Квест-гра «Відкрий, о рідна моя мово, свої скарбниці золоті».

Про матеріал
Квест-гра «Відкрий, о рідна моя мово, свої скарбниці золоті». Мета квесту: залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Квест-гра

«Відкрий, о рідна моя мово, свої скарбниці золоті».

                                                                                           Підготувала вихователь  Комунального закладу

«Харківська загальноосвітня санаторна школа - інтернат

І - II ступенів №11”

Харківської обласної ради

 Казаріна Л.О.

Мета. Формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови.  Пробудити почуття національної гідності. Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

Мета квесту: залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати вміння працювати в команді.

Квест відбувається у приміщенні школи. Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Кожна команда отримує маршрутний лист, який в процесі гри заповнюють відповідальні вчителі. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів.

Ведучий : Дорогі друзі! Ми раді вас сьогодні вітати на святі, присвяченому Дню рідної мови. Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов’язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями. Мова! А що таке мова? Найбільше й найдорожче добро в кожного народу – це йог мова, в яку народ вкладає своє давнє життя, і розум, і досвід, і почуття.

Все в тобі з’єдналося, злилося —

Як і поміститися в одній! —

Шепіт зачарований колосся,

Поклик із катами на двобій.

                                                  Ти даєш поету дужі крила,

Що підносять правду в вишину,

Вченому ти лагідно відкрила

Мудрості людської глибину.

                                                   І тобі рости й не в’януть зроду,

Квітувать в поемах і віршах,

Бо в тобі — великого народу

                                 Ніжна і замріяна душа.           В. Симоненко

А зараз ми з вами проведемо квест – гру «Відкрий, о рідна моя мово, свої скарбниці золоті»

Привітання учасників гри. Ознайомлення з правилами гри.

Ознайомлення з правилами квесту :                 

Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.

Діти, працюючи разом в команді нам потрібно домовитися правила спілкування, за якими нам буде комфортно працювати:

1.    не викрикувати;

2.    поважати один одного;

3.    працювати командою;

4.     цінувати час;

5.    бути позитивним до себе і до інших.

У грі беруть участь  6 команд.

За правильну відповідь  команда отримує 5 балів.

Учасники квесту на кожній станції отримують частинку прислів’я про мову,  на останній станції складають зі слів прислів’я .

1. Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

2. Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.

3. Рідна мова - не полова: її за вітром не розвієш.

4. Слово до слова — зложиться мова.

5. Для кожного його мова — найкраща й найсолодша.

6.  Рідна мова дорога людині, як саме життя.

   Станція №1 «Народ скаже, як завяже».

Продовжи прислів’я

Завдання для 1-х класів

Більше діла — менше (слів.)

Будь господарем своєму (слову.)

Завдання для 2 класу.

Слово — не горобець, вилетить — (не спіймаєш.)

Гостре словечко коле (сердечко.)

Не кидай слова на (вітер.)

Завдання для 3-х класів.

Лагідні слова роблять приятелів, а гострі слова —( ворогів.)

Краще переконувати словами, як (кулаками.)

М'які слова і камінь (крушать.)

Завдання для 4 класу.

Гостре словечко коле (сердечко.)

Не кидай слова на (вітер.)

Лагідні слова роблять приятелів, а гострі слова —( ворогів.)

Краще переконувати словами, як (кулаками.)

М'які слова і камінь (крушать.)

Учасники квесту отримують частинку прислів’я про мову. І рухаються далі.

Станція № 2  «Спробуй казку відгадати…»

Завдання для 1-х класів

  Він любив пісні співати.

  Від звірят усіх тікати.

  Скік! Тут був, і вже – нема!

  І шукать його – дарма!

  Та лисичка його з’їла,

  Ба! Таки перехитрила!            («Колобок»)

 

  Хто журавлика вітав,

  Ще й кашкою пригощав?

  Пригадайте-но, будь ласка,

  Із якої герой казки?                  («Лисичка та Журавель»)

 

  Це який такий бичок,

  Не простий – а третячок,

  Дуже, дуже він був ловкий,

  Упіймав ведмедя, вовка,

  Зайчика, а ще – лисичку,

  Хоч і сам він невеличкий.

  Допоміг і бабі, й діду

  Пережити їхні біди.             («Солом’яний бичок»)

Завдання для 2 класу.

Він любив пісні співати.

  Від звірят усіх тікати.

  Скік! Тут був, і вже – нема!

  І шукать його – дарма!

  Та лисичка його з’їла,

  Ба! Таки перехитрила!            («Колобок»)

 

  Хто журавлика вітав,

  Ще й кашкою пригощав?

  Пригадайте-но, будь ласка,

  Із якої герой казки?                  («Лисичка та Журавель»)

 

  Це який такий бичок,

  Не простий – а третячок,

  Дуже, дуже він був ловкий,

  Упіймав ведмедя, вовка,

  Зайчика, а ще – лисичку,

  Хоч і сам він невеличкий.

  Допоміг і бабі, й діду

  Пережити їхні біди.             («Солом’яний бичок»)

  Ця брехуха – і рогата,

  І баньката й бородата.

  Обдурила свого діда,

  Принесла в родину біди,

  Хату в зайчика украла,

  Жити в домі цьому стала.

  Добрий рак її прогнав

  І зайчика врятував.

  Як же звати цю рогату

  Вередуху бородату?               («Коза-Дереза»)

Завдання для 3-х класів.

Не тримали сина й доні

  У своїх вони долонях.

  Тож пішов дідусь у ліс,

  Деревиночку приніс.

  У колисочку поклали,

  Бабця нічку колихала,

  А на ранок в ній синочок

  Та й відкрив розумні очка.

  Як же зветься це хлоп’ятко,

  Любі хлопчики й дівчатка?          («Івасик-Телесик»)

   Це маленька горошина

  Принесла в родину сина.

  Мав таку цей хлопець силу,

  Що зміюку підкорила.

  Визволив сестру, братів,

  Простить зради не схотів,

  То ж пішов у світ блукати,

  Долі кращої шукати.

  Відгадайте без підказки,

  Із якої герой казки?                («Котигорошко»)

   Дівчина, хоч і кривенька,

  Роботяща, моторненька,

  Як гніздо її спалили,

  То з качками полетіла.

  Всі ви знаєте цю казку,

  То ж назвіть її, будь ласка!          («Кривенька качечка»)

 У лисички розкошує

  Спить у ліжку і жирує.

  Цей котюра ну й доскоцький!

  А назвав себе…                        («Пан Коцький»)

 Завдання для 4 класу.

  Ця брехуха – і рогата,

  І баньката й бородата.

  Обдурила свого діда,

  Принесла в родину біди,

  Хату в зайчика украла,

  Жити в домі цьому стала.

  Добрий рак її прогнав

  І зайчика врятував.

  Як же звати цю рогату

  Вередуху бородату?               («Коза-Дереза»)

Не тримали сина й доні

  У своїх вони долонях.

  Тож пішов дідусь у ліс,

  Деревиночку приніс.

  У колисочку поклали,

  Бабця нічку колихала,

  А на ранок в ній синочок

  Та й відкрив розумні очка.

  Як же зветься це хлоп’ятко,

  Любі хлопчики й дівчатка?          («Івасик-Телесик»)

  Це маленька горошина

  Принесла в родину сина.

  Мав таку цей хлопець силу,

  Що зміюку підкорила.

  Визволив сестру, братів,

  Простить зради не схотів,

  То ж пішов у світ блукати,

  Долі кращої шукати.

  Відгадайте без підказки,  Із якої герой казки?                («Котигорошко»)

   Дівчина, хоч і кривенька,

  Роботяща, моторненька,

  Як гніздо її спалили,

  То з качками полетіла.

  Всі ви знаєте цю казку,

  То ж назвіть її, будь ласка!          («Кривенька качечка»)

 У лисички розкошує

  Спить у ліжку і жирує.

  Цей котюра ну й доскоцький!

  А назвав себе…                        («Пан Коцький»)

Учасники квесту отримують частинку прислів’я про мову. І рухаються далі.

 

 

Станція №3 «Впізнай  за описом»

 Ведучий читає  ознаки. Учні намагаються назвати предмет (або істоту).

Завдання для 1-х класів

Сірий, косий, вухатий, боягузливий…(зайчик)

Кругле, стигле, сочне…(яблуко)

Білий, пухнастий, іскристий…(сніг)

Завдання для 2 класу.

Могутні, розлогі, гіллясті…(дерева)

Руденька, прудка, оченята як намистинки – це…(білочка)

Маленька, сіренька, хвостик як шило – це…(мишка)

Завдання для 3-х класів.

Високий, прудкий, має гарну гриву – це…(кінь)

Коричнева, солодка, шоколадна... (цукерка).

Хижий, маленький, сірий, безхвостий, колючий... (їжак).

Легкий, дерев'яний, кольоровий... (олівець).

Завдання для 4 класу.

Руденька, прудка, оченята як намистинки – це…(білочка)

Маленька, сіренька, хвостик як шило – це…(мишка)

Високий, прудкий, має гарну гриву – це…(кінь)

Коричнева, солодка, шоколадна... (цукерка).

Хижий, маленький, сірий, безхвостий, колючий... (їжак).

Легкий, дерев'яний, кольоровий... (олівець).

  Учасники квесту отримують частинку прислів’я про мову. І рухаються далі.

 Станція№4 «Обереги рідної землі»

Скласти пазл, назвати оберіг.

Вишита сорочка.  Вишиванка

 C:\Users\Лиля\Pictures\Вишиванка\для печати\30099.jpg

Квіти, листя, сплетені в коло, яким

найчастіше прикрашають голову. Вінок

C:\Users\Лиля\Pictures\orig.jpg

 Довгастий шматок тканини для витирання

обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий

шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. рушник

C:\Users\Лиля\Pictures\Новая папка\Рушники.jpg

 

Великий перелітній птах із довгими ногами та

довгим прямим дзьобом. лелека C:\Users\Лиля\Pictures\Новая папка\aisty.jpg

 

Кущова рослина з білими невеликими

квіточками та гіркими чи кисло-солодкими

ягодами, зібраними в кетяг. калина C:\Users\Лиля\Pictures\Новая папка\калина.jpg

 

Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими

листочками. Найчастіше росте по берегах

річок, понад ставками, поблизу копанок. Верба C:\Users\Лиля\Pictures\Новая папка\240229027811437856.jpg

 Учасники квесту отримують частинку прислів’я про мову. І рухаються далі.

Станція № 5 «Яке слово заховалося?»

Завдання для 2 класу.

Обведи кожну четверту літеру. Відшукай слово, що заховалося.

1) К І Я У Ш О С Р В С Н О Б Д Ї К Н___________________________

2) Ю Н Ж О Р К Ч С О Н Х І Н О Т Н Р Ш У Ь З__________________

3) М Л Т П А Ю Н О Ц В К С Ш З І У Ч Щ Я Д Р__________________

Знайди слова, що «заховалися».

Завдання для 3-х класів.

УКНИГАОПСІЛІСКАВЕРБАСХА

РГОДОРОГАОСЗЕМЛЯДУНЇЧОІГУ

ІЩАСТЯЦУМАТИСШНЕБОВІМІОПО

Завдання для 4 класу.

ПРПОВІТРЯУХЦТСЛОВООСОНЦЕМ

КОЗКАЛИНАПРОТРАВАСПШОНОТВ

УКАЗКАЖЕКОЗАКЛАСКАОДОЛИНА

Завдання для 1-х класів

Пригадати  якомога більше слів.  до складу яких входить  буква  а.

Зразок: автомат, база, акація, абажур, магістраль, балка, папка, карта, ракета, лампа.

Учасники квесту отримують частинку прислів’я про мову. І рухаються далі.

Станція № 6 «Пісня-душа народу»

Проспівайте пісеньку

Для 1-х класів

«Ходить гарбуз по городу…»

Ходить гарбуз по городу,

Питається свого роду:

— А чи живі, чи здорові,

Всі родичі гарбузові?

Обізвалась жовта диня,

Гарбузова господиня:

— Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!

Обізвались огірочки,

Гарбузові сини й дочки:

— Іще живі, ще здорові,

Всі родичі гарбузові!

Обізвались бурячки,

Гарбузові своячки:

Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!

Обізвалась бараболя,

А за нею ще й квасоля:

— Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!

Обізвався старий біб:

— Я іздержав увесь рід,

Ой ти, гарбуз, ти перистий,

З чим тебе ми будем їсти?

— Миска пшона, шматок сала, —

От до мене вся приправа!

Для 2 класу

«Грицю, Грицю до роботи…»

Грицю, Грицю, до роботи!

В Гриця порвані чоботи...

- Грицю, Грицю, до телят!

В Гриця ніженьки болять...

- Грицю, Грицю, молотити!

Гриць не здужає робити...

Грицю, Грицю, рубай дров!

- Кахи-кахи! Нездоров...

- Грицю, Грицю, роби хліб!

Кахи-кахи, щось захрип...

- Грицю, Грицю, іди їсти!

- Ой, чекайте, де тут сісти!

Для 3-х класів

«Занадився журавель…»

Занадився журавель, журавель,

До бабиних конопель, конопель...

Сякий-такий журавель,

Сякий-такий довгоносий,

Сякий-такий довгоногий,

Сякий-такий виступає,

Конопельку все щипає.

Ой я тому журавлю, журавлю

Києм ноги переб’ю, переб’ю!

Сякий-такий журавель,

Сякий-такий довгоносий,

Сякий-такий довгоногий,

Сякий-такий виступає,

Конопельку все щипає.

 

 

 

Для 4 класу

«Два півники…»

Два півники, два півники

Горох молотили,

Дві курочки-чубарочки

До млина носили.

Цап меле, цап меле,

Коза насипає,

А маленьке козенятко

На скрипочку грає.

Танцюй, танцюй, козуленько,

Ніжками туп-туп,

Татусенько з матусею

Принесуть нам круп, круп.

А вовчок-сірячок

З лісу виглядає

Та на біле козенятко

Скоса поглядає.

 

Учасники квесту отримують частинку прислів’я про мову. І рухаються далі.

Підведення підсумків квесту.

(Діти читають прислівя, які вони склали).

Нагородження переможців.

Завершальне слово ведучого.

- Завершити наш турнір хотілося б словами  Максима Рильського  "Мова - втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за правильність мови, за приступність мови, за багатство мови... "

 

1-Б клас

 

назва станції

бал

 

1

«Впізнай  за описом»

 

 

2

    «Яке слово заховалося?»

 

 

3

«Народ скаже, як зав’яже».

 

 

4

«Пісня-душа народу»

 

 

5

«Обереги рідної землі»

 

 

6

«Спробуй казку відгадати…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела:

1. Мовні ігри на уроках української мови.

 2 .https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/202366/4dee6cc3-f427-46fb-9ab6-25e7f16b077b/orig

 3.http://proridne.com/content

 4.https://ukrlit.net/lib/va/zhartivlivi/a8ik5.html

 5.http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/488-zagadky-kazky.html

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку