Квест-гра
Мета:
Форми роботи:
Обладнання: пазли із зображенням надзвичайних ситуацій, малюнок-схема школи для евакуації, картки із завданнями, прохідний лист, ватно-марлева пов’язка або респіратор.
Очікувані результати: на кінець заняття учні зможуть назвати :
- які бувають надзвичайні ситуації, причини їх виникнення;
- як діяти у випадку виникнення надзвичайних ситуацій.
Хід гри
І. Організаційний момент
1.Бесіда
У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це аварії, стихійні лиха.
- Як ви гадаєте, які події називають надзвичайними? Наведіть приклади. (Повінь, пожежа, аварія, катастрофа; забруднення води, ґрунту, повітря; ураган, смерч; радіаційне забруднення; землетрус; терористичний акт, тощо).
- Крім стихійних лих, які спричиняє сама природа, трапляються нещасні випадки через несправність техніки, через те, що деякі люди байдуже ставляться до своїх обов’язків. Це аварії. Аварії, під час яких гинуть люди, називають катастрофами.
Попереджувальний сигнал «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА!».
- Про надзвичайні ситуації повідомляють по радіо чи телебаченню.
Для того, щоб людина увімкнула радіо чи телевізор, використовують звуковий сигнал – завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах. Пам’ятай, що це є попереджувальний сигнал , «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА!».
Правила поведінки під час повені. Недарма в народі кажуть, що найстрашніші для людини – це вода і вогонь. Повінь дуже часто буває після багатосніжної зими. Рівень води в річці, озері піднімається, в результаті чого затоплюється певна місцевість. Отримавши попередження про затоплення, необхідно терміново:
Правила поведінки під час пожежі. Вогонь здавна став надійним помічником у житті людей. Разом з тим, необережне поводження з ним може призвести до виникнення пожежі. Тож, ось алгоритм дій на цей випадок:
Правила поведінки у разі загрози чи ведення бойових дій:
- Запам’ятайте, діти, ці правила. Але у всіх випадках ми маємо дотримуватися одного правила: Метушня та паніка недопустимі в надзвичайних ситуаціях!
2. Оголошення правил гри
Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. Сьогоднішня гра присвячена Дню цивільного захисту.
В змаганнях беруть участь 2 команди, що складатимуться з учнів школи та дорослих (наприклад, заздалегідь підготовлених старшокласників або техпрацівників), які будуть допомагати. Обидві команди одночасно долають випробування, що знаходяться на різних станціях. Немає різниці, з якої станції розпочати. Головне – її пройти. Команда, яка справиться швидше отримує додаткові бали. Кожна команда отримує прохідний лист, де їм відмічатимуть кількість балів або витрачений час.
ІІ Основна частина
1. Квест-гра
Квест-гра складається з кількох станцій:
І станція – «Переправа». Умови:
Запитання для учасників команд (1 гравець відповідає на 1 питання)
1. Під час грози небезпечно стояти… (під деревом)
2. Начальником цивільної оборони в школі є …(директор)
3. Надзвичайна ситуація може призвести до (травмування, загибелі, матеріальних збитків)
4 .Бензин можна загасити лише… (піском)
5. Назвіть третю складову процесу горіння: паливо(горючі речовини), жар(джерело запалювання) і … (повітря, тобто кисень)
6.Організований вихід людей з небезпечної території – це… (евакуація)
7.Пінними, вуглекислотними, порошковими бувають (вогнегасники)
8. В сільській місцевості найпростішим укриттям може бути (підвальне приміщення)
9. Неконтрольований процес горіння, який супроводжується знищенням матеріальних цінностей і складає небезпеку для життя людей – це… (пожежа)
10. Найпростішим засобом органів дихання може бути… (ватно-марлева пов’язка)
11. під час сигналу “ПОВІТРЯНА ТРИВОГА” людина поспішає до… (укриття)
ІІ станція – «Заборонна»
Цю станція команда долає разом. Їй треба скласти якомога довший перелік того, чого не можна робити при надзвичайних ситуаціях (наприклад, пожежах, зсувах, землетрусах, затопленнях тощо). Наприклад, не можна , відчувши запах газу, вмикати світло. Чим більше «не можна» - тим більше балів.
ІІІ станція – «Шифрувальна»
Кожен учасник повинен відгадати зашифроване слово (переставлені або пропущені літери), яке стосується цивільного захисту та надзвичайних ситуацій. Відгадав учасник – 1 бал, команда – 0,5 бала.
10.тівряник (рятівник)
11. хіясти (стихія)
12. никисір (сірники)
ІV станція – «Конструктор».
Складіть пазли, впізнайте та назвіть надзвичайні ситуації
1)
2)
V станція – «Врятуй себе, допоможи іншому» (евакуація)
Знайдіть та обведіть10 перешкод на картинці, що блокують шлях евакуації зі школи. Всі виходи під час евакуації мають бути розчищені, а люди повинні мати змогу вільно пересуватись.
VІ станція – «Відгадай»
Один з учасників повинен вгадати предмет, який демонструється команді, він його не бачить , бо стоїть до нього повернутим спиною.Той , хто відгадує, задає команді будь-які запитання, а вона відповідає лише «так» чи «ні». Фіксується загальний час, витрачений на відгадування. (ватно-марлева пов’язка або респіратор)
ІІІ. Підсумки гри
Визначення переможців, опитування учнів.
-Які надзвичайні ситуації можуть прапитися?
-Що найголовнійше у разі виникнення НС?
-Яке завдання було найскладнішим?
-Яке завдання найбільше сподобалося?
Прохідний лист
Команда_______________________________ |
||
Етапи |
Орієнтовна кількість балів |
Бали або час |
І «Переправа». |
6-12 б. |
|
ІІ «Заборонна» |
Залежить від команди |
|
ІІІ «Шифрувальна»
|
6-12 б. |
|
ІV «Конструктор» |
Склали пазл – 5 б. Назвали НС – 5 балів |
|
V «Врятуй себе, допоможи іншому» |
5-10 балів |
|
VІ «Відгадай» |
Зазначається час відгадування |
|