Життя чудове лише двома речами:
вчитися математики і навчати математики.
Ф. Гаусс
Тема уроку: Розв’язування вправ. Самостійна робота.
Мета уроку.
Навчальна. Формувати в учнів вміння розв’язувати рівняння, знаходити арифметичні корені чисел, значення змінних при яких вираз має зміст, будувати графіки систем рівнянь .
Розвиваюча. Інтелектуальний розвиток учнів, розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, інтуїції, уміння аналізувати, робити умовиводи за аналогією.
Виховна: виховання акуратності записів, чіткості й точності думки, працелюбства, наполегливості, алгоритмічної культури.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок .
Методи і прийоми. Робота в парах, завдання на випередження.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
1. 3 учні середнього ряду виконують на дошці відповідно №№402(3),404(1),406(1). Їх перевіряє ще 1 учень ( вибраний вчителем) середнього ряду.
2.Робота в парах.
Завдання для учнів, які сидять в першому ряду.
Кожна пара (2 учні за однією партою) отримує карточку. Карточки у всіх учнів ряду однакові. Із даної карточки перший учень виписує всі вирази, які мають зміст при х0,а другий всі вирази, які мають зміст при х0.
Потім порівнюють свої результати, якщо є вираз , які записаний в обох, то звертаються до учнів , які сидять за ними. Якщо ці учні можуть пояснити, якою буде правильна відповідь – то пояснюють, а ні –звертаються до учнів, які сидять за ними і виясняють відмінності даного завдання і свої….Учні із останньої парти звертаються до учнів першої парти. Після опрацювання результат оголошує пара першої парти
Вирази.
Завдання для учнів, які сидять в третьому ряду.
Кожна пара (2 учні за однією партою) отримує карточку. Карточки у всіх учнів ряду однакові. Із даної карточки перший учень виписує всі рівняння, які мають розв’язки, а другий всі рівняння, які не мають розв’язків. Потім порівнюють свої результати, якщо є рівняння , які записані в обох, то звертаються за допомогою до учнів , які сидять за ними. Якщо ці учні можуть пояснити, якою буде правильна відповідь – то пояснюють, а ні –звертаються до учнів, які сидять за ними і виясняють відмінності даного завдання і свої. Учні із останньої парти звертаються до учнів першої парти. Після опрацювання результат оголошує пара першої парти
Рівняння.
ІІ. Розв’язування вправ.
1.Колективно № 407.
2.№408, (перед виконанням завдання варто запропонувати учням записати формули квадрата суми і квадрата різниці двох чисел).
3. Якщо виникнуть труднощі, то запропонувати підказку.
Підказка . Визначте спочатку при яких значеннях кожен вираз буде мати зміст!!!
№411
ІІІ. Самостійна робота
1 варіант
1.( 1 бал).Не виконуючи побудови графіка функції , визначте через які із заданих точок проходить даний графік:
А(-1,2;1,44); В(0;1); С(-; Р(0,1;0,1).
2.(2 бали).Обчисліть:
3. (2 бали).Розв’яжіть рівняння:(4х-7)²=64
4.(3,5 бали).Побудуйте графік функції:
У=
5.(3,5 бала).Знайдіть значення виразу.
2 варіант
1.( 1 бала).Які із виразів мають зміст:
2.(2 бала).Обчисліть:
3. (2 бали). Розв’яжіть рівняння :( 5х-7)²=81.
4. ( 3,5 бала) Побудуйте графік функції:
У=
5.( 3,5 бала).Знайдіть значення виразу.
IV.Домашня робота
Повторити «Натуральні числа», «Цілі та раціональні числа»
Випереджувальне завдання: Прочитати п 13 (ст100-103) і дати відповіді на запитання:
1