Презентація "Правильна побудова речень з дієприслівниковим зворотом"

Про матеріал
удосконалювати вміння вживати розділові знаки при відокремлених обставин, обґрунтовувати їх вживання за допомогою правил, виробляти вміння знаходити відокремлені обставини в реченнях, правильно використовувати їх в усному і писемному мовленні, виразно читати речення з відокремленими обставинами; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу, спостережливість, творчу уяву; збагачувати словниковий склад учнів; виховувати почуття відповідальності, підприємницькі і бізнесові якості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бачиш, сонце землю гріє, Все довкола зеленіє. Чуєш, пташечки співають І веснянку викликають.

Номер слайду 2

Банківський рахунок Прізвище та ім’я ________________________“Мозковий штурм” (за кожну правильну івдповідь 1бал)“Кодоване письмо”(за кожен правильний номер коду 1бал)Орфографічно-пунктуаційна хвилина (1 бал за 1 речення)“Я експериментую” (1 бал за 1 речення)Творча хвилинка (1 бал за 1 речення)“Ти – редактор” (1 бал за 1 речення)Експрес тест ( за кожну правильну відповідь 1бал)Загальна сума балів Оцінка

Номер слайду 3

ИНАСТАВОБо-а , , ,5, 1, 2, в-б ,

Номер слайду 4

Розділові знаки при відокремлених обставинах

Номер слайду 5

На цьому уроці повторити…На уроці будемо розставляти+ обгрунтовувати…На уроці використовувати..вивчені правила про відокремлені обставиниправильно розставляти розділові знаки при відокремлених обставинах і обґрунтовувати свій вибір«Продовжити речення» відокремлені обставини в усному і писемному мовленні

Номер слайду 6

Які члени речення називають відокремленими?Якими бувають відокремлені члени за будовою?Які розділові знаки вживаються при відокремлених членах?Який член речення називають обставиною?За якої умови відокремлюється обставина?За якої умови не відокремлюється обставина?Мозковий штурм

Номер слайду 7

„Кодоване письмо”Завдання: записати номера речень за умовами відокремленими або не відокремлення обставинами.   КОД: 1 – відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом2 – відокремлена обставина, виражена дієприслівником3 – відокремлена обставина, виражена сполученням іменника з прийменником незважаючи на…4 – невідокремлена обставина, виражена дієприслівн6иковам зворотом5 – невідокремлена обставина, виражена дієприслівником 1. Незважаючи на дощі, весна усміхнулась барвистою веселкою квітів, буянням трав, гомоном дібров. 2. Гроза нарве волошок в небі синім і, сплівши із таких квіток вінок, твоє чоло прикрасить Україно. 3. Журавлинні ключі із вирію летять курличучи. 4. Зелена травка пробивалася радіючи. 5. Весна працював не покладаючи рук. 6. На обрії стояла важка сива хмара, сріблився вгорі місяць, ніби до чогось прислухаючись. 7. За вікном у вишневих гілках шарудить, бешкетуючи, вітер.

Номер слайду 8

Правильний код:3, 1, 5, 5, 4, 1, 2

Номер слайду 9

Орфографічно-пунктуаційна хвилина. Пояснити орфограми, вставляючи пропущені букви, виписати речення з дієприслівниковим зворотом 1. Буде в…селку жартуючи травень над с…лом і над полем котити. 2. Тихий вітер пролітаючи пр...ніс запах в..сни. 3. Старий Дніпро ро…ливши плесо сиве ген – ген в спокійнім мареві дріма. 4. Оч..рети п..решіптуючись добігають до повороту ріки. 5. Високо в небі обганяючи хмари л…тять довж...лезні ключі журавлів.

Номер слайду 10

Я експериментую Користуючись довідкою, вставте замість крапок пропущені обставени і розставте необхідні розділові знаки.1. Весело, вільно струмочки побігли….. 2.... зима поступилася березню. 3. Безкрає поле злегка піднімається вгору …. 4. Зелений ліс … до сонця засміявся.  Довідка. радісну вість несучирадісну вість несучи,киваючи рясною головоюкиваючи рясною головою,Незважаючи на холоди. Незважаючи на холоди,тонучи у прозорій блакиті неба .тонучи у прозорій блакиті неба .

Номер слайду 11

Творча хвилинка Перетворіть речення на речення з відокремленими обставинами.         1. Земля сумно посміхалася сонцю, вона чекала весняного тепла. 2. Ледве сонечко викотилося на небо, воно облило галявину ніжним світлом.

Номер слайду 12

Творча хвилинка(взаємоперевірка)1. Земля сумно посміхалася сонцю, чекаючи весняного тепла. 2. Сонце, ледве викотившись на небо, облило галявину ніжним світлом.

Номер слайду 13

“ Я – редактор”Знайдіть речення, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів. Поясніть суть цих помилок. Відредагуйте речення.1. Додивившись цікавий фільм, настав вечір. 2. Виступаючи на кон­церті, зал уважно слухав виконавця. 3. Біля води ростуть, нахилившись до неї, верби. 4. Побачивши маму, Оленка усміхнулася. 5. Вийшовши з машини, несподівано пішов дощ. 6. Прокинувшись від шуму, я побачив перед собою нашу собаку. 7. Під’їжджаючи до лісу, несподівано вискочив вовк. 

Номер слайду 14

Експрес тест 1.  Дієприслівниковий зворот - це 2. Не відокремлюється обставина, якщо:е) виражена дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу;  3. Виділіть речення, у  якому обставину не треба відокремлювати:с) Вранці лелеки якось довго літали над селом вагаючись. 4. Виділіть речення, у  якому неправильно   розставлено розділові знаки при дієприслівниковому звороті:н) І стане рідна Україна усі, здолавши бурі злі, нам добрим раєм на землі. 5.   Граматично правильне закінчення речення Відпочиваючи в Карпатах...а) черпаєш силу від дрімучих соснових лісіве) дієприслівник разом із дієсловом-присудком, з яким він пов’язаний за змістом;с) дієприслівник разом із підметом і присудком;в) дієприслівник разом із залежними словами.в) виражена іменником з прийменником незважаючи на.в) Сонце обливало землю рожевим світлом ніжно цілуючи крони дерев.е) Усяка пташка радіючи співає.е) Ти не молися мовою чужою, бо, на колінах стоячи, умреш.с)Не мовчи, коли, гордо пишаючись, велегласно брехня гомонитьн) соснові ліси напувають тебе цілющою силою,с) мені  хочеться оздоровитися в соснових лісахс) виражена дієприслівником;ВЕСНА

Номер слайду 15

Домашнє завдання Повторити правила з §35. Творча завдання: сладіть і запишіть твір-мініатюру «Перші кроки весни», увівши в нього речення з відокремленими обставинами. 

Номер слайду 16

Банківський рахунок Прізвище та ім’я ________________________“Мозковий штурм”“Кодоване письмо. Орфографічно-пунктуаційна хвилина“Я експериментую” Творча хвилинка ”“Ти – редактор”Експрес тест. Загальна сума балів Оцінка “ Піраміда знань”Кількість набраних балів. Оцінка30 – 281227 – 261125 – 241023 – 22921 – 20819 – 18717 – 16615 – 13512 – 1049 – 736 – 423 – 11

Номер слайду 17

Підсумкова бесіда. Я дізнався…Мене здивувало, зацікавило…Сподобалося… (форми роботи)Найбільше запам’яталося…

pptx
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
1660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку