Квест до Дня української мови та писемності "Плекаймо слово"

Про матеріал
Проведення квестів допомагає розвивати творчу особистість , а робота у колективі сприяє розвитку комунікативних навичок. Матеріал квесту допоможе в ігровій формі виявити знання учнів з мови, розвинути увагу, творчі навички, уміння поводитися в неординарній ситуації. У ході гри учні переконаються у тому, що мова рідна милозвучна, багата, що мова - історична сутність, найцінніше надбання віків.
Перегляд файлу

                    Квест до Дня української мови та писемності

                                         «Плекаймо слово»

Н.І.Терлецька, вчитель української мови та літератури Вергунівського ЗЗСО Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області

Правила гри

  1. Учні 5-6 класів діляться на дві команди ( або змагаються окремо учні 5 і 6 класів.
  2. Учні 7 класу  - консультанти на етапах квесту.
  3. Учителі-предметники у своїх кабінетах – члени журі, оцінюють відповіді та виставляють бали.
  4. Учасники гри за навідними загадками прокладають свій маршрут.

Етапи квесту, завдання.

  1. Кабінет початкових класів.

Учнів всіх скликає золотистий наш дзвінок.

І ми радо поспішаєм не в садок, а на урок.

Я у школі перший раз, бо я йду у _____ клас.

Завдання: відгадайте, з якої казки уривок.

  1. «Тоді баба покликала внучку. Внучка – за бабу, баба – за діда, а дід за ріпку. Тягнуть, тягнуть, а витягти не можуть». ( «Ріпка»)

 

  1. «--Давай же, - каже, - мені 12 бочок смоли і 12 возів конопель.

Обмотався коноплями, обсмолився смолою добре, взяв булаву таку, що, може, в ній пудів із десять, та й пішов до Змія…». ( «Кирило Кожум’яка»)

  1. «А півник і каже:– Стривайте-но, стривайте! Ви мені перше скажіть, хто знайшов колосок?– Ти, – кажуть мишенята.– А хто його обмолотив?– Ти, – вже тихіше відказують Круть із Вертем.– А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік?– Ти, – вже й зовсім нищечком кажуть мишенята.– А що ж ви робили?». ( «Півник та двоє мишенят» або «Колосок»).

 

  1. «– Ближче, ближче, човнику, до бережка, – це ж моя матінка снідати принесла!

Пливе. Пристав до бережка, наївся, напився, віддав матері рибку, відіпхнув золотий човник срібним весельцем і поплив далі рибку ловити».  ( «Івасик Телесик»)

  1. Кабінет математики.

Співають цифри тут сонети

Іморщать думанням чоло.

Тут рахувати вчать предмети:

Що дано, скільки було.

Завдання: прочитати вирази, правильно вживаючи числівники.

  1. 64 + 13          ( до шістдесяти чотирьох додати тринадцять)
  2. 140 – 58           ( від ста сорока відняти п’ятдесят вісім)
  3. Отримали 69 книг         ( шістдесят дев’ять)
  4. Запросили 69 учнів        ( шістдесятьох дев’ятьох)
  5. Із 47 каченятами           ( сорока сімома)
  6. Із 47 посібниками        ( сорока сьома ).
  1. Кабінет біології.

Вивчають тут живих істот,

Щоб дати їм роки в дарунок.

Для чого очі їм, вуха, рот,

Для чого мозок, серце, шлунок.

Рослини теж вивчають тут.

Завдання:

 Назвати 5 лікарських рослин, що ростуть у нашому краї.

Назвати трьох тварин нашого краю, занесених до Червоної книги України.

IY. Кабінет географії.

Тут живуть усякі карти:

Півкуль, країн, материків.

Тут компаси кладуть на парти,

Готують тут мандрівників.

Завдання: назвати

  1. Найбільше море, що омиває Україну    ( Чорне)
  2. Найбільше озеро на Волині     ( Світязь)
  3. Найбільшу гору в українських Карпатах   (Говерла)
  4. Місто-порт на узбережжі Чорного моря   ( Одеса )
  5. Столиця України  ( Київ)
  6. Найбільша річка України  ( Дніпро )

Y. Бібліотека.

Бачить – не бачить, чути – не чує.

Мовчки говорить, дуже мудрує.

Часом захоче – правди навчає,

Часом жартує, всіх звеселяє.

Завдання: станьте на хвилинку поетами – доберіть із низки слів потрібне, щоб була рима.

                                  ЇЖАЧОК

Ходить лісом їжачок,

В нього шубка з … ( ниток, дроту, колючок) .

                                 ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ?

Вночі їй завжди півник сниться.

Вона не курка, а …( гуска, ворона, лисиця).

                                НА ПРОГУЛЯНКУ

У неділю на Хрещатик

Квочка вивела….( голубів, курчаток, вівців).

                               ХТО ТАКА?

Великі очі й голова,

Не Колобок це, а….( слон, сова, коза).

                               РИБАЛКА

Ярослав на камінь сів,

Ловить в річці …..( карасів, щук, мух).

                               РОЗУМНИЦЯ

Має Таня гарну звичку

Класти книгу на…( вікно, підлогу, поличку) .

YI. Спортзал.

Тут завжди рух – стрибки, пробіжки.

Тут м’яч летить у сітку, в ціль.

Канат тут є, драбина-стінка.

Тут кріпне м’яз, а никне біль.

Завдання: закінчити прислів’я.

  1. Весела думка – запорука… здоров’я.
  2. Усе можна купити, …..тільки здоров’я – ні.
  3. Бережи одяг, поки новий, а здоров’я -…доки молодий.
  4. У здоровому тілі – здоровий …дух.
  5. Здоров’я не купиш ….за гроші.
  6. Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши - …плачемо.

YII. Шкільна їдальня.

Ця кімната нам хвалилась,

Що на дім перетворилась,

Де смачна і свіжа

Проживає їжа.

Завдання: назвати складники українського борщу.

YIII. Кабінет української мови та літератури.

Тут мови рідної навчають,

Писати назви рік та гір.

Частини мови визначають,

Складають речення і твір.

Завдання: дібрати синонім до фразеологізму.

  1. Викинути з голови – забути.
  2. Душа в п’яти сховалася – злякатися.
  3. Згущувати фарби – перебільшувати.
  4. Аж ребра світяться – худий.
  5. Хоч в око стрельни – темно.
  6. Як сніг на голову – несподівано.
  7. Робити з мухи слона – перебільшувати.
  8. Пасти задніх – відставати.
  9. Ніде яблуку впасти – тісно.
  10. Бути на сьомому небі – бути щасливим.

Підведення підсумків квесту, визначення переможців, нагородження.

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку