КВЕСТ – ГРА «ПОДОРОЖ В КРАЇНУ МОВОЗНАВСТВА»
Мета гри: швидко і якісно розшифрувати запропоновані завдання на умовно визначених станціях з метою досягнення кінцевої цілі; удосконалювати знання з української мови та літератури; розвивати кмітливість, артистичність; виховувати командний дух та прагнення вигравати.
ХІД ГРИ
Актова зала святково прикрашена. Звучить весела мелодія. Учні 5-9 класів збираються у зазначений час для отримання маршрутних листів.
Ведучий 1: Дорогі друзі! Ми раді вас сьогодні вітати на мовному квесті «Подорож у країну Мовознавства», який ми проводимо в рамках Тижня української мови.
Ведучий 2: Загинули б люди, повірте, без мови,
Бо як би вони спілкуватись могли?
Якби говорити не вміли, й читати,
То дикі б, печерні ще й досі були.
Ведучий 1: Мова – державна перлина,
Нею завжди дорожіть,
Без мови немає країни,
Мову, як матір любіть.
Ведучий 2: Мова! А що таке мова? Найбільше й найдорожче добро в кожного народу – це його мова, в яку народ вкладає і своє давнє життя, і розум, і досвід, і почуття. Тож вивчайте, любіть і бережіть свою мову.
Учитель : А зараз ми з вами проведемо квест-гру «Подорож в країну Мовознавства». Команди отримають маршрутні листи. Останньою зупинкою кожного маршруту стане станція «Ключова», яка розташована в актовій залі. Саме тут ми з вами зберемося після того, як ви пройдете усі інші станції, щоб привітати переможців.
Ведучий 2: Але перш ніж розпочати гру, дозвольте представити вам наше шановне журі.
Після цього капітани команд підходять до ведучого і отримують маршрутні листи. Максимальна кількість балів, яку можна отримати на станції – 5.
Станція «Словникова»
Завдання . Зі слова «Кулінарія» скласти 5 слів.
Станція «Ерудит»
Завдання .
Станція «Лінгвістична»
Завдання . Позначте правильну відповідь.
А) 28; Б)32; В)33.
А) напишуть; Б) світає; В) робити.
А) ж.р. Б) ч.р. В) с.р.
А) застарілі слова; Б) нові слова; В) слова, які вийшли з ужитку.
А) вовчий; Б) оленячий; В) тремтячий; Г) хлоп'ячий.
Станція «Шифрувальна»
Завдання . Розшифруйте слова.
Префікс побачиш у сутінках ти,
Знайдеш у збірнику суфікс умить,
Разом — навколо планети летить.
Там і перший префікс мій,
Другий — в слові набуття,
Разом — родич відкриття.
Станція «Анаграма»
Завдання. Переставляючи букви у словах, утворіть нові слова.
Баку –
Мета –
Фарш –
Станція «Загадкова»
Завдання. Відгадати загадки
1.У якому слові є сто літер «п»?
2.Чим кінчається літо і починається осінь?
3. Коли дурень розумний?
4. Що в хаті щодня цілують?
5. У якому місяці люди найменше хліба їдять?
Станція «Пошукова»
З кожної купки цеглинок скласти слова, переставляючи букви.
Станція «Мовно – математична»
Завдання. Розв'яжіть мовні приклади
Станція «Ключова»
Завдання. Відгадай загадки і перевір ключем.
Після проходження всіх станцій, учні збираються в актовій залі.
Учитель : Шановні друзі! Всі станції пройдені, всі завдання виконані. Комади готові почути думку журі.
Ведучий 1: Дозвольте розпочати нагородження учасників квест-гри «Подорож в країну Мовознавства». ( вручення заохочувальних грамот учасникам і призів переможцям )
Відповіді до завдань
Станція «Ерудит»: 1.Тризуб. 2. Лексика. 3. Коза-дереза. 4.Бібліотека.
Станція «Лінгвістична»: 1. В; 2. В; 3. Б; 4. Б; 5. В.
Станція «Шифрувальна»: 1. Супутник. 2. Винахід.
Станція «Анаграма»: Куба, тема, шарф.
Станція «Загадкова»: 1. Стоп. 2. О. 3. Коли мовчить. 4. Чашку. 5. У лютому.
Станція «Пошукова»: 1. Село. 2. Салат. 3. Маса. 4. Сипати. 5. Їда.
Станція «Мовно – математична»: 1. Сонце. 2. Горох.
Станція «Ключова»:
Мова – душа народу
Станція «Словникова»
Станція «Ерудит»
Станція «Лінгвістична»
Станція «Шифрувальна»
Станція «Анаграма»
Станція «Загадкова»
Станція «Пошукова»
Станція «Мовно – математична»
Станція «Ключова»