Інтегрований урок природознавство та трудове навчання
Мета:допомогти учням усвідомити значення води в житті людей,рослин,тварин;узагальнити та систематизувати знання учнів про властивості води;розвивати навички спостереження,вміння встановлювати причинно-наслідкові зв язки;сприяти розвитку мислення,наукового мовлення;виховувати дбайливе ставлення до природних запасів води.Вдосконалювати вміння працювати з папером і клеєм.
Яке значення має вода?
Інтегрований урок природознавство та трудове навчання
Мета:допомогти учням усвідомити значення води в житті людей,рослин,тварин;узагальнити та систематизувати знання учнів про властивості води;розвивати навички спостереження,вміння встановлювати причинно-наслідкові зв язки;сприяти розвитку мислення,наукового мовлення;виховувати дбайливе ставлення до природних запасів води.Вдосконалювати вміння працювати з папером і клеєм.
Обладнання:проектор,екран,малюнки,клей ,картон,шаблони Капітошки,пляшка з водою,водорості,кактус,капуста,мікрофон.
Хід уроку:
(Слайд № 1)
І.Організаціонний момент.
-Прошу всіх рівненько встать.
Сьогодні урок відкритий для всіх
Багато гостей!То ж вітаємо їх!
Доброго ранку!
Доброго дня!
Ми вам бажаєм здоров` я й добра!
Тихо,діти всі сідаєм.
Наш урок природознавства розпочинаєм!
Очікування
-Що ви чекаєте від цього уроку?Продовжіть речення «Я хочу,щоб урок був...»
-в кінці уроку ми побачимо,чи здійснились ваші очікування.
ІІ.Повторення вивченого матеріалу.
-Сьогодні ми йдемо на гостини до.... спробуйте дізнатись з уривку мультфільма.
(Переглад уривку мультфільма «Капітошка»)
(Слайд №2 Відео «Капітошка»)
-Хто це?
-Тому йдемо ми на гостини до краплини.
(Слайд № 3)
Урок сьогодні незвичайний.
А щоб знання міцні мати.
Крапля казкова до нас завітала.
З нею чарівні краплі сестрички.
Усі загадкові,хоча й невеличкі.
Хто працюватиме старанно,отримуватиме від капітошки краплинки.чим більше краплинок-тим вища оцінка.Ви будете виконувати завдання Капітошки,а він відкриє і тільки для вас незвіданий водний простір рідного краю.А на згадку про цей урок ви отримєте подарунок від Капітошки,який зробите своїми руками.
(Слайд №4)
Отож: Йдемо в гості до природи
Є в ній різна дивина:
В небі-хмари,в ріках-води
(Слайд №5)
В полі- квіточка ясна,
А зимою є сніжинка.
Літо дощик принесе.
(Слайд №6)
Є метелик і пташинка-
І таке цікаве все! (Малюнки викладаю на дошку)
-До якої природи належать ці природні явища?
-Що об єднує ці малюнки?
-В яких станах може перебувати вода?
ТВЕРДИЙ
-Виберіть з даних малюнків воду в твердому стані.
РІДКИЙ
-Які малюнки приблизимо до цього стану?
-Що лишилось?(хмара)
-До якого стану вона відноситься?
ВОДЯНА ПАРА
(Слайд №7)
-Капітошка приготував ще малюнки води в різних станах,допоможіть йому їх розділити.
(Роса,град,лід,туман,)
(кипить чайник)Слайд №8
-Дане перетворення небезпечне!Чому?
-Капітошка приготував застереження,руками гарячий чайник чіпати не можна!
-У нього ще щось залишилось,що це? (пляшка з водою)
-Це вода.В якому вона стані?
-Воду в рідкому стані ми використовуємо найчастіше.Зараз гра від Капітошки.
Гра від Капітошки
(Слайд №9)
-Треба доторкнутися до пляшки і назвати властивості води,яка вона?
-З цим завданням ви впорались,гарно запам ятали стани і властивості води.
(Слайд №10)
Можемо розпочинати виріб своїми руками.Клеємо самий великий шаблон і шапочку.
(Слайд №11)
-Як я вже казала,Капітошка відкриває для вас таємниці водного простору рідного краю.Розпочинаємо з перлини одещини-Чорного моря.Чому ж Чорне море має таку назву?
Припускають,що бронзові та срібні речі,які потрапляють до води під дією сірководню чорніють.Сірководень-це газ у морі на глибині.Це і є однією з причин щоб називати море Чорним.
Фізхвилинка для очей
-Добре звикли все робити,але час і відпочити!Капітошка запрошує вас на галявину.Водимо оченятами за предметами які рухаються.
(Слайд №12 відео гімнастика для очей)
Створення проблемної ситуації
-Уявіть,що біля цієї галявини,в одній чарівній країні жили щасливі люди.
(Слайд №13)
сади рясніли фруктами,поля колосилися пшеницею,на луках співали пташки.Але сталося якесь лихо і вся благодать почала пропадати:рослини зів яли,птахи перестали співати.засумували люди і звернулися до Мудреця за порадою.
(Слайд №14)
Вислухав Мудрець,взяв вербову гілочку і пішов з нею по полях,по лісах та городах.Зупинився за городами і сказав: «Копайте тут,знайдете скарб!».Люди копали день і ніч.
-Що знайшли люди?Нам Мудрець передав часточку скарбу.(Виймаю пляшку з водою)Нам доведеться довести,що вода- справжній скарб на планеті Земля.
Гра «Мікрофон»
(Слайд №15)
-Як ви гадаєте,навіщо потрібна вода?Висловіть свою думку у мікрофон Капітошки.
Робота з підручником
(Слайд №16)
-Перевіримо ваші припущення попрацювавши в парах. Відкрийте підручники.
Робота в парах
(Слайд №17)
-Ваш знайомий Карасик Золотенко просить роздивитись малюнки,та розповісти для чого потрібна вода природі і людині.
-Яка пара готова відповісти?
1.Вода напуває рослини,потрібна для їхнього життя. (Слайд №18)
2.Вода – домівка для водоплавних тварин. (Слайд №19)
3.Вода – помічник при пожежі. (Слайд №20)
4.Вода потрібна для приготування їжі. (Слайд №21)
5.Вода потрібна тваринам для пиття. (Слайд №22)
6.Люди п ють воду. (Слайд №23)
- а для чого ще потрібна вода?В підручнику не всі малюнки є? (Слайд №24)
-Так яке значення має вода для живої природи?
- Капітошка задоволений відповідями і продовжує знайомити з водоймами рідного краю.
(Слайд №25)
В татарбунарському районі є лиман Бурнас,відомий лікувальними грязями,їх можна використовувати для лікування шкіряних покровів,опорно рухового апарату.Він є заповідним краєм для гніздування водоплавних птиць.
Ви познайомились із лиманом Бурнас,а тепер продовжимо роботу над створенням образу Капітошки.Приклеємо йому ротик та очі. (Слайд №26)
Фізхвилинка(Слайд №27)
Диференційована робота в групах
-Карасик Золотенко пропонує вам попрацювати над прислів ями.Треба прочитати і поміркувати що воно означає,а один з учнів презентуватиме його.Для цього об єднайтеся в групи за кольорами краплинок.У кожної групи своє прислів я.
(Слайд №28)
1.Без води нема життя.
2.без води й борщу не звариш.
3.Не виливай каламутну воду,поки чистої не набереш.
-Отже наші предки ще з давніх часів доводили,що вода необхідна всім живим істотам.
-Капітошка знову приготував цікаве завдання .Що ви бачите?(Водорості,кактус,капуста).
ГРА «Плесни влучно»
(Слайд №29)
Я показуватиму рослину,а ви будете плескати в долоні .
1 раз-рослина споживає дуже мало води
2 рази-посередньо
3-найбільше води
Молодці!Чи менше,чи більше,але всім рослинам потрібна вода.
-Нам усім дуже подобається ваша робота.А Капітошка продовжує мандрівку по водоймам рідного краю.На Черзі озеро Сасик.
(Слайд №30)
Сасик-озеро розміщене на теріторії Татарбунарського і Кілійського районів.Воно з явилось у результаті перегороджування гирла піщаною косою.Сасик у перекладі з тюрського означає «вонюче» тому,що під час цвітіння водоростей відбувається загнивання,що призводить до неприємного запаху.На озері гніздяться водоплавні птахи.
-А ми можемо продовжити роботу над образом Капітошки.Приклеємо меньші кружечки-рученята.
(Слайд №31)
-Зараз увага на екран.Передивіться фільм і скажете які увас виникли емоції?
(Слайд №32 відео 4)
Робота з прислів` ям
(Слайд №33)
Вода ...за золото
-Як ви думаєте ,яке слово пропущене?
Вода дорожча за золото
(Слайд №34)
-А коли риба у воді,але всеодно гине?
(Слайд №35)
-Як Карасик буде почувати себе у забрудненій воді?
-Тому вам слідуюче застереження ,не забруднюйте водойми і їх береги.
-Яку воду споживає людина?
(Слайд №36)
-І така вода приходить до нас в кожну домівку.Роздивіться слідуючий малюнок.Що ви бачите?(З крана капає вода)
(Слайд №37)
-Чому так кажуть «Закривай міцніше кран,щоб не витік океан»?
-А як ви зберігаєте воду вдома?
- Треба економно використовувати воду .Ось вам ще одне застереження «З крану без потреби не має литися вода».
(Слайд №38)
-Карасик задоволений вашою роботою,але йому вже пора прощатися з вами,тому закриваємо підручники.
-Капітошка вже не може дочекатися ,щоб познайомити вас з річкою яка протікає через наше місто.Як вона називається?
(Слайд №39)
-В нашому місті на поверхню виходить багато підземних вод які утворюють джерела і природні фонтани.Ці води і утворюють річку Фонтанку.Її ще називають Кагач.
А ми Капітошці приклеємо ще декілька кружечків.
Сьгодні ви побували тільки на деяких самих відомих водоймах рідного краю.
(Слайд №40)
Але водойм по Україні ще дуже багато і знайомство з ними у вас буде в майбутньому.
Узагальнення і систематизація знань
-Давайте ще раз доведемо Капітошці, що він дійсно необхідний природі.Пограємо в гру «Павутинка»
Гра «Павутинка»
(Слайд №41)
-Уявіть,що ви –рослина,тварина чи людина.Для чого вам потрібна вода?
(Слайд №42)
1.Я- мама,мені потрібна вода для приготування їжі,прання...
(Слайд №43)
2.Я-квітка....
(Слайд №44)
3.Я- качечка...
(Слайд №45)
4.Я- рибка...
-Отже вода міцно увійшла в наш побут.Ми не уявляємо свого існування без неї.Давайте закінчимо свою роботу над створенням образу Капітошки.Приклеємо самі маленькі кружечки.
(Слайд №46)
-Наш подарунок закінчено.
Почепите дома і завжди будете пам` ятати яке значення має вода і як її економити.
(Слайд №47)
Працювали ви сумлінно,
Бездоганно на відмінно,
Капітошка вдячний дуже
Нам із вами ,любі друзі!
(Слайд №48)
-Полічіть отримані крапельки.
Чи здійснились ваші очікування?Який був для вас урок?
Я задоволена вашою роботою на уроці!