Апостроф. Вживання апастрофа. Вимова і написання слів з апострофом. Виконання малюнка «Фантастична істота».

Про матеріал

Урок-подорож, який допоможе другокласникам в ігровій формі поглибити свої знання про правила вживання апострофа. А ще діти зможуть проявити свою фантазію і творчість у створенні нового казкового персонажа.

Перегляд файлу

                           Урок української мови та образотворчого мистецтва. 2 клас

Тема. Апостроф. Вживання апастрофа. Вимова і написання слів з апострофом.  Виконання малюнка «Фантастична істота».

Мета:

навчальна: поглибити й систематизувати знання учнів про правила вживання апострофа; формувати вміння правильно вимовляти й писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил;

розвивальна: розвивати творчі здібності, мовлення учнів, пізнавальну активність;

виховна: виховувати уважність, повагу і любов до праці, естетичні смаки.

Змістові лінії:

Взаємодіємо усно: з увагою сприймає усні  репліки вчителя й доречно реагує на усну інформацію; уміє висловити власну думку на поставлене запитання.

Взаємодіємо письмово: відтворює графічні знаки за зразком; записує окремі слова з апострофом,  речення, дотримуючись опрацьованих правил.

Читаємо: вибіркове читання, пошук необхідної інформації.

Досліджуємо медіа:

http://video.novashkola.ua/2-klas/ukrayinska-mova-2-klas/urok-09/

https://www.youtube.com/watch?v=xTIVznmnHok

Досліджуємо мовлення: позначення звуків на письмі на слух, збагачення власного словникового запасу словами з апострофом.

Обладнання:  мультимедійна дошка, малюнки, зошити, альбоми, фарби.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, урок – подорож.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

    Емоційне налаштування

  — Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. А для того , щоб ви впоралися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

— Діти, а чи любите ви подорожувати?

—Сьогодні я запрошую вас у цікаву і захоплюючу подорож країною «Граматики». Перша наша зупинка «Галявина Звуків і Букв» і ось що вони нам приготували.

Вправа «Мозковий штурм»

— Скільки в українській мові голосних звуків?

— Скількома буквами на письмі вони позначаються?

—У чому цікавість букв я, ю, є, ї?

—Коли вони позначають два  звуки?

—Назвіть слова з подовженими м'якими приголосними.

—Як переносяться такі слова?

— Молодці! Ви вірно відповіли на їх запитання. Наступне місце, яке ми відві- даємо – це будиночок «Каліграфії» і її завдання.

Каліграфічна хвилинка

Мя ря ля вя

Буряк цвях галявина

— Підкресліть м'які приголосні звуки у поданих словах.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1.Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу

—А зараз  нас  запрошують до себе у гості наші приятелі Мовка і Суржик. Вони приготували нам сюрприз. А ви любите сюрпризи?

—Увага на екран.

http://video.novashkola.ua/2-klas/ukrayinska-mova-2-klas/urok-09/

— Отже, ви здогадалися, що сьогодні  на  уроці  ми  з  вами  працюватимемо  над  темою «Вимова  та  написання  слів  з  апострофом». Під  кінець  уроку  ви  повинні знати правила  вживання  апострофа, уміти  правильно  вимовляти  й  писати слова з апострофом, вільно користуватися ними в мовленні. Сподіваюся, усі отримають величезне задоволення від уроку, вкотре  переконаєтеся у своїх знаннях і вміннях. Тож  бажаю  вам  гарного  настрою  й  успіхів.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

— Наступна наша зупинка – це «Дослідницька лабораторія».

  1. Гра «Дослідники»

Розгляньте слова записані у дві колонки. Спробуйте самостійно ще раз сформувати правило вживання апострофа, яке повідомили нам Мовка і Суржик.

                                                                                               '        

                             б’ють                                                     різьбяр

                             п’є                                                         мавпячий

                             м’ята                                                     духмяний

                            солов’ї                                                   свято

                            жираф’ячий                                            зоря

                            пір’я                                                        буряк

 

Тепер, дивлячись на слова першого стовпчика, запишемо букви після яких ставиться апостроф. А дальше запишіть букви, перед якими стоїть апостроф.

 

 

 

Ми записали схему, за допомогою якої ми можемо сформулювати правило. Для цього треба використати слова: апостроф ставиться після букв … та перед буквами …., що позначають два звуки.

Хто зможе повторити?

Послухайте ось такий віршик

Знак апострофа у слові

лиш тоді поставиться,

якщо голос через й

раптом спотикається.

Вимовляєм плавно, ніжно:

свято, мавпячий, зоря.

Але рвучко й неспокійно:

б’ю, п’ю, в’янути, бур’ян.

Жителі країни «Граматики» запрошують вас на  фізкультхвилинку.

https://www.youtube.com/watch?v=xTIVznmnHok

  1.  Вправа-асоціація

  Зараз я буду показувати вам   картки, якщо в назві вживається апостроф – ви  піднімаєте  руки вгору.

Картинки по запросу малюнок зіркиКартинки по запросу малюнок цифри 5Варіанти карток:

Картинки по запросу малюнок бурякаПохожее изображение

 

 

 

 

Картинки по запросу малюнок сім'ї

Картинки по запросу малюнок дитячий  сузір'я  великої ведмедиці

 

 

 

 

 

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Запрошую в конструкторське бюро, де ви попробуєте себе в ролі юних конструкторів, які створюють  нові слова.

1. Робота в парі

 Гра «Конструктор» (  утворити  нове слово з апострофом)

  • Дерево – дерев ‘ яний

Солома –

Трава –

Кропива –

  • Горобець – гороб’ята

Соловей –

Голуб –

Ластівка –

— Молодці, ви добре справилися.

2.Пограємо в гру «Впіймай слово з апострофом»( вибірковий диктант)

Прослухайте народні прикмети. Випишіть слова з апострофом, поясніть їх

     написання.

       Рум'яний вечір і сірий ранок − на хорошу погоду.

      Жаб'ячий хор цілу ніч − на  хорошу погоду.

     Чайка з'явилась − незабаром крига рушить.

     Граки з криком в'ються над гніздами − погода зміниться.

  1. Творча лабораторія.

— Ми з вами завітали у будиночок творчості. Жителі цього будиночка пропонують 

    стати вам на якийсь час чарівниками і вигадати нового казкового персонажа

    домалювавши деталі до вивченого знака апострофа.

— Ви готові пофантазувати? Тоді до роботи.

D:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\Изображение\Изображение 031.jpg

 

 

 

 

 

 Виставка дитячих робіт

VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Незакінчене речення»

Цікаво…

Знаю …

Вмію …

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Придумайте ім'я вашому фантастичному другові і пригоду в яку ви б з ним потрапили.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня 2019
Переглядів
2096
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку