Квест-гра з природознавства для 2 класу "Стежинами рідного краю" допоможе у цікавій формі провести узагальнюючий урок за темами "Рослини", "Тварини". Діти об'єднуються у команди і виконують цікаві завдання на кожній станції.
Тема. Узагальнюючий урок «Стежинами рідного краю»
Мета: узагальнити знання учнів за темою; розвивати пам’ять, логічне мислення, розвивати навички самостійної та групової роботи, розвивати комунікативну, соціальну компетентність; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: торбинка, основа для наклейок (додаток 1), емблеми команд (додаток 2), картки із буквами для 1 завдання (додаток 3), шпильки – 28 штук, ребус (додаток 4), картки із назвами тварин (додаток 5), картки із тваринами (додаток 6), загадки (додаток 7), кросворд (додаток 8), гербарій, гра вірю-не вірю (додаток 9), картки-підказки (додаток 10), дипломи (додаток 11), записи співу птахів (додаток 12), назви станцій (додаток 13)
Форма проведення: квест-гра
Хід уроку
Клас об’єднується у сім груп по чотири учня. Із торбинки витягують емблему і об’єднуються у групи. Кожному гравцю кріпиться емблема (лисички, метелики, волошки, ромашки, їжачки, соняшники, зайчики) Кожна група отримує перше завдання та галявину. Склавши розрізане слово, діти дізнаються куди їм треба рухатися далі. На кожній станції потрібно виконати певне завдання, отримати підказку та заробити максимальну кількість балів (у вигляді наклейок тваринок та квіток) за 5 хвилин на кожній станції. Команда, яка найбільше збере на своїй галявині наклейок перемагає. Кожну команду супроводжує дорослий (батьки, вчитель). Інструктаж про правила пересування по школі.
ІІ. Проведення квест-гри
1 завдання
Скласти розрізане слово і дізнатися місцезнаходження першої станції (бібліотека, клас, їдальня, актова зала, секретар, охоронець, роздягальня)
Станція «Кросвордна» (бібліотека)
Розгадай кросворд (розгадавши кросворд учні дізнаються про місцезнаходження наступної станції та отримують наклейки (картинки відповідей), які наклеюють на галявину)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Станція «Пташина» (клас)
Гра «Хто співає?»
Відгадати спів пташки (горобець, зозуля, ворона, сова, соловей, синиця)
За правильні відповіді отримати жетони-пташки та слово підказку у вигляді ребусу.
Станція «Рослинна» (їдальня)
За гербарієм визначити рослину (кульбаба, сосна, клен, дуб, ковила, липа, пшениця, виноград, береза, полинь) За кожну рослину отримати жетон – квітку, дерево та слово – підказку.
Розшифруй , користуючись алфавітом – 1,15,23, 19,3,1 10,1,16,1 (актова зала)
Станція «Акторська» (актова зала)
Гра «Пантоміма» (без слів показати тварину) Кожен учасник показує тварину (заєць, лисиця, їжак, голуб) За виконане завдання команда отримує жетон-тваринку та слово-підказку.
Закресліть усі букви о та ви дізнаєтесь куди вам рухатися далі. (ооооосооооеоооокооорооооеоотооооаооооор)(секретар)
Станція «Уважна» (секретар)
Гра «Що спільного» (знайти спільне у малюнках)
(осілі птахи)
Зимові гості
Снігур шишкар омелюх
Ластівка зозуля жайворонок перелітні
Занесені до
Червоної книги
Линяють
на зиму
Прочитати слово ззаду наперед та дізнатися місцезнаходження наступної станції (ьценорохо)(охоронець)
Станція «Вірю – не вірю» (охоронець)
Гра «Вірю-не вірю»
Прочитайте слова, знайдіть зайве, шукайте там наступну станцію
Лисиця
Заєць
Роздягальня
Білка
Станція «Загадкова» (роздягальня)
Співвіднесіть загадку із малюнком.
Отримайте доповнюючий бал, розказавши про будь-яку відгадку інформацію. (ковила – росте на Хортиці, занесена до Червоної книги; фазан – самець має яскраве забарвлення та подає голос, самка рідко, коли кричить; ховрах – запасається на зиму зерном та лягає у сплячку; шпак – перелітний птах, один із перших прилітає навесні)
Встав слово і ти дізнаєшся про місцезнаходження наступної станції.
У їдальню ходять їсти, у спортзал – займатися спортом, а у …. – читати книжки.
ІІІ. Підсумки квест-гри
Підведення підсумків гри. Нагородження дипломами.