Урок з природознавства для 2 класу "Яке значення має вода?"

Про матеріал

Інтегрований урок природознавство та трудове навчання

Мета:допомогти учням усвідомити значення води в житті людей,рослин,тварин;узагальнити та систематизувати знання учнів про властивості води;розвивати навички спостереження,вміння встановлювати причинно-наслідкові зв язки;сприяти розвитку мислення,наукового мовлення;виховувати дбайливе ставлення до природних запасів води.Вдосконалювати вміння працювати з папером і клеєм.

Перегляд файлу

                                                     Яке значення має вода?

Інтегрований урок природознавство та трудове навчання

Мета:допомогти учням усвідомити значення води в житті людей,рослин,тварин;узагальнити та систематизувати знання учнів про властивості води;розвивати навички спостереження,вміння встановлювати причинно-наслідкові зв язки;сприяти розвитку мислення,наукового мовлення;виховувати дбайливе ставлення до природних запасів води.Вдосконалювати вміння працювати з папером і клеєм.

Обладнання:проектор,екран,малюнки,клей ,картон,шаблони Капітошки,пляшка з водою,водорості,кактус,капуста,мікрофон.

                                         Хід уроку:

(Слайд № 1)

І.Організаціонний момент.

-Прошу всіх рівненько встать.

Сьогодні урок відкритий для всіх

Багато гостей!То ж вітаємо їх!

Доброго ранку!

Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоров` я й добра!

Тихо,діти всі сідаєм.

Наш урок природознавства розпочинаєм!

 

Очікування

-Що ви чекаєте від цього уроку?Продовжіть речення «Я хочу,щоб урок був...»

-в кінці уроку ми побачимо,чи здійснились ваші очікування.

ІІ.Повторення вивченого матеріалу.

-Сьогодні ми йдемо на гостини до.... спробуйте дізнатись з уривку мультфільма.

(Переглад уривку мультфільма «Капітошка»)

(Слайд №2 Відео «Капітошка»)

-Хто це?

-Тому йдемо ми на гостини до краплини.

(Слайд № 3)

       Урок сьогодні незвичайний.

       А щоб знання міцні мати.

       Крапля казкова до нас завітала.

       З нею чарівні краплі сестрички.

       Усі загадкові,хоча й невеличкі.

Хто працюватиме старанно,отримуватиме від капітошки краплинки.чим більше краплинок-тим вища оцінка.Ви будете виконувати завдання Капітошки,а він відкриє і тільки для вас незвіданий водний простір рідного краю.А на згадку про цей урок ви отримєте подарунок від Капітошки,який зробите своїми руками.

(Слайд №4)

Отож:  Йдемо в гості до природи

             Є в ній різна дивина:

             В небі-хмариріках-води

(Слайд №5)

             В полі- квіточка ясна,

              А зимою є сніжинка.

             Літо дощик принесе.

(Слайд №6)

             Є метелик і пташинка-

              І таке цікаве все! (Малюнки викладаю на дошку)

-До якої природи належать ці природні явища?

-Що об єднує ці малюнки?

-В яких станах може перебувати вода?

 

                                              ТВЕРДИЙ

-Виберіть з даних малюнків воду в твердому стані.

 

                               РІДКИЙ

-Які малюнки приблизимо до цього стану?

-Що лишилось?(хмара)

-До якого стану вона відноситься?

                       ВОДЯНА ПАРА

(Слайд №7)

 

-Капітошка приготував ще малюнки води в різних станах,допоможіть йому їх розділити.

(Роса,град,лід,туман,)

(кипить чайник)Слайд №8

 

-Дане перетворення небезпечне!Чому?

-Капітошка приготував застереження,руками гарячий чайник чіпати не можна!

-У нього ще щось залишилось,що це? (пляшка з водою)

-Це вода.В якому вона стані?

-Воду в рідкому стані ми використовуємо найчастіше.Зараз гра від Капітошки.

Гра від Капітошки

(Слайд №9)

-Треба доторкнутися до пляшки і назвати властивості води,яка вона?

-З цим завданням ви впорались,гарно запам ятали стани і властивості води.

(Слайд №10)

Можемо розпочинати виріб своїми руками.Клеємо самий великий шаблон і шапочку.

(Слайд №11)

-Як я вже казала,Капітошка відкриває для вас таємниці водного простору рідного краю.Розпочинаємо з перлини одещини-Чорного моря.Чому ж Чорне море має таку назву?

Припускають,що бронзові та срібні речі,які потрапляють до води під дією сірководню чорніють.Сірководень-це газ у морі на глибині.Це і є однією з причин щоб називати море Чорним.

Фізхвилинка для очей

-Добре звикли все робити,але час і відпочити!Капітошка запрошує вас на галявину.Водимо оченятами за предметами які рухаються.

(Слайд №12 відео гімнастика для очей)

Створення проблемної ситуації

-Уявіть,що біля цієї галявини,в одній чарівній країні жили щасливі люди.

(Слайд №13)

сади рясніли фруктами,поля колосилися пшеницею,на луках співали пташки.Але сталося якесь лихо і вся благодать почала пропадати:рослини зів яли,птахи перестали співати.засумували люди і звернулися до Мудреця за порадою.

(Слайд №14)

Вислухав Мудрець,взяв вербову гілочку і пішов з нею по полях,по лісах та городах.Зупинився за городами і сказав: «Копайте тут,знайдете скарб!».Люди копали день і ніч.

-Що знайшли  люди?Нам Мудрець передав часточку скарбу.(Виймаю пляшку з водою)Нам доведеться довести,що вода- справжній скарб на планеті Земля.

Гра «Мікрофон»

(Слайд №15)

-Як ви гадаєте,навіщо потрібна вода?Висловіть свою думку  у мікрофон Капітошки.

Робота з підручником

(Слайд №16)

 

-Перевіримо ваші припущення попрацювавши в парах. Відкрийте підручники.

Робота в парах

(Слайд №17)

-Ваш знайомий Карасик Золотенко просить роздивитись малюнки,та розповісти для чого потрібна вода природі і людині.

-Яка пара готова відповісти?

1.Вода напуває рослини,потрібна для їхнього життя. (Слайд №18)

2.Вода – домівка для водоплавних тварин. (Слайд №19)

3.Вода – помічник при пожежі. (Слайд №20)

4.Вода потрібна для приготування їжі. (Слайд №21)

5.Вода потрібна тваринам для пиття. (Слайд №22)

6.Люди п ють воду. (Слайд №23)

- а для чого ще потрібна вода?В підручнику не всі малюнки є? (Слайд №24)

-Так яке значення  має вода для живої природи?

- Капітошка задоволений відповідями і продовжує знайомити з водоймами рідного краю.

(Слайд №25)

В татарбунарському районі є лиман Бурнас,відомий лікувальними грязями,їх можна використовувати для лікування шкіряних покровів,опорно рухового апарату.Він  є заповідним краєм для гніздування водоплавних птиць.

Ви познайомились із лиманом Бурнас,а тепер продовжимо роботу над створенням образу Капітошки.Приклеємо йому ротик та очі. (Слайд №26)

Фізхвилинка(Слайд №27)

Диференційована робота в групах

-Карасик Золотенко пропонує вам попрацювати над прислів ями.Треба прочитати і поміркувати що воно означає,а один з учнів презентуватиме його.Для цього об єднайтеся в групи за кольорами краплинок.У кожної групи своє прислів я.

(Слайд №28)

1.Без води нема життя.

2.без води й борщу не звариш.

3.Не виливай каламутну воду,поки чистої не набереш.

-Отже наші предки ще з давніх часів доводили,що вода необхідна всім живим істотам.

-Капітошка знову приготував цікаве завдання .Що ви бачите?(Водорості,кактус,капуста).

ГРА «Плесни влучно»

(Слайд №29)

Я показуватиму рослину,а ви будете плескати в долоні .

1 раз-рослина споживає дуже мало води

2 рази-посередньо

3-найбільше води

Молодці!Чи менше,чи більше,але всім рослинам потрібна вода.

-Нам усім дуже подобається ваша робота.А Капітошка продовжує мандрівку по водоймам рідного краю.На Черзі озеро Сасик.

(Слайд №30)

Сасик-озеро розміщене на теріторії Татарбунарського і Кілійського районів.Воно з явилось у результаті перегороджування гирла піщаною косою.Сасик у перекладі з тюрського означає «вонюче» тому,що під час цвітіння водоростей відбувається загнивання,що призводить до неприємного запаху.На озері гніздяться водоплавні птахи.

-А ми можемо продовжити роботу над образом Капітошки.Приклеємо меньші кружечки-рученята.

(Слайд №31)

-Зараз увага на екран.Передивіться фільм і скажете які увас виникли емоції?

(Слайд №32 відео 4)

Робота з прислів` ям

 

 (Слайд №33)

 

                                  Вода ...за золото

-Як ви думаєте ,яке слово пропущене?

 

                                                    Вода дорожча за золото

(Слайд №34)

-А коли риба у воді,але всеодно гине?

(Слайд №35)

-Як Карасик буде почувати себе у забрудненій воді?

-Тому вам слідуюче застереження ,не забруднюйте водойми і їх береги.

-Яку воду споживає людина?

(Слайд №36)

-І така вода приходить до нас в кожну домівку.Роздивіться слідуючий малюнок.Що ви бачите?(З крана капає вода)

(Слайд №37)

-Чому так кажуть «Закривай міцніше кран,щоб не витік океан»?

-А як ви зберігаєте воду вдома?

- Треба економно використовувати воду .Ось вам ще одне застереження «З крану без потреби не має литися вода».

(Слайд №38)

-Карасик задоволений вашою роботою,але йому вже пора прощатися з вами,тому закриваємо підручники.

-Капітошка вже не може дочекатися ,щоб познайомити вас з річкою яка протікає через наше місто.Як вона називається?

(Слайд №39)

-В нашому місті на поверхню виходить багато підземних вод які утворюють джерела і природні фонтани.Ці води і утворюють річку Фонтанку.Її ще називають Кагач.

А ми Капітошці приклеємо ще декілька кружечків.

Сьгодні ви побували тільки на деяких самих відомих водоймах рідного краю.

(Слайд №40)

Але водойм по Україні ще дуже багато і знайомство з ними  у вас буде в майбутньому.

    Узагальнення і систематизація знань

-Давайте ще раз доведемо Капітошці, що він дійсно необхідний природі.Пограємо в гру «Павутинка»

Гра «Павутинка»

(Слайд №41)

-Уявіть,що ви –рослина,тварина чи людина.Для чого вам потрібна вода?

    (Слайд №42)

1.Я- мама,мені потрібна вода для приготування їжі,прання...

    (Слайд №43)

2.Я-квітка....

(Слайд №44)

    3.Я- качечка...

(Слайд №45)

    4.Я- рибка...

-Отже вода міцно увійшла в наш побут.Ми не уявляємо свого існування без неї.Давайте закінчимо свою роботу над створенням образу Капітошки.Приклеємо самі маленькі кружечки.

(Слайд №46)

-Наш подарунок закінчено.

 

 

 

 

 

Почепите дома і завжди будете пам` ятати яке значення має вода і як її економити.

(Слайд №47)

Працювали ви сумлінно,

Бездоганно на відмінно,

Капітошка вдячний дуже

Нам із вами ,любі друзі!

(Слайд №48)

-Полічіть отримані крапельки.

Чи здійснились ваші очікування?Який був для вас урок?

Я задоволена вашою роботою на уроці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Чудак Наташа
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку