Даний квест проводився у закладі на День української писемності та мови. Містить 5 зупинок: "Жартівливу", "Лінгвістичну", "Фольклорну", "Загадкову" та "Пунктуаційну". Наявний маршрутний листок.
КЗ «Заклад загальної середньої освіти № 20
Маріупольської міської ради Донецької області»
Квест-гра
для 5 – 11 класів
Підготувала
вчитель української мови та літератури
ЗЗСО № 20 Гречановська І.В.
Маріуполь - 2018
Мета:
Квест відбувається у приміщенні школи. Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Квестери отримують маршрутні листи, які в процесі гри заповнюють координатори. Перемагають квестери, які набрали найбільшу кількість балів. Всього п’ять зупинок: «Жартівлива», «Лінгвістична», «Пунктуаційна», «Фольклорна», «Загадкова».
Хід гри
1.Зупинка «Жартівлива»
Координатор задає завдання. Оцінювання: 12 балів.
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
1.Що тепліше одного кожуха?___________
2.Коли дурень розумний? __________________________
3.Що в хаті щодня цілують? ___________________
4.Жило триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг? ____________
5.Біжить, біжить, а не оглядається. ______________________
6. Що у світі найшвидше? ____________________
7.Які сто приголосних звуків можуть зупинити рух автомобілів? ____________
8.Що посеред землі стоїть? __________
9.На небі одно, на землі немає, у баби двоє, у дівки нема?___________
10.Мовчить, а сто дурнів навчить._____________
11. Як написати одним словом «мати, батько, син, дочка»?____________
12. Що належить вам, але інші користуються ним частіше?_____________
Відповіді до зупинки «Жартівлива»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
1.Що тепліше одного кожуха? (Два кожухи)
2.Коли дурень розумний (Коли мовчить)
3.Що в хаті щодня цілують? (Кухоль)
4.Жило триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг? (Дві)
5.Біжить, біжить, а не оглядається. (Час)
6. Що у світі найшвидше? (Думка)
7.Які сто приголосних звуків можуть зупинити рух автомобілів? (Сто-п).
8.Що посеред землі стоїть? (Літера М)
9.На небі одно, на землі немає, у баби двоє, у дівки нема? (Літери Б)
10.Мовчить, а сто дурнів навчить.(Книга)
11. Як написати одним словом «мати, батько, син, дочка»? (Сім'я)
12. Що належить вам, але інші користуються ним частіше? (Ім'я)
2.Зупинка «Лінгвістична»
Знайди імена у словах. ( Оцінювання – 12 балів).
5-7 клас
Співаночка, прогалина, розлука, романтика, шевелюра, кавалерія, доля, максимум, мадам, весілля, тополя, мішура.
8 клас
Максимум 12 балів ( за кожне завдання – 2 бали), правильно підкреслили підмет – додаткові 2 бали.
9 клас-11 клас
Максимум 12 балів ( за кожне завдання – 2 бали)
3.Зупинка «Пунктуаційна»
5-7
Розставте розділові знаки в реченнях. (Максимум 12 балів, кожне речення – 2 бали)
1. Чужу мову можна вивчити за шість років а свою треба вчити все життя. (Франсуа Вольтер).
2. Раби це нація котра не має Слова. (Оксана Пахльовська).
3. Мова духовне багатство народу. (Василь Сухомлинський).
4. Мова втiлення думки. (Максим Рильський)
5. Освіта це вид гігієни. ( Василь Стус)
6. Письмо з помилками то як невимиті руки чи зуби. (Василь Стус)
Відповіді
1. Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя. (Франсуа Вольтер).
2. Раби – це нація котра не має Слова. (Оксана Пахльовська).
3. Мова – духовне багатство народу. (Василь Сухомлинський).
4. Мова – втiлення думки. (Максим Рильський)
5. Освіта – це вид гігієни. ( Василь Стус)
6. Письмо з помилками –то як невимиті руки чи зуби. (Василь Стус)
Зупинка «Пунктуаційна»
8-11 клас
Розставте розділові знаки в реченнях. (Максимум 12 балів, кожне речення – 2 бали)
1. Стан державної мови рівень володіння нею поширеність у різних сферах життя усе це показник цивілізованості суспільства. (Олександр Пономарів)
2. Щоб любити треба знати а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну величну й багатогранну річ як мова треба її любити (Василь Сухомлинський).
3. Люблю тебе моя ти пісне тобі я дякую за все. (Володимир Сосюра)
4. Рідна мова не полова її за вітром не розвієш. ( Українське прислів’я).
5. Дивуєшся дорогоцінності мови нашої в ній що не звук то подарунок все крупно зернисто як самі перла. (Микола Гоголь)
6. Письмо з помилками то як невимиті руки чи зуби. (Василь Стус)
Відповіді до зупинки «Пунктуаційна»
1. Стан державної мови , рівень володіння нею, поширеність у різних сферах життя – усе це показник цивілізованості суспільства. (Олександр Пономарів)
2. Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити (Василь Сухомлинський).
3. Люблю тебе, моя ти пісне, тобі я дякую за все. (Володимир Сосюра)
4. Рідна мова – не полова: її за вітром не розвієш. ( Українське прислів’я).
5. Дивуєшся дорогоцінності мови нашої : в ній що не звук, то подарунок, все крупно, зернисто, як самі перла. (Микола Гоголь)
6. Письмо з помилками –то як невимиті руки чи зуби. (Василь Стус).
4. Зупинка «Фольклорна»
Знайдіть усі жанри усної народної творчості, які наявні в хмарі слів.( Максимум 18 балів).
4.Зупинка «Загадкова»
За кожний відгаданий ребус – 6 балів, за два – 12 балів.
5-А
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
5-Б
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
6
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
7
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
8
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
9
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді:
5-А ( «Катерина», мова).
5-Б ( Доля, роман).
6 ( «Заповіт», дощ).
7 ( Леся Українка, фонетика).
8. ( Довженко, Слава Україні!).
9. ( Котляревський, синтаксис).
11. ( «Гайдамаки», постмодернізм).
Маршрутний листок
команди - учасниці 5-А класу
№ |
Назва зупинки |
Бали |
Підпис координатора |
1. |
«Загадкова»
|
|
|
2. |
«Жартівлива»
|
|
|
3. |
« Фольклорна»
|
|
|
4. |
«Пунктуаційна»
|
|
|
5. |
«Лінгвістична» |
|
|
|
|
Усього балів |
|