Курс за вибором «Сторінками героїчних епосів народів світу»

Про матеріал
«Сторінками героїчних епосів народів світу» Програма курсу за вибором для 8 класу із зарубіжної літератури Курс розрахований на вивчення протягом одного року, його часовий формат – 1 година на тиждень. У програмі визначено години: - вступ – 1 година; - текстуальне вивчення творів – 32 години; - захист творчих робіт – 1 година; - підсумки вивченого – 1 година.
Перегляд файлу

Збірник програм курсів за вибором і факультативів зі світової літератури. 8–11 класи. Книга 1. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОНУ (лист від 29.06.2010 р. №1.4/18-г-360) / За загальною ред.: Таранік-Ткачук К.В., Дворницької І.П. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – С. 101-125

 

«Сторінками героїчних епосів народів світу»

Програма курсу за вибором для 8 класу

із зарубіжної літератури

 

Пояснювальна записка

 

В системі освіти актуальною є проблема формування розвитку особистості, здатної засвоїти коди кількох культур, готової до самовизначення, самоосвіти на основі  діалогу різних культур, що засновані на  національних традиціях, морально-ціннісних поглядах  розумінні і повазі духовного  спадку інших народів.

Гармонійно розвинена особистість має засвоїти культурні надбання людства, вершинні твори світової літератури, зокрема героїчний епос народів світу, позаяк він є хранителем історії, колективною пам’яттю, своєрідним життєвим еталоном поведінки, засобом ідеологічного та естетичного самоствердження.

Актуальність факультативного курсу «Сторінками героїчних епосів народів світу» визначається тим, що героїчний епос народів світу склав цілу епоху в художньому розвитку людства і справедливо визнається енциклопедією подій минувшини. Народний героїчний епос – не тільки художній твір, а й своєрідне історичне та культурне джерело, він є засобом збереження і упорядкування традицій, звичаїв, обрядів. Без опори на традиції героїчного епосу народів світу неможливо говорити про якісне вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін: літератури, історії, мови, філософії, релігії, етики, естетики, образотворчого мистецтва, музики та ін.

Основна мета вивчення факультативного курсу «Сторінками героїчних епосів народів світу» залучати школярів до витоків світової культури,  дати глибокі знання  з середньовічної літератури, зокрема героїчного епосу, на широкому культурно-історичному тлі видатних пам’яток світового письменства;  розвивати  духовно-моральну культуру, естетичні смаки учнів.

Для реалізації цієї мети необхідно вирішувати наступні завдання:

  •                   ознайомити школярів з героїчним епосом як етапом художнього розвитку людства, художньою та історичною функцією героїчного епосу народів світу, етапами становлення, жанровою та тематичною класифікацією епосу народів світу, їх ідейною спрямованістю, особливостями художнього зображення персонажів, впливом епосу на розвиток різних видів мистецтва;
  •                   дати уявлення про особливості розвитку народної поетики різних народів і часів;
  •                   сприяти перетворенню духовних цінностей, закладених в епічних творах, в індивідуальний досвід школяра;
  •                   навчати основам аналізу епічного твору;
  •                   виробляти вміння інтерпретації художнього твору;
  •                   формувати потребу в читанні літературних творів, в дослідницькій діяльності, 
  •                   розвивати усне та писемне мовлення школярів, а також їх образне, асоціативне, абстрактне, логічне мислення;
  •                   виховувати в учнях повагу до культурної спадщини народів світу;
  •                   прищеплювати школярам вишуканий естетичний смак.

Героїчний епос є хранителем історії, колективною пам’яттю, своєрідним життєвим еталоном поведінки, засобом ідеологічного і естетичного самоствердження, що концентрував у собі найважливіші сторони духовного життя, ідеали і естетичні цінності, поетику середньовічних народів. Це ще раз підкреслює важливість вивчення даного курсу школярами. 

У 8 класі програму можна використовувати і в умовах передпрофільної підготовки. В такому випадку мета курсу – створення орієнтаційної та мотиваційної основи для осмисленого вибору гуманітарного профілю навчання.  Досягнути цього пропонується шляхом  знайомства семикласників з літературою зрілого Середньовіччя на матеріалі достатньо простих і захоплюючих занять  міжпредметного  змісту.

Діяльність   учителя  на   факультативних  заняттях   повинна   будуватися   на  основі принципу   творчої   співпраці   з   учнями.   Відобразити  набуті  знання  і  навички учні зможуть у творчих доробках  у формі виставок, конкурсних  робіт, навчально-дослідницьких конференцій, презентацій, захисті проектних робіт.

 Структурно програма факультативу охоплює такі розділи:

І. Епос стародавнього світу.

ІІ. Епос європейського середньовіччя.

ІІІ. Епос середньовічного Сходу

 

Навчальний матеріал програми розподілено за такими рубриками:

 кількість годин, відведених на вивчення теми;

 зміст навчального матеріалу;

 державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

 

Курс розрахований на вивчення протягом одного року, його часовий формат – 1 година на тиждень.

У програмі визначено години:

- вступ – 1 година;

- текстуальне вивчення творів – 32 години;

- захист творчих робіт – 1 година;

- підсумки вивченого – 1 година.

8 клас

Усього – 35 годин (1 година на тиждень):

п/п

К-сть годин

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

  1.                 

1

Вступ.

Загальна характеристика доби Середньовіччя.  Історичні  умови формування і розвитку героїчного епосу. Жанрова класифікація епосу, його ідейна специфіка, ідеалізація героя, особливості художнього зображення персонажів, типи дійових осіб

Учень (учениця):

- характеризує літературу Середньовіччя;

- тлумачить поняття «героїчний епос»;

- називає художні ознаки героїчного епосу, розрізняє жанри;

- визначає функції епосу;

- висловлює  судження   про взаємодію героїчного епосу з літературою, живописом, театром та іншими видами мистецтва.

І. ЕПОС СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ

  1.                 

2

Епос Шумеру.

«Поема про Гільгамеша»

Особливості формування Шумерської держави.

Історичні обставини виникнення «Поеми про Гільгамеша».

Сюжетно-структурна будова поеми. Домінування в поемі неминучості людської долі.  Персонажі поеми.

Учень (учениця):

- розповідає про  історичне тло виникнення «Поеми про Гільгамеша»;

- називає персонажів епосу;

- визначає   сюжетно-структурну будову поеми;

- переказує   зміст   «Поеми про Гільгамеша»;

- висловлює  судження   про філософські проблеми шумерського епосу .

  1.                 

2

Біблійний героїчний епос. «Давид і Голіаф»,  «Дужий Самсон»

Біблія як давня пам’ятка світової культури. Ідейно-тематичний зміст, проблематика переказів. Функції гіперболи у зображенні персонажів.

Учень (учениця):

- переказує прочитане;

- розкриває ідейно-тематичну сутність, проблематику переказів;

- висловлює власні судження про сутність загальнолюдських цінностей, викладених у Біблії.

  1.                 

4

Героїчний епос Давньої Греції Міфологічна основа грецького епосу.

Епічний зміст поем «Іліада» та «Одіссея». Особа Гомера. «Гомерівське питання». Час і місце виникнення «Іліади» та «Одіссеї».

Виконавці поем: аеди та рапсоди. Особливості зображення героїв, богів та смертних. Особливості творення характерів, опису подій. Елементи грецького епосу в українській культурі

Учень (учениця):

- розповідає про міфологічну онову грецького епосу;

- дає загальну характеристику основним циклам епосу;

- висловлює власні  судження  про загальнолюдську цінність давньогрецького епосу

ІІ. ЕПОС ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

  1.                 

2

Давньоруський героїчний епос

Визначення поняття билини. Творці та виконавці билин. Легендарна історія Київської Русі як сюжетна основа билин. Два основних цикли билин – київський і новгородський. Київський цикл билин. Образи Іллі Муромця, Добрині Микитича, Альоші Поповича як втілення уявлень про патріотизм, героїзм. Новгородський цикл билин. Билини про Садко, Василія Буслаєва.

Учень (учениця):

- дає   визначення   поняття «билина»;

- переказує основні билини київського та новгородського циклів;

- називає і характеризує основних билинних героїв;

- наводить приклади самобутності поетики билин.

  1.                 

2

Германський героїчний епос (англосакси, юти).

«Велике переселення народів», утворення нових держав на руїнах Римської імперії – «героїчна доба» в епосі германців.

Англосаксонська поема «Беовульф».

Структура поеми. Фольклорно-казкові, міфологічні образи, мотиви та риси.

Учень (учениця):

- розповідає про «велике переселення народів» і утворення на руїнах Римської імперії нових держав як «героїчну добу» епосу германців;

- переказує   сюжет   англо-саксонської поеми «Беовульф»;

- називає і характеризує основних героїв поеми

  1.                 

1

Кельтський героїчний епос

Саги про Кухуліна.

Поєднання родового побуту і фантастично складної життєвої долі сина бога світла Кухуліна.

«Сватання Емер», «Хвороба Кухуліна»,  «Смерть Кухуліна». Образ богатиря Кухуліна

Учень (учениця):

- розповідає про особливості історичного і культурного розвитку кельтів;

- переказує сюжети кельтського епосу про Кухуліна;

- називає і характеризує основних героїв;

- наводить приклади художніх особливостей ірландського героїчного епосу

  1.                 

2

Скандинавський героїчний епос

 «Старша Едда».

«Сказання про Вольсунгів».  Сюжет твору. Спільність сюжетів із піснями германського епосу готів, франків, бургундців (про загибель Нібелунгів, сказання про Зігфріда). Типологічність образів: Гунтер – Гупор, Зігфрід – Сігурд, Крімхільда, Гудрун, Атілла – Атлі (Етцель)

Учень (учениця):

- розповідає про особливості суспільно-культурного життя скандинавських народів  у першому тисячолітті;

- переказує сюжети «Старшої Едди», «Сказання про Вольсунгів»;

- називає і характеризує основних героїв;

- визначає   спільність   сюжетів із піснями германського епосу готів, франків, бургундців.

  1.                 

1

Карело-фінський героїчний епос «Калевала»

«Калевала» — свідчення глибинної історії фінського народу, джерело утвердження національної самосвідомості фінів. Характеристика воїнів «Калевали», колишніх рибалок та землеробів.

Учень (учениця):

- розповідає про соціально-історичні  умови   виникнення «Калевали»;

- характеризує Вейнемейнена як культурного героя, чаклуна, першу людину;

- переказує сюжети епосу;

- називає і характеризує основних героїв «Калевали.

  1.            

1

Естонський героїчний епос «Калевіпоег» 

Перекази та легенди про Калевіпоега. Уявлення давніх естонців про світ.

Наявність історичних подій. Образ володаря країни та воїна в епічній поезії та прозі естів.

 

Учень (учениця):

- характеризує «Калевіпоег» як синтез літературної діяльності Крейцвальда та народної творчості;

- розповідає про історичну основу поеми;

- переказує сюжет твору;

- оцінює суперечливість  

і трагізм шляху Калевіпоега.

  1.            

3

Німецький героїчний епос

«Пісня про Нібелунґів» –

найвидатніша пам'ятка німецького героїчного епосу. Варіанти поеми. Історична основа поеми.

Міфологічні мотиви, казкові сюжети в «Пісні про Нібелунґів». Мотиви особистої честі та кривавої помсти. Хаген, Брюнхільда – представники традицій свого часу. Благородний образ народного героя Зігфріда. Стильові особливості поеми: трагічна приреченість, похмура суворість убивств, радісне піднесення в описах. Питання про пафос та патріотизм в «Пісні про Нібелунґів»

Учень (учениця):

- характеризує «Пісню про Нібелунґів» як пам'ятку німецького героїчного епосу;

- переказує сюжет поеми;

- характеризує образ Зігфріда як благородного народного героя;

- називає і характеризує стильові особливості поеми;

- висловлює особисте ставлення до проблем  честі, патріотизму, кривавої помсти, порушених в поемі.

  1.            

3

Французький героїчний епос

Соціально-культурні та історичні умови виникнення французького героїчного епосу. «Шансон де жест» («Пісні про діяння»).

«Пісня про Роланда» Історична основа,  композиція і сюжет «Пісні». Тема боротьби з іноземцями та іновірцями за християнську віру. Рицарські риси Роланда. Зрадник Ганелон – втілення феодального егоїзму та анархії. Народнопоетичний образ Карла Великого.

Учень (учениця):

- розповідає про  соціально-культурні та історичні умови виникнення французького героїчного епосу та історичну основу «Пісні про Роланда»;

- переказує сюжет твору;

- називає і характеризує основних героїв «Пісні про Роланда»;

- висловлює власне ставлення до описаних подій.

  1.            

3

Іспанський героїчний епос Історичні передумови створення епосу. Вплив античності, християнства та арабської культури. Особливості іспанського епосу: різноманітний життєвий фон і оптимістичне світосприйняття.

«Пісня про мого Сіда»

Сюжет і композиція твору. Образ Сіда, його історичний прототип.

Учень (учениця):

- розповідає про  соціально-культурні та історичні умови виникнення іспанського героїчного епосу;

- переказує сюжет твору;

- називає і характеризує основних героїв «Пісні про мого Сіда»;

- висловлює власне ставлення до описаних подій.

ІІІ. ЕПОС СЕРЕДНЬОВІЧНОГО СХОДУ

  1.            

2

Грузинський героїчний епос «Аміраніані». Фольклорні тексти про Амірані та згадки про героя в письмових пам’ятках Грузії XII ст. Конфлікт між героєм і богами – стрижень поеми. Мотив вічного покарання героя, прикутого до скелі.

Учень (учениця):

- переказує сюжет «Аміраніані»;

- доводить, що конфлікт між героєм та богами – стрижень поеми «Аміраніані»; -

- характеризує основних героїв епосу.

  1.            

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вірменський народний епос

«Давид Сасунський» – оригінальна пам'ятка народної епіки Вірменії. Історичні попередники народного героїчного епосу «Давид Сасунський». Історична основа поеми. Композиційні особливості, історичне та фантастичне в поемі.

Сасун – образ міста, де можуть жити лише ті, хто трудиться. Мотиви чарівного народження, здобуття зброї та коня, надзвичайних подвигів та ін.

Чоловічі та жіночі образи поеми. їх взаємостосунки.

Учень (учениця):

- характеризує вірменський народний епос «Давид Сасунський» як оригінальну пам'ятку народної епіки Вірменії;

- розповідає   про   історичну основу і композиційні особливості «Давида Сасунського»;

- переказує сюжет поеми;

- характеризує основних героїв епосу;

- висловлює своє судження про місто Сасун, де можуть жити лише ті, хто трудиться

  1.            

2

Індійський епос

«Махабхарата» і «Рамаяна» .

Історія створення, питання авторства та виконання. Чарівне походження співочого дару. Теми, повтори, каталоги, вставні епізоди.

Варіанти рукописів «Махабхарати» і «Рамаяни». Історична та міфологічна основа «Махабхарати» і «Рамаяни». Казкова сюжетність. «Махабхарата» і «Рамаяна» та їх літературне відлуння

Учень (учениця):

- розповідає    про    історію створення, питання авторства та виконання «Махабхарати» і «Рамаяни»;

- переказує сюжети поем;

- характеризує основних героїв епосу;

- визначає історичну та міфологічну основу «Махабхарати» і «Рамаяни.

  1.            

1

Захист творчих робіт

 

  1.            

1

Повторення, узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1.                Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою: Світова література. 5–9 класи. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.
  2.                Адмони В.Г. Песнь о Нибелунгах, ее истоки и ее художественная структура / Песнь о Нибелунгах. — М., 1972.
  3.                Алексеев М. П., Жирмунский В. М., Мокульський С. С., Смирнов А. А. История западноевропейской литературы. Средние века и Возрождение. – М.: Высшая школа, 2000.
  4.                Біленький О. Давня Індія та її література /Голоси стародавньої Індії. — К., 1982.
  5.                Грузинские народнне предания и легенда. — М., 1973.
  6.                Давид Сасунский. Армянский героический зпос / Пред. акад. И.Орбели. — М., 1958.
  7.                Калевала. Фінський народний епос / Пер, з фінської Є. Тимченка; передм., ред, перекладу Д. Павличка. — К: Основи, 1995.
  8.                Кельтський героїчний епос // Відродження. Мови, літератури, історія народів України у національній школі. —1995. - № 5-6. - С. 61-68.
  9.                Ковбасенко Ю. І., Ковбасенко Л. В. Зарубіжна література, 8 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2008. – 272с .
  10.           Крамер С.Н. История начинаетея в Шумере. — М., 1973.
  11.           Кун Н. Легенди и мифи Древней Греции. — Алма-Ата, 1988..
  12.           Лісовський А.М., Пультер С.О. Зарубіжна література: Пробний підручник-хрестоматія для 6 кл. – 2-ге вид., змін. і доповн. – К.: Вежа, 1997
  13.           Література західноєвропейського середньовіччя / За редакцією Н.О. Висоцької. — Вінниця: Нова книга, 2003. — 464 с. — С.: 6-20.
  14.           Література Середньовіччя // Тема. На допомогу вчителю зарубіжної літератури. — 2000. — № 3.
  15.           Мифы, легенды и предания кельтов, -М.: Центрполиграф, 2004.
  16.           Пісня про Роланда / Пер. В.І.Пащенка, Н.І.Пащен-ко. - К: Либідь, 2003.
  17.           Сафарян С.І., Тіунова Л.І. Зарубіжна література: Пробний навч. посібник-хрестоматія для 7 кл. – К.: Зодіак-ЕКО, 1995
  18.           Слободянюк О. Героїчний епос народів світу. Програма факультативного курсу для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів// Зарубіжна література. Шкільний світ, 2008. - № 1-2. – С.11-21
  19.           Фесенко В. . Зарубіжна література, 7 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. – Київ:«Схід-продукт», 2007.
  20.           Хойслер А. Германский героический зпос и «Сказание о Нибелунгах». — М., 1960.
  21.           Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література від античності до початку XIX століття. — К.: Академія, 2004. — 360 с. — С.: 120-149.2007.
  22.           Шаповалова М.С., Рубанова Г.Л., Моторний В.А. Історія зарубіжної літератури: Середні віки та Відродження. — Л., 1982.
  23.           Юдин Ю.И. Героические билини. — М., 1975.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування курсу за вибором

«Сторінками героїчних епосів народів світу»

(35 годин, 1 година на тиждень)

 

I СЕМЕСТР 

 

п/п

К-ть годин

      Зміст навчального матеріалу

Дата                            проведення

Примітки

1

1

Вступ. Загальна характеристика доби Середньовіччя.  Історичні  умови формування і розвитку героїчного епосу. Жанрова класифікація епосу, його ідейна специфіка, ідеалізація героя, особливості художнього зображення персонажів, типи дійових осіб

 

 

І. ЕПОС СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ

 

2

1

 

 

Епос Шумеру. «Поема про Гільгамеша». Особливості формування Шумерської держави. Історичні обставини виникнення «Поеми про Гільгамеша».

 

 

3

1

Сюжетно-структурна будова поеми. Домінування в поемі неминучості людської долі.  Персонажі поеми.

 

 

4

1

Біблійний героїчний епос. «Давид і Голіаф»,  «Дужий Самсон». Біблія як давня пам’ятка світової культури.

 

 

5

1

Ідейно-тематичний зміст, проблематика переказів. Функції гіперболи у зображенні персонажів.

 

 

6

1

Героїчний епос Давньої Греції. Міфологічна основа грецького епосу.

 

 

7

1

Епічний зміст поем «Іліада» та «Одіссея». Особа Гомера. «Гомерівське питання». Час і місце виникнення «Іліади» та «Одіссеї».

 

 

8

1

Виконавці поем: аеди та рапсоди. Особливості зображення героїв, богів та смертних.

 

 

9

1

Особливості творення характерів, опису подій. Елементи грецького епосу в українській культурі

 

 

                                    ІІ. ЕПОС ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

 

10

1

Давньоруський героїчний епос. Визначення поняття билини. Творці та виконавці билин. Легендарна історія Київської Русі як сюжетна основа билин. Два основних цикли билин – київський і новгородський. Київський цикл билин. Образи Іллі Муромця, Добрині Микитича, Альоші Поповича як втілення уявлень про патріотизм, героїзм.

 

 

11

1

Новгородський цикл билин. Билини про Садко, Василія Буслаєва.

 

 

12

1

Германський героїчний епос (англосакси, юти). «Велике переселення народів», утворення нових держав на руїнах Римської імперії – «героїчна доба» в епосі германців.

 

 

13

1

Англосаксонська поема «Беовульф».Структура поеми. Фольклорно-казкові, міфологічні образи, мотиви та риси.

 

 

14

1

Кельтський героїчний епос. Саги про Кухуліна. Поєднання родового побуту і фантастично складної життєвої долі сина бога світла Кухуліна.  «Сватання Емер», «Хвороба Кухуліна»,  «Смерть Кухуліна». Образ богатиря Кухуліна

 

 

15

1

Скандинавський героїчний епос «Старша Едда».  «Сказання про Вольсунгів».  Сюжет твору. Спільність сюжетів із піснями германського епосу готів, франків, бургундців (про загибель Нібелунгів, сказання про Зігфріда).

 

 

16

1

Типологічність образів: Гунтер – Гупор, Зігфрід – Сігурд, Крімхільда, Гудрун, Атілла – Атлі (Етцель)

 

 

 

 

 

 

II СЕМЕСТР

 

17

1

Карело-фінський героїчний епос «Калевала». «Калевала» – свідчення глибинної історії фінського народу, джерело утвердження національної самосвідомості фінів. Характеристика воїнів «Калевали», колишніх рибалок та землеробів.

 

 

18

1

Естонський героїчний епос «Калевіпоег».  Перекази та легенди про Калевіпоега. Уявлення давніх естонців про світ.Наявність історичних подій. Образ володаря країни та воїна в епічній поезії та прозі естів.

 

 

19

1

Німецький героїчний епос «Пісня про Нібелунґів» – найвидатніша пам'ятка німецького героїчного епосу. Варіанти поеми. Історична основа поеми.

 

 

20

1

Міфологічні мотиви, казкові сюжети в «Пісні про Нібелунґів». Мотиви особистої честі та кривавої помсти. Хаген, Брюнхільда – представники традицій свого часу. Благородний образ народного героя Зігфріда.

 

 

21

1

Стильові особливості поеми: трагічна приреченість, похмура суворість убивств, радісне піднесення в описах. Питання про пафос та патріотизм в «Пісні про Нібелунґів»

 

 

22

1

Французький героїчний епос. Соціально-культурні та історичні умови виникнення французького героїчного епосу. «Шансон де жест» («Пісні про діяння»).

 

 

23

1

«Пісня про Роланда» Історична основа,  композиція і сюжет «Пісні». Тема боротьби з іноземцями та іновірцями за християнську віру.

 

 

24

1

Рицарські риси Роланда. Зрадник Ганелон – втілення феодального егоїзму та анархії. Народнопоетичний образ Карла Великого.

 

 

25

1

Іспанський героїчний епос. Історичні передумови створення епосу. Вплив античності, християнства та арабської культури.

 

 

26

1

Особливості іспанського епосу: різноманітний життєвий фон і оптимістичне світосприйняття.

 

 

27

1

«Пісня про мого Сіда». Сюжет і композиція твору. Образ Сіда, його історичний прототип.

 

 

ІІІ. ЕПОС СЕРЕДНЬОВІЧНОГО СХОДУ

 

28

1

Грузинський героїчний епос. «Аміраніані». Фольклорні тексти про Амірані та згадки про героя в письмових пам’ятках Грузії XII ст.

 

 

29

1

Конфлікт між героєм і богами – стрижень поеми. Мотив вічного покарання героя, прикутого до скелі.

 

 

30

1

Вірменський народний епос «Давид Сасунський» – оригінальна пам'ятка народної епіки Вірменії. Історичні попередники народного героїчного епосу «Давид Сасунський». Історична основа поеми. Композиційні особливості, історичне та фантастичне в поемі.

 

 

31

1

Сасун – образ міста, де можуть жити лише ті, хто трудиться. Мотиви чарівного народження, здобуття зброї та коня, надзвичайних подвигів та ін. Чоловічі та жіночі образи поеми. їх взаємостосунки.

 

 

32

1

Індійський епос. «Махабхарата» і «Рамаяна». Історія створення, питання авторства та виконання. Чарівне походження співочого дару. Теми, повтори, каталоги, вставні епізоди.

 

 

33

1

Варіанти рукописів «Махабхарати» і «Рамаяни». Історична та міфологічна основа «Махабхарати» і «Рамаяни». Казкова сюжетність. «Махабхарата» і «Рамаяна» та їх літературне відлуння.

 

 

34

1

Урок узагальнення. Захист творчих робіт

 

 

35

1

Повторення, узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

 

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку