доріг та одна мета»

Мета: Виховувати в студентах почуття доброти; довести, що можливість зробити світ трохи кращим знаходиться в кожному з нас.

Обладнання: Мультимедійний комплекс, презентація, папір.

Хід заняття

Проведення тесту

Викладач. Перш ніж почати розмову по темі нашого заняття, я пропоную вам відповісти на запитання тесту.

1. У тебе є гроші. Міг(могла) би ти витратити все, що в тебе є, на подарунки друзям?

2. Приятель розповідає тобі про свої проблеми, але тебе це мало хвилює. Чи даси ти йому зрозуміти, що це тобі нецікаво?

3. Твій партнер  дуже погано грає у якусь гру. Чи будеш ти йому піддаватися, щоб доставити приємне?

4. Чи часто ти говориш людям добрі слова?

5. Чи любиш злі жарти, розіграші?

6. Чи довго ти пам'ятаєш нанесені тобі образи?

7. Чи завжди ти не упускаєш можливості зробити яку-небудь добру справу?

8. Чи вважаєш ти, що якусь справу ти зробиш краще, ніж інші?

9. Чи кидаєш ти гру, коли починаєш програвати?

10. Якщо ти впевнений(а), що прав(а), чи слухаєш ти заперечення співрозмовників?

11. Чи охоче ти допомагаєш іншим?

12. Чи насміхаєшся ти над ким-небудь, щоб розвеселити компанію?

Слово викладача з елементами бесіди

Про результати тесту ми поговоримо пізніше. Ромен Ролан одного разу сказав: «Доброта - це найпрекрасніша музика душі. Як би було чудово, якби вона звучала в кожному з нас».

Які ви знаєте слова, що визначають доброту? Яке їхнє значення?

- доброчесний: високоморальний, що проявляє чесноту, повний чесноти;

- добродушний: добрий і м'який по характеру, незлобивий;

- доброзичливий: бажаючий добра, готовий сприяти благополуччю інших;

- добронравний: одмінний гарною поведінкою, гарною вдачею;

- добропорядний: пристойний, гідний схвалення, порядний;

- добросердий: той, хто володіє добрим серцем, ласкавий, співчутливий.    

 Як ви думаєте, якими якостями з перерахованих володіє по-справжньому добра людина? (Відповіді дітей)

Правильно, усіма. Чи багато ви зустрічали таких людей? А чи пам’ятаєте ви, які добрі справи ви зробили сьогодні, за минулий день, тиждень?

Підведення підсумків тесту

Давайте подивимося результати ваших тестів.

Так – 1-4, 7, 11 – 1 бал

Ні – 2, 5-6, 8-10, 12 – 1 бал.

8 і більш балів: ти люб'язний, доброзичливий, умієш поводитися з людьми; тільки одне побажання - будь щирим;

4-8 балів: твоя доброта має вибірковий характер: ти можеш бути добрим до одних людей і черствим стосовно інших;

0-4 бала: спілкування з тобою буває нелегким; тобі не вистачає доброзичливості до людей, відкритості серця.

Озерніться на свої вчинки, наміри, думки і дії, згадайте як поводите себе ви, чи хотіли б ви зустріти в своєму житті таких людей, як ви!

1-й студент

Заслухайте вірш Василя Симоненка:

Найогидніші очі — порожні,

Найгрізніше мовчить гроза,

Найнікчемніші душі — вельможні,

Найпідліша — брехлива сльоза,

Найпрекрасніша мати — щаслива,

Найсолодші вуста — кохані,

Найчистіша душа — незрадлива,

Найскладніша людина — проста.

Але правди в брехні не розміщуй,

Не ганьби все підряд без пуття,

Бо на світі той наймудріший,

Хто найдужче любить людей і життя.

Слово викладача.

Нерідко ми забуваємо, що в людських стосунках існу­ють певні правила, закономірності.

Чи вмієте ви так поводити себе з людьми, щоб вас лю­били, розуміли й охоче приходили вам на допомогу? Чи вмієте ви належним чином говорити? Чи знаєте основні правила поведінки в товаристві?

Чи існує якийсь загальний принцип поведінки? Так, є, і в ньому втілена мудрість позитивного ставлення до лю­дей: «Поводь себе з іншими так, як хотів би, щоб інші по­водилися з тобою». Поряд з цим є ще один не менш важли­вий принцип: «Увійди в становище іншого, зрозумій його інтереси, бажання, мрії».

Пропоную заслухати вірш.

2-й студент

У Івася немає тата.

Не питайте тільки чому. Лиш від матері ласку знати

Довелося хлопчині цьому.

Він росте, як і інші діти,

І вистрибує, як усі.

Любить босим пострибати

По ранковій колючій росі.

Любить квіти на луках рвати,

Майструвати лука в лозі.

По городу галопом промчати

На обуреній гнівній козі.

Але в грудях жаринка стука,

Є завітне в Івася одно —

Хоче він, щоб узяв за руку

І повів би тато в кіно.

Ну, нехай би смикнув за вухо,

Хай нагримав би раз чи два,—

Все одно він би тата слухав

І любив би його слова...

Раз Івась на толоці грався,

Раптом глянув — сусіда йде.

— Ти пустуєш тута,— озвався,—

А тебе дома батько жде...

Біг Івасик, немов на свято,

І вистрибував, як лоша,

І, напевно, була у п'ятах

Пелюсткова його душа.

На порозі закляк винувато,

Але в хаті — мама сама.

— Дядько кажуть, приїхав тато,

Тільки чому ж його нема

Раптом стало Івасю стидно,

Догадався, чому єхидно

Захихикав сусіда вслід.

Він допізна сидів у коноплях,

Мов уперше вступив у гидь,

З оченят від плачу промоклих

Рукавом витирав блакить.

А вночі шагнув через грядку,

Де сусідів паркан стирчав,

Вибив шибку одну з рогатки

І додому спати помчав...

Бо ж немає тим іншої кари,

Хто дотепи свої в іржі

Заганяє лезо в рани,

У болючі рани чужі...

Бесіда.

Учитель просить учнів висловити свої думки про те, як можна поранити словом, яку прикрість завдає брехня.

Розповідь викладача.

Позитивне ставлення до людей передбачає вміння добре говорити. Адже мова — один з основних засобів створення нормальних людських стосунків. Хто не вміє спілкуватися, часто залишається самотнім. Треба вміти говорити і мати про що говорити. Не забувайте слова давньогрецького філо­софа Платона: «Розумні люди говорять тому, що мають що сказати, дурні — тому, що їм хочеться щось сказати».

Робота з влучними виразами та прислів'ями.

(Учитель вивішує на дошку плакат.)

Поведінка — це дзеркало, в якому кожний показує своє обличчя (В. Гете).

Ми нічого не роздаємо з такою щедрістю, як поради (Ла-рошфуко).

Злі язики страшніші від пістолетів (О. Грибоєдов).

Через свою чемність ми нічого не втрачаємо, щонаймен­ше — місце для сидіння (Д. Бернард).

На банкет до своїх друзів іди повільно, а на їх горе — швидко (Хілоп).

Говори тільки про те, що для тебе ясно (Л. Толстой).

Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла й сподівайся (українське прислів'я).

Якщо ти сам, думай про свої помилки, якщо ти в това­ристві, не говори про помилки інших (чеське прислів'я).

Робота із загадками.

Що старіше від розуму? (Увага.)

Що у великій кількості мало важить? (Радість.)

Що їсть без зубів? (Совість.)

Що сушить без вогню? (Журба.)

Що в людині не росте? (Ім'я.)

Гостре, а не ніж, ріже, аж до серця доходить, а кров не йде. (Образа, прикрість.)

Сліпий бачив зайця, а безногий впіймав його. Що це? (Брехня.)

У вогні не горить, у воді не тоне. (Правда.)

Хто найдальше бачить? (Розум.)

Без рук, без ніг, а світ за хвилину оббігає. (Думка.)

Нічого не коштує, але багато дає. (Посмішка.)

Не забувайте про такі дрібниці як: щирість, правда, радість, увага, совість і любов. Ніколи не забувайте про найріднішу людину в світі! Для багатьох це є мама!

3-й студент

Шануйте матерів.

Мені болить, коли матуся,

Що має дочок і синів,

Живе одна мов та бабуся,

На схилі посивілих днів.

Працює вдень, не спить ночами

І часто зрощує сльозами

Тверду подушку на зорі

Скотину порає в дворі

А вдень копає на городі

Уста шепочуть:"Світе мій!

Як важко жить мені одній!

Одна-однісінька та й годі!.."

Цим віршем нагадать хотів:

Шануйте друзі матерів!

(К. Прохоренко)

 

Практичне завдання

А тепер спробуйте зобразити доброту на папері. Якою б вона була, якби була матеріальна.

Притча про морську зірку

Чоловік йшов берегом і раптом побачив хлопчика, який піднімав щось із піску і кидав у море. Чоловік підійшов ближче і побачив, що хлопчик піднімає з піску морські зірки. Вони оточували його з усіх боків. Здавалося, на піску мільйони морських зірок, берег був буквально засіяний ними на багато кілометрів.

– Навіщо ти кидаєш ці морські зірки у воду? – запитав чоловік, підходячи ближче.

– Якщо вони залишаться на березі до завтрашнього ранку, коли почнеться відлив, то загинуть, – відповів хлопчик, не припиняючи свого заняття.

– Але це ж просто безглуздо! – закричав чоловік. – Озирнися! Тут мільйони морських зірок, берег просто засіяний ними. Твої спроби нічого не змінять!

Хлопчик підняв наступну морську зірку, на мить замислився, кинув її в море і сказав:

– Ні, мої спроби змінять дуже багато... Для цієї зірки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балабайко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
664
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку