ДО КУРСУ "РОДИННІ ФІНАНСИ" (5 КЛАС)
Розділ ІІ. БЮДЖЕТ РОДИНИ. ОСОБИСТИЙ ФІНАНСОВИЙ ПЛАН. Тема 5. Власний бюджет.
Тема уроку: «Нагромадження необхідної суми грошей шляхом заощадження»
Мета: ознайомити учнів із складовими ефективного використання коштів, особливостями розподілу бюджету, створення заощаджень; формувати навички збільшення заощаджень, забезпечення фінансової безпеки родини; виховання фінансово грамотного громадянина.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація «Заощадження», колажі «Карта бажань», паперові гаманці, буклет «Нагромадження необхідної суми грошей шляхом заощадження», мультфільм мотиваційний, дидактичний набір «Правила економії грошей»
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
№ з/п |
Етап уроку |
Зміст діяльності |
Дії |
Медіа підтримка |
|||||||||||||||||||||
1 |
Організація класу |
Введення у тему
|
Вчитель: Вітаю всіх присутніх! Вчитель: Скажіть, будь ласка, кому з вас важлива тема грошей та хто хоче дізнатися, як можна збільшити їхню кількість, щоб почуватися фінансово незалежним? Діти відповідають Гра «БАНАНИ» Вчитель: «Давайте подумаємо разом, навіщо потрібен бюджет підлітку, який ще не працює, якого забезпечують батьки?». Діти відповідають, наприклад: «Бо підліток за кілька років стане дорослим, і батьки не зможуть, та й не повинні забезпечувати повнолітню людину. Йому вже зараз потрібно вчитися розпоряджатися фінансами, думати, яким коштом він житиме за кілька років, планувати своє майбутнє». |
|
|||||||||||||||||||||
2 |
Перевірка виконання домашнього завдання |
Інтелектуальна розминка «Світлофор думок» |
Вчитель: Чи виконали ви домашнє завдання? Чи були труднощі? Хто допомагав? Демонстрація учнями власних проектів «Карта бажання» |
|
|||||||||||||||||||||
3 |
Мотивація навчальної діяльності |
Проект |
Вже під час підготовки вами колажів я дізналася, що більшість учнів класу обрали для себе подорож до нашого обласного центру. Тай не дарма. Погляньете на екран. (Реклама екскурсії до Дніпра) Екскурсія цілком реальна. Вартість — 400 грн. Для цього необов'язково брати кредит, можна все спланувати і через три місяці накопичити необхідну нам суму. Умова - володіти навиком накопичення грошей. Результатом нашого з вами спілкування я пропоную зробити ось що – ви складете план накопичення 400 гривень. (чекає реакції дітей). Велика сума, правда? Але цілком реальна для фінансово грамотного підлітка! Згодні? Якщо ви навчитеся управляти невеликими сумами, то зможете управляти й великими капіталами. Про те, як управляти власними грошима і піде мова на сьогоднішньому уроці. Головне — дотримуватися певних праил, які допоможуть вивести власну формулу накопичення необхідної суми грошей. |
|
|||||||||||||||||||||
4 |
Освоєння теоретичного матеріалу |
Розповідь про ефктивне розпорядження власними грошима: 1. Розподіл бюджету
2. Ощадність |
Вчитель: а допоможуть нам у цьому експерти. Вже багато років ці медіа - герої нашої школи ведуть рубрику «Колобки, що знаються на економіці», тож саме вони допоможуть дізнатися, як нагромадити необхідну суму грошей шляхом заощадження. Колобок 1: Вітаю усіх вас та радію нагоді поспілкуватися. Колобок 2: так, ми багато знаємо про податки, про видатки, про бюджет, і про формування заощадження секрет. Колобок 3: Загалом існує 2 способи накопичення грошей: 1. Копілка - згодиться для накопичення невеликих сум 2. Відкладання грошей - складний але дієвий спосіб накопичення заощаджень Колобок 4: Тож тобі визначати який спосіб обрати: 1 чи 2, чи то одразу два. Колобок 1: ефективне розпорядження власними грошима має такі складові: 1. Розподіл бюджету(метод конвертів)
2. Ощадність Вчитель: вибір є завжди. Кожен обирає сам — брати кредит і сплачувати відсотки чи сформувати в себе фінансову звичку робити накопичення. Загально відомо, що заощадження потрібно робити. Але роблять це далеко не всі. Просто не знають як. |
|
|||||||||||||||||||||
5 |
Практична робота
|
Гра «Гаманці» Розподіл бюджету |
Вчитель: Експерти вже пояснили нам, як ефективно розпоряджатися власними грошима. Планування сімейного бюджету - це розуміння того, куди ви витрачаєте зароблені гроші. Така інформація спонукає до заощаджень, а раціональне використання грошей поліпшить якість життя. Гра «Гаманці». 1. Розрахуйте, які суми ми маємо розподілити по гаманцях. Витрати сім'ї становлять 2000 грн. Записуйте розраховані суми до гаманців на дошці.
1. Суму ми знаємо - 400 гривень. Ціль поставлена. Ми виконали перше правило. 2. Розбийте суму кишенькових грошей за тим же принципом. Порахуйте. Правило № 1. Визначити фінансову ціль № 2. Визначити термін накопичення № 3. Регулярно робити відрахування № 4. Роздробити суму на міні-цілі № 5. Змусити заощадження працювати № 6 Враховувати інфляцію № 7 Випадкові доходи використовувати за правилами № 8 Не витрачати заощадження! |
Слайд 8-15 |
6 |
Підсумки |
|
Складання гроно «Способи ощадності». Діти отримують дидактичні набори на одну парту. Потрібно серед записів знайти правильну відповідь і причепити на дошці до слів ПРАВИЛА ЕКОНОМІЇ ГРОШЕЙ |
|
7 |
Підсумок уроку |
Слово вчителя |
1. На мій погляд - справа в мотивації. 2. Навик накопичення грошей безцінний, оскільки ви виховуєте в собі звичку постійно обмежувати повсякденне споживання заради більш значимих речей таких як якісна освіта, допомога батькам, вирішення житлового питання, пенсійного забезпечення, відпочинку та подорожей тощо. 3. Памятайте! Якою б успішною не була чужа фінансова історія, краще напишіть власну. Поступо, розумно, економно, наслідуючи напрацьовані нами правила. І, потім, через багато років, вам буде про що розповісти онукам. Історія буде розпочинатися словами: “Ось як я накопичив свій перший мільйон”. |
|
Мотиваційний мультфільму про свинку та печиво |
Перегляд мульту |
ЖИВІТЬ ЗА ДОХОДАМИ
|
УНИКАЙТЕ ФАСТВУДУ
|
НЕПІДДАВАЙТЕСЯ ВПЛИВУ |
ВІДМОВТЕСЯ ВІД КУПІВЛІ БРЕНДОВИХ РЕЧЕЙ
|
ТОРГУЙТЕСЯ!
|
ШОПІНГ НЕ РОЗВАГА! |
ПОРІВНЮЙТЕ ТА ЗАПАМЯТОВУЙТЕ ЦІНИ
|
ІНКОЛИ Є СЕНС КУПУВАТИ ТОВАРИ Б/У
|
НІЯКИХ КРЕДИТІВ ТА БОРГІВ!
|
ПЛАНУЙТЕ КОЖНУ ПОКУПКУ
|
КУПУЙТЕ ТОВАРИ В ІНТЕРНЕТІ
|
СЛІДКУЙТЕ ЗА АКЦІЯМИ
|
СТАНЬТЕ ВЛАСНИМ ДИСКОНТНИХ КАРТ
|
ВЕДІТЬ ВЛАСНІ ФІНАНСОВІ РАХУНКИ ТА ПЛАНУЙТЕ БЮДЖЕТ
|
НЕ ВІДВІДУЙТЕ ПРОДУКТОВІ МАГАЗИНИ КОЛИ ЗГОЛОДНІЛИ |