Курсова робота «Формування креативної компетентності на уроках української мови та літератури»

Про матеріал

Актуальність обраної теми визначена вимогами часу та соціальним замовленням, через те, що саме творча особистість є конкурентноспроможною в сучасному світі.

Метою моєї роботи є:

  • Ø формування креативної, унікальної індивідуальності, в якої під впливом зовнішніх факторів з'явилися б необхідні для актуалізації її творчого потенціалу додаткові мотиви, особистісні здібності, що сприяють досягненню творчих результатів в одному чи кількох видах діяльності;
  • Ø залучення учнів до системи творчої, пошукової, експериментальної роботи;
  • Ø виховання активної, креативної, компетентної особистості, яка вміє бачити, ставити і вирішувати нестандартні проблеми.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

 

Кафедра філософії та суспільно-гуманітарних наук

 

 

 

 

ВИПУСКНА РОБОТА

 

на тему «Формування креативної компетентності

на уроках української мови та літератури»

 

 

 

 

Виконав:

слухача курсів підвищення кваліфікації вчителів української мови та літератури

(29.01.2018 – 09.02.2018)

вчителя української мови та літератури Запорізького навчально-виховного комплексу «Запорізька Січ»

Чубатової Олени Станіславівни

 

Науковий керівник:

Шацька Н.М.

 

 

 

 

Запоріжжя

2018


2

 

 

ЗМІСТ

 

ВСТУП ……………………………………………………………………………3

РОЗДІЛ 1. Найефективніший шлях розвитку творчої особистості – прилучення всіх школярів до продуктивної діяльності……………………………………..5

РОЗДІЛ 2. Розвиток творчих здібностей школярів на уроках української мови засобами рідного слова…………………………………………………………..7

РОЗДІЛ 3. Формування активної і креативної особистості на уроках української літератури в контексті соціалізації особистості………………………………..10

ВИСНОВКИ ………………………………………………………………………14

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………………..……15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

ВСТУП

 

Освітній простір XXI століття визначає креативна освіта, яка базується на особистісно зорієнтованому навчанні, інноваційних технологіях,  технологіях дистанційного навчання.

Одним із пріоритетних напрямків політики нашої держави є турбота про обдаровану і талановиту молодь, її творчий, інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток.

Розвиток творчих здібностей школяра – важлива складова сучасного педагогічного процесу, що вимагає від нас впевнених знань і вміння зробити вибір. А це вже творчість, яка і є природним обдаруванням. Кожен педагог повинен працювати над тим, щоб навчально-виховний процес став орієнтовним на перетворення обдарованого учня в основного суб’єкта освітнього процесу.

Творчість вчителя і його співтворчість з учнями є показником інтенсивного безперервного вдосконалення навчального процесу. Сучасна освіта потребує педагогів, які є творчими особистостями з високим рівнем здатності до створення нових ідей з нетрадиційним мисленням, готових швидко й оригінально розв’язувати навчальні проблеми. Така внутрішня особистісна тенденція до творчого розв’язання проблем у психолого-педагогічній науці дістала назву креативність.

Креативність – новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до продукування нових ідей і що входять в структуру обдарованості в якості належного фактора».

Креативна особистість – це особистість творча, яка володіє необхідними для актуалізації свого творчого потенціалу додатковими мотивами, особистісними здібностями, що сприяють досягненню творчих результатів в одному чи кількох видах діяльності.

Слово «компетентність» в перекладі з латинської означає коло питань, в яких людина добре обізнана, має знання і досвід.

Компетентність – це набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.

Значні потенційні можливості для формування креативної особистості мають предмети «Українська мова» та «Українська література». Учні долучаються до мистецтва слова, національної культури й отримують багатий матеріал для всебічного розвитку своїх інтелектуальних, моральних, естетичних та креативних якостей. Працюючи над даною темою, я намагаюся організувати розвиток їх креативності.

 

4

Креативне навчання – це процес постійної співпраці вчителя та учня. Навчальний процес організовується як живий контакт партнерів, зацікавлених один у одному та в справі, якою вони займаються разом. Креативне навчання має характерну рису: навчальний процес зливається з життям та рішенням реальних творчих задач.

Актуальність обраної теми визначена  вимогами часу та соціальним замовленням, через те, що саме творча особистість є конкурентноспроможною в сучасному світі.

Метою моєї роботи є:

  • формування креативної, унікальної індивідуальності,  в  якої під впливом зовнішніх факторів з’явилися б необхідні для актуалізації її творчого потенціалу додаткові мотиви, особистісні здібності, що сприяють досягненню творчих результатів в одному чи кількох видах діяльності;
  • залучення учнів до системи творчої, пошукової, експериментальної роботи;
  • виховання активної, креативної, компетентної особистості, яка вміє бачити, ставити і вирішувати нестандартні проблеми.

Працюючи над проблемою формування креативної компетентності,  ставлю перед собою таке завдання – збагатити інтелектуальну, моральну, естетичну, емоційну сферу діяльності та мислення учнів на всіх уроках української мови та літератури.

Об’єкт дослідження – процес створення умов для формування креативної компетентності учнів.

Предмет дослідження – творчий учень.

Для ефективного навчання я застосовую оптимальні педагогічні технології, що проектують креативні якості особистості учня: фантазію, гнучкість розуму, наявність власної думки. Учень розвиває інтереси, збагачується новими враженнями, розвиває власні спостереження.

 Розвиток креативного мислення учнів залежить від їхніх естетичних смаків, інтелектуального потенціалу, що закладено в людині природою. Розвинені навички креативного мислення дозволять майбутньому громадянину осмислено діяти в ситуації життєвого вибору, ставити перед собою мету і творчо підходити до її досягнення.

 

 

 

5

НАЙЕФЕКТИВНІШИЙ ШЛЯХ РОЗВИТКУ

ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ – ПРИЛУЧЕННЯ ВСІХ ШКОЛЯРІВ

ДО ПРОДУКТИВНОЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Як зазначено в Державному стандарті базової й повної середньої освіти, мета освітньої галузі «Мова й література» - формування комунікативної й літературної компетенції, що базується на знаннях, уміннях пізнавального й творчого типу, соціальних навичках, світоглядних переконаннях.

Важливою комунікативно-креативною якістю вчителя є вміння мотивувати творчість учнів, пробуджувати в них бажання діяти оригінально, цікаво. Воно дає змогу стимулювати учнів до креативного мислення і заперечення стереотипів та звичних схем діяльності.

Проблема цілеспрямованої підготовки до творчої діяльності учнів складна і багатогранна. Це обумовлено тим, що творча діяльність повʼязана з багатьма сторонами навчального процесу, виступаючи одночасно як мета, і як результат, обумовлений певним способом організації навчальної діяльності учнів, та як засіб підвищення ефективності процесу навчання. Тому я у роботі   намагаюся використовувати методи та технології, які допомагають виявити індивідуальні особливості учнів, намітити перспективи подальшого розвитку творчого потенціалу учнів, зробити навчання більш захоплюючим і цікавим.

На уроках української словесності стараюся використовувати різні форми організації  навчальної діяльності нестандартного типу.

Неодмінною  умовою має бути принцип новизни, жодне заняття не повинне бути схоже на інше. Тільки тоді воно захопить уяву школяра, активізує його розумову діяльність. Це може бути урок-казка, урок-подорож, урок-змагання, урок-гра або ж традиційний урок з нестандартними елементами.

На уроках української мови та літератури:

  • намагаюсь  забезпечити стабільну навчально-пізнавальну атмосферу в класі, пропоную учням тестові та різнорівневі завдання, комунікативно-ситуативні вправи, конструювання діалогів;
  • формую мовну та літературну компетенцію учнів, мотивую пізнавальну й самостійну діяльність, прищеплюю любов до рідної мови;
  • спонукаю до розмірковування, порівняння, узагальнення, вчу висловлювати власні думки й оцінки, презентувати власні асоціації.

Такі види діяльності дають позитивні результати, створюють умови для повноцінної діяльності кожної дитини.

 

 

6

 

Життя доводить, що в складних умовах, які постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування й використання нових ідей, задумів, підходів і рішень.

Закласти в учнів основи самоосвіти – це означає сформувати у школярів потребу й здатність звертатися до книжки не тільки для здобуття нових знань, а й для розвитку творчого потенціалу.

Важливість розвитку творчості  школяра, його здібностей при вирішенні будь-якої навчальної задачі проявляти ініціативу, вигадку, самостійність для всіх є зараз очевидним. Співвідносячи процес творчості і навчання, очевидно, треба вести розмову про створення таких умов, які сприяли б виникненню і розвитку у всіх учнів якостей і схильностей, зазвичай виділяються як характерні риси творчої особистості. Таким чином, можна зробити висновок, що творчі здібності є у кожної дитини. Це індивідуально - психологічні особливості, що відрізняють однієї людини від іншої. Від того наскільки вони будуть розвинуті, залежить творчий потенціал нашого суспільства, тому що формування творчої особистості набуває сьогодні не тільки теоретичний сенс, але й практичний сенс. Знання педагогів, що мається на увазі під творчими здібностями учнів, розширить межі їх прояви у дітей.

Завдання учителя сьогодні – формування креативної компетентності особистості, в якої під впливом зовнішніх факторів з’явилися необхідні для актуалізації її творчого потенціалу додаткові мотиви, особистісні здібності, що

сприяють досягненню творчих результатів в одному чи кількох видах діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ  ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

Завдання курсу української мови широкі і різноманітні. Учні знайомляться з мовою як об’єктивною реальністю, усвідомлюють її роль у суспільному житті, засвоюють лінгвістичні поняття, повсякденно розв’язують практичні питання, що полягають у дотриманні норм і законів літературної мови, у збагаченні словникового запасу, у розвиткові мислення, у виробленні навичок правильно, виразно, образно висловлювати думки.

На уроках мови треба вчити дітей не тільки висловлювати думки, а й виробляти необхідні навички грамотного письма.

Тому розвиток і формування креативної компетентності на уроках української мови – важкий складник вивчення рідної мови.

На уроках української мови я намагаюсь стимулювати бажання учнів працювати самостійно, заохочувати до роботи над проектами, надавати дитині свободу у застосуванні своїх здібностей.

Широко використовую творчі вправи: творче списування, твори за поданим початком чи кінцівкою, творчі диктанти тощо.

Часто практикую парну, групову роботу, роботу над створенням діалогу, коли слабші учні мають можливість підвищити свій рівень знань, спираючись на досвід однокласників. При цьому дотримуюсь принципу диференціації та індивідуалізації навчання, особливо під час перевірки домашнього завдання,  коли використовую тестовий контроль знань.

Спираючись на особистісно – орієнтований підхід до навчання і виховання й враховуючи вікові й психологічні особливості учнів, планую  й проводжу уроки з використанням інтерактивних технологій: «Навчаючи - вчусь», «Займи позицію», «Незакінчене речення» тощо.

Найкраще творчі здібності учнів розвивати на уроках розвитку мовлення: складання діалогів до певної ситуації, складання інформаційної довідки не лінгвістичну тему, прийом інтерв’ю, лінгвістичні ігри.

Розвиваючи аналітичні навички дітей, учу аналізувати, порівнювати, доводити, обгрунтовувати мовні та літературні явища, робити узагальнення, виводити орфографічні правила.

Наприклад: порівняйте та обгрунтуйте орфограми: Волинь – Волинський; вузький, запорізький, ковзкий; еміграція – імміграція; Марокко – бароко.

8

Пропоную сказати, чим незвичні слова: Вінниччина, Таллінн, піддашшя, лісопильнодеревообробний та ін.

Запорукою успішного уроку вважаю грамотну мотивацію діяльності. Школярі мають усвідомити практичне значення своїх знань і вмінь, особливо тих, що набуті самостійно, у процесі виконання творчих завдань.

На уроках української мови пишемо такі роботи, які вчать школярів вільно висловлювати думку з будь-якого питання, готують їх до самостійного життя. Це замітки в газету, рецензії, відгуки, есе, роздуми, етюди.

Важливо проводити систематичні підготовчі вправи, відточуючи лексичну й граматичну точність, орфографічну й пунктуаційну грамотність. Необхідно розвивати образність мислення, точність і яскравість мови учнів.

З цією метою пропоную застосувати такі види вправ:

1. Закінчіть прислів'я та приказки.

2. Складіть речення із порівняннями.

3. Продовжіть розповідь.

4. Поясніть значення фразеологізмів.

5. Час творчості. Описати те, що бачиш із вікна, у віршах (1 група),                      у прозі (2 група), у малюнках (3 група).

6.Усно скласти збірний портрет «Наш клас».

7. Для розвитку дикції потренуйтеся у вимовлянні українських
народних скоромовок.

  Розвиткові творчості при вивченні рідної мови сприяють нестандартні уроки: мовний турнір, брейн-ринг, урок-змагання, урок-подорож, урок-вікторина, урок-дослідження, які зацікавлюють учнів та дають змогу проявити свої здібності.

Розвиваючи творчі здібності учнів на уроках української мови, потрібно дотримуватися певних принципів в організації навчання:

  • принцип зв’язку з практикою життя;
  • принцип саморозвитку;
  • принцип оптимального поєднання індивідуальної та колективної форм навчально-творчої діяльності;
  • принцип інформативності;
  • принцип віри в сили і можливості дитини.

 

 

 

9

 

Розвиваючи пізнавальну творчу активність, слід дотримуватися наступної мети:

  • розвивати образне і логічне мислення, уяву учнів;
  • формувати навички планування, аналізу, самоконтролю;знайти шлях до серця кожного учня, створити умови для розвитку здібностей, закладених у дитині природою;
  • викликати бажання самостійно займатися навчальною творчою діяльністю;
  • виховувати наполегливість, волю, впевненість у досягненні мети;
  • розширювати світогляд учнів, вчити спостерігати, думати, аналізувати, розмірковувати;
  • підвищувати рівень розвитку дітей.

Основне завдання в навчанні української мови полягає в тому, щоб перенести акцент з усякого роду вправ на творчу розумову діяльність учнів, що вимагає для свого оформлення володіння певними мовними засобами.      Головне - це сформулювати проблему, над якою учні будуть працювати в процесі роботи над темою програми, зацікавити учнів, заохотити до творчості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ

НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

 

Урокам української літератури належать особлива роль, бо вони відтворюють духовний світ людини і тим самим сприяють активному становленню особистості. Засобами мистецтва слова література допомагає вплинути на учнів, формувати і збагачувати їх внутрішній світ, розвивати творчі здібності.

Художня література – невичерпне джерело духовного потенціалу як окремої особистості, так і всієї нації й людства загалом.

Для реалізації проблеми формування креативної компетентності на уроках літератури використовую ігри на розвиток уяви, сценічні імпровізації, творчі ігри, побудову нестандартних таблиць, літературні екскурсії, парад літературних героїв, театралізовані ігри, імітаційні вправи.

Створити відповідний настрій на уроці, пере­дати його ідею зазвичай допомагає епіграф. Ряд­ки, які є епіграфом до уроку, занотовуємо в зошиті. Часто пов­торюємо ці слова, повертаємося до них на інших уроках. Вони є життєвою мудрістю й цінністю, яку діти винесуть зі школи у доросле життя.

Дуже подобається учням методика взаємних запитань: цей вид діяльності надає можливість учням бути в ролі вчителя і керувати процесом читання (учень готує запитання і ставить його сусіду по парті. Отримавши відповідь, погоджується, корегує її або виправляє неправильну. Отримує зустрічне запитання і дає на нього відповідь).

Із великим задоволення учні  пишуть листа літературному персонажеві, в якому  підтримують його або, навпаки, засуджують, допомагають порадою, висловлюють своє ставлення до його вчинків.

Складання сенкану і синквейну, що є проявом творчого самовираження особистості,   готує учнів до короткого переказу, вчить формулювати ідею, дозволяють відчути себе творцем.

Часто на уроки літератури прошу приносити кольорові олівці і пропоную виконання таких завдань:

  • намалюйте предмет, який би символізував твір чи був би символом літературного героя;
  • визначте колір настрою уривка поезії;
  • передайте кольором настрій героя;

11

 

  • намалюйте ілюстрацію до твору.

Використовую проблемні завдання, що викликають дискусію, спонукають до пошуків. Адже саме такі завдання найбільше сприяють зближенню процесу навчання у школі з науковим пізнанням.

За основу створення проблемних ситуацій  беру питання, які найбільше цікавлять учнів. Для цього можна запитати в дітей, про що вони хотіли б поговорити під час вивчення того чи ін­шого твору. Найбільш значущими виявляються такі проблеми:

– Чим наповнити своє життя? Що означає «шу­кати істину»? (за творчістю І.Вишенського);

 – Чи схожі сучасні дівчата на Наталку Полтавку?

– Чи здатні такі люди, як В.Стус, впливати на долю людей?

– Так хто ж ми: «нарід чи чернь»? (за творчістю У.Самчука).

Для організації самостійної роботи застосовую випереджувальні пізнавальні завдання, вибір та виконання яких здійснюється з урахуванням інтересів дитини (читання додаткової і художньої літератури, спостереження за явищами суспільного життя, складання власних завдань, пошук навчального матеріалу).

 Оби­раю моделі завдань, спрямовані на вироблення творчих здібностей учнів. Вони мають універсаль­ний характер і можуть використовуватись у різних класах. Це, зокрема:

 – описування зорових, слухових образів після прочитання тексту (збірка «Сонячні кларнети» П.Тичини, колористика ліричного циклу «Подорож до моря» Лесі Українки);

– складання ланцюжка слів, пов’язаних із пев­ними поняттями,  гронування;

 – створення діалогів на запропоновану тему або з уявними людьми (видатними спортсменами, письменниками, артистами);

– складання текстів за опорною лексикою (різні частини мови, словосполучення, художні засоби);

– написання творів-перевтілень: «Я дерево, я сніг, я вітер, я сонце…».

Важливим є такий вид роботи, коли учням пот­рібно продовжити думку: «Читаючи (слухаючи) твір, я:

 – бачу: річку, небо, поле, ліс, дощ;

– чую: грім, шум, спів, шелест, музику;

– відчуваю: ритм, страх, радість, тишу».

 

12

 

Під час таких завдань учні не бояться дати не­правильну відповідь, бо виражають власні думки, відчуття, вчаться творити висловлювання.

Не менш цікавим для дітей є такий вид творчої роботи, як створення таблиць, карт, схем, символів, метафор. Наприклад, це можуть бути такі завдання:

1.Дібрати слова-символи, що характеризують життя і творчість письменників.

2.Графічно зобразити злети й падіння в житті Чіпки Вареника.

3.Створити схему «Світ захоплень Г.Сковороди».

Із захопленням школярі працюють над створен­ням віршів. Для цього проводимо з учнями «Пое­тичні хвилинки» з такими завданнями:

 – передайте думку, сформульовану в прозовій формі, віршованими рядками;

 – складіть вірш, використовуючи слова-рими за поданими схемами;

– перебудуйте речення так, щоб у ньому з’яви­ вся ритм;

– відредагуйте вірш, знайдіть зайві слова, рядки;

 – повторюйте слова або їх закінчення, спробуй­ те визначити рими;

– до поданих слів доберіть рими, згрупуйте їх;

– спробуйте із окремих слів, написаних на час­ тинах листівки, скласти вірш.

П’яти- та шестикласники із задоволенням скла­дають словнички милозвучних слів, готують картки зі словами на певну тему, відповідно до певного завдання, вчаться їх класифікувати, систематизу­вати, узагальнювати.

Проектна діяльність є цікавою формою роботи для старшокласників.

Дуже люблять школярі інсценізувати уривки з вистав.

Є багато секретів проникнення у внутрішній світ дитини з метою залучення її до активної пізнаваль­ної та творчої роботи. Один із них – використання природного потягу до самостійної творчості. Учні мають увійти у світ мистецтва слова не лише спос­терігачами, а й творцями. Ось чому письмовим творчим роботам я відводжу особливу роль. Для цього широко практикую написання есе, тому що такі твори мають довільну композицію, учні можуть відтворювати свої думки, враження, не хвилюю­чись, що не «вкладуться у форму». Цьому сприяє і вибір тем для есе, наприклад:

 – «Стояла я і слухала весну» (лірика Лесі Українки);

 – «Милуюся-дивуюся, чого душі моїй так весе­ло» (лірика Павла Тичини);

– Чи був би щасливий Т.Шевченко в іншому су­спільстві?

 – Чи може О.Довженко бути моїм ідеалом? Чому?

13

 

Активізувати творчу думку допомагають творчі завдання, які виробляють уміння мислити нестан­дартно. Наприклад:

 – опишіть одного героя твору очима іншого;

– опишіть одну і ту саму подію з погляду різних героїв твору;

– напишіть сторінку щоденника героя з розду­мами про…;

 – опишіть зовнішність героя з певною метою – викликати жаль, співчуття, зневагу, повагу, захоп­лення;

– за допомогою мови героя передайте його ха­рактер;

– станьте творцем афоризмів, закінчивши речен­ня «Освічена людина…», «Найголовніше в житті…».

Навчаю дітей добирати метафори, порівняння, епітети, використовувати інші художні засоби.

 Під час написання творчих робіт домінантна роль має від­ водитись не фактам, а емоціям, не однозначності, а асоціації. Цьому сприяють методи асоціативного диктанту, асоціативного ланцюжка, опорна лекси­ка, словник афоризмів. Величезну роль у розвитку творчих здібностей учнів відіграють інтелектуальні ігри, свята мови, вечори поезії, творчі конкурси.

Дуже важливим прийомом у вивченні будь-якої теми,  є створення «ситуації успіху». Естетичну чутливість, відчуття натхнення допома­гає забезпечувати використання музики, кращих зразків живопису, створення ігрових ситуацій.

Уроки літератури повинні викликати колективне художнє переживання і обмін естетичними емоціями, готувати до діалогу з письменниками. На цих уроках встановлюється контакт  учнів з минулими епохами та сучасним світом. Це уроки пошуку істини, гуманізму, своєрідна репетиція дорослого життя.

Креативні методи навчання дають змогу створити на уроці атмосферу творчості, неординарності. Це один із способів зробити дитину розкутою, активувати її впевненість у свої силах, налаштувати на успіх, розвивати творчі здібності. Впливаючи на сферу дитини, стимулюю бажання співпереживати з героєм, глибше пізнати твір, разом з цим вводжу дітей у малознане наукове поле, де потрібен пошук, дослідження.

 

 

 

 

 

 

 

14

ВИСНОВКИ

 

Отже, головне завдання сучасного уроку – це створення такої ситуації, щоб учневі було цікаво, щоб дитина мала змогу розвивати свої творчі здібності. Виходячи з цього, хочу зауважити,  що надзвичайно важливо навчити дитину бачити прекрасне, тонко сприймати навколишню дійсність, правильно й образно висловлювати думки: робота ця копітка, масштабна, тож розпочинати її слід якомога раніше і проводити системно.

І одним із засобів розвитку творчих здібностей учнів є виховання мовної особистості, яка володіє даром слова.

     Саме через слово людина пізнає те, що недоступне для безпосереднього сприйняття. Усі наші діяння, думи, почуття втілюються в слово.

Можу стверджувати, що формування творчих здібностей учнів сприяє їхньому всебічному розвиткові  виражається за допомогою понять: самовиховання, самоспостереження, самовдосконалення, самопізнання.

Творчі здібності учнів найбільш ефективно розвиваються під час продуктивної творчої діяльності; 

Творча особистість значно краще адаптується до соціальних, побутових та виробничих умов, ефективно їх використовує, удосконалює, змінює; 

Творчість являє собою цілеспрямовану, наполегливу працю, спрямовану на вирішення творчих задач, що ставить життя; 

Учитель повинен постійно працювати над темою самоосвіти та розвитком творчого потенціалу учнів. 

Творча робота на уроках української мови та літератури допомагає нам у повному обсязі розкрити здібності вихованців, їхні нахили і творчі інтереси. Один – чудовий актор, другий – організатор, третій – сценарист… Скільки дітей – стільки й талантів. Важливо помітити, підтримати, не розгубити ці дорогоцінні скарби, допомогти у становленні особистості – непересічної, неповторної, яскравої, креативної.

 

 

 

 

 

 

 

15

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Вікіпедія.
  2. Волощук І. Структура творчих здібностей особистості/ І.Волощук//Українська мова та література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах – 2002. -  №6.
  3. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти
  4. Лазоряк П.Я. Творчий потенціал учнів на уроках словесності / Г.Я. Лазоряк // Вивчаємо українську мову і літературу. — 2008. — №6-8-11.
  5. Левченко Т.П. Креативна компетентність учнів на уроках словесності // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2009. - № 29
  6. Маленко О.О. Креативність як вияв оригінального, нестандартного мислення/О.О.Маленко//Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. - №16-18.
  7. Педенко Н.І. Розвиток креативного потенціалу учнів на уроках словесності/Н.І.Педенко//Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006. - №32.
  8. Пентилюк М.  Компетентнісний  підхід  до  формування  мовної  особистості  в  євроінтеграційному контексті/ М. І. Пентилюк//Українська мова і література в школі. – 2010. – №2.
  9.  Перехресна О. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови і літератури. / О.Перехресна//Дивослово.- 2003.
  10.  Пометун О.  Компетентнісний  підхід–  найважливіший  орієнтир  розвитку  сучасної  освіти / О. Пометун// Рідна школа. – 2005. – №1.
  11.  Розвиток творчості в учнів. Методичний посібник / Колошин В.Ф. Гоменюк Д.В. — К.: 2008.
  12.  Яценко Т. До проблеми запровадження компетентісного підходу на уроках української літератури в основній школі // Українська мова і література в школі. – 2006. - №8.

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
6706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку