ПЛАН-КОНСПЕКТ
ТЕМА: Кути та їх види. Вимірювання кутів.
Мета:
Навчальна:
Ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів; навчити учнів будувати кути використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати їх; сформувати вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розвивати логічне мислення;
Розвивальна:
Розвивати світогляд; навички усного та писемного мовлення; пам’ять; критичне мислення; навички групової самоорганізації; увагу; естетичні уявлення і художній смак; логічне мислення; творче мислення; вміння порівнювати, узагальнювати, аналізувати; вміння складати план і користуватись ним; конструкторські й технічні здібності; технологічне мислення та професійну інтуїцію.
Виховна:
Виховувати активну життєву позицію, чесність, порядність, людяність; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах; виховання прагнення до прекрасного; виховувати почуття гуманізму, колективізму, поваги до старших; виховувати тактовність; виховувати відчуття субординації; виховувати чуйність; гарні манери; вміння керувати власними емоціями.
Формування ключових компетентностей:
Спілкування іноземними мовами – використання латинського алфавіту; уміння вчитися впродовж життя – застосування набутих знань для їх систематизації та узагальнення; математична – вміння оперувати геометричними побудовами на площині; нформаційно-цифрова компетентність – побудова кутів за допомогою програмних засобів соціальна – активна праця в групах; обізнаність і самовираження у сфері культури – зображати кути.
Обладнання: транспортир, макет годинника, картки із завданнями для роботи в групах.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Готовність учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ви повинні не тільки повторити вивчений матеріал, про геометричні фігури, але й вміти їх використовувати при побудові інших геометричних фігур.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Тема уроку. Кут. Позначення кутів. Види кутів. Вимірювання кутів.
Мета: ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів;
Навчити учнів будувати кути використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати їх; закріпити вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розвивати логічне мислення; вдосконалення вмінь працювати в групах.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
V. Вивчення нового матеріалу
Кутом називається фігура, яка складається з точки, вершини кута, у нашому випадку це точка В, і двох променів, що виходять із цієї точки, у нас — ВА та ВС (промені називаються сторонами кута).
Два кути називають рівними, якщо вони суміщаються при накладанні.
Бісектриса кута — це промінь, який виходить із вершини кута і поділяє його на два рівних кути.
Для вимірювання кутів використовують спеціальний прилад — транспортир.
Історична довідка
Транспорти́р (заст. фр. transporteur, від лат. transportare — «переносити») — інструмент для побудови і виміру кутів на папері. Транспортир складається з лінійки і півкола розділеного на градуси від 0 до 180 °. У деяких моделях — від 0 до 360 °.
Транспортири виготовляються з сталі, пластмаси, дерева та інших матеріалів. Точність транспортира прямо пропорційна його розміру (чим більше транспортир, тим менша ціна одного поділу).
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
VІІ. Підсумок уроку
Продовжить речення:
На уроці я:
VІІІ. Домашнє завдання