Розробка уроку для 3 класу
За темою:
КВЕСТ - ПОДОРОЖ ДО УЯВНОГО ЛІСУ.
Загальнорозвивальні вправи без предметів.
Рівновага на гімнастичній лаві. Естафета.
Конспект уроку
з фізичної культури
для 3 класу
Тип уроку: |
комбінований урок
|
Тема уроку: |
Квест-подорож до уявного лісу. Загальнорозвиваьні вправи без предметів. Рівновага на гімнастичній лаві. Естафета.
|
Мета уроку: |
|
Навчальна: |
Повторити комплекс загальнорозвиваючих вправ без предметів з урахуванням індивідуальних особливостей; сприяти оволодінню прийомами чіткості рухів при виконанні вправ для рук, тулуба, ніг. Продовжувати вивчати вправи для розвитку просторового орієнтування, швидкості, витривалості; сприяти розвитку рівноваги і координації руху.
|
Корекційна: |
Розвиток уваги, мислення і слухового сприймання; подолання рухових недоліків шляхом розвитку, виховання та корекції рухової сфери, сприяти розвитку швидкісно-силових якостей, дрiбноï моторики. Сприяти зміцненню здоров’я учнів за допомогою розвитку фізичних якостей координаційних можливостей засобами фізичних вправ і естафет.
|
Виховна: |
виховувати інтерес до занять фізичної культури спорту; розвивати уміння дітей діяти колективно, неухильно дотримуватись правил гри та естафети, формувати вміння проявляти дисциплінованість, працьовитість і наполегливість у досягненні поставленої мети.
|
Обладнання: |
Дошка, гімнастична лава, мати, секундомір, ілюстрації та іграшки тварин і птахів, ілюстрації для загадок та бесіди, обручі, м’які куби, поляна с грибами, кошик, букви «П», «Р», «И», «З», рюкзак, надувні кульки, магніти.
|
Місце проведення: |
Спортивний зал |
№
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки
|
І |
Підготовча частина (10-12 хв.)
|
|
|
|
1. Шинкування в одну шеренгу. Привітання з класом. -Добрій день, діти! Дуже рада вас бачити. Який у вас зараз настрій? Як ви себе почуваєте? 2. Вимірювання ЧСС за 10 сек
3. Повідомлення теми та задач уроку. Учитель: - Діти! Що ви чуєте, де можна почути ці звуки? (- Звуки природи, лісу, шум води) -Сьогодні ми відправимось в уявну подорож за гарним настроєм та сюрпризом . Ви бачите наша спортивна зала поділена на кілька секторів, це і будуть наші зупинки. На них вам потрібно виконати різні задачі: такі як: • загально розвивальні вправи без предметів, • рівновага на гімнастичній лаві, • естафета. На кожному етапі ви отримаєте букву; зібравши всі букви вам потрібно буде скласти слово. Тоді наша подорож буде вважатись завершеною. 4. Техніка безпеки на уроці. -Діти, давайте пригадаємо як потрібно поводитись на уроці фізкультури.
5. - Ну що, готові до нашої подорожі? -Як ви гадаєте кого можна зустріти в лісі та біля водойм? (відповіді дітей) -Я вам декого покажу, а ви дайте їм характеристику, які вони.. Ведмідь (- Сильний, великий, клишоногий…) Білочка ( - Спритна, швидка, полохлива…) Чапля (- Граційна, великий птах, гарно тримає рівновагу…) Сова (- Швидка, добре бачить вночі, мудра..) -Молодці! Кожного із цих тварин ми сьогодні відвідаєм. До речі, подивіться, хто з вами поруч? Це ж ведмежа! Як ви вже сказали, ведмеді сильні, великі. А що потрібно робити щоб вирости сильним, великим і здоровим? (-Займатися спортом, робити ранкову зарядку) -Правильно! І зараз ми зробимо комплекс розвивальних вправ без предметів. |
10 с
30 с
1 хв
1-2 хв
2-3 хв |
Звертаю увагу на зовнішній вигляд учнів. Запитую про стан самопочуття та настрій учнів.
Звучать звуки лісу та ріки. Учні слухають та відповідають на питання учителя.
Повторити знання учнів про правила безпеки та поведінки на уроці.
Показую картки тварин і птахів, діти дають їм характеристики за поведінкою та характером.
Відкриваю іграшкового ведмедя.
|
|
6.Стройові вправи. Перешикування. -Ліворуч! - Праворуч! -На перший, другий розрахуйсь! -Перші номера зробіть 1 крок вперед, другі номера – 3 кроки вперед! 7. Комплекс вправ без предметів.
1 - 2 - ліворуч 3 - 4 - праворуч;
1 - 2 - ліворуч 3 - 4 - праворуч;
1 - 4 – в одну сторону 5 - 8 – в другу;
1 - 4 - вперед 5 - 8 - назад;
1 - 2 - ривки перед груддю 3 - 4 - поворот праворуч (ліворуч), розводимо руки в сторони;
1 – поворот вправо 2 – в. п. 3 – поворот вліво 4 – в. п.
1 – правої ноги 2 – середини 3 – лівої ноги 4 – в. п.;
1 – 2 – торкаємось лівої ноги правою рукою 3 – 4 – торкаємось правої ноги лівою рукою;
1 – підняли праву ногу, зігнули в коліні (зупинились на 2-3с.) 2 – в. п. 3 - підняли ліву ногу, зігнули в коліні (зупинились на 2-3с.) 4 – в. п.;
1 – підняли праву ногу, ногу тримаємо рівно (зупинились на 2-3с.) 2 – в. п. 3 - підняли ліву ногу, ногу тримаємо рівно (зупинились на 2-3с.) 4 – в. п.;
1 – правою рукою доторкнутись до свого носа 2 – в. п. 3 - правою рукою доторкнутись до свого носа 4 – в. п.;
|
3-4 р
3-4 р
1-2 р
3 -4 р
3-4 р
3-4 р
3-4 р
3-4 р
1-2 р
1-2 р
2-3 р |
Підготувати опорно-руховий апарат до роботи на уроці. Слідкую за дисципліною. Рукою показую напрям шинкування. Слідкую за поставою дітей. Команди подаю чітко. Використовую словесний і наочний метод. У разі необхідності надаю індивідуальну допомогу.
Спину тримаємо прямо.
Виконувати у середньому темпі.
Спину не згинати. Руки на рівні грудей.
Виконувати у середньому темпі.
Зберігати рівновагу. |
|
8. Гра «Знайди своє місце!». -Діти Ведмедик пропонує вам зіграти в гру «Знайди своє місце!» Всі гравці шикуються в одну колону. За командою - «Розійдись!» всі розбігаєтесь по залу. За командою – «Шикуйсь!», всі повинні вишикуватись у вихідне положення - Молодці, я бачу, що ви всі запам’ятали свої місця і готові до мандрівки. Ведмедик дуже вами задоволений і дає вам першу букву «Р», кладемо її в наш рюкзак. А ми вирушаємо далі! Але ми пам’ятаємо, що ми хочемо бути сильними, спритними, швидкими! Отже у дорозі ми також будемо виконувати різні вправи. |
1-2 хв |
Після першої команди не можна залишатись на своєму місці. Забороняється штовхатись.
|
ІІ |
Основна частина ( 23-25 хв.)
|
|
|
|
1. Комплекс ранкової гімнастики у русі.
2. Вимірювання ЧСС за 10 сек |
4-5 м 4-5 м 8-10 м
3-4 м 5-7 м 10-12м 5-7 м 5-7 м 8-10 м
10-12м
|
Клас працює потоковим методом в колоні по одному. Звертаю увагу на поставу. Підготувати опорно-руховий апарат до роботи на уроці. Увага на техніку виконання та зовнішній стан учнів.
Звернути увагу на відновлення дихання. |
|
3. Вправи на гімнастичній лаві. -Діти, ми з вами підійшли до уявної річки, через яку перекинутий місток, це наша гімнастична лава. Кого ви бачите поряд? (-Чаплю) -Подивяться, в якій позі стоїть чапля? ( -Вона стоїть на одній нозі) - Так, молодці! Саме рівновага нам допоможе виконати вправи на гімнастичній лаві, це і є завдання від нашої чаплі. 4. Теоретичні знання. -А ви знаєте, шо вчені і лікарі спостерігали і зробили висновки, що у третини літніх людей трапляються падіння хоч би раз на рік, а деякі падають два, три, і навіть більше разів за рік. І цей не простий збіг обставин або невдача, про це говорять певні проблеми з тілом. «З віком змінюється гнучкість, м'язова сила, чутливість тіла, рефлексів і навіть розумових функцій сприяють погіршенню загального балансу». Такі проблеми і падіння зазвичай приводять до травмам, це переломи кісток, гематоми, забиття та інші ушкодження. Навіть деякі молоді люди не завжди тримають рівновагу. Лікарі стверджують, що зберігати баланс і утримувати його цілком можливо якщо виконувати вправи на рівновагу. -Які ж вправи пропонує зробити нам Чапля?
5. Виконання вправ на гімнастичній лаві.
6. -Молодці, діти! Виконали завдання від чаплі. За те вона дає вам наступну букву «З», ми також покладемо її в наш рюкзак. Я вами дуже задоволена! Ви виконували вправи правильно, не штовхали один одного, пам’ятали про правила безпеки. -Яка ви гадаєте, що потрібно робити, щоб все пам’ятати? ( -Багато читати, вчити вірші…) -Так, правильно. А як ми охарактеризуєм людей, які багато знають і вміють? (-Мудрі, розумні…) Подивіться на наших представників тваринного світу. Про кого можна сказати «мудра»? (-Сова) -Правильно, молодці! Отже шинкуємось у колону і вирушаєм в гості до сови. |
30 с
1-2 хв
4-5 хв
30 с |
Гімнастична лавка символізує місток через річку. Поряд зображення чаплі.
Показую картинки з вправами. Нагадую техніку БЖ.
|
|
7. Відгадування загадок. (На зупинці біля сови діти сідають на лавку). -Друзі, тітонька сова вирішила перевірити на скільки ви знайомі зі «Світом спорту» і підготувала вам декілька загадок…
Щоб міцне здоров’я мати, Та хвороб не знати, Щоб все було в порядку, Не забувайте про…(-зарядку) *** Кожного вдариш – Він злиться й плаче. А цього стукнеш – Від радості скакає! То вище, то нижче, То низом, то навскач. Хто він, догадалися? Гумовий…(-м’яч) *** Сіла купа дітвори І поїхала з гори… Люблять їх усі малята. Звуть візочок цей… (-санчата) *** Ми – спортсмени, нас обох Бачиш ти завжди удвох. Ми по снігу швидко линем Ще й стрибаємо з трампліну… (-лижі) *** Ногами б’ють м’яча, штовхають, Як цвях в ворота забивають, Кричать від радості: «Гол!». Гру з м’ячем звуть…(-футбол) *** Дві команди, як в футболі, Та на крижаному полі, І дорослих, і дітей Позбирав на лід…( -хокей) ***
У цьому спорті гравці Тут команда перемагає, Якщо м’ячик не впускає. Він летить з подачі влучно Не в ворота,а через сітку. І майданчик а не поле У спортсменів… (-волейбола)
Для перемоги у змаганні Біжи швидко, мов ракета. Складається з кількох завдань І називають... (естафета)
-Молодці! Які ви розумні! За це ви від сови отримуєте ще одну літеру «П». Про що була остання загадка? ( -Про естафету) -Так! Це і буде наша наступна зупинка. Шикуйсь! Праворуч! Кроком руш! 8. Естафета. (Діти шикуються на старті у шеренгу по одному перед лінією старту) -Діти, подивіться , хто нас тут зустрічає? ( - Білочка) -Яку характеристику ми давали білочці? (- Вона швидка і спритна) -Саме такими нам потрібно зараз бути. За моїм сигналом перший учасник біжить, роблячи крок в кожне кільце, потім переступає через першу перепону, нахиляється, пролазить в обруч (який стоїть вертикально), переступає через другу перепону, добігає до галявини з грибочками, зриває один грибочок й повертається назад без подолання перешкод. Кладе грибочок в кошик, передає естафетну паличку іншому учаснику та біжить становиться в кінці шеренги. Завдання від зайчика зібрати всі грибочки у кошик.
9. Проведення естафети.
-Молодці, діти! Ви зібрали всі грибочки, виконали завдання зайчика. За це він дає вам останню букву «И». Пропоную закінчити нашу уявну подорож на « галявині»… 10. Ходьба звичайна. |
2-3 хв
30 с
3-5 хв
30 с |
Учні відгадують загадки
Кладемо букву в рюкзак. Діти в колоні ідуть за вчителем до ділянки з естафетою.
Учні уважно слухають правила.
Кладемо букву в рюкзак.
Встановлення дихання. |
ІІІ |
Заключна частина ( 3 – 5 хв.) |
|
|
|
1. -Ось і закінчилась наша подорож. Вона вам сподобалась? (-Да) -Діти, в пам’ятаєте про що ми говорили на початку уроку? Чи всі етапи нашої подорожі ми пройшли? Де вам було складно, Що сподобалось більше? (Відповіді дітей) -Як ви себе почуваєте? 2. Вимірювання ЧСС за 10 сек. 3. Давайте подивимось які букви ми зібрали, пропоную сісти у коло і скласти з них слово. 4. –Молодці! На згадку про нашу подорож, тварини, у яких ми побували в гостях, підготували вам сюрприз.
5. Організаційний вихід із спортивного залу.
|
30 с
2-3 хв |
Учні відповідають на питання.
Діти складають слово «ПРИЗ» Діти торимують надувні кульки у формі різних тварин.
|