Квадратична функція і її графік покрокове детальна побудова графіка функції

Про матеріал

Мета : розглянути побудову графіка функції y=ax2+bx+c та її властивості використовуючи графік функції y = ax2 навчитись знаходити значення функції, значення аргументу, розвивати вміння увагу й систематизувати вивчений матеріал; розвивати графічну грамотність.

Обладнання : Комп'ютери, програмне забезпечення Microsoft Office Power Point

Перегляд файлу

I варіант

Виберіть правильний варіант відповіді

  1. На якому з малюнків зображено графік функції у=?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Графік функції у=х2 +7 отримано з графіка функції у= х2:

а) зсувом вгору на 7 одиниць;

б) зсувом праворуч на 7 одиниць;

в) зсувом ліворуч на 7 одиниць;

г) зсувом вниз на 7 одиниць;

  1. Знайдіть корені квадратного тричлена  х2+7х+12.

а) х1=6; х2=4;

б) х1= – 5; х2=7;

в) х1=3; х2= 4;

г) х1= – 3; х2= – 4.

  1. При яких значеннях b графік функції y=3x2+bx– 2  проходить через точку D(–1;5)?

а) b=4;

б) b=7;

в) b= 4;

г) b= 5.

 

Учень 9 класу                    ______________________________________

( Прізвище, Ім’я )

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 


II варіант

Виберіть правильний варіант відповіді

  1. На якому з малюнків зображено графік функції у=?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Графік функції у=х2 2  отримано з графіка функції у= х2:

а) зсувом вгору на 2 одиниці;

б) зсувом праворуч на 2 одиниці;

в) зсувом ліворуч на 2 одиниці;

г) зсувом вниз на 2 одиниці.

  1. Знайдіть корені квадратного тричлена  х2 9 .

а) х1=9; х2= –  1;

б) х1= – 5; х2=7;

в) х1=3; х2= - 9;

г) х1= – 3; х2= – 4.

  1. Чи проходить графік функції y=x2 5x+6 через точку А(–3;14)?

а) можливо так, а можливо й ні;

б) ні;

в) так;

г) не можна сказати.

 

Учень 9 класу                     ______________________________________

( Прізвище, Ім’я )

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 


ІІI варіант

Виберіть правильний варіант відповіді

  1. На якому з малюнків зображено графік функції у=2?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Графік функції у=3х2 1 отримано з графіка функції у= 3х2:

а) зсувом вгору на 1 одиницю;

б) зсувом праворуч на 1 одиницю;

в) зсувом ліворуч на 1 одиницю;

г) зсувом вниз на 1 одиницю.

  1. Знайдіть корені квадратного тричлена  х2 7х– 8.

а) х1=9; х2=1;

б) х1= 8; х2= - 1;

в) х1=3; х2= –  9;

г) х1= – 3; х2= – 4.

  1. Чи проходить графік функції y=x2 7x+6 через точку В(–1;14)?

а) можливо так, а можливо й ні;

б) ні;

в) так;

г) не можна сказати.

 

Учень 9 класу                   ______________________________________

( Прізвище, Ім’я )

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 


IV варіант

Виберіть правильний варіант відповіді

  1. На якому з малюнків зображено графік функції у=?

 

 

 

 

 

 

  1. Графік функції у= 4 отримано з графіка функції у= :

а) зсувом вгору на 4 одиниці;

б) зсувом праворуч на 4 одиниці;

в) зсувом ліворуч на 4 одиниці;

г) зсувом вниз на 4 одиниці.

  1. Знайдіть корені квадратного тричлена  х2+10х– 11.

а) х1=–11; х2=1;

б) х1= 5; х2=7;

в) х1=11; х2= – 1;

г) х1= – 3; х2= – 4.

  1. При яких значеннях b графік функції y=x2 bx 2 проходить через точку С(1;4)?

а) b=4;

б) b=7;

в) b= 5;

г) b= 5.

 

Учень 9 класу            ______________________________________

( Прізвище, Ім’я )

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 Тема. Квадратична функція і її графік

 

Мета : розглянути побудову графіка функції y=ax2+bx+c та її властивості використовуючи графік функції y = ax2 навчитись знаходити значення функції, значення аргументу, розвивати вміння увагу й систематизувати вивчений матеріал; розвивати графічну грамотність.

Обладнання : Комп’ютери, програмне забезпечення  Microsoft Office Power Point

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань :

Самостійна робота на 5 – 7 хвилин з миттєвою перевіркою та оцінюванням.

Повідомлення учнів:

Історичні матеріали про вчених-математиків: Франсуа Вієта, Рене Декарта, Мухамеда аль Хорезмі

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Узагальнення та систематизація знань і умінь  набутих раніше.

Розглянемо квадратичну функцію y = ax2 +bx + c дамо означення квадратичної функції  

Функція виду y=ax2 +bx+c,  де  х – аргумент і а ≠ 0 називається квадратичною, а – перший коефіцієнт,      b – другий коефіцієнт, с – вільний член (слайд № 4)

Застосування квадратичної функції надзвичайно широке – ми використовуємо квадратичну функцію під час розв’язування задач на знаходження невідомих в задачах на швидкість при розв’язку задач на знаходження площі під час розв’язування систем рівнянь методом підстановки та методом Гауса.  (слайд № 3)

Завдання уроку

Для того щоб розглянути властивості та графік квадратичної функції сплануємо нашу роботу таким чином:

1.Необхідно знайти розміщення вершини параболи точку А(m;n);

2. Необхідно з'ясувати вгору чи вниз будуть направлені вітки параболи;

3. Необхідно знайти нулі функції, тобто де графік функції буде перетинатись з віссю абсцис .

4. Необхідно з'ясувати де в Декартові системі координат квадратична функція буде набувати додатних (+) і від'ємних (-) значень.   ( слайд № 5)

Учні отримують пам’ятки.

Знайдемо вершину параболи  точку А( m,n) (слайд № 6)

12.JPG   12.JPG

Згадаємо також що функція y = ax2 +bx + c парна функція то це означає що графік функції буде симетричним відносно певної вісі симетрії (слайд № 7)

 Розглянемо де будуть напрямлені вітки параболи в залежності від значення першого коефіцієнта а (слайд № 8)

Також нас буде цікавити як вітки параболи будуть розташовані відносно вісі симетрії, вони будуть стислими чи пологими відносно вісі симетрії ( слайд № 9-12)

Точки перетину графіка функції з осями симетрії ми можемо знайти за допомогою розв’язку квадратного тричлена, як квадратного рівняння

 ax2+bx+c=0

D=b2-4ac

Якщо D>0    х1= ; х2=

Якщо D=0, то   х1,2=  

Якщо D<0, то дійсних коренів квадратний тричлен не матиме, корені будуть комплексні-спряжені

(слайди № 13 – 16 )

 Квадратична функція в залежності від коефіцієнтів може набувати доданого і від’ємного значення ( слайд № 17,18)

Розглянемо приклад

y=x2+4x-5

Вершина параболи

m = -2; n = -9     A( -2;-9)

Нулі функції  х1= -5; х2= 1 ( слайд № 19,20)

Проаналізуємо за нашим планом властивості квадратичної функції та її графік.

ІV. Закріплення знань і умінь.

Робота з підручником

V. Домашине завдання 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правильні варіанти відповідей А Б В Г 1 а 2 зсувом вгору на 7 одиниць 3 х1= - 3; х2= - 4 4 b= – 4 А Б В Г 1 б 2 зсувом вниз на 2 одиниці 3 х1=9; х2= - 1 4 ні А Б В Г 1 б 2 зсувом вниз на 4 одиниці 3 х1= –11; х2=1 4 b= – 5 А Б В Г 1 в 2 зсувом вниз на 1 одиницю 3 х1= 8; х2= - 1 4 так

Номер слайду 2

Квадратична функція та її графік Презентація для учнів 9 класу Вчителя математики Гульмана О.В.

Номер слайду 3

Практичне застосування квадратичної функції Якщо, наприклад, x – сторона квадрата, а y – його площа, то y = x2. Якщо x – сторона куба, а y – його об'єм, то y = x3. На цьому уроці ми розглянемо функцію y = x2 і побудуємо її графік

Номер слайду 4

Означення: Функція виду y=ax2 +bx+c, де х – аргумент і а ≠ 0 називається квадратичною, а – перший коефіцієнт, b – другий коефіцієнт, с – вільний член. y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 у=ax2 Графіком квадратичної функції є парабола

Номер слайду 5

Розміщення графіка функції 1.Необхідно знайти розміщення вершини параболи точку А(m;n); 2. Необхідно з'ясувати вгору чи вниз будуть направлені вітки параболи; 3. Необхідно знайти нулі функції, тобто де графік функції буде перетинатись з віссю абсцис 0х. 4. Необхідно з'ясувати де в Декартові системі координат квадратична функція буде набувати додатних (+) і від'ємних (-) значень.

Номер слайду 6

Вершина параболи Для того, щоб знайти вершину параболи, необхідно скористатись наступними формулами Точка А(m;n) – вершина параболи y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 А(m;n) B(m;n) а<0 а>0

Номер слайду 7

Вісь симетрії Так як квадратична функція парна функція, то її графік буде симетричний відносно вісі симетрії. Вісь симетрії проходить через вершину параболи. y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 А(m;n) y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 А(m;n) Вісь симетрії параболи y = m а>0 а<0

Номер слайду 8

Графік квадратичної функції – парабола, вітки якої направлені вгору, якщо а>0 y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 і вниз, коли а<0 y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 Направлення віток параболи а>0 а<0

Номер слайду 9

Розташування віток параболи В залежності від абсолютної величини а – першого коефіцієнта, вітки параболи будуть пологими (01) відносно вісі симетрії 0<а<1 y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 а>1 y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 y = x2 y = 1/3*x2 y = x2 y = 2x2 y = 3x2 y = 4x2

Номер слайду 10

Розташування віток параболи y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 -1<а<0 а<-1 y =- x2 y =- 1/3x2 y = -x2 y = -2x2 y = -3x2 y = -4x2

Номер слайду 11

Зростання і спадання графіка функції. В залежності від значення а – першого коефіцієнту, графік квадратичної функції може спочатку спадати, а потім зростати на всій області визначення D(x), або навпаки зростати, а потім спадати y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 а>0 y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 а<0

Номер слайду 12

Вершина параболи Але вершина параболи точка А(m;n) не завжди буде знаходитись в точці О(0;0): це буде залежати від розміщення графіка функції. Графік функції буде розміщуватись по різному і це залежить від багатьох факторів. y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 А(m;n) А(m;n) А(m;n) а>0 а<0 а>0

Номер слайду 13

Нулі функції Щоб знайти точки перетину параболи з віссю 0х, необхідно прирівняти квадратний тричлен до 0(нуля), розв'язати квадратне рівняння і знайти його корені. ax2+bx+c=0 D=b2-4ac Якщо D>0 ,то ми будемо мати 2 дійсних-різних корені х1= ; х2=

Номер слайду 14

Графік функції буде розміщуватись так. y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 х1 х2 y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 х1 х2 графік функції двічі перетинає вісь 0х а>0 а<0

Номер слайду 15

Якщо D=0, то ми матимемо 2 дійсних-рівних корені х1,2= графік функції тільки в одній точці перетинає вісь 0х (дотикається до вісі 0х) і точка дотику буде в вершині параболи y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 А(m;n) y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 А(m;n) а>0 а<0

Номер слайду 16

Якщо D<0, то дійсних коренів квадратний тричлен не матиме, корені будуть комплексні-спряжені, графік функції не перетинає вісь 0х в жодній точці y х 0 2 1 -2 -1 1 2 3 4 y х 0 2 1 -2 -1 -1 -2 -3 а>0 а<0

Номер слайду 17

Квадратична функція набуває додатних і від'ємних значень в залежності від а та D якщо a>0 якщо D>0 якщо D=0 якщо D<0 y х 0 х1 х2 + + - y х 0 y х 0 х1,2 + + + +

Номер слайду 18

Квадратична функція набуває додатних і від'ємних значень в залежності від а та D якщо a<0 якщо D>0 якщо D=0 якщо D<0 y х 0 y х 0 y х 0 + - - - - - - х1 х2 х1,2

Номер слайду 19

Розглянемо приклад Нехай нам задана функція y=x2+4x-5. Необхідно побудувати її графік. Знайдемо вершину параболи точку А(m;n); Знайдемо нулі функції (точки перетину з віссю 0х); Вгору чи вниз будуть напрямлені вітки параболи; Знайдемо вісь симетрії параболи; Знайдемо на яких проміжках функція зростає і спадає.

Номер слайду 20

y х 0 1 -2 -9 -5 m = -2; n = -9 A( -2;-9) х1= -5 х2= 1 Вершина параболи Нулі функції Вісь симетрії у = -2 Функція спадає ↓ Функція зростає ↑ на проміжку (-∞;-2) на проміжку (-2;+∞) А(-2;-9) Вітки параболи напрямлені вгору так як a>0 y=x2+4x-5 + + -

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________

zip
Пов’язані теми
Алгебра, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
11. Квадратична функція, її графік і властивості
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
1245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку