КВЕСТ З МОВИ
До дня української писемності та мови
Підготувала:
Одот Олена Андріївна, вчитель – дефектолог
Комунальний заклад "Маріупольська загальноосвітня школа I - III ступенів № 52 Маріупольської міської ради Донецької області"
м.Маріуполь
Мета: Формувати розуміння того, що українська мова — наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Ознайомити дітей з українськими обрядами і звичаями. Пробудити почуття національної гідності. розвивати в учнів акторські навички, вміння працювати в колективі; Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
ХІД ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ
ВЕДУЧА
Діти слухать Гімн української мови
https://www.youtube.com/watch?v=Wx7vo__48oE
або
https://www.youtube.com/watch?v=ouXXAE73ASY
Щороку 9 листопада Україна відзначає чудове свято — День української писемності і мови. Перші спроби письма відносяться приблизно до 35-50 віків до нашої ери. Спочатку це була гілочка пальми – знак миру. Потім – схематичне зображення предмета чи якогось явища. І нарешті – ієрогліфи. Прямим попередником слов’янської мови – є алфавіт, створений великими просвітителями слов’ян – братами Кирилом і Мефодієм.
Фото Кирила та Мефодія https://www.youtube.com/watch?v=9fveTs3RLGw
Існує два різновиди старослов’янських писемних знаків: кирилиця (на честь першовчителя слов’ян ) і глаголиця .
Фото глаголиці та кирилиці
У Київській Русі книги цінувалися, як рідкісні скарби. Мати декілька книг означало володіти цілим багатством.
1997 року було підписано Указ Президента України, у якому говориться: "Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця".
Фото Нестора Літописця
Вікторина
3.Що знаходиться всередині школи? (Звук [о]).
4.Чим відрізняється кафе від кофе ?
5.Чого немає в дині , а є в гарбузах і огірках ?
6. Якою косою не можна кости ?
7. Чим закінчується вечір і починається ранок ?
8.Що треба зробити , щоб майка злетіла ?
9.
Загадки про частини мови
Всі на світі добре знають,
Що предмет я означаю.-
Хто чи що, - ви запитайте
і про мене все дізнайтесь.
Я істота й неістота:
Парта, зайчик, дошка, котик.
Маю рід, число, відмінок
І чотири аж відміни.
Хто я ? Знайте достоменно:
Називаюсь я ….
іменник.
Я веселий і звабливий,
Гарний, милий і красивий,
Несказанний, незрівнянний;
Маю ступінь порівняння.
Я відносний чи присвійний,
А чи якісний незмінно.
Відповім я залюбки
На питаннячко -який?
Маю ознаку предмета,
Називаюсь я …Прикметник
Дуже я люблю всі дії
І що хочеш, я умію,
Є у мене вид і час,
Спосіб маю повсякчас.
Лиш учіть мене сумлінно,
Озовусь я неодмінно.
Вмію діяти чудово,
Отже, звусь я ….
дієслово.
Загадок при вивченні правил правопису
1) Відгадай загадку.
Ніг не маю, а ходжу,
Рота не маю, а скажу-
Коли спати, коли встати,
Коли роботу починати. (Годинник).
2) З гарячого колодязя
Через ніс водиця ллється. (Чайник).
3) Хвостом виляє,
Зубастий, а не кусає. (Щука).
4) Голова вогнем палає,
Тіло тане і згоряє.
Я корисною бути хочу:
Лампи не треба - я посвічу. (Свічка).
5)Розійшлися хлопчики
У темні комори.
Кожен хлопчик
У свій комірчину. (Рукавички).
Завдання: замініть звук Ф іншими звуками так, щоб утворилися нові слова (записувати парами).
Фото
фара
фазан
фанера
шафа
фарш
форма
кафе
факт
фіалка
фантик
фарс
Загадки для кмітливих (№+відповідь).
Запишіть якомога більше слів, що мають лише корінь. Наприклад, кіт.
Доберіть якомога більше синонімів до слова ходити
Доберіть епітети до слова МОВА.
Доповніть прислів’я антонімами (на місці крапок) (№+слово).
Квест з української мови «Моя чудова українська мова» Вчитель: __________________________________________ Маршрутний лист команди __________________________ Клас: ______ Список учасників команди:
Дата: |
||
Станція |
Виконання завдання |
Відмітка ведучого |
Станція №_____
|
|
|
Станція №______ |
|
|
Станція №______ |
|
|
Станція №______ |
|
|
Станція №______ |
|
|
Станція №______ |
|
|
Станція №______ |
|
|
Ключ: |
|
|
Порядок станцій |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Порядок станцій |
||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Порядок станцій |
||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
2 |
Порядок станцій |
||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
2 |
3 |
Порядок станцій |
||||||
5 |
6 |
7 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Порядок станцій |
||||||
6 |
7 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Порядок станцій |
||||||
7 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Ключ |
||||||
Мова - |
то серце |
народу: |
гине |
мова - |
гине |
народ. Іван Огієнко |
Завдання у вчителя
Відповіді для вчителя
Завдання: замініть звук Ф іншими звуками так, щоб утворилися нові слова (записувати парами).
Фото – лото
Фара – фата
Фазан – казан
Фанера – манера
Шафа – пара
Фарш – марш
Форма – норма
Кафе – каре
Факт – такт
Фіалка – піалка
Фантик – бантик
Фарс – фарш
Загадки для кмітливих (№+відповідь).
Запишіть якомога більше слів, що мають лише корінь. Наприклад, кіт.
Доберіть якомога більше синонімів до слова ходити
Ребус: Україна
Доповніть прислів’я антонімами (на місці крапок) (№+слово).
1