Квест до Дня української писемності та мови "Моя чудова українська мова"

Про матеріал
Цікаві мовні завдання з української мови, які пробуджують почуття національної гідності; виховують любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Перегляд файлу

 

КВЕСТ З МОВИ

 

 

До дня української писемності та мови

 

Підготувала:

Одот Олена Андріївна, вчитель – дефектолог

Комунальний заклад "Маріупольська загальноосвітня школа I - III ступенів № 52 Маріупольської міської ради Донецької області"

м.Маріуполь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Формувати розуміння того, що українська мова — наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Ознайомити дітей з українськими обрядами і звичаями. Пробудити почуття національної гідності. розвивати в учнів акторські навички, вміння працювати в колективі; Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього, українського, бажання розмовляти рідною мовою. 

ХІД ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ

 

ВЕДУЧА

Діти слухать Гімн української мови

https://www.youtube.com/watch?v=Wx7vo__48oE

або

https://www.youtube.com/watch?v=ouXXAE73ASY

 

Щороку 9 листопада Україна відзначає чудове свято — День української писемності і мови.  Перші спроби письма відносяться приблизно до 35-50 віків до нашої ери. Спочатку це була гілочка пальми – знак миру. Потім – схематичне зображення предмета чи якогось явища. І нарешті – ієрогліфи. Прямим попередником слов’янської мови – є алфавіт, створений великими просвітителями слов’ян – братами Кирилом і Мефодієм.

Фото Кирила та Мефодія https://www.youtube.com/watch?v=9fveTs3RLGw

Існує два різновиди старослов’янських писемних знаків: кирилиця (на честь першовчителя слов’ян ) і глаголиця .

 

 

Фото глаголиці та кирилиці

У Київській Русі книги цінувалися, як рідкісні скарби. Мати декілька книг означало володіти цілим багатством.

1997 року було підписано Указ Президента України, у якому говориться: "Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця".

Фото Нестора Літописця

Вікторина

 

  1. .Чим закінчується і зима , і весна ?
  2. Що має болото, озеро, море, а не має річка? (Звука [о]).

3.Що знаходиться всередині школи? (Звук [о]).

4.Чим відрізняється кафе від кофе ?

5.Чого немає в дині , а є в гарбузах і огірках ?

6. Якою косою не можна кости ?

7. Чим закінчується вечір і починається ранок ?

8.Що треба зробити , щоб майка злетіла ?

9.

 

Загадки про частини мови


Всі на світі добре знають,

Що предмет я означаю.-

Хто чи що, - ви запитайте

і про мене все дізнайтесь.

Я істота й неістота:

Парта, зайчик, дошка, котик.

Маю рід, число, відмінок

І чотири аж відміни.

Хто я ? Знайте достоменно:

Називаюсь я ….

                        іменник.

 

Я веселий і звабливий,

Гарний, милий і красивий,

Несказанний, незрівнянний;

Маю ступінь порівняння.

Я відносний чи присвійний,

А чи якісний незмінно.

Відповім я залюбки

На питаннячко -який?

Маю ознаку предмета,

Називаюсь я …Прикметник


                                                       Дуже я люблю всі дії

І що хочеш, я умію,

Є у мене вид і час,

Спосіб маю повсякчас.

Лиш учіть мене сумлінно,

Озовусь я неодмінно.

Вмію діяти чудово,

Отже, звусь я ….

дієслово.

Загадок при вивченні правил правопису

1) Відгадай загадку. 
Ніг не маю, а ходжу, 
Рота не маю, а скажу- 
Коли спати, коли встати, 
Коли роботу починати. (Годинник). 
2) З гарячого колодязя 
Через ніс водиця ллється. (Чайник). 
3) Хвостом виляє,

Зубастий, а не кусає. (Щука). 
4) Голова вогнем палає, 
Тіло тане і згоряє. 
Я корисною бути хочу: 
Лампи не треба - я посвічу. (Свічка). 
5)Розійшлися хлопчики 
У темні комори. 
Кожен хлопчик 
У свій комірчину. (Рукавички).

Завдання: замініть звук Ф іншими звуками так, щоб утворилися нові слова (записувати парами).


Фото

фара

фазан

фанера

шафа

фарш

форма

кафе

факт

фіалка

фантик

фарс


 


 

Загадки для кмітливих (№+відповідь).

  1. Яким птахом можна воду з колодязя дістати?
  2. Яку частину слова можна у землі знайти?
  3. Яке крило ніколи не літає?
  4. Яку шапочку ніколи не вдягають на голову?
  5. З якого крана води не набереш?

 

Запишіть якомога більше слів, що мають лише корінь. Наприклад, кіт.

Доберіть якомога більше синонімів до слова ходити

 

 

Доберіть епітети до слова МОВА.

Доповніть прислів’я антонімами (на місці крапок) (№+слово).

  1. Правда з моря виринає, а неправда…
  2. Правда гірка, а брехня…
  3. Що маєш зробити, то зроби сьогодні, а що маєш з’їсти, з’їж…
  4. Улітку пісні співаєш, узимку … проливаєш.
  5. По одягу зустрічають, а по розуму…

 

Квест

з української мови

«Моя чудова українська мова»

Вчитель: __________________________________________

Маршрутний лист команди __________________________  Клас: ______

Список учасників команди:

 

 

 

 

Дата:

Станція

Виконання завдання

Відмітка ведучого

Станція

№_____

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

Ключ:

 

 

 

 

 

Порядок станцій

1

2

3

4

5

6

7

Порядок станцій

2

3

4

5

6

7

1

Порядок станцій

3

4

5

6

7

1

2

Порядок станцій

4

5

6

7

1

2

3

Порядок станцій

5

6

7

1

2

3

4

Порядок станцій

6

7

1

2

3

4

5

Порядок станцій

7

1

2

3

4

5

6

 

 

Ключ

Мова -

то серце

народу:

гине

мова -

гине

народ. Іван Огієнко

 

Завдання у вчителя

Відповіді для вчителя

 

Завдання: замініть звук Ф іншими звуками так, щоб утворилися нові слова (записувати парами).


Фото – лото

Фара – фата

Фазан – казан

Фанера – манера

Шафа – пара

Фарш – марш

Форма – норма

Кафе – каре

Факт – такт

Фіалка – піалка

Фантик – бантик

Фарс – фарш


 


 

Загадки для кмітливих (№+відповідь).

  1. Яким птахом можна воду з колодязя дістати? (Журавель)
  2. Яку частину слова можна у землі знайти? (Корінь)
  3. Яке крило ніколи не літає? (Будинку)
  4. Яку шапочку ніколи не вдягають на голову? (Гриба)
  5. З якого крана води не набереш? (Підйомного)

 

 

Запишіть якомога більше слів, що мають лише корінь. Наприклад, кіт.

 

 

 Доберіть якомога більше синонімів до слова ходити

 


 

Ребус: Україна


Доповніть прислів’я антонімами (на місці крапок) (№+слово).

  1. Правда з моря виринає, а неправда… (потопає)
  2. Правда гірка, а брехня… (солодка)
  3. Що маєш зробити, то зроби сьогодні, а що маєш з’їсти, з’їж… (завтра)
  4. Улітку пісні співаєш, узимку … проливаєш. (сльози)
  5. По одягу зустрічають, а по розуму… (проводжають)

 

 

 


 

1

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку