Квест-гра "Стежками дружби"

Про матеріал
Автор Бевзюк Світлана Миколаївна - вихователь ГПД Співавтор Глущак Леся Володимирівна - вихователь ГПД
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        розробили і провели вихователі

                   групи подовженного дня

                                 Бевзюк Світлана Миколаївна

                                       Глущак Леся Володимирівна

 

 

 

 

 

Технологія підготовки та проведення квесту-гри

 

Тема: Стежками дружби

Мета: розширити і поглибити поняття: друг,  дружба; дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга;

виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів, чемне ставлення учнів одне до одного;

сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

 

Обладнання: маршрутний лист, секретні конверти, завдання кожної стежки квесту-гри, конверти,  малюнок «Дерево» (частинки для кожної команди), наочний матеріал, музичне оформлення, презентація.

 

Основні поняття: друг, дружба, ознаки дружби, дружні стосунки.

 

Очікувані результати:

  • мати уявлення про вибір друзів;
  • називати ознаки справжнього друга;
  • вміти обґрунтовувати важливість дружніх стосунків з однолітками.

 

Форма проведення: квест-гра

 

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Вступна частина

1.1. Вступне слово вчителя

- Доброго дня, дорогі учні та присутні гості! Діти, ми раді вас всіх бачити. Сподіваємось, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування розпочинається з посмішки.

1.2. Гра «Передай по колу посмішку»

- Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші, найщиріші посмішки.

1.3. Оголошення теми та мети квесту-гри.

- Сьогодні ми зібралися, щоб відправитися в подорож. І ця подорож буде незвичайною, вона буде у вигляді гри-квесту. Тема нашої гри  є вкрай важливою. Ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Воно потрібне кожній людині, родині, класу, країні, всій планеті.

- Ваше завдання, відгадати , яке слово зашифроване.

(слайд 1)

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

(слайд 2)

  • Молодці! Це слово ДРУЖБА!
  • А що на вашу думку дружба? (це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків і поглядів).

(слайд 3)

  • Отже, тема нашої гри «Стежками дружби». Тож, вирушаємо в дорогу.

(слайд 4)

 

ІІ. Основна частина

  • Для того щоб, почати мандрувати нам потрібно з вами об’єднатися в команди за кольорами, оберемо капітанів, придумаємо для кожної команди назву  та  впишемо їх в маршрутні листи.

Додаток 1

  • Молодці! Команди сформовані.
  • Отже, (слайд 5) КВЕСТ – це пригода, кожна команда проходить ряд станцій, де керівники станцій  проводять з гравцями творче завдання. Робота  оцінюється і ставляться  бали в маршрутний лист, капітани команд на кожній станції  отримують СЕКРЕТНИЙ КОНВЕРТ з цінністю, який не можна відкривати,до кінця проходження  маршруту. Під час гри, учасники мають дотримуватися певних правил, в іншому разі, знімаються бали. В кінці гри команди здають маршрутні листи нашим гостям. Аби підвести підсумки та визначити саму дружну, організовану, ввічливу команду.

Гра починається і закінчується в нашому класі. 

  • Перед мандрівкою, ознайомимося з правилами квесту.

(слайд 6)

Правила квесту:

1. Слід поводитись чемно.

2. Самостійно залишати маршрут учасникам заборонено.

3. В переході між станціями, слід зберігати тишу.

4. Обов’язок капітанів – чітко вести команду за маршрутом, стежити за часом, зберігати знайдені цінності.

5. Порушення правил – штраф -1 бал. 

(Переходячи із кабінету в кабінет, діти грають в гру «Потяг дружби» (Діти стають один за одним тримаючи за плечі сусіда і рухаються вперед. По команді «Зупинка» - всі зупиняються.))

  • Тож, вирушаємо! Бажаємо Вам успіхів!

1  стежка. Гра «Знайти пару» (бібліотека)

Гра «Знайти пару»

Бібліотекар. Доброго дня, рада що ви завітали до мене. Але знаю, що ви прийшли не просто так, а щоб отримати  секретний конверт, але для цього давайте пограємо у гру «Знайди пару» і пригадаємо прислів’я  про дружбу.  Ви отримаєте половинки сердечок на якомих буде написано початок або кінець прислів’я. Потрібно їх об'єднати в пари і прочитати.

Дерево міцне корінням,

а людина друзями.

Один у полі

не воїн.

Дружні сороки

орла заклюють.

Дружба -

велика сила.

Друга шукай,

а знайдеш – тримай.

З добрим дружись,

а лихого стережись.

Сила птаха у крилах,

а людини – у дружбі.

Людина без друзів,

мов дерево без коріння.

Нових друзів май,

а старих не забувай.

( Діти шукають свою пару та зачитують.)

Бібліотекар. Молодці, гарно попрацювали, тому, тримайте свою винагороду - секретний конверт.

(Після виконання завдання отримують ознаку «Увага»)

 

2 стежка.  Руханка «Справжній друг» (Каб. Медсестри)

Медсестра. Доброго дня. Ви напевно завітали до мене ось за цим конвертом? Щоб його отримати, давайте трішки порухаємось.

(Під музику повторюють рухи)

Молодці, гарно відпочили. Тож тримайте секретний конверт.

(після виконання завдання отримують ознаку «Активність»)

 

3 стежка. Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен» (каб. психолога)
Психолог.  Доброго дня! Рада Вас бачити, знаю, що ви завітали до мене не просто так.  А  щоб отримати  секретний конверт. Але перед цим  ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен».

Умови гри:

  • Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підіймайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні, то нічого не робите. 

Обманювати своїх друзів. 

Не брехати друзям.

Говорити брехню поза очі. 

Допомагати друзям у складних ситуаціях. 

Підтримувати один одного. 

Насміхатися над друзями. 

Не залишати друзів у біді. 

Заступатися за друзів. 

Говорити друзям правду. 

Ображати друзів. 

Піклуватися про друзів. 

  • Молодці, справилися з завданням, і отримуєте секретний конверт.
    (після виконання завдання отримують ознаку «Добро»)

 

4 стежка. «Редагувальники» (Ауд. 2-М класу)

Вихователь ГПД - Доброго дня, рада вас бачити. Знаю, що ви прийшли не просто так, а за секретним конвертом. А щоб, його отримати, потрібно трішки попрацювати. Ваше завдання редагувати текст.

  • Як ви розумієте слово «редагувати»? ( Перевіряти і виправляти або відповідно оформляти певний текст)
  • Розташуйте ілюстрації в порядку розвитку подій.

 

 

З опорою на малюнки спробуйте відновити цей текст.

Пронумеруйте на картці порядок речень.

  •    Він витягнув господаря з води.
  •    Сашко разом із своїм собакою ловили рибу.
  •    Собака кинувся рятувати хлопчика.
  •    Сашко вдячний своєму другові.
  •    Раптом човен перевернувся і хлопець впав у воду.

Яке прислів’я, підходить до цього тексту?

 (Друг пізнається в біді)

  • Молодці, гарно попрацювали, і за це отримуєте секретний конверт.

(після виконання завдання отримують ознаку «Безкорисність»)

 

  1. стежка. «Художник»

Вихователь ГПД - Доброго дня,  діти. Раді вас вітати на станції «Художній».

  • Як би у вас був чарівний пензлик, щоб ви намалювали? (Відповіді дітей)
  • Маючи чарівного пензлика, можна намалювати стільки всього! Наприклад, посмішку, яка робила б щасливою усіх людей. А якщо люди щасливі, вони не сваряться. А навпаки, люблять, поважають один одного, живуть дружно.
  • Ваше завдання, намалювати малюнок «Дружби»

 (Малюють малюнок)

  • Молодці, справилися з завданням, і отримуєте секретний конверт.

(після виконання завдання отримують ознаку «Радість спілкування»)

 

  1. стежка. Вправа «Дерево дружби» (Аудиторія 2-З класу)
  • Всі команди, пройшли вже по 5 стежин. І залишилася ще одна. Завершальна, на якій вашим завданням буде створити «Дерево  дружби».
  • Але перед цим, давайте поговоримо, яким би ви хотіли бачити свого друга (подружку)?
  •  Кожен з нас хоче, щоб його друг був найкращим та володів найкращими якостями, але потрібно не забувати й про відповідне ставлення до ваших друзів.
  • Ваше шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до вас. Друзі цінуватимуть вас за доброту, чуйність, чесність, справедливість.
  • Для того щоб не нашкодити своєму другові та знати як поводитись з друзями використовують та дотримуються правил дружби.

(слайд 7)

Правила дружби:

* завжди прислухатися одне до одного;

* не брехати одне одному;

* не кривдити та не обзивати одне одного

* завжди підтримувати одне одного;

* не залишати одне одного в біді;

* завжди чинити по справедливості;

*завжди поступатися одне одному;

* допомагати одне одному.

 

  • Отже, у кожної команди є зображення половинки дерева та листочки.

Завдання:

 (Кожен учасник  пише якості друга на листочках і приклеює на макет дерева.)

  • Кому важко самому підібрати особистісну якість друга чи подруги, може скористатися довідкою.

Додаток 2

  • Молодці! Давайте об'єднаємо  половинки дерев. Подивіться, яке гарне у нас вийшло дерево. Прикріпимо його на дошку.

-  Як же почуває себе дерево, у якого мало або зовсім немає листочків? (Самотньо, незатишно).

- Так само почуває себе людина у якої мало або немає друзів.

- Людина без друзів – що дерево без листя.

(слайд 8)

(Після виконання завдання отримують ознаку «Життєрадісність»)

  • Які  ви молодці, гарно впоралися з завданням останньої станції і отримуєте секретний конверт.
  • Також, за виконання завдань протягом всього маршруту, ви отримували на кожній станції секретні конверти. Тож давайте подивимося,  що в них знаходиться.
  • Тим часом, поки ви розкриваєте конверти, прошу капітанів команд здати свої маршрутні листи нашим гостям, аби вони оцінили виконання завдання на останній станції, підвели підсумки і оголосили результати.

(Кількість балів обох команд зрівнюється. Перемагає ДРУЖБА)

  • Учні, як ви вважаєте, що означають ці слова? З чим вони у вас асоціюються? (З дружбою). Так, це ознаки дружби. Давайте розшифруємо кожну ознаку відповідно до букв в слові дружба.

( На слайді слово ДРУЖБА у вертикальному положенні)

(слайд 9)

Д – добро

Р – радість спілкування

У – увага

Ж – життєрадісність

Б – безкорисність

А – активність

 

ІІІ. Заключна частина

  • Ось і підходить до кінця наша  квест-гра «Стежками дружби».
  • На закінчення, давайте ще пограємо з вами у гру. Я зачитую речення, а ви плескаєте в долоньки лише тоді, коли цей варіант вам підходить, а в іншому випадку сидите мовчки. Тому, будьте уважні.

Рефлексія

  1. Плещуть в долоньки  всі присутні;
  2. Тільки дівчатка;
  3. Тільки ті, хто любить смачно поїсти;
  4. Тільки ті, хто запізнюється на уроки;
  5. Тільки ті, хто  добре  навчається;
  6. Тільки ті, хто не любить канікули;
  7. Тільки ті,  хто любить солодощі;
  8. Тільки ті, кому подобається грати в футбол;
  9. Тільки ті, у кого чудовий настрій.

 

  • Просимо наших гостей оголосити підсумки та визначити саму дружну, організовану, ввічливу команду.

( В обох команд однакова кількість балів)

  • Обидві команди гарно попрацювали і набрали однакову кількість балів. Отже дві команди є переможцями. Перемогла Дружба.

ІV. Підсумок заняття.

  • Нам дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування?
  • Наші очікування справдились, бо ви намагались злагоджено працювати в командах та вчились дружнім стосункам.
  • Висновок: Отже, давайте будемо дружніми і берегти та цінувати своїх друзів. Друг – це та людина, яка хвилюється і радіє за свого друга, тобто відповідає за іншого. Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. На згадку про наше заняття кожен учень отримує пам’ятки.

 (слайд 10)

Додаток 3.

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рыбалко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василевська Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
3251
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку