"Арифметичний квадратний корінь" Алгебра 8 клас

Про матеріал

Анотація. Подано розгорнутий конспект уроку, в якому використані інтерактивні технології кооперативного навчання (робота в групах), розроблена поетапна інструкційна картка до практичної роботи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(алгебра   8  клас)

 

 

 

 

 

 

учитель:  Воронова А.І.

вчитель математики

К З «Кегичівський ліцей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА «Квадратні корені».

Мета:

  • Узагальнити і систематизувати знання, отримані учнями в процесі  вивчення теми «Квадратні корені. Перетворення виразів з корінням ».

      Закріпити отримані вміння та навички.

  •  Розвивати вміння працювати в групі, логічне мислення.
  •  Виховувати інтерес до математики, встановлюючи зв’язки між математикою та українськими традиціями.
  •  Формувати поняття здорового способу життя і пропогандіровать його.

Тип уроку : засвоєння знань та вмінь

 

Обладнання : презентація «Квадратні корені», роздатковий матеріал, карточки із завданнями, презентація «Історія математичних позначень»,

 

 

Хід уроку

 

  1. Організація класу.
  2. Основна частина уроку.

        Вступне слово вчителя.

  Мотивація На цьому уроці ми актуалізуємо знання по темі «Квадратні 

корені» і підготуємося до тематичного оцінювання, яке 

відбудеться на наступному уроці. Епіграфом нашого уроку є слова Кузьми Пруткова «Зри в корень», тобто дивися в суть чого-небудь. Поняття кореня і дії з ними є основою для багатьох тем у подальшому курсі математики. Тому мені б хотілося, щоб ви могли спиратися на знання з цієї теми у своїй роботі, як цей імпровізований чоловічок, символ нашого уроку.

 Ви - здібні, талановиті й працелюбні, успіхів вам!

 

1.Для початку давайте повторимо теоретичну частину, але в наступній формі:

 я починаю речення, а ви продовжуєте. Отже,

 

1. Квадратним коренем з числа а називають ... (число, квадрат якого дорівнює а).

  1. Арифметичним квадратним коренем з числа а називається ... (невід'ємне число, квадрат якого дорівнює а).
  2. Сформулюйте теорему про квадратний корінь з добутку
  3. Сформулюйте теорему про квадратний корінь з дробу
  4. У записі √ а а називається ... (подкореневим виразом).
  5. Запис √ а має зміст, якщо ... (а ≥ о).
  6. Як називаються числа , які не є раціональними? ( Ірраціональними)

 

 Під кожним номером завдання заховано буква, якщо ви відповісте на питання то взнаєте назву сьогоднішнього уроку.

1

2

3

4

5

6

7

м

а

с

л

я

н

а

 

Учитель Проведемо цей урок під назвою « Математична масляна». Чому масляна ? І що це таке?

Масляна (Масниця, Масляниця) - давньослов'янське свято проводів зими, пристосоване християнською церквою до тижня перед Великим постом і пов'язане зі звичаєм веселитися та готувати певні страви (млинці, вареники тощо). (цього року з 28 лютого по 5 березня) – популярне народне свято, що дійшло до наших днів ще з язичницьких часів

Свято це настільки ж екстраординарне, наскільки неоднозначне. Що ж це насправді: пережиток язичницької традиції наших пращурів, чи православні торжества напередодні Чотиридесятниці?

Звичай відзначати Масляну виник задовго до хрещення Русі-України князем Володимиром. Свято проводів зими та зустрічі весни було однією з найбільш популярних традицій у слов'янській культурі, як от Купала та Коляда.

Великі масові гуляння, зі звичним нашому менталітету розмахом, тривали цілий тиждень. Про характер традиційного святкування можуть свідчити давні народні приказки: "Не життя, а Масляниця - тиждень гуляє", "Масляна об'їдуха, грошам приберуха, тридцяти братів сестра, сорока бабусь онучка, трьох матерів дочка".

Кожний день Масниці має певне значення, назву та цікаві звичаї До кожного дня тижня були приурочені певні заходи.

Щоб дізнатися як називалися понеділок, вівторок і четвер, ми з вами пограємо. Для цього розділимося на три команди і кожна команда отримує 7 завдань . Учні розв’язують завдання, вибирають правильну відповідь та прикріплюють її на дож ці. На зворотному боці вони мають можливість прочитати назву відповідного дня.

Завдання.

Перша група

1.10√0,25

2.√  (-10)2                               

3. √ 9∙25

4. √

5. √75/√3

6. (3√6)2

7.√12∙√3

 

Друга група

1.10√0,36

2.√(-20)2

3.√16∙25

4.√

5.√98/√2                               

6.(-4√5)2

7. √32 √2

 

Третя група

1.10√0,81

2. √(-31)2

3. √400∙ 49

4. √

5. √98/√2                   

6 .(2 √ 3)2

7. √18 ∙√50

8.√676

Прочитаємо назви цих днів.

          Перша група – це понеділок. Відповідь «Зустріч»

Понеділок, який звався "зустріччю", розпочинав загальну феєрію-карнавал. Цього дня пеклися перші млинці - традиційна страва (звідси, до речі, й сама назва - млинці обов'яково змащувалися олією чи маслом).

 

             Друга група – це вівторок. Відповідь «Заігриш»

У вівторок – заграш. Катаються на санчатах (якщо, звичайно, до цього часу не весь сніг розтане), співають, грають у різні ігри, влаштовують розіграші. Словом, розважаються, хто як може

 

              Третя  група – це четвер . Відповідь «Розгуляй»

Справжнє гуляння починається у переломний (широкий) четвер. Досить сидіти в хаті та ласувати млинцями – всі на вулицю гуляти, бажано великою компанією. На "широкий" четвер влаштовувалися молодецькі забави: кулачні бої "стінка на стінку", взяття снігової фортеці...

Будь-які бійки цього дня не лише не засуджувалися, але й схвалювалися. Хлопці вправлялися у силі, спритності, а дівчата тим часом пильним оком стежили за майбутніми чоловіками

Учитель Але ми звами не будемо вправлятися в спритності а в знаннях. Пограємо в сніжки позмагаємося в усному  рахунку. Я називаю перше число, і необхідно знайти корінь з нього. Учень відповідає і передає «сніжку» наступному, назвавши своє число і так далі. (Наприклад, √ 9 = 3, ...)

Учитель. Середина тижня –«Ласунка»..

В середу зранку діти ходили по хатках і вітали з масляною.Одержували за це млинці, оладки, вареники, пиріжки.Зараз хтось з вас має можливість поласувати цукерками, але для цього ви повинні розв’язати найбільше рівнянь.

                 Завдання.

Розв’яжіть рівняння

  1. √8х – 4 =0  (2)
  2. = 11  (59)
  3.     (1)
  4.   (49)

Учитель Дуже цікаві традиції та звичаї були в п’ятницю. У п’ятницю – тещині вечорниці. У цей день зять повинен почастувати свою тещу. П’ятниця так и називалася – „тещині вечірки”. Після цього зятю належало покатати свою тещу вулицями села або ж міста. При чому дорогу обирають залежно від характеру тещі - злу та сварливу везуть по нерівній дорозі і, навпаки, якщо теща лагідна, то і дорога рівна, немов струна.

  Наші хлопці майбутні зяті тому вони повинні вгодити тещям і розв’язати таку задачу.

Завдання

 Тещі виділили огород довжина якого7√200 , а ширина 2 √0,18. Знайдіть площу тещиного городу. (84)

Учитель. У суботу невістка, запрошуючи на зовицині посиденьки, обдаровує сестер чоловіка, пригощає, а ті оцінюють, яка вона господиня.

Прощеної неділі, готуючись до Великого посту, не забудьте тричі поцілуватися і обов’язково попросити пробачення в усіх, кого навмисне чи ні образили. Опудало Масляної, яке тиждень спостерігало за розвагами, у цей день спалюють. А щоб разом із ним згоріли всі неприємності, до полотняної сумки ляльки треба покласти записку, в якій зазначити все, чого хочеш позбутися. «Масляна, Масляна, яка ти мала, – якби ж тебе сім тижнів, а посту одна». Тож, за веселощами і розвагами знайдіть час для своїх близьких і рідних, проявіть любов і увагу, попросіть прощення і простіть самі, аби увійти у піст із чистим серцем.

А ми з вами розв’яжемо таке завдання.

 

При  яких значеннях  змінної вираз має  зміст:

 

 

 (Після рішення).

 Хотілося б вам повідомити таку інформацію. У нашій країні:  

 

 • кожен 3 підліток курить;

 •кожен  6  житель країни наркоман або пробував наркотик;

 • на 150 жителів країни 1 людина інфікована СНІДом.

 

Дуже хотілося, щоб серед всіх цих категорій вас не виявилось, як і цих чисел немає в області визначення виразу.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

 

Сьгодні на уроці ми повторили квадратні корені. Що ми сьогодні робили? Що повторили? Досягли очікуваних результатів? Що сподобалося, що ні?

 

ІV. Домашне завдання

   П.  15 №484,486.

 

 

 

          Перша група – це понеділок. Відповідь «Зустріч»

Понеділок, який звався "зустріччю", розпочинав загальну феєрію-карнавал. Цього дня пеклися перші млинці - традиційна страва (звідси, до речі, й сама назва - млинці обов'яково змащувалися олією чи маслом). . У понеділок лаштували веселі гойдалки, крижані спуски на санчатах. Першій спечений в цей день млинець віддавався бідним на спомин померлих.

 

 

            

 

 

 

 

 

 

 

         Друга група – це вівторок. Відповідь «Заігриш»

У вівторок – заіграш. Катаються на санчатах (якщо, звичайно, до цього часу не весь сніг розтане), співають, грають у різні ігри, влаштовують розіграші. У вівторок ходять у гості, парубки виглядають невіст, а дівчата Словом, розважаються, хто як може

 

             

 

 

 

 

 

 

 Третя  група – це четвер . Відповідь «Розгуляй»

Справжнє гуляння починається у переломний (широкий) четвер. Досить сидіти в хаті та ласувати млинцями – всі на вулицю гуляти, бажано великою компанією. На "широкий" четвер влаштовувалися молодецькі забави: кулачні бої "стінка на стінку", взяття снігової фортеці.. Усі вибиті зуби чи зламані ребра вважалися на „добру подію”.Будь-які бійки цього дня не лише не засуджувалися, але й схвалювалися. Хлопці вправлялися у силі, спритності, а дівчата тим часом пильним оком стежили за майбутніми чоловіками

 

 

 

 

 

 

 

 

√8х – 4 =0 

= 11 

   

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку